1

روزنامه اعتماد خبر داده که در تهران همایشی با عنوان اندیشه‌ها و آرای منتظری توسط عناصر باقی‌مانده از باند هدفی‌ها( معدوم مهدی هاشمی) برگزار شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز شنبه دوم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سیگنال ضد ایرانی با محوریت روسی- عربی، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت بحرانی آب و گزارش‌ها از سفر استانی دولت به استان گلستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اوایل مهرماه سال جاری اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران با حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در دفتر وی دیدار داشتند؛ سید افضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی که بعد از این دیدار با تسنیم داشت درباره جزئیات آن گفته بود که توصیه روحانی به مشارکت در انتخابات بود و مشخصاً به آنها گفته است که شرکت کردن بهتر از شرکت نکردن است.

روزنامه شرق با انتشار این روایت از اختلاف اصلاح‌طلبان رادیکال با اعتدالیون برای شرکت یا تحریم انتخابات پرده برداشته و نوشته است:

مجله آگاهی نو که مدیریت آن را محمد قوچانی عضو شورای مرکزی کارگزاران برعهده دارد، در شماره جدید این مجله جزئیاتی از دیدار اخیر کارگزاران با روحانی را بازگو کرده است؛ در این دیدار محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب از روحانی خواسته که جبهه اصلاحات را از انفعال خارج کند. محسن هاشمی با انتقاد از بزرگان جریان اصلاح‌طلبی به روحانی گفته است که فقط حلقه خاصی میان او، خاتمی، ناطق نوری و اسحاق جهانگیری برپا شده که خروجی خاصی ندارد.

در ادامه این خبر آمده است:

وی از تفوق طیف منفعل جریان اصلاحات بر طیف فعال گفته و متذکر شده است: «تا زمانی که شما سران ابتکار عملی نداشته باشید تحولی رخ نمی‌دهد. ابتکاری مانند سال ۱۳۹۲ که آقای هاشمی به آقای خاتمی پیشنهاد نامزدی کرد که یا رئیس‌جمهور می‌شد یا رئیس‌جمهورساز اما آقای خاتمی از این کار خودداری کرد و آقای هاشمی خود این مسئولیت را برعهده گرفت.» تنها خبر از جبهه اصلاحات این است که سید محمد خاتمی به حسن روحانی گفته است که اگر در حوزه انتخابیه‌ای نامزد مقبول اصلاح طلبان تأیید صلاحیت شود، جبهه اصلاحات درباره حمایت از او تصمیم خواهد گرفت!

درخواست ویژه محسن هاشمی از حسن روحانی/ اجتماع عوامل باند مهدی هاشمی در تهران!

روزنامه آرمان ملی نیز از آمادگی خاص روحانی برای شرکت در انتخابات خبر داده و می‌نویسد:

به شکل نامفهومی بحث تحریم انتخابات از سوی برخی اصلاح‌طلبان به روحانی نسبت داده شده است و این در حالی است که روحانی بارها تاکید بر مشارکت در انتخابات کرده است مانند آنچه روز ۲۹ آذر به نقل از روحانی منتشر شد: بر اهمیت پشتوانه آرای مردمی خبرگان در انتخاب رهبری با اختیارات وسیع تاکید کرد، اما رسانه‌های اصولگرا به تحریف آن پرداختند.

درخواست ویژه محسن هاشمی از حسن روحانی/ اجتماع عوامل باند مهدی هاشمی در تهران!

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قائل به مشارکت در انتخابات طیف تحریمی های جریان اصلاحات را مورد خطاب قرار داده و با اذعان به فقدان ایده برای حل مشکلات از سوی آنان تاکید می کنند حضور در قدرت نه تنها مذموم بلکه امر مبارکی است.

این رسانه ها با طرح این پرسش که «سود تحریم انتخابات برای ما مردم چه بود؟»، تصریح می کنند، اگر برخی‌ فکر می‌کنند که با تحریم می‌توانند کاری کنند که خالص‌سازی‌ها یکباره پایان یابد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، اینجاست که گروه‌های تحول‌خواه و اصلاح‌طلب نباید تاریخ را تکرار کنند و زمینه برگزاری یک انتخابات ضعیف را فراهم کنند. اتفاقا باید از ظرفیت‌های موجودی که وجود دارد با تمام قدرت استفاده کنند تا مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تکرار نشود!

باندهدفی‌ها در تهران کنگره برگزار کرد!

روزنامه اعتماد خبر داده است که در تهران همایشی با عنوان اندیشه‌ها و آرای منتظری برگزار شده و افرادی چون میراحمدی، حبیب‌الله پیمان، محمدحسن ضیایی‌فر محمد حکیم‌پور، بهرام شجاعی، هادی قابل ارتباط فقه و حقوق بشر از منظر منتظری را بررسی کردند، حضور برخی از عناصر نزدیک به مهدی هاشمی معدوم در این نشست دو روزه قابل توجه و بحث است.

اعتماد در این‌باره طی گزارشی که در صفحه اول نیز آمده نوشته است:

ارتباط میان فقه و حقوق بشر از جمله مناسباتی است که در دوران جدید بحث‌ها و تبادل نظرهای فراوانی در خصوص آن مطرح شده است؛ گروهی از تحلیلگران اساس یک چنین ارتباطی را زیر سوال برده و با تکیه به برخی‌آرای خاص در نظریات اسلامی، این نوع ارتباط را زیر سوال می‌برند و آن را انکار می‌کنند. اما گروه دیگری از فعالان حوزه اندیشه و نظریه‌پردازان و فقها نیز وجود دارند که با تکیه بر آرای اندیشمندان اسلامی و متون دینی، حلقه ارتباطی تنگاتنگی میان حقوق بشر و فقه اسلامی استخراج می‌کنند. ارتباطی که با تکیه بر آن می‌توان مفهوم حقوق بشر در جامعه اسلامی و حاکمیت‌های مبتنی بر فقه تشریح و تعریف کرد.

درخواست ویژه محسن هاشمی از حسن روحانی/ اجتماع عوامل باند مهدی هاشمی در تهران!

توجه روزنامه اعتماد که ارگان اصلاح‌طلبان ساختاری است به این همایش نشان می‌دهد که اصلاح طلبان با تاکید بر حقوق بشری شدن گفتمان اصلاحات تاکید دارند این گفتمان یگانه راه گذار جامعه ایرانی از «رعیت مکلف» به «شهروند محق» بوده و در ارتباطی وثیق و تنگاتنگ با سبک زندگی می باشد.

نکته مهم‌تر حضور عناصر منتسب به گروهک نهضت آزادی و ملی- مذهبی در این نشست است که این روزها جای خالی باندمهدی هاشمی معدوم را در میان اصلاح‌طلبان پر کرده است، گروهک نهضت‌آزادی پس از انقلاب همواره حیاتش در گروی نزدیکی به جریان‌های داخلیِ منتقد بوده؛ که به آن «استراتژی نزدیکی خزنده» نیز می‌گویند، در این استراتژی، نهضت با فراموشی اختلافات گذشته بلافاصله خود را به منتقد نزدیک و او را تبدیل به معارض می‌کند.

امری که بار نخست با نزدیک‌شدن به منتظری آغاز شد و او را تا رویارویی با انقلاب پیش بردند. منتظری که پس از اعدام مهدی هاشمی، مواضعی منتقدانه داشت، بستر مناسبی برای نهضت شد تا به او نزدیک شدخ بلافاصله با او ارتباط پنهانی برقرار کردند و به او القاء کنند که اعدام قاتلی چون مهدی هاشمی امری ضد حقوق بشری است، امام از این فتنه بزرگ آگاه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    19 19
    محسن هاشمی چیزی میزنی ؟چی تو خودتون دیدین پرروهای نجومی که خودتون وحزبتون دارین خودتون رو میکشین واسه انتخابات منفورترین افراد ایران امروز روحانی وخاندان هاشمی هست بفهم نا فهم🤯🤯😲🤢🤮
    • ماکیاول FR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      22 20
      من به خاندان جلیل القدر رفسنجانی و روحانی رای میدم.
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 22
      نفهم دپش چپاول کرد
    • DK ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      11 3
      به حسن فریدون و خانواده هاشمی رای دهید و ضعیت اقتصادی وخیم تر خواهد شد هشت سال هاشمی هشت سال فریدون شاهدی بر این مدعاست بعد میخواهید به جمهوری اسلامی فحش دهید خب از اول اشتباه نکنید...
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      14 2
      عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را باید از الطاف خفیه الاهی شمرد و به فال نیک گرفت! چرا که جز فتنه انگیزی و بلواگری کاری از این جماعت یعجوج و معجوج و لجوج ساخته نیست چیزی که به تجربه ثابت شده است !!!
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 13
      در پرتو برادری خیلی از مشکلات حل میشه. اما متلک، پراننده اش را کوچک می کند.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    14 1
    حسن روحانی:گاهی مشارکت نکردن و رأی ندادن در انتخابات به معنای نوعی رأی دادن است؛ رأی دادن به همان نامزدی که او را برای کسب آن مسئولیت صالح نمی‌دانیم. چون در انتخابات مشارکت نمی‌کنیم، عملاً شرایط را برای انتخاب غیراصلح مهیا می‌کنیم. ممکن است بگویند انتخابات حق است نه تکلیف. اما این حقی است که در مقاطعی سریع تبدیل به تکلیف می‌شود
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 18
    دیگه هرگز روزی نخواهدرسیدکه خاندان هاشمی درایران جایگاهی پیداکنند!!!!!!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    11 18
    مگه این خاندان براندازشده هنوزم عامل وعوامل دارن؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 18
    فیلم "هاله نور روحانی" که از طریق اینترنت قابل دانلود است میتواند برای رد صلاحیت روحانی کافی باشد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 18
    خدا لعنت کند اکبر شاه را که منشاء خیلی از فساد های امروز از او و باندش است
  • م...رگِ ریـگــلاتــــور IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    20 0
    ** شرکـت در انتخابات اِنــقـــده خــوبــــه ** هرکــی در ایـن کشــور ناراضی و ناراحت می باشد میتواند از این 3 گزینه برای درمان استــفاده نـمایــد. 1- از ایـــــران بــــــــرود یا بــرود. 2- روش آب یــخ درمانی، میــتـوانــد در صــورت فــــشار از تـشــت پـــُر یــخ با قــرار دادن نشیمنـگاه خـود در آن از ایــن بیـمــاری رهـــا گـــردد. 3- بــرای گــذر از بیـــماری اسهال طلبی استـفاده از قــرص بـرنـــج نیز مناسب تــرین روش جایگــزیــن اســت.
  • تفکر IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 15
    اصلاح طالبان اگر امریکا نابود بشه منهدم میشوند چقدر بی هویت هستند که بت پرستند اما اصولگراها از بت پرستها نیستندوهمیشه هستند
  • حامد US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 2
    باید با اینها همان کرد که در یمن با علی عبدالله صالح شد.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    18 1
    نزدیک انتخابات شد وبگو مگوی حزبی برای هیجانات مردمی کلید خورد .قسم میخورم بانی این سیاست هم خودشون هستند یک حکیمی گفت که ایرانیها درروز روشن ازهمدیگر میدزدند ودرشب برسر یک سفره باهم میخورند وقهقهه آنها تا هفت محله میرود در دنیای سیاست هم این افراد همدیگر را میکوبند ودرشب دست به سینه بهمدیگه احترام میگذارند هرکس نداند تصور میکنند ازابتدا اینها همه یکی بوده اند 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 13
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی عزیزم بکوشیم ان شاءاللّه تعلیمات خود را از کلام نورانی خدای تعالی ، قر آن کریم و رسول خدا وائمه ی اطهار علیهم الصّلوة والسّلام و علماء عالیقدر اسلام فرا گیریم و خدای نا کرده تحت تأثیر سخنان دشمنان اسلام قرار نگیریم که مردم بزرگوار و شریف ایران نیز بحمدالله تعالی غیر از این عمل نخواهند کرد . ان شاءاللّه مؤفّق و مؤیّد و شاد کام باشید . __ بسمه تعالی __ "آیه اخوت" : (انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون)؛ "در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید". حجرات/سوره۴۹، آیه۱۰. هدف کوبیدن بر مغز هم نیست _ ببینیم پس رضای حق در چیست ؟_ بکوشیم با صمیمیت هدایت __ کنیم بر راه راست دون شکایت __ خود و هر کس که می باشد وطن دوست __ چرا باید کَ "آیه اخوت" : (انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون)؛ "در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید". حجرات/سوره۴۹، آیه۱۰. هدف کوبیدن بر مغز هم نیست _ ببینیم پس رضای حق در چیست ؟_ بکوشیم با صمیمیت هدایت __ کنیم بر راه راست دون شکایت __ خود و هر کس که می باشد وطن دوست __ چرا باید کَنیم از یکدگر پوست ؟ __ شویم حافظ بجمهوریت و دین __ بشوییم قلب خود از بغض و از کین __ کنیم باور که غرب است بهر غارت __ نگردد عاید از آن جز خسارت __
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    14 0
    قوه قضاییه چرا ح. رو 2تابعیتی را که بیش از یک میلیون امضا برای محاکمه کردنش جمع شده بجرم صدها هزار ترک فعل که به مردم و کشور ضرر کلان زده است محاکمه نمی کند ؟ چرا ازش می ترسد ؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      1 0
      ح رو باید محاکمه شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس