کد خبر 1553274
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
۹۵۰ مشاور املاک غیرمجاز در تهران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پلمب ۱۸۱۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز از آغاز طرح ساماندهی مشاورین املاک تا کنون خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری و شروع طرح ساماندهی مشاورین املاک غیرمجاز با هدف تثبیت و کنترل قیمت مسکن و بازار اجاره در استان تهران با قدرت و شدت و با انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه، تعزیرات و اماکن و فرمانداری‌های استان وارد عمل شدیم.

وی گفت: امروز پس از هشت ماه و نیم از آغاز طرح موفق به پلمب ۱۸۱۰ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز شده‌ایم.

جنتی ادامه داد: در استان تهران ۲۸ هزار واحد صنفی مشاور بنگاه املاک موجود است که از این میزان ۵ هزار واحد غیر مجاز هستند.

وی افزود: در طول هشت ماه گذشته ۱۲۸۹۰ بازرسی انجام شده که البته تمام اکیپ‌های بازرسی ما در استان فعال هستند.

جنتی میزان جرایم اخذ شده از بنگاه‌ها را ۸۸۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما صفر کردن تعداد بنگاه‌های غیرمجاز تا پایان سال جاری است.

وی در پایان اخذ جواز صنفی کسب و کار را ظرف مدت یک هفته از طریق درگاه ملی مجوزها عنوان کرد و گفت: بسیار متعجم که بسیاری از بنگاه‌ها هنوز در مقابل گرفتن جواز کسب صنفی مقاومت می‌کنند، که این مسئله مهمترین مورد در انجام بازرسی‌ها بوده و در صورت عدم وجود پروانه کسب واحد صنفی بنگاه املاک پلمب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    عامل اصلی التهاب بازار مسکن همین املاکی ها هستن. پایه قیمت رو مدام این ها گران میکنن
  • ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    طرف با دو كلاس سواد بنگاه زده سودهاي چند ده ميليوني طي يك روز داره مسكن رو نابود كردند و به ثروت كلان رسيدند فقط دلال بازي ميكنند براي اون مجاز ها تعرفه تعيين بشه يعني چه يه كاغذ چاپ شده بر ميدارن مشخصات طرفين رو توش مينويسند چند ده ميليون پول ميگيرند يه كارگر هم يكماه از صبح تا شب سگ دو بزنه براي چندرغاز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس