کد خبر 1553362
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
مسئولان در جلسات روز دانشجو چه گفتند؟

مسئولان کشور به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور حضور پیدا کردند.

به گزارش مشرق، حضور روسای جمهور و سایر مقامات کشوری در دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو درسال‌های اخیر بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی به همراه داشته است. فلسفه حضور مسوولان در دانشگاه‌ها در ۱۶ آذرماه، اختصاص تریبونی به دانشجویان برای بیان آزادانه نظرات و شبهات ایجاد شده برای آن ها است.

پس از شنیدن این اظهار نظرات نیز رئیس جمهور یا سایر مقامات مدعو، تلاش میکنند با زبانی ساده و خودمانی به رفع شبهات و دغدغه‌های دانشجویان و انجمن‌های دانشجویی بپردازند.

روز دانشجوی امسال نیز بهانه‌ای شد تا مسئولان و مدیران کشور در جمع دانشجویان در دانشگاه‌های مطرح و مادر کشور حاضر شوند. هرچند که همان طور سید ابراهیم رئیسی دیروز در دانشگاه شهید بهشتی به آن اشاره کرد، دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، بلکه در طول سال باید مورد توجه باشد. در ادامه به مهم‌ترین شبهات دانشجویان در مراسم روز دانشجوی امسال و پاسخگویی مسئولان به این سوال‌ها اشاره شده است.

تشکر از دانشجویان برای ناامید کردن دشمنان

رئیس جمهور سیزدهم ضمن تشکر از دانشجویان برای ناامید کردن دشمنان در حوادث سال گذشته اظهار داشت: در حوادث سال گذشته، دشمن چون نقش دانشگاه را فهمیده بود تلاش کرد دانشگاه را بهم بریزد و کسب علم و معرفت را مختل کند. سال گذشته دیدید که دانشگاه هدف بود، اما باید صمیمانه از دانشجویان، اساتید و مدیران تشکر کنم که دشمن را ناکام گذاشتند و نگذاشتند به اهداف پلیدش برسد و او را ناامید کردند.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه سیاسی است اما سیاست‌کار نه؛ سیاسی یعنی اینکه نسبت به جامعه خود و نیازهای آن شناخت دارد. برخی‌ها فکر می‌کنند سیاسی بودن دانشگاه به معنای این است که دانشگاه به باشگاه احزاب سیاسی و دانشجویان پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شوند، ما این را سیاسی بودن دانشگاه نمی‌دانیم.

دولت چه اقداماتی برای ترغیب نخبگان در زمینه بازگشت به کشور انجام داده است؟

سید ابراهیم رئیسی، ۱۵ آذرماه با حضور در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به نماینده نخبگان و گروه‌های علمی در این دانشگاه، مبنی بر اقدامات دولت برای تشویق بازگشت نخبگان به کشور اظهار داشت: اهمیت جامعه نخبگانی امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. امروز تفکر و ایده پردازی های نخبگان یکی از مهم‌ترین راه حل های برون رفت از چالش های کشور و گذر از مشکل های علمی اقتصادی و تکنولوژی است که با توانمندی های داخلی و نیروی انسانی نخبه توان رفع آن وجود دارد.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات و امکانات داخلی و حمایت های دولت برای ترغیب بازگشت نخبگان تا چه حد افزایش یافته است و آیا بستر برای استفاده براساس دانش نخبگان فراهم است؟ رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: امیدافرینی برای نخبگان چیزی جز ساخته شدن ایران عزیز نیست و اشتغال و حمایت از نخبگان مهمترین امر در جهت تقویت روحیه تلاشگری است.

مسئولان در جلسات روز دانشجو چه گفتند؟

دولت سیزدهم، پیشقدم در شناسایی فساد

رئیس جمهور سیزدهم درباره برخورد قاطع دولت با موضوع فساد عنوان کرد: از روز اول در دولت اعلام کردیم که حتما سر اژدهای هفت سر فساد را قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد فساد در هیچ جایی از کشور لانه کند. هرجا که من فساد ببینیم و دولتمردان ما در هر جایی از ادارت و سازمان‌ها فساد را ببینند موظف به برخورد با آن هستند.

رئیسی تصریح کرد: در ایام انتخابات وعده دادم که رئیس دولت باید اولین مدعی مبارزه با فساد در کشور باشد و این در دولت سیزدهم‌محقق شد. تمام کسانی که به نام دولت کار می‌کنند باید نسبت به فساد حساسیت داشته باشند. در گزارش اخیرفساد در واردات چای، نخست دولت پیشقدم شد و شناسایی و پیگیری کرد و دست اندرکاران را عزل و پرونده را به دست دستگاه قضا سپرد.

مجلس یازدهم، پیش قدم در شفافیت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات حاضر شد و به سخنرانی و پاسخگویی به شبهات دانشجویان پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره عدم روشن بودن موضع مجلس درباره شفافیت گفت: تنها طرحی که در مجلس به‌عنوان نخستین نفر به امضا رساندم، طرح شفافیت بود و امروز ۲۲۰ نفر از نمایندگان به صورت داوطلبانه آرای خود را به صورت برخط با مردم به اشتراک می‌گذارند که با مراجعه به وبگاه مجلس می‌توانید به صورت شفاف آن را ببینید.

قالیباف در ادامه یاد آور شد: حرفی که زده می‌شود که من به رهبر معظم انقلاب گفته‌ام موضوع عزل و نصب را تأکید نکنید، دروغ محض است و دقیقاً عکس این حرف زده شده است.

قدرت طلبی و سهم خواهی نمی‌کنم

قالیباف با اشاره به اینکه برخی می‌گویند او افراد خوتش را به مجلس برده است، گفت: ممحمدباقر قالیباف اگر سال ۱۳۹۸ اسم خودم را در لیست می نوشتم و بقیه فهرست را نیز خودم اضافه می کردم و به هیچ گروهی هم وابسته نبودم، باز هم قطعا رأی می‌آوردم اما این کار را نکردم و امروز هم نمی‌کنم چون قدرت طلبی و سهم خواهی نمی‌کنم.

وی در ادامه خطاب به افرادی که می‌گویند قالیباف دوستان خود را به مجلس آورد، گفت: اگر با دقت نگاه کنید می‌بینید از همان عده‌ای که در لیست قرار دادم حدود نصف آن مخالف با مشی من بوده، با من هم نظر نیستند و امروز می‌گویند دیگر در یک لیست نمی‌خواهند باشند، درحالی که امروز با هم در مجلس کار می‌کنیم و اگر قرار است مشکلات حل شود باید این‌گونه عمل کنیم‌.

مسئولان در جلسات روز دانشجو چه گفتند؟

استعفای غلامرضا برای رفع سوء تفاهمات بود

احمد وحیدی، وزیر کشور، ظهر دیروز ‌در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه شهید چمران، با اشاره به اینکه ماهیت وجودی سه قوا برای حل مشکلات مردم است، به تغییر محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وقت وزارت کشور اشاره کرد و گفت: پس از صدور بخشنامه‌ای از سوی معاون سیاسی که به زعم‌ خودشان برای بهتر شدن انتخابات بود اما برای برخی نمایندگان مجلس سوءتفاهم ایجاد کرد و تصور توهین و یا مانع کار آنها شدن ایجاد شد در حالی که غلامرضا چنین قصدی نداشت و وی با اطلاع از سوءتفاهم و اختلاف پیش آمده ترجیح داد استعفا کند.

وی با بیان اینکه براساس اصل هماهنگی و همکاری قوا برای جلو رفتن امور کشور و سوءتفاهم پیش آمده با استعفای معاون سیاسی وقت موافقت کردم و عزلی در کار نبود، تاکید کرد: به عقیده من این کار منطقی بود و خواست مردم نیز همین است.

مسئولان در جلسات روز دانشجو چه گفتند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    به عنوان یه دانشجو نه میخوایم بیان نه بگن نه بمونن
  • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ابراهیم بت شکن بت ایرانخودرو و پراید رو بشکن و واردات خودرو را شتاب‌بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس