کد خبر 1557389
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
حوادث

مردی که همسرش را مقابل چشمان دخترش به آتش کشیده بود، در حالی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد که دو دخترش خواهان اشد مجازات برای وی شدند.

به گزارش مشرق، دی سال ۱۴۰۱ گزارش مراجعه زنی با سوختگی شدید به بیمارستان به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد و پس از آن مأموران کلانتری به بیمارستان اعزام شدند و بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن ۴۵ ساله دچار سوختگی شدید شده است.

در ادامه با وجود تلاش کادر درمان زن میانسال ۱۰ روز بعد به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان تسلیم مرگ شد.

از آنجا که در گزارش بیمارستان، مرگ مشکوک ثبت شده بود، مأموران برای روشن شدن ابعاد پنهان این ماجرا، تحقیقات‌شان را آغاز کردند و در نخستین گام همسر ۵۰ ساله او به نام اکبر تحت بازجویی قرار گرفت.

وی که خودش نیز به خاطر سوختگی، جراحت‌هایی داشت در توضیح ماجرا به مأموران گفت: روز حادثه به همراه همسرم کنار بخاری نشسته بودیم که بخاری به یکباره شعله‌ور شد و ما دچار سوختگی شدیم از آنجایی که من وضعیت بهتری داشتم خودم همسرم را به بیمارستان رساندم اما متأسفانه او فوت کرد.

اکبر در بازجویی‌های بعد عنوان کرد: من در آشپزخانه بودم که با صدای جیغ همسرم خودم را به پذیرایی رساندم و دیدم بخاری شعله‌ور شده و او در آتش می‌سوزد، همان موقع تلاش کردم آتش را خاموش کنم و به همین خاطر هم دست و صورتم سوخت.

از آنجایی که متهم در هر جلسه بازجویی اظهارات جدیدی را مطرح می‌کرد برای پلیس محرز شد که او واقعیت را پنهان می‌کند.

در تحقیقات بعدی مأموران پی بردند که اکبر و همسرش از مدت‌ها قبل با هم اختلافاتی داشته‌اند.

بعد از مشخص شدن این موضوع، وی بار دیگر احضار و بازجویی شد و این بار مدعی شد همسرش خودسوزی کرده بود.

در حالی که متهم قصد داشت هربار با اظهارات متناقض مسیر تحقیقات را منحرف کند دختر ۱۲ ساله آنها لب به سخن گشود و راز جنایت را فاش کرد. وی گفت: روز حادثه پدر و مادرم با هم دعوا کردند و پدرم عصبانی شد و مادرم را آتش زد. وقتی مادرم روی زمین افتاد و بیهوش شد، پدرم او را به بیمارستان رساند.

با افشای این راز، اکبر بازداشت شد و این بار به قتل همسرش اعتراف کرد و بعد از آن با بازسازی صحنه جرم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه، مادر مقتول و دو دخترش به عنوان اولیای دم درخواست حکم قصاص کردند.

دختر ۲۰ ساله مقتول به قضات گفت: پدر و مادرم سال‌ها باهم اختلاف داشتند و به همین خاطر در خانه ما مدام دعوا و درگیری بود. آخرین بار پدرم مقابل چشمان خواهر ۱۲ ساله‌ام مادرم را به آتش کشید و کشت. من و خواهرم حاضر نیستیم به هیچ عنوان از خون مادرمان گذشت کنیم و تنها خواسته‌مان قصاص پدرمان است.

پس از آن دختر دیگر مقتول که شاهد جنایت بود به جایگاه رفت و گفت: روز حادثه وقتی پدر و مادرم دوباره دعوایشان بالا گرفت پدرم بیرون رفت و با یک گالن پر از بنزین برگشت و به سراغ مادرم که در آشپزخانه بود رفت و بعد از پاشیدن بنزین او را آتش زد.

من از ترسم فقط جیغ می‌کشیدم و از همسایه‌ها کمک می‌خواستم. بعد پدرم به دروغ به همه گفت مادرم خودسوزی کرده اما من نتوانستم این ظلم را در حق مادرم ببینم و سکوت کنم به همین دلیل واقعیت را به دایی‌ام گفتم و او هم از من خواست پلیس را در جریان قرار دهم.

سپس متهم به جایگاه رفت و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: باور کنید قصدم کشتن همسرم نبود.

فقط وقتی عصبانی شدم نتوانستم خودم را کنترل کنم و تحت فشار روانی دست به این کار زدم. من می‌خواستم با نشان دادن گالن بنزین او را بترسانم اما وقتی بنزین را روی او ریختم به خاطر روشن بودن اجاق گاز، همسرم به یکباره شعله‌ور شد همان موقع تلاش کردم آتش را خاموش کنم که دست‌هایم سوخت. حالا هم از کارم پشیمانم و از بچه‌هایم می‌خواهم من را ببخشند.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    31 9
    اعدام نخواهدشد واین سیاهترین نقطه ی تراژدی است
    • محمد ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      15 0
      پدر برای کشتن فرزند اعدام نمیشه چون خودش ولی دمه ولی برای کشتن همسر اعدام میشه.
    • ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      5 32
      حالا از اعدام این مرد چه چیزی گیر تو میاد ، مگر تو ولی دم هستی؟ فضولی این سیاهترین نقطه تراژدی هست
    • ماریا ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      7 13
      دقیقا چون مردها حتی مردهای جنایتکار دوبرابر زن ها ارزش دارن ولو اون زن مومن و پاک و مفید باشه
    • دکتری امیرکبیر ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      5 5
      نظر اشتباه و دروغ ننویسید! مواد قصاص رو بخونید: ‌ماده ۵ - هر گاه مسلمانی کشته شود قاتل قصاص می‌شود. ‌ماده ۶ - هر گاه مرد مسلمانی عمداً زن مسلمانی را بکشد محکوم به قصاص است لیکن باید ولی زن قبل از قصاص قاتل نصف دیه مرد را به او‌بپردازد. پس اگه قتلش اثبات بشه، حکمش قصاصه. حرف مفت ممنوع.
    • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      7 8
      چرا دروغ می‌گی؟ کی گفته مردها دو برابر زن‌ها ارزش دارن؟ دروغ نگو خوب نیست.
    • تک تیرانداز ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 8
      نه به اعدام. حتما چیزی از زنه دیده. مضافا این نشون می ده زنها چقدر احساسی عمل می کنن.
    • مامان ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      5 0
      ماریا جان،اینکه دیه مرد دو برابر همسرشه معنیش این نیست که ارزش زن از مرد کمتره، بلکه معنیش اینه که دیه دو برابری مرد نه گیر خود که گیر زنش میاد و این بنفع اون زن زنده ست و بنفع اون نه مرد مرده!ولی اگر مردی زنش رو از دست بده در ازای مردن یک آدم کامل، فقط به اندازه نصف یک آدم کامل پول گیرش میاد، پس میبینیم که دیه دو برابر مرد علنا نه بنفع خود بنده خدا بلکه بنفع زنشه، البته که انشاالله خداوند همه مردان پاک نهاد این سرزمین رو حفظ و سایشون بالای سر زن و بچشون باشه چون هیچ دیه ای خود مرد نمیشه
    • محمد ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 1
      البته اگه پدرشون رو اعدام کنن حتما روزی پشیمون میشن و عذاب وجدان میگیرن، مادر که رفته پدر هرچی باشه بازم پدره البته این نظر شخصی خودم بود پس خواهشا گارد نگیرین.
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    19 0
    ریل در حال حرکت است
    • ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      1 0
      عفو لازم نیست اعدامش کنید و این وظیفه ی دختران است که نقطه را بعد از عفو بگذارند یا بعد از نیست. فقط یک نقطه.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    30 0
    پست فطرت بیشرف قصدش کشتن همسرش نبوده فقط بنزین ریخته روش و زنده زنده، مادر فرزندانش را جلو فرزندش سوزانده و حالا که صدای ناقوس مرگ را میشنود به هر دری میزنه که نجات پیدا کنه، البته قوانین درپیت قوه افتضاحیه تاکنون قاتلان خانوادگی را اعدام نکرده و به همین دلیل پس از سالها مماشات این قوه شاهد حجم بالای قتل‌های خانوادگی هستیم.
  • ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    13 1
    اعدامش کنید مردک روانی رو
  • ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 2
    اعدامش كنيد اين اشغال رواني رو
    • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      6 12
      شاید زنش چنان بداخلاق بوده که جون بسرش کرده!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 3
    آزادش کنید و ۶۰ لیتر به کارت سوخت او اضافه کنید
  • ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 1
    واقعا آدم نمی دونه چی بگه با وجود اختلاف چرا به زندگی ادامه می دن و همهٔ خانواده را با خودشون نابود می کنن
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 0
    الان وارثین مرد که میشن دو تا دخترش رضایت میدن که باباشون بدون پرداخت مابه التفاوت دیه اعدام بشه اگه رضایت میدن سریع کلک باباهرو بکنید بفرستیدش به جهنم قشنگ معنی سوختن رو درک کنه
    • ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      2 2
      بعد شما خرج زندگی دخترها را میدی؟ شما تو این دنیای هزار رنگ و مردمان گرگ صفت گرسنه دو دختر معصوم و رها را بزرگ میکنی؟
    • ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      1 0
      خطاب به دوستی که گفته"بعد شما خرجش رو میدی؟" ببخشید مگر الان که پدر زندانه، شما داری خرج شان را میدهی؟ حتی اگر پدر اعدام نشه؛ چند سال بابت جنبه عمومی جرم باید زندان بره، آیا در اون چند سال شما خرج شان را میدهی؟ اگر با این منطق پیش برویم؛میتوانیم همه مجرمین رو آزاد کنیم؛ به این بهانه که این مجرمین که الان زندان هستند، خرج خانواده خودشان را میدهند
  • ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 2
    در سالهای اخیر قتلهای خانوادگی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده که این خودش نشونه فرو پاشی اجتماعی هست...دلایل اصلی اونم اقتصادی هست. البته آقایون میگن ریل در حال حرکته!
  • اميد ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    اول بايد تشكر كرد از شما بابت انعكاس اين موارد چون خود اينكار نوعي درس است كه جنون لحظه ايي پشيماني ابدي دارد واين نوع پشيماني بي فايده ترين نوع پشيمانيست چون قابليت جبران ندارد
  • سروش ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 3
    بیسواد وقتی به خانم جوان 45ساله میگی میانسال به خانمهای شصت ساله حتما میگی پیره زن کمی اطلاعات سوادتون ببرید بالا بهتر هست
    • احمد...... IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      خانم جوان!!! پیرزن است جانم !! 45 سال به بالا یعنی پیرزن. جوان یعنی رده سنی 14 تا 35 نکنه خواهر ترشیده 45ساله داری ؟؟
  • ح ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 0
    علت اصلی تامین نیازهای اولیه زندگی مردی که تو ۲۴ ساعت خدا ۱۶ ساعت کار کنه روانی میشه ودر مسیر رفت آمد باشه روانی میشه
  • ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    زبان زن سرش را به باد میدهد
  • ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    طلاق در ایران بسیار سخت شده قوانینی باید وضع شود که اولا مهریه سنگین و نامتعارف حذف شود تا ذوجهایی که اختلاف شدید دارند زود جدا شوند شرع در این خصوص ناقص است
  • ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 0
    با اینکه مخالف کشتن هستم، ولی میدونم که زن میتونه دیوانه کننده باشه همانطوریکه یک مرد معتاد میتونه بیچاره کننده باشه. چند وقت پیش با یکی از دوستان قدیم صحبت می‌کردم، تعریف کرد یک همسایه دکتر دارد که با هم سلام العلیک دارند، می‌گفت وقتی می پرسم خانم چطور هستند، جواب می‌دهد "متاسفانه خوب هستند"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس