1

در خاطرات هاشمی آمده است که برای حسن روحانی پادرمیانی کرده تا آزمون خبرگان را از او آسان بگیرند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که شرکت روحانی در آزمون اجتهاد، بدرقه شهدای گمنام و حادثه بدرقه شهدای گمنام و حادثه تروریستی راسک، وضعیا کارخانه‌های خودرو و انتقال جنگ از غزه به دریای سرخ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

کمتر از سه ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده و هنوز بسیاری از تصمیمات در خفا گرفته می‌شود. احزاب و جریان‌ها درون خود جلساتی برگزار می‌کنند و درباره تصمیم و نوع کنشگری‌شان در انتخابات پیش رو تصمیم می‌گیرند. هرچند گوشه‌ای از این تصمیمات گاهی به بیرون درز می‌کند، ولی واقعیت امر همواره در دوره‌های پیشین این بوده که گروه‌های سیاسی سناریوهای متعددی برای نوع ورودشان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند. این شرایط اما برای اصلاح‌طلبان ویژه‌تر است.

روزنامه آرمان امروز با تائید خبر مشرق برای بازگشت بهزاد نبوی به جبهه اصلاحات و فعالا کردن لینک‌های انتخاباتی جناح چپ نوشته است:

بعد از کنارگیری بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات بسیاری چهره‌ها به غیبت او اشاره داشتند و نبودن او در راس جبهه را به‌نوعی آسیب‌شناسی می‌کردند ولی حالا سخنگوی این جبهه از بازگشت او با کمیته تعامل خبر می‌دهد. «جواد امام»، سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تشکیل کمیته تعامل با حضور بهزاد نبوی در جبهه اصلاحات گفت: «این کمیته تعاملی برای هم‌افزایی، رایزنی و فعال‌تر شدن اعضای جبهه اصلاحات تشکل شده است. آن چیزی که در این مورد ادعا شده کذب محض است، اینکه اشاره شده احزابی از جبهه اصلاحات جدا شدند اصلا صحت ندارد و این احزاب جزء اعضای جبهه اصلاحات هستند و نمایندگان‌شان هم به صورت فعالانه در جلسات شرکت می‌کنند.

این‌بار هم آزمون خبرگان را از روحانی ساده بگیرند!/ آمارهای دروغین یک مامور سابق اطلاعاتی درباره مهاجرت

امروز خبر رسیده که لیست روحانی هم برای مجلس خبرگان آماده شده است، با این وجود تردیدهای درباره بازگشت رئیس‌جمهور سابق در انتخابات وجود دارد، روزنامه آرمان ملی اما خواهان شرکت داوطلبانه «روحانی» در آزمون اجتهاد شده و می‌نویسد:

اکنون هم نگران حضور مجدد او در مجلس خبرگان هستند و هر روز به یک بهانه او را شایسته این حضور نمی‌دانند. برخی مخالفان ترس آن را دارند که روحانی تبدیل به هاشمی دوم در این مجلس شود، چرا که شباهت‌های زیادی با او دارد!

در بخش دیگری از این گزارش ضعیف آمده است:

25 آذر مطلبی در سایت روحانی منتشر شد که پاسخ به ادعاها بود. رئیس‌جمهوری پیشین کشورمان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگویی تفصیلی درباره سه دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری، دلیل شرکت داوطلبانه خود در آزمون اجتهاد در انتخابات مجلس سوم خبرگان را شرح داده است؛ اینکه دو نفر از فقهای شورای نگهبان درباره صلاحیت علمی او تردیدهایی داشتند و روحانی با وجود کفایت مدارک ارسالی از تقریراتش در حوزه، داوطلب شد تا در آزمون اجتهاد که ممتحن آن آیت‌ا... مؤمن، رقیبش در سمنان بود، شرکت کند.

این‌بار هم آزمون خبرگان را از روحانی ساده بگیرند!/ آمارهای دروغین یک مامور سابق اطلاعاتی درباره مهاجرت

البته ارتباط تیتر با متن در گزارش این روزنامه اصلاح‌طلب مشخص نیست، اما حالا که حسن روحانی پاپیش گذاشته و درباره آزمون خبرگان توضیح داده بیان مجدد خاطره هاشمی دراین‌باره نیز بد نباشد، هاشمی گفته است که سفارش کرده تا آزمون را ساده از حسن روحانی بگیرند! این‌بار که خبری از هاشمی نیست آیا روحانی باز هم حاضر است آزمون داده و بعد برای انتخابات خبرگان حاضر شود؟

هاشمی در خاطره خود نوشته است:
عصر دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. گزارشی از دیده‌ها و مذاکرات سفر به مالزی و ژاپن داد؛ تحت‌تاثیر پیشرفت‌های آنهاست. برای شرکت در انتخابات [مجلس ششم] مشورت کرد. تاکید به شرکت کردم و نیز شرکت در انتخابات خبرگان، به‌جای نماینده سمنان که مرحوم شده را صلاح دانستم؛ قرار شد کمک کنم که شورای نگهبان در امتحان سختگیری نکند.

علائمی که دیده می‌شود

انتشار نظرسنجی یک مرکز دانشگاهی مورد توجه روزنامه اعتماد قرار گرفته است، علی ربیعی مشاور اطلاعاتی دولت روحانی با ادغام این نظرسنجی و اغتشتشات پاییزی نوشته است:

نگاه کنید به حوادث خیابان‌های پاییزی ۱۴۰۱. در یک نگاه کلی، برون‌دادهای حاصل از سنجش تمایل مردم به مشارکت در انتخابات که در طول چهار دهه گذشته به عنوان عنصر ثبات‌دهنده و امنیت‌ساز که به ‌طور وافری در ادبیات سیاستمداران ایران نیز محوریت داشته در کنار کاهش مرجعیت رسانه‌ای داخلی و همچنین موج مهاجرت، بیانگر تغییرات بسیار جدی در کنشگری شهروندان در قبال ساختار سیاسی است. علائمی از علاقه دولت برای پذیرش تغییرات ازجمله انتخابات مشاهده نمی‌شود. این امر، همچنان به گسترش شکاف‌ها منجر می‌شود. این سنجش‌ها را می‌توان دستمایه‌ای برای درک واقعیت‌ها و حقایق قرار داد و اصلاح سیاست‌ها را آغاز کرد.

این‌بار هم آزمون خبرگان را از روحانی ساده بگیرند!/ آمارهای دروغین یک مامور سابق اطلاعاتی درباره مهاجرت

ایجاد یک سرخط ارتباطی میان آشوب و انتخابات تنها از کسانی برمی‌آید که روی کاغذ این تناسب‌بندی را تجویز و حوادثی تلخ چون آبان 98 را به نظام تحمیل کرده‌اند؛ دادن یک حکم کلی درباره مسائلی چون مهاجرت و ارتباط آن با نارضایتی و تعمیمش به سوی آشوب قابل توجه است، بدون اینکه حتی یک‌بار به این موضوع فکر شود که چقدر می‌توان روی این نظرسنجی‌ها تکیه کرد!

این‌بار هم آزمون خبرگان را از روحانی ساده بگیرند!/ آمارهای دروغین یک مامور سابق اطلاعاتی درباره مهاجرت

نمونه‌ای از علائم که نظرسنجی‌های خروج نخبگان را تائید می‌کند!

واقعیت آن است که همیچ توزیع نمونه متناسب با بخش های جامعه آماری در این دست نظرسنجی‌ها وجود نداشته و اصل عدم رعایت شفافیت و نیز صداقت پاسخگو نتایج نهایی را زیر سوال می‌برد، راستی اگر علی ربیعی به نظرسنجی‌های این‌چنینی ایمان داشته و علائمی در آن می‌بیند چرا نظرسنجی حزب کارگزاران درباره میزان رای همتی را تمسخر کرده و آن را غیرواقعی خواند؟ این‌روزها علائمی در سیاست ایران دیده می‌شود، از جمله تحرک برخی گروه‌های سیاسی که پالس‌های ویژه برای ناامن سازی انتخابات را مطرح می‌کند، این علائم را می‌بینیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • عبدالله ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 4
    کسی که با سفارش هاشمی ( طبق خاطرات خود هاشمی ) برای امتحان ساده گرفتن اجتهاد از ایشان به مجلس راه یافته حتما باید دوباره امتحان اجتهاد بدهد. ثانیا روحانی با سابقه ننگینی که در دولت مفلوک غرب زده گذشته داشته و اقتصاد کشور رو به بدترین حالت ممکن رسوند آیا صلاحیت شرکت در مجلس خبرگان رو دارد یا باید به دلایل مختلف محاکمه شود.؟
    • ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      2 1
      متاسفانه شنیده‌ها می‌گویند که تایید صلاحیت شده!
    • ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      1 1
      شک نکنید که در آینده نه چندان دور از تمام مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران امثال سلطنت طلب ها تجزیه ظلب ها منافقین معاندین اصلاح طلب ها خائنین جریانهای فتنه جریانهای تحریم جریانهای نفوذ هیچ اثری در بین ملت شریف ایران باقی نخواهد ماند جز منفور بودن ،، و لی جمهوری اسلامی ایران قدرتمند تر شکوهمند تر با اراده پروردگار به راه خود تا ظهور حضرت قائم و ضمانت شهدا ادامه خواهد داد و این انقلاب به دست صاحب اصلیش حضرت ولی عصر خواهد رسید . این احزاب روسیاه تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و کارهایشان هیچ سرانجامی جز ننگ نخواهند داشت .
    • ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      3 2
      کم سوادی و حتا می توان گفت بی خردی و نادانی از شاخصه های اساسی و اصلی معممین اصلاح طلبان است که اساساً برای پنهان نمودن سواد و دانش کم شان در پشت نقاب اصلاح طلبی خود را مخفی می کنند!!!
    • ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      4 1
      رو... اصلا به اجتهاد نرسیده که بتواند امتحان بدهد.
  • ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    7 18
    البته سواد از بعضی افراد خیلی خیلی بالاتره
    • ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      18 4
      اگر سواد داشت اقتصاد کشور در 8 سال دولت قبل ته دره نمی رفت.
    • وطن پرست ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      14 3
      قطعا راست می گید. تنها ایشون می تونست قیمت ارز رو از دو هزارتومن یک شبه برسونه به ۳۰ هزارتومن و بیشتر. نوش جونت.
  • هادی ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 0
    خودرو ساز ها این همه ضرر میکنن ؟؟؟
  • مهدی ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    14 1
    تنها در ایران دزد ها و جاسوس ها محاکمه که نمی شوند هیچ مقام کلید هم می گیرند.
    • ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      4 4
      عزیزکم تنها در ایران افراد نخود مغز مثل تو در همه چیز نظر میدهند و چون اطلاعی از غرب ندارند که چند صد برابر ایران از این اتفاقها می افته ولی باز زر میزنند. اگر بخواهم یک نمونه داغ از آمریکا برایت مثال بزنم پسر جویی که از اسناد و فیلم های فراوانی از مصرف مواد تا کارهای غیر اخلاقی تا اخذ رشوه تا دادن رشوه موجود هست در خود آمریکا تا اوکراین ولی راحت داره میگرده و خوش هست پس مستر تو هم بهتره خفت پلیز بشی
  • ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 1
    بحث سواد یه طرف مسئله غرب گرا وغرب زدگی و اجرای دستورالعملهای غربی در کشور
  • ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    9 0
    چه خوب میشد اگر ایت الله روحانی و شیخ رییسی در صدا و سیما به صورت زنده مناظره فقهی انجام می دادند
    • ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      چون آخر جلسه روشن است
  • سید فروزان ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    همین مانده که به درجه اجتهاد هم برسد ، ملا فریدون انکلیسی بشود ایت الله فریدون ، سرمایه صهیونیستها و رژیم اشغالی فقط مانده بود که به مجلس خبرگان راه پیدا کند ، یعنی سرمایه کذاری رزیم اشغالکر تمرکز شده بر محلس خبرگان . این بابا حای نماز خواندنش را کسی ندیده چه برسد به درس خواندنش در حوزه علمیه .
  • سید فروزان ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    رهبر فرقه منافقین داخل کشور ،ب. نبوی مجددا رهبری فرقه را بدست می‌گیرد روح شهید لاجوردی شاد که بخوبی این منافقین داخلی را شناخته بود و گفت خطر این طیف از فرقه رجوی بیستر است برای نظام و مملکت . فرقه نبوی بخوبی ثابت کرده خطرشان را برای مملکت
  • ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    متاسفانه اکثر افرادی که این سالها برای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجالس و شوراها توسط شورای نگهبان تایید شدند فاقد تخصص و توانمندی و صلاحیت علمی و حتی بعضا اعتقادی بودند و اگر اینگونه نیست چرا به این روز افتادیم؟؟
  • ایرانی با غیرت ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 1
    اول از همه تکلیف رساله دکتری " کپی - پیست" این جناب شیخ به اصطلاح دیپلمات را مشخص کنید سپس در گام بعدی برای اجتهاد او اقدام کنید. چرا پرونده شکایت از ایشان در دادگاه ویژه روحانیون بررسی نمیشود؟
  • ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 2
    حالا چرا شماها اینقدر از حضور روحانی وحشت کردید؟
    • ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 1
      باید از حضور کسی که صبح جمعه از اوضاع مملکت با خبر میشه وحشت کرد
  • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    رو... تحت تاثیر پیشرفتهای مالزی وژاپن؟!،بعد با تحت تاثیر قرار گرفتن مملکت شیعه امام زمان ع رو با خاک یکسان کرد خدااز هاشمی نگذره وعذابش در برزخ روز به روز بیشتر بشه ورو... در دنیاواخرت ذلیل بشه امین 😈🎩🗝️
  • ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    روحانی و دولتش باید محاکمه بشن 8 سال خسارت محض داشتیم ( برجام ، صنعت هسته ای ، فضایی ، سند 2030 ، FATF ... مسائل بوجود آورده شده در کرونا ) مرتیکه راست راست راه می ره به ریش همه میخنده واقعا باعث تاسف و تاثره . اون به اصطلاح نخبه و درس خونده ای که کشور رو ول میکنه می ره وطن دوست نیست ارق نداره بهتره که بره بمونه بالاخره یه روزی خیانت میکنه اینجا کشور امام زمانه و اونایی که باید بمونند می مونند و در عرصه های مختلف پیشرفت خواهیم کرد ان شاالله
  • ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    روحانی اسلام واعتقاداتش را درزمان خدمت به.....نشان داد احتیاج به ازمون ندارد اسلام روحانی کاملا موردتایید امریکا میباشدمامسعول بهشت وجهنم مردم نیستیم.علی ع دمکرات است امام حسن ع سازشکار واهل صلح وحسین ع امده کربلا برای مذاکره .ماهم دنبال همین مساعل بودیم
  • ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    نه که دوستان شما خیلی باسواد و همه فوق دکترای کامپیوتر دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس