کد خبر 1553193
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
خودرو نمایه

مدیر کل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبورمستقیم و کامل تولیده شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد.

به گزارش مشرق، عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار داشت: در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال‌، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی بیان داشت: در سال جاری ۱۰۷ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۳ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول وزارت صمت اظهار داشت: تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۲۶ درصدیی تولید در این حوزه از دیگر آمار قابل ذکر است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در مدت یاد شده ۳۹۴ هزا ردستگاه موتور سیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۱ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی افزود: علاوه بر این در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲۰۵ هزا ر دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در مقایسه با تولید ۱۱۴ هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال حدود ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی یبان داشت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی سواد ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ما هم شاهد ریزش شدید قیمت ها هستیم !! شما درست میگید نابغه !!
  • عبدالعلی گل بابا نژاد عزیزی ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    البته هیچکدام در حال کار نیستند بخاطر خرابی پی در پی این لگن ها یا در گاراژ تغییرات یا ظرف از دق مرگ شده است گذاشته نمایشگاه واسه فروش کل بی کیفیت تولیدی ماشین های ایران همه لوازم جانبی چینی از نوع بدرد نخور بجز موتور پسرم ۴۰۵تی فایو صفر تمام لوازم جانبی عوض کرده بخدا سوگند دیگه خسته شده گذشت واسه فروش .
  • مولا ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خيلي وقته كه دنيا به اين توليدات خودرو نميگه و شما همچنان با افتخار توليد ميكنيد . فقط بايد تاسف خورد بابت اين همه اتلاف انرژي و سرمايه بابت توليداتي كه دهه ٩٠ ميلادي توليد ميشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس