کد خبر 1554333
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
بنا بر نتایج یک نظر سنجی؛ هیلی بایدن را شکست داد

بر اساس آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی در یک رقابت فرضی شبیه‌سازی شده با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن را با اختلافی ۲ رقمی شکست داد.

به گزارش مشرق، این نظرسنجی که به صورت رقابت‌های فرضی دو نفره میان بایدن و هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شبیه سازی شده بود نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار می‌شد، هیلی (در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه) می‌توانست با کسب ۵۱ درصد آرا با اختلاف دو رقمی نسبت به ۳۴ درصد آرایی که بایدن در این انتخابات فرضی کسب کرد، رئیس جمهور دموکرات آمریکا را شکست دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هم در این انتخابات فرضی در رقابت با بایدن با کسب ۴۷ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای کسب شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده، می‌توانست بایدن را شکست دهد و پیروز شود اما این پیروزی تنها با اختلاف ۴ درصدی شکل می‌گرفت در حالی که هیلی می‌توانست بایدن را با اختلاف ۱۷ درصدی شکست دهد.

از سوی دیگر بایدن حتی نتوانست در رقابت با ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای هم حزبی رقیب، به پیروزی دست یابد و هر کدام با ۴۵ درصد، آرای فرضی این نظرسنجی را بین خود تقسیم کردند.

ترامپ در حال حاضر به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مطرح است اما نامزدی قطعی او به دلیل این واقعیت که وی با ۹۱ اتهام جنایت در کیفرخواست‌های جنایی که علیه او در ۴ حوزه قضایی تشکیل شده، با خطر مواجه است.

هیلی که در دولت ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت می‌کرد، تلاش کرده است تا به رای دهندگان نشان دهد که منتخب ترین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی در یک مناظره مقدماتی میان نامزدهای جمهوری‌خواه در ماه آگوست، گفت: ما باید با این واقعیت روبرو شویم که ترامپ منفورترین سیاستمدار در آمریکا است و ما نمی‌توانیم با معرفی وی به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان پیروزی در انتخابات پیش رو را به اما و اگر بسپاریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله
  • ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 0
    کلا بعد از روزولت آمریکا ریس جمهور سه دوره ای نداشته و دو حزب مطرح بعد از دو دوره ای شدن کاندیدای دیگری برای رقابت با نامزد حزب مخالف معرفی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس