گاف دیگر ارتش اسرائیل؛ وقتی خانه شهرک‌نشینان هدف شلیک تانک قرار گرفت

شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی از شلیک تانک ارتش این رژیم به خانه شهرک‌نشینان در روز عملیات طوفان الاقصی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، عملیات رزمندگان عزالدین القسام در روز هفت اکتبر (۱۵ مهر) از جهات مختلفی یک آبروریزی تمام‌عیار برای تشکیلات نظامی و امنیتی اسرائیل به شمار می‌رود، یکی از ابعاد این مسأله به دستپاچه شدن نظامیان اسرائیلی باز می‌گردد که در مواردی به سوی شهرک‌نشینان و نیروهای خودی شلیک کرده‌اند.

تاکنون تعدادی از شهرک‌نشینان اطراف غزه به رسانه‌ها گفته‌اند که در روز عملیات طوفان الاقصی هدف حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته‌اند و روایت آن‌ها از رسانه‌ها منتشر شده است، در جدیدترین نمونه شبکه ۱۲ اسرائیل گزارشی را منتشر کرد که پرده از یک آبروریزی بزرگ برای ارتش اسرائیل بر می‌دارد. این شبکه ویدئوی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک تانک ارتش اسرائیل در کیبوتس «بئیری» خانه‌ای را که نیروهای حماس به همراه اسرای شهرک‌نشین در آن حضور داشتند را هدف قرار می‌دهد.

تصاویر شلیک این تانک را یک بالگرد پلیس اسرائیل ثبت کرده است.

یکی از شهرک‌نشینان به نام «یاسمین بورات» که در روز حمله حماس از جشن موسیقی «رعیم» فرار کرده و در یکی از خانه‌های کیبوتس «بئیری» مخفی شده بود، به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «به یکی از سربازها گفتم که نکند گلوله‌های تانک به ربوده شده‌ها آسیب بزند، اما سرباز به من گفت که نگران نباش تانک فقط به دیوارهای خانه شلیک می‌کند، اما تانک منهدم شد بعد یک تانک دیگر آمد و به سمت خانه شلیک کرد».

در تاریخ ۲۴ مهر ماه نیز یک شاهد عینی زن، ساکن کیبوتس «بئیری» در یک برنامه رادیویی عبری‌زبان در خصوص روز عملیات رزمندگان مقاومت گفت که نیروهای حماس با مهربانی با اسرا برخورد کردند و این پلیس اسرائیل بود که محل نگهداری آن‌ها را گلوله‌باران کرد.

او گفت: «۴۰ مرد مسلح آمدند و ما را به خانه‌ای بردند؛ آن‌ها با ما مهربانانه برخورد می‌کردند؛ از ما خواستند تا با پلیس تماس بگیریم و هشدار بدهیم که کاری نکنند؛ سپس تیراندازی شدیدی از هر طرف شروع شد؛ بعد از آن یک مرد مسلح که با ما صحبت می‌کرد من را گرفت و به بیرون برد، در آن حین نیروهای پلیس محل نگهداری اسرا را با خمپاره هدف قرار دادند و همه افراد داخل آن از جمله اسرا کشته شدند؛ آن فرد مسلح همراه من نیز دستگیر شد».

شلیک بالگرد اسرائیل به سمت تانک خودی

در یک آبروریزی تمام عیار دیگر، تعدادی از سربازان اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفتند که در روز حمله حماس، بالگرد پلیس به قصد شلیک هشدار یک تانک ارتش را هدف قرار داد، بعد یک تانک دیگر آمد و به سمت خانه شلیک کرد.

همچنین یک گروه حفاظتی از کیبوتس به شبکه ۱۲ گفتند: «۵۰۰ سرباز ارتش خارج از کیبوتس مانده بودند و وارد نمی‌شدند، در حالیکه اسرا در حال خون‌ریزی بودند».

«یایئر آویتال»، یکی از نیروهای ذخیره مستقر در شهرک‌ها نیز گفت: «۵۰۰ سرباز بیرون ایستاده بودند و هیچ کس به این موضوع رسیدگی نمی‌کرد؛ مردم در هر دقیقه خون از دست می‌دادند و ارتشی که بیرون ایستاده بود نمی‌دانست که اینجا چه اتفاقی دارد می‌افتد».

«هداس داگان» یکی دیگر از شهرک‌نشینان نیز که به همراه همسرش در خارج خانه‌اش مخفی شده بود گفت که یک خمپاره به خانه همسایه آن‌ها برخورد کرده و ترکش خمپاره نیز به او اصابت کرده است.

چندی پیش نیز روزنامه هاآرتص گزارش داد که یک بالگرد پلیس اسرائیل در روز حمله حماس، در حالیکه سعی داشت به سمت نیروهای فلسطینی‌ شلیک کند، افراد شرکت کننده در جشن موسیقی «رعیم» را هدف قرار داده است. پس از آن پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای گزارش هاآرتص را تکذیب کرد.

گاف دیگر ارتش اسرائیل؛ وقتی خانه شهرک‌نشینان هدف شلیک تانک قرار گرفت +فیلم

تا این لحظه با توجه به سانسور شدید اطلاعات در ارتش اسرائیل، مقامات این رژیم حاضر به اعتراف به این خودزنی‌ها نشده‌اند.

گاف‌ها و خودزنی‌های نظامیان اسرائیلی در روز عملیات طوفان الاقصی در حالی به مرور فاش می‌شود که در عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه نیز به گفته منابع ارتش این رژیم، تاکنون حداقل ۲۲ نظامی در حملات خودی کشته شده‌اند.

در آخرین مورد نیز سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که نظامیان این رژیم به اشتباه سه نفر از اسرایی که در غزه نگهداری می‌شدند را هدف قرار داده و کشته‌اند. کشته شدن این سه اسیر موجی تازه‌ای از خشم جامعه اسرائیل علیه نتانیاهو را برانگیخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    12 0
    باید فریاد مرگ با آمریکا، اسرائیل و ارتجاع فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند باید فریاد مرگ با آمریکا، اسرائیل و ارتجاع فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند باید فریاد مرگ با آمریکا، اسرائیل و ارتجاع فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند باید فریاد مرگ با آمریکا، اسرائیل و ارتجاع فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند
  • ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    8 0
    یخربون بیوتهم بایدیهم
  • ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 0
    چهارمین ارتش من درآوردی دنيا شد جوک قرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس