سهم پالایشگاه تهران در آلودگی هوا/ مشعل های آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: منابع ثابت حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند که حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است.

به گزارش مشرق، علیرضا مزینانی، در حاشیه گشت و پایش ویژه شبانه محیط زیست استان تهران، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مشعل‌های (فلر) پالایشگاه تهران آلاینده هستند و راه حل آن بازیابی این گازها و برگشت آن به فرآیندهای بهره‌برداری از این گازهاست.

وی افزود: بیشتر خودروهای انتقال سوخت و کامیون‌هایی که به پالایشگاه و مجموعه‌های وابسته به پالایشگاه در شهرک انرژی تردد می‌کنند نیز فرسوده و آلاینده هستند و سهم به سزایی در افزایش آلودگی این منطقه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه منابع ثابت آلودگی هوا حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند و از این میان حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است، افزود: این واحدها ملزم به رفع آلودگی هستند و برای رفع آلودگی برخی از این واحدها مانند پالایشگاه نفت تهران اقدامات حقوقی و قانونی شده و در حال پیگیری است.

مزینانی افزود: در گشت و پایش‌های شبانه در چند شب اخیر حدود ۸۰ مورد پسماند سوزی و ضایعات سوزی در اطراف تهران به خصوص جنوب تهران، کهریزک، باقرشهر و حاشیه‌های شهرستان ری مشاهده شد.

وی گفت: مجموعه این آلودگی‌ها در این منطقه باعث افزایش معنادار شاخص آلودگی هوا به‌ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون شده است.

مزینانی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول و متولی باید به تکالیف قانونی خود در مقابله با پسماندسوزی و ضایعات سوزی با جدیت بیشتری عمل کنند، افزود: گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران به منظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن در همه شهرستان‌های استان تهران ادامه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    1 0
    در حاشیه بزرگراه آزادگان حد فاصل خلیج فارس تا پل آیت الله سعیدی هر روز صبح که من میرم سر کار ، این معتادهای بدرد نخور برای گرم شدن لاستیک روشن میکنند وقتی که کنار اتوبان رو نگاه میکنی فکر میکنی که میدان جنگ شده و ابر سیاهی بالای منطقه قرار گرفته ، چند بار هم به شهرداری پیام دادم که موثر نبود البته وظیفه اونها نیست بلکه وظیفه دولت است که این موجودات مزاحم رو جمع آوری کنه و به دریا بریزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس