کد خبر 1558141
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

۷۷روز جنگ؛ شاخ شکسته مثل تیپ خط شکن اسرائیل

روز هفتاد و هفتم جنگ غزه، با اعلام عقب نشینی "تیپ گولانی" همراه شده است. ویدئوهای منتشره، شادمانی نظامیان صهیونیست از این عقب نشینی و زنده بازگشتن را نشان می دهد!

هفته دوازدهم جنگ در حالی آغاز می شود که تیپ زُبده و خط شکن رژیم صهیونیستی، به معنای واقعی شاخ شکسته شده. ارتش و اقتصاد اسرائیل، تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده اند؛ اما نتانیاهو، به هیچ یک از اهداف اعلامی برای حمله به غزه، نزدیک هم نشده است .

شبکه الجزیره دیروز اعلام کرد "حملات موشکی حماس، این بار مناطق دورتری را در تل آویو هدف قرار داده است". شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم گفت "از آغاز جنگ تاکنون، چنین حمله گسترده‌ای را شاهد نبودیم".

هر چند شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شده "عقب نشینی تیپ گولانی برای ۴۸ ساعت استراحت نظامیان نزد خانواده و بازگشت به میدان است"، شبکه ۱۳ این رژیم گفت: "ارتش تصمیم گرفته، تیپ گولانی را به دلیل تلفات زیادش، از غزه خارج کند".

در فایل صوتی که چند هفته قبل لو رفت، یکی از نظامیان گولانی می‌گوید: "ما در اینجا شاهد یک حمله موشکی بزرگ بودیم و تلفات داریم. دشوار است که بگویم تعداد تلفات چند نفر است".

موشه کابلنسکی فرمانده سابق تیپ گولانی، چند روز قبل گفت: "این تیپ، یک چهارم نیروهای خود را از دست داده.... بازگرداندن گروگان‌ ها تنها از طریق توافق مبادله اسرا ممکن خواهد بود، نه فشار نظامی.

تیپ ویژه گولانی و تیپ های دیگر، پس از ورود به غزه، فشار دیوانه کننده و مرگباری را متحمل شدند. چنان که بارها گزارش هایی مشابه خبر یدیعوت آحارانوت منتشر شد:

"یک افسر تیپ گولانی، وحشت زده شده و نظامیان خودی را به توهم اینکه نیروی حماس هستند، هدف تیراندازی قرار داد. نظامیان هم متقابلا، آتش گشوده و او را کشتند".

وحشت جنون آمیز و بیماری روانی، به بحرانی جدی در میان نظامیان صهیونیست تبدیل شده، چنان که یک از آنها با فریاد در کنست می گوید: "من می ترسم، انگار هر لحظه هدف گرفته می شوم، بوی جنازه رفقایم که دفن کرده ام، به مشامم می رسد، شب به خودم ادرار می کنم و هر روز، زنم را کتک می زنم. بدون نوشیدن یک بطری الکل، نمی توانم بخوابم.

رزمندگان حماس، لباس ارتش اسرائیل را بر تن می کنند، به چند قدمی آنها نزدیک می شوند و پس از فیلم گرفتن، آنان را از پا در می آورند. در همان حال، به خاطر ترس و بی اعتمادی که منتشر کرده اند، آنها را وادار می کنند تا همدیگر را بکُشند.

عملیات فریب و کمین های مقاومت غزه، قاتل دسته جمعی نظامیان اسرائیل به علاوه مرکاوا و زرهپوش های آنها شده، چنان که در محله شجاعیه، به هلاکت یکجای ده نظامی صهیونیست انجامید.

برخی محافل، این گمانه را مطرح کرده اند که تیپ گولانی برای جنگ با حزب الله به جبهه شمالی منتقل شود. البته نتانیاهو بدش نمی آید جنگ پراکنده شود تا او از سقوط و محاکمه نجات یابد. اما نه آمریکا برای از کنترل خارج شدن جنگ غزه، آمادگی دارد و نه ارتش و اقتصاد اسرائیل که تا به حال ۵۵ میلیارد دلار خسارت دیده است..

تیپ گولانی و ارتش اسرائیل، اگر قابلیتی داشتند، باید ظرف این دو ماه از عهده غزه ای بر می آمدند که سالها در محاصره مطلق بوده و معادل چهار برابر بمب اتمی هیروشیما، بمب روی آن ریخته شده است.

رصد گران صهیونیست معتقدند توان رزمی حزب الله، دست کم ده برابر توان حماس و جهاد اسلامی است و منطقا، ارتشی که در جبهه جنوب از نظر جسمی و روحی مستهلک شده، قادر به گشودن جبهه ای به مراتب بزرگ تر نیست؛ مگر این که تقدیرش برای نابودی کامل، قطعی شده باشد.

در این میان، کابوس مقاومت یمن و ضربات اقتصادی بی نظیری که به اقتصاد اسرائیل می زند، هنوز تازه آغاز شده و رو به گسترش است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    15 4
    درود بر رزمندگان اسلام و به امید پیروزی رزمندگان اسلام ..انشاءالله ..و به امید نابودی نتانیاهو و شکست اسقاطیل اشاءالله
    • حمیدرضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 2
      منفی دهندگان یحتمل با دیدن رزمندگان قسام بیاد میفتند!!
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 2
      عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      1 1
      سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند
    • منتقد گمنام IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      2 1
      اگر توان رزمی حزب الله ده برابر حماس باشد ، بمبارانهای لبنان هم صد برابر غزه میشود.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 0
    غربی ها می گویند چون حماس به شهرک های اسرائیلی اطراف غزه حمله کرده ، اسرائیل هم حق دفاع از خود دارد و می تواند هر مقدار که می خواهد از مردم غزه را قتل عام کند و آن ها را در گرسنگی نگه دارد . آیا زمانی هم که اسرائیل در تمام این سال ها کشتارهایی مثل کفر قاسم ، طنطوره ، دیر یاسین ، دوایمه ، صبرا و شتیلا و ... را مرتکب می شد ، چنین حق دفاعی را برای فلسطینی ها قائل می شدند ؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 1
    مهمترین تیپ خود را عقب کشیدن که بروند خانواده های خود را ببینند . ان هم وسط جنگ که مرتب در غزه دارند تلفات میدهند . یک دلیل بهتر پیدا میکردید که مزحکه سایر ارتش ها نشوید
  • ساس IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اگر به آخر خط رسیده باشند و تاریخ مصرفشان سرآمده باشد از بمب اتمی به دستور لندن و واشنگتن و پاریس و به خواست برلین و تشویق آمستردام و توصیه استکهلم و التماس کیف و الحاح هلسینکی و اصرار اتحادیه عرب استفاده میکنند و سپس واشنگتن حق بجانب میدان داری خواهد کرد. پس برای موازنه اتمی لیست پناهگاههای سران گلوبالیزم مورد نیاز است
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس