کد خبر 1558782
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
پایان کابوس در تئاتر رویاها؛ میلیاردر انگلیسی سرانجام سهام منچستر را خرید

ثروتمندترین مرد انگلیس پس از فرآیندی که بیش از ۱۲ ماه طول کشید، سرانجام ۲۵ درصد سهام باشگاه منچستریونایتد را خریداری کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام باشگاه منچستریونایتد، جیم رتکلیف، میلیاردر انگلیس و رییس شرکت چندملیتی INEOS فعال در حوزه صنایع شیمیایی، سرانجام پس از بیش از یک سال مذاکره ۲۵ درصد سهام این باشگاه را خریداری کرد.

شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی، پسر امیر پیشین قطر نیز به‌دنبال خرید منچستریونایند بود اما با خودداری از افزایش مبلغ پیشنهادی خود به بالای ۶ میلیارد دلار، رتکلیف را برای تبدیل شدن به یکی از سهامداران این باشگاه انگلیسی تنها گذاشت.

شرکت تحت مدیریت رتکلیف همچنین مدیریت فعالیت‌های فوتبالی منچستریونایتد را برعهده گرفته و ۳۰۰ میلیون دلار در این باشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شرکت اینیوس همچنین مالکیت باشگاه نیس فرانسه و اف‌سی لوزان اسپورت سوپرلیگ سوئیس را در اختیار دارد و با یک باشگاه فوتبال در ساحل عاج نیز همکاری می‌کند.

گفته می‌شود گروه صنایع شیمیایی اینیوس با پرداخت رقمی در حدود ۱.۳ میلیارد پوند به خانواده گلیزر، مالک کنونی این باشگاه، سهام یونایتد را خریداری کرده است. این توافق در حالی به سرانجام رسید که شیاطین سرخ مقطعی پرتنش و متشنج را سپری می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس