بازداشت حدود ۶۰ تظاهرکننده حامی فلسطین در ساختمان کنگره آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد، پلیس آمریکا در تظاهرات حامیان فلسطین در ساختمان کنگره این کشور، حدود ۶۰ نفر را بازداشت کرد. معترضان خواستار برقراری آتش‌بس در غزه بودند.

به گزارش مشرق، فاکس نیوز نوشت سازمان حقوق مدنی مسلمانان اعلام کرد اعضای این گروه در ائتلاف تظاهرکنندگان حامی فلسطین که روز سه‌شنبه در ساختمان کنگره جمع شده بودند، شرکت داشتند.

آنها خواستار آتش بس و پایان دادن به حمایت آمریکا از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بودند.

پلیس کنگره مدعی شد از این موضوع آگاه بودند که این گروه قصد برپایی تظاهرات را دارند.

به‌گفته پلیس، اگرچه به آنها اجازه ورود به داخل ساختمان داده شد اما به محض این که شروع به تظاهرات کردند بازداشت شدند.

پلیس کنگره در بیانیه ای به شبکه Fox۵ نیوز گفت بر پایی تظاهرات در داخل ساختمان کنگره بر خلاف قانون است بنابراین ما نیروهای بیشتری را آوردیم تا آماده لحظه ای باشند که گروه قانون شکنی شروع به قانون شکنی می کنند. به محض زیرپاگذاشتن قانون از سوی آنها، بلافاصله ۶۰ نفر از آنها بازداشت شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از برخی از منابع خبری شمار بازداشت شدگان را بین ۶۰ تا ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی همچون «مردم زندگی را می خواهند، همین حالا آتش بس اعلام کنید»، «از پناهجویان حمایت کنید»، «از نظامی گری دوری کنید» در دست داشتند. آنها همچنین از کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

این تظاهرات به دنبال برگزاری صدها گردهمایی مشابه در حمایت از فلسطین در آمریکا برگزار شده است.

اکتبر (مهر) گذشته نیز تعدادی از فعالان حامی فلسطین که خواستار آتش بس در غزه بودند وارد ساختمان کنگره در واشنگتن شدند. بر اساس گزارش سازمان یهودیان حامی صلح ۱۰ هزار نفر در این تظاهرات حضور داشتند و ۵۰۰ نفر آنها بازداشت شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس