کد خبر 1554604
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
شیوع بیماری‌های خطرناک در غزه حتمی است

به اعتقاد یک رسانه عبری زبان شیوع بیماری‌های بسیار خطرناک در نوار غزه بسیار محتمل بوده و پزشکان در خون اسرای آزاد شده اسرائیلی ویروس‌های خطرناکی را یافته‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در خبری در این رابطه اعلام کرد، نشانه های اولیه ای از شیوع بیماری های بسیار خطرناک در نوار غزه وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است ، آزمایش خون شماری از اسرای آزاد شده از غزه نشان داد که ویروس های خطرناکی را در خون خود دارند.

ظاهرا این ویروس های به شدت خطرناک از طریق آب شرب نوار غزه وارد بدن این افراد شده است در حالی که کمبود آب و غذا در کنار فشار بسیار زیادی که بر روی مراکز درمانی وارد می‌شود باعث شده است تا شرایط بهداشتی در نوار غزه به شدت بحرانی شود.

در بخش دیگری از گزارش این رسانه توصیه شده است که اسرائیل هماهنگ کننده کمک‌های بشر دوستانه ای را با همکاری آمریکا برای جلوگیری از وقوع چنین امری منصوب کند، به پیشنهاد هاآرتص فرد مذکور نباید مانند آنچه که در کرانه باختری وجود دارد، یک فرد نظامی باشد، بلکه این فرد باید غیر نظامی بوده و خود را با سیاست‌های کابینه امنیتی هماهنگ کند.

هاآرتص همچنین در پیشنهاد دومی به مسئولین رژیم صهیونیستی توصیه کرد هر چه زودتر و بدون فوت وقت زمینه آزادی اسرای اسرائیلی را فراهم کند، چون با توجه به شرایط غزه وقتی برای از دست دادن وجود ندارد.

گفتنی است سازمان‌های بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد به شکل روزانه نسبت به بدتر شدن اوضاع بهداشتی و غذایی در نوار غزه هشدار داده و تاکید دارند که تمامی ساختاری بهداشتی و زیر ساخت های عمومی در این منطقه از بین رفته است.

در یکی از آخرین هشدارها برنامه جهانی غذا اعلام کرد، خطر وقوع گرسنگی در غزه بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس