ارائه پیشنهادهای جدید مهاجرتی کاخ سفید به کنگره آمریکا

کاخ سفید در مذاکرات با کنگره آمریکا پیشنهاداتی را در مورد تغییر سیاست‌های مهاجرتی عنوان می کند تا شاید بتواند رضایت جمهوری‌خواهان کنگره برای حمایت از اوکراین را به دست آورد.

به گزارش مشرق، دولت بایدن در اظهاراتی به قانون‌گذاران کنگره آمریکا اعلام کرد که مایل است از اختیارات مرزی جدیدی برای اخراج مهاجران غیرقانونی و بازداشت آنها استفاده کند. اظهارات بایدن بیشتر از آنکه برای ایجاد تغییرات اساسی در سیاست های مرزی باشد جهت متقاعد کردن جمهوری خواهان برای حمایت از اوکراین است.

به گزارش«سی‌بی‌اس نیوز»، کاخ سفید به دموکرات‌های مجلس سنا اطلاع داده است که می‌تواند از تغییرات گسترده و سریع سیاست‌های مهاجرتی به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر درخواست بودجه اضطراری رئیس‌جمهور برای کمک به اوکراین حمایت کند.

اشاره کاخ سفید به لایحه بودجه کمکی ۱۰۰ میلیارد دلاری است که شامل ارائه کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی، تایوان و اوکراین شده و بخشی از آن هم مربوط به تقویت و اجرای سیاست‌های مرزی جدید است. هفته‌های زیادی است گروه‌های کوچکی از سناتورها تلاش می‌کنند تا به توافقی برای اجرای قانون مهاجرت دست پیدا کنند.

جمهوری‌خواهان هر گونه ارائه کمک بیشتر به اوکراین را مشروط به تغییرات سیاستی طراحی شده برای کاهش سطوح بی‌سابقه عبور غیرقانونی در امتداد مرز جنوبی کرده‌اند.

بایدن روز سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد که تیمش با دموکرات‌های سنا و جمهوری‌خواهان کار می کند تا هم از نظر تغییر در سیاست‌ها و هم از نظر فراهم کردن منابع مورد نیاز برای برقراری امنیت مرزها بین اعضای دو حزب نوعی توافق ایجاد کند.

بایدن ادعا کرده است که پیش از مخالفت‌های کنگره با طرح مربوط به کمک به اوکراین، پیشنهاد اصلاحات سیاست‌های مرزی را عنوان کرده است و افزود، شرط گذاری جمهوری‌خواهان برای موافقت با ارائه بسته کمک نظامی اقدام درستی نمی‌تواند باشد و ما به راه‌حل‌های واقعی نیاز داریم.

دولت بایدن در روزهای اخیر تعاملات خود با قانون‌گذاران را تشدید کرده است. کاخ سفید نشان داده که از یک مرجع قانونی جدید و گسترده حمایت می‌کند تا به مقامات مرزی ایالات متحده اجازه دهد، بدون رسیدگی به درخواست پناهندگی مهاجران آنها را اخراج کنند.

اقدام بایدن عملا سیاست‌های مربوط به دوره ترامپ را احیا می‌کند که به مقامات این کشور اجازه می دهد تا قانون پناهندگی ایالات متحده را بدون هیچ توجیهی متوقف کنند. اقدامی که از سوی بسیاری از نمایندگان حزب دموکرات مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 1
    اللهم اشغل المشرکین بالمشرکین عن تناول اطراف المسلمین اللهم انصر جیوش المسلمین و عساکر الموحدین اللهم صل علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس