نیکی هیلی: رئیس‌جمهوری شوم ترامپ را عفو می‌کنم

نیکی هیلی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت در صورت پیروزی در سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ را عفو خواهد کرد.

به گزارش مشرق از بیزینس اینسایدر، هیلی در یک کمپین انتخاباتی در نیوهمپشایر، گفت: اگر ترامپ گناهکار شناخته شود، او را عفو خواهم کرد.

وی افزود: یک رهبر باید در مورد آنچه به نفع کشور است فکر کند. نفع کشور این است که یک پیرمرد ۸۰ ساله که همچنان کشور ما را تجزیه می‌کند در زندان ننشیند.

هیلی افزود عفو ترامپ به کشور این امکان را می‌دهد که از رئیس‌جمهوری سابق پردردسر خلاص شود.

وی خاطرنشان کرد: «آنچه به نفع کشور است عفو اوست تا بتوانیم به‌عنوان یک کشور پیش برویم و دیگر درباره او صحبت نکنیم.»

هیلی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ترامپ در سازمان ملل خدمت کرده بود. وی اکنون با رئیس سابق خود برای نامزدی ریاست جمهوری از طرف حزب جمهوریخواه رقابت می‌کند.

ترامپ که پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا است، در چهار پیگرد قضایی جداگانه متهم شده است. او با ۹۱ اتهام جنایی از دخالت در انتخابات گرفته تا جعل سوابق تجاری مواجه است.

هیلی تنها نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان نیست که پیشنهاد عفو ترامپ را در صورت انتخاب داده است.

ران دیسانتیس، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و فرماندار فلوریدا نیز چندی پیش گفت فکر نمی‌کند "برای کشور خوب باشد که یک رئیس‌جمهوری سابق تقریبا ۸۰ ساله به زندان برود. "

امروز ایالت مین آمریکا نیز به‌عنوان دومین ایالت پس از کلرادو نام دونالد ترامپ را از برگه‌های رای‌گیری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت حذف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس