کد خبر 1557452
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
متهم پولشویی ۷۱۰ میلیاردی نقره داغ شد

حکم قطعی پرونده پولشویی بیش از ۷۱۰ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش مشرق، رئیس کل دادگستری از صدور حکم قطعی صدور حکم قطعی پرونده پولشویی بیش از ۷۱۰ میلیارد ریالی در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: برابر گزارش مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی کشور مبنی بر اینکه فردی در ماکو اقدام به انتقال غیر مجاز صرافی و پولشویی می‌نماید موضوع در دستور کار جدی دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

ناصر عتباتی ادامه داد: پرونده پولشویی پس از طی مراحل دادرسی و صدور حکم بدوی، در نهایت شعبه تجدیدنظر استان با توجه به دلایل و مدارک مستدل موجود در پرونده با احراز بزهکاری و مسئولیت کیفری متهم، برابر حکم قطعی وی را به مصادره بیش از ۷۱۰ میلیارد ریال اموالش، حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

پول‌شویی تبدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهر مشروع است و در فرایند پول‌شویی، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌شود که در ظاهر از راه‌های قانونی بدست آمده‌است و به این طریق «پول شسته شده» وارد اقتصاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 1
    همسایه ما هم پولشوئی میکنه کسی هم کاریش نداره .هفته پیش صدها اسکناس را روی بند رخت و لباس پهن کرده بود که خشک شوند گفت داخل جیب شلوارم بود نمیدونستم انداختم داخل ماشین پولشوئی منظور ماشین لباسشوئی شسته شدند خیس شدند ... فک نمیکنم. احتمالا عمدا پول ها را شسته بود.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    لابد غیر خودی بوده که نقره داغ شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس