کد خبر 1554662
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
تاثیرات جنگ غزه بر بندر حیفا

تاثیرات جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در این میان بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی را هم از رونق انداخته است.

به گزارش مشرق، دولت اردن به شکل علنی و برای اولین بار دو روز قبل، از توقف استفاده از بندر حیفا برای صادرات کالاهای اردنی به اروپا و بازارهای آمریکا خبر داد.

این موضوع از زبان «یوسف الشمالی» وزیر صنایع و بازرگانی اردن در دیدار با نمایندگان اتاق صنایع و بازرگانی در شهر «اربد» در شمال این کشور مطرح شد.

به گفته الشمالی، اردن صادرات خود به آمریکا را به ویژه در زمینه تجارت آزاد میان طرفین از طریق بندر عقبه انجام خواهد داد، زیرا کم هزینه تر است.

این موضوع بیانگر سطح روابط اقتصادی میان اردن و رژیم صهیونیستی است که به شکل بی سابقه افول کرده است.

در این میان، یک منبع آگاه به رای الیوم گفت که روند صادرات از بندر حیفا که مطلوب آمریکایی‌ها و استفاده از آن شرط لازم برای صادرکنندگان اردنی بود، در عمل بر باد رفته است.

علاوه بر این، شرکتهای بیمه ناوبری دریایی نیز به دلیل مخاطرات امنیتی، تمایلی برای استفاده از بندر حیفا ندارند.

رای الیوم این روند یعنی پرمخاطره بودن استفاده از بنادر رژیم صهیونیستی و فرودگاههای ویژه حمل و نقل بار به علت جنگ را در دارای تاثیرات شدید بر روند صادرات و واردات این رژیم دانست، به ویژه اگر جنگ تداوم یابد.

این رسانه نوشت که این روند نه تنها بر اقتصاد رژیم اسرائیل، بلکه بر همه طرح‌های عادی سازی عربی یا منطقه‌ای با تل آویو تاثیرگذار است. این به سبب اقداماتی است که یمنی ها در راستای همبستگی با ملت فلسطین انجام می دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس