اعتراف سرباز صهیونیست به شلیک به خانه اسرائیلی‌ها در 7 اکتبر

یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم به شلیک به سمت خانه اسرائیلی‌ها در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم به شلیک به سمت خانه اسرائیلی‌ها در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) اعتراف کرده است.

طبق گزارش پایگاه «ای.اچ‌.ای» ترکیه سرباز اسرائیلی در این مصاحبه اعتراف کرده که در روز ۷ اکتبر دستوری از افسران اسرائیلی برای شلیک به یک خانه دریافت کرده که در جریان آن ۱۲ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

اظهارات این سرباز اسرائیلی به شواهد موجود درباره حمله نظامیان اسرائیلی به شهرک‌نشین‌ها در روز ۷ اکتبر، همزمان با عملیات «طوفان‌االاقصی» توسط حماس اضافه می‌کند.

تاکنون تعدادی از شهرک‌نشینان اطراف غزه به رسانه‌ها گفته‌اند که در روز عملیات طوفان الاقصی هدف حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته‌اند و روایت آن‌ها از رسانه‌ها منتشر شده است.

در جدیدترین نمونه شبکه ۱۲ اسرائیل هفته پیش گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک تانک ارتش اسرائیل در کیبوتس «بئیری» خانه‌ای را که نیروهای حماس به همراه اسرای شهرک‌نشین در آن حضور داشتند را هدف قرار می‌دهد.

یکی از شهرک‌نشینان به نام «یاسمین بورات» که در روز حمله حماس از جشن موسیقی «رعیم» فرار کرده و در یکی از خانه‌های کیبوتص «بئیری» مخفی شده بود، به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «به یکی از سربازها گفتم که نکند گلوله‌های تانک به ربوده شده‌ها آسیب بزند، اما سرباز به من گفت که نگران نباش تانک فقط به دیوارهای خانه شلیک می‌کند، اما تانک منهدم شد بعد یک تانک دیگر آمد و به سمت خانه شلیک کرد.»

تعدادی از سربازان اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفتند که در روز حمله حماس، بالگرد پلیس به قصد شلیک هشدار یک تانک ارتش را هدف قرار داد، بعد یک تانک دیگر آمد و به سمت خانه شلیک کرد.

یکی از رهبران سابق حزب کارگر اسرائیل در مصاحبه‌ای به تازگی گفته که حمله نظامیان اسرائیلی به اسرائیلی‌ها ذیل دستوری موسوم به «پروتکل هانیبال» انجام شده است.

«شلی یاشیموویچ»، رهبر سابق حزب کارگر اسرائیل یکشنبه هفته جاری در حساب کاربری خود در شبکه ایکس خواستار تحقیق درباره شلیک یک تانک به منزلی در کیبوتص «بئیری» شده بود که در جریان آن ۱۲ نفر کشته شدند.

پروتکل هانیبال یک دستور نظامی برای موقعیت‌هایی است که خطر دستگیر شدن نظامیان اسرائیلی توسط نیروهای دشمن وجود دارد. این پروتکل می‌گوید که مرگ یک اسرائیلی به اسارت او توسط دشمن ارجحیت دارد.

این پروتکل در سال ۱۹۸۶ وضع شده اما برخی از رسانه‌های اسرائیلی در سال ۲۰۱۶ مدعی شده بودند که رئیس وقت ستاد مشترک ارتش اسرائیل، گادی آیزنکوت آن را لغو کرده است.

یاشیموویچ در مصاحبه‌ای دو روز پیش تصریح کرد که ممکن است که کشتن اسرائیلی‌ها توسط نظامیان ارتش در روز ۷ اکتبر ذیل همین پروتکل انجام شده باشد و خواستار تحقیق درباره آن شده است.

چندی پیش نیز روزنامه هاآرتص گزارش داد که یک بالگرد پلیس اسرائیل در روز حمله حماس، در حالیکه سعی داشت به سمت نیروهای فلسطینی‌ شلیک کند، افراد شرکت کننده در جشن موسیقی «رعیم» را هدف قرار داده است. پس از آن پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای گزارش هاآرتص را تکذیب کرد.

گاف‌ها و خودزنی‌های نظامیان اسرائیلی در روز عملیات طوفان الاقصی در حالی به مرور فاش می‌شود که در عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه نیز به گفته منابع ارتش این رژیم، تاکنون حداقل ۲۲ نظامی در حملات خودی کشته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس