کد خبر 1557957
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

به گزارش مشرق، اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت:

احیا پوشاک ملی اولویت فرهنگی ماست و در افتتاحیه طرح ملی طوبی که با میدان داری حلقه های میانی آغاز کردیم، گفتم که شمایلِ پوشاک در اکثر کشورها از سنن، ادیان و عرف سرچشمه میگیرد،اما در ایران علیرغم مطالبات مردمی درحوزه سبک زندگی، این عرصه رها شده بود.

برنامه ما از هنگام مسئولیت، قطع زنجیره مخربی است که سبک زندگی ایرانی و اسلامی را هدف قرار داده و برای همین به صورت مستمر با معاون اول محترم رئیس‌جمهور، وزیر محترم اقتصاد و دیگر وزرا پیرامون راهکارهای قطع این زنجیره مخرب، گفتگو و مذاکره کرده‌ام تا جایگزین‌های مناسب را طراحی کنیم.

وقتی یک خانم ایرانی به من می‌گوید که ما نمی‌توانیم به راحتی پوشاک مناسب در شهرهایی مثل تهران تهیه کنیم، عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند و خود را در برابر مطالبات مردم مسئول می‌دانم.

قطعا در آینده نزدیک میادین مهم نظیر هفتم تیر تهران باید شاهد عرصه البسه بیشتری متناسب بازیست بوم ایرانی اسلامی باشند.

اسماعیلی: احیا  پوشاک ملی اولویت فرهنگی ماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 0
    پوشاک نرمال و عادی با نرخ متناسب با درآمد مصرف کننده در اختیار مردم قرار گیرد ، نیازی به طراحی یک چیز جدید و سلیقه من درآوردی نیست !!!!! این همه شلوار پاره پوش برای کج سلیقگی خیلی هاست که ناشی از دیدگاه اشتباه و عدم تحلیل از شخصیت فردی است !!! چظور میشود به کسیکه خودش را در حد یک کالای از مد افتاده نمایشی پائین میاورد ، اعتماد کرد؟!!! اصلا دخترها و پسرها توجه دارند که با اینکار شخصیت خودشان را تا حد زیادی به بازی میگیرند !!!روزگاری شیک پوشی و لباس فاخر نشان اهمیت افراد به شخصیت خودشان محسوب میشد اما حالا پاره پوشی و لباسهای آویزان و یا بیش از حد چسبان ، نشان دهنده چیست ؟!!!! مایه تاسف است.
    • منتقد گمنام IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 3
      پوشش واحد ملی نداریم. زنان شمالی دامن های پرچین رنگی دارند. زنان بوشهری روبنده . زنان گنبد کاووس روسری گلدار . زنان کرد و لر عمامه بر سر. لابد منظورتان مثل دوره رضا خان است که کارمندان موظف بودند کت شلوار و کلاه پهلوی داشته باشند. این برای مردان باز به زنان برسید میخواهید چه کنید ؟ مجددا چادر و اگر اجرا نشد بازگشت گشت ارشاد ؟! خیلی پر روئید.
  • ... IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 1
    لباس های خوب وقشنگ و سازگار با فرهنگ ایرانی تولید کنید همه حمایت میکنن همه دوس دارن شیک بپوشن ولی لباسهایی با سلیقه خودتون اونم کم تولید میکنید که جوانان فراری هستن و خیلی کم کاری فرهنگی دارید فضای مجازی این عرصه رو دست گرفته ذهن مردمو ربوده
  • GB ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 1
    بیخیال توروخدا. شما ۵۰ تا دستور دیگه بدی درست میشه.
  • ب IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    پس اول از خودت شروع کن
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    یه فکری هم به حال پوشک ملی کنید خانواده هایی که بچه کوچک دارن خیلی بهشون فشار میاد
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    کت وشلوار که ملی نیست ببینید صد سال پیش مردان چه می پوشیدند بپوشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس