اردن: اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینیان است/ جامعه جهانی بر جنایات اشغالگران سرپوش می‌گذارد

وزیر امور خارجه اردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نسل کشی کامل فلسطینی ها دانست و گفت که سکوت جامعه جهانی درباره وحشی گری و جنایات صهیونیست ها غیر قابل قبول است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «ایمن صفدی» چهارشنبه شب در سخنانی گفت، تغییراتی در مواضع جامعه جهانی در زمینه پذیرش درخواست های ما برای آتش بس وجود دارد. اما این تغییرات هنوز در سطح مطلوبی نیست.

ایمن صفدی افزود: کشورهای عربی، نسبت به گذشته مواضع قوی تری اتخاذ کرده اند و ما بر آتش بس و توقف جنایات در کرانه باختری و نوار غزه تأکید داریم.

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد: با هر گونه تلاش رژیم صهیونیستی برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری مقابله خواهیم کرد.

ایمن صفدی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی حداقل در راستای منافع خودش در منطقه، اقدام کند.

در همین رابطه وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه ای، تظاهرات صهیونیست های افراطی در محله های شهر قدیمی قدس و محله اسلامی این شهر، تبلیغات و فراخوان های تحریک آمیز افراطیون علیه مدیریت اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی و تلاش صهیونیست ها برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی کنونی بیت المقدس و مقدسات آن را محکوم کرد و آن را اقدامی مردود، محکوم و تحریک آمیز دانست.

روز یکشنبه یک مجموعه از شهرک نشینان صهیونیست افراطی با انتشار فراخوانی، خواستار اخراج کارکنان نگهبانی اوقاف اردن از مسجد الاقصی در بیت المقدس اشغالی و باز شدن کلیه درهای مسجد برای یهودیان شدند.

این گروه که نام خودشان را «هیکل و معبد» می نامند در اقدام تنش آفرین بی سابقه ای خواستار برگزاری تجمع صهیونیست ها برای ورود به مسجد الاقصی شده اند.

بر اساس پیمان "وادی عربه" سرپرستی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس بر عهده اردن می باشد و چند سالی است که مقامات رژیم صهیونیستی در این مساله مشکل ایجاد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 2
    اونی که عامل سپرسازی واسیرکردن مردم غزه است محکومه همون کودک دزدها
  • ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    آخی ناراحت شدی؟ یه نسل کشی کوچولو که ارزش ناراحتی نداره زود تموم میشه
  • ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مگه خودت عضو جامعه جهانی نیستی ؟
  • بی بی ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اسرائیل ۸۰ سال است که داره نسل کشی می کنه به امید خدا حالا وقتش رسیده که به زبان له دانی تاریخ بیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس