کد خبر 1558880
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
تصادف

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۷ درصد از تصادفات فوتی در ۸ ماهه سال جاری مختص به موتورسواران بوده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ فیروز کشیر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بحث ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جز دغدغه‌های اصلی پلیس بوده و خواهد بود و این موضوع طبیعی است که پلیس به فکر ایمنی و سلامتی آحاد مختلف جامعه باشد تا بتوانیم ایمنی و سلامتی شهروندان را بخصوص در مباحث ترافیکی جامه عمل بپوشانیم.

سرهنگ کشیر گفت: تمام طرح‌های پلیس در طول سال، بجز اعمال قانون و نظم بخشی به ترددها، بحث بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات را در پی دارد تا جان مردم و سلامت شهروندان که جز اولویت‌های پلیس است حفظ شود.

وی افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایی که از آمار تصادفات در طول ۸ ماهه امسال انجام دادیم متأسفانه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران می‌باشیم که با توجه به این موضوع و مقایسه آمار امسال نسبت به ۸ ماهه سال گذشته متأسفانه با افزایش تصادفات جرحی و فوتی و خسارتی روبرو هستیم، این مهم ما را بر آن داشت که طرح ایمنی و سلامت را که از قبل هم انجام می‌شد، به صورت پر رنگ تر اجرا کنیم.

سرهنگ کشیر افزود: این طرح در اجرای تدابیر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا می‌باشد که تخلفاتی چون عدم استفاده از کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه را شامل می‌شود.

وی گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران افزایشی است که متأسفانه ۴۷ درصد از تصادفات فوتی در ۸ ماهه سال جاری مختص به موتورسواران است.

وی افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی دلیلی بر تصادفات فوتی نیست و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد مهم است که در اثر واژگونی و سقوطی که روی می‌دهد. ضربه‌ای که به سر وارد می‌شود علت مرگ موتورسواران ما است. اگر کلاه ایمنی استفاده شود و ضربه‌ای به سر وارد نگردد مسلماً اتفاقی نخواهد افتاد و مهم این است که نوع ضربه‌ای که به سر وارد می‌گردد تأثیر بر سلامت و زنده ماندن موتورسوار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 0
    متاسفانه برخی از موتور سواران در عدم رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی و ویراژ دادن در پیاده روها و خیابانها و آلودگی صوتی و لائی کشیدن بین خودروها و مردم و از این دست کارهای خطرناک واقعا از حد گذرانده اند. چگونه میشود این همه بی توجهی آنها به حقوق سایر مردم را توجیه کرد.اصلا اجرای قوانین راهنمائی و رانندگی را عار میدانند !!!!!!!!!!!! شاید به کار گیری موتورها با حجمهای پائین تر در شهرها و موتورهای شهری و دوچرخه های موتور دار یک راه حل مقطعی باشد اما فعلا که تردد موتور مسابقه ای در شهرها بیداد میکند. باید فکری اساسی به حال این رفتارهای نا بهنجار و همچنین ترویج فرهنگ موتور سواری در شهرها کرد.
  • حسن GB ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    جای شکرش باقیست که خداوند کمک میکنه و گر نه با این نوع موتور سواری تلفات دو برابر میشد.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 0
    خود پلیس بستر تخلفات را فراهم کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس