پشت‌پرده مخالفت سنوار با پیشنهاد جدید تبادل اسرا/ دست برتر مقاومت

عبدالباری عطوان پیشنهادات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌های عربی را توطئه‌ای مسموم خواند و تاکید کرد مقاومت تصمیم‌گیرنده اول و آخر در فلسطین است.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر ارشد منطقه‌ای در مقاله جدید خود نوشت که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات درباره تبادل اسرا در رسانه‌های این رژیم به شکل قابل توجهی افزایش یافته و مقامات صهیونیست به هر روشی برای قانع کردن مقاومت جهت بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم تلاش می کنند.

صهیونیست‌ها در یک هفته گذشته پیشنهادات متعددی از طریق میانجی‌های قطری و مصری برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین مطرح کرده‌اند که مقاومت همه آنها را رد و تاکید کرده قبل از توقف کامل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه و برقراری آتش‌بس دائمی هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد شد و مقاومت به شروط خود پایبند است.

راهبرد موفق السنوار در تحمیل تلفات بیشتر به صهیونیست‌ها

عطوان می نویسد که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه و ژنرال هایش این روزها تمام تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کرده اند که چگونه می توانند بیشترین تلفات انسانی را به صفوف نظامیان اشغالگر وارد کنند. به همین دلیل است که او به هیچ یک از مذاکراتی که میانجی‌های عربی به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و تحت نظارت مستقیم «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌شود، توجهی ندارد.

عطوان افزود، این استراتژی یحیی السنوار در روزهای اخیر بسیار موفق بوده و موفقیت این راهبرد را در افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی در غزه می‌بینیم؛ جایی که نیروهای ویژه باقی‌مانده تیپ گولانی بعد از هلاکت فرمانده آن و دست کم ۸۸ نفر از نظامیان ارشد این تیپ و افسران آن که شامل ۴۴ درصد نیروهای تیپ گولانی می‌شود، پا به فرار گذاشتند. نتانیاهو در اظهارات خود اعتراف کرده که تل‌آویو این روزها بهای سنگینی در جنگ - چه در نوار غزه و چه جنوب لبنان - می‌پردازد، اما گزینه‌ای جز ادامه جنگ تا به ادعای وی نابودی حماس و بازگرداندن همه اسرای صهیونیست و تامین امنیت شهرک‌نشینان در اطراف نوار غزه ندارد!

در ادامه این مقاله آمده است، از روز جمعه تنها طی ۲۴ ساعت ۱۴ نظامی ارشد و افسر صهیونیست در کمین‌هایی که رزمندگان مقاومت در مرکز غزه و خان یونس ایجاد کرده بودند به هلاکت رسیدند و ۳ تانک ارتش دشمن منهدم شد. علاوه بر آن ده‌ها تن از نظامیان صهیونیست در درگیری‌ها در جبالیا، دیرالبلح و الشجاعیه در درگیری‌های مستقیم به شدت زخمی شدند. این امر ثابت می‌کند رزمندگان مقاومت دست برتر را در میدان دارند و از استراتژی دفاع به حمله منتقل شده و سلاح‌های جدیدی را وارد خدمت کرده‌اند.

چرا مقاومت موافق مذاکرات جدید درباره تبادل اسرا نیست؟

نویسنده این یادداشت تصریح کرد آنچه که موجب شده رهبری مقاومت وقت خود را با پرداختن به پیشنهادات بیهوده درباره تبادل اسرا تلف نکند و بر تشدید تقابل با عناصر دشمن و وارد کردن تلفات بیشتر به نیروهای آن متمرکز شود و از صبر راهبردی استفاده کند، چندین دلیل دارد:

- یحیی السنوار و ژنرال‌هایش کاملاً اعتماد خود را به میانجی‌های عرب از دست داده‌ و به این باور رسیده‌اند که این میانجی‌ها تحت دستور دولت آمریکا، با هماهنگی رژیم اشغالگر برای دستیابی به اهداف این رژیم در حذف مقاومت و اجرای کامل خواسته‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند.

- دیگر آنکه طی چند هفته گذشته شاهد بازشدن جبهه نبرد در دریای سرخ توسط یمن علیه رژیم صهیونیستی هستیم؛ به طوری که کشتی‌های اسرائیلی و هر کشتی دیگری که به سمت فلسطین اشغالی حرکت کند، مورد حمله نیروهای مسلح یمن قرار می‌گیرد و ورود این کشتی‌ها به باب المندب و سپس بنادر فلسطین اشغالی ممنوع است. علاوه بر این نیروهای مقاومت عراق طی چند روز گذشته میدان گازی کاریش را در دریای مدیترانه هدف قرار دادند. همچنین عملیات های حزب‌الله ضد اهداف نظامی رژیم اشغالگر در شمال الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) نیز به شکل قابل توجهی تشدید شده و صفوف ارتش اشغالگر را در این جبهه به هم ریخته است. این بدان معناست که صهیونیست‌ها مجبورند هم‌زمان در چند جبهه بجنگند.

عطوان می افزاید: مقاومت اسلامی عراق جمعه شب اعلام کرد که یک «هدف حیاتی» در دریای مدیترانه متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است و این هدف حیاتی میدان گازی «کاریش» بوده است.

مقاومت عراق تأکید کرد: در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رزمندگان مقاومت عراق چند روز پیش «یک هدف حیاتی» را در دریای مدیترانه با سلاح مناسب مورد حمله قرار داده‌اند که مستقیما با هدف برخورد داشته است و حملات به پایگاه‌های دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

- آمریکا و رژیم اشغالگر اکثر شروط مقاومت در خصوص آتش‌بس فوری و خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه را رد کردند و سپس وارد گام سوم که مذاکره برای تبادل اسرا است، شدند. به نظر می‌رسد که آمریکا و رژیم اشغالگر با این شروط خود تصور می‌کنند همه اعراب احمق هستند و به راحتی فریب می‌خورند.

- طی روزهای گذشته اغلب مطبوعات غربی در گزارش‌های خود درباره جنگ غزه متمرکز بر پاسخ به شروط مقاومت هستند. توماس فریدمن، نویسنده یهودی روزنامه نیویورک تایمز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌ها در این زمینه است که در مقاله اخیر خود نوشت: وقت آن رسیده که ایالات متحده از تل‌آویو بخواهد که این پیشنهاد را برای حماس روی میز بگذارد: «عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، در ازای آزادی همه گروگان ها از غزه و آتش بس دائم تحت نظارت بین‌المللی از جمله ناظران آمریکایی، اعضای ناتو و کشورهای عربی.

توطئه واشنگتن و تل‌آویو برای تحمیل «اسلو» جدید

عبدالباری عطوان در ادامه تصریح کرد، روشن است که توماس فریدمن این ایده‌ها و توصیه‌ها را از جانب خودش نمی‌گوید؛ بلکه این‌ها ایده‌های دولت بایدن است که فریدمن بسیار به آن نزدیک می‌باشد. در این میان بیان شرط آزادی همه اسرای صهیونیست بدون آزادی همه اسرای فلسطینی یک تلاش دیگر برای فریب فلسطینی‌هاست که خطر آن کمتر از خطر فریب فاجعه‌بار توافق‌های اسلو نیست؛ همان‌طور که هدف از این پیشنهاد جدید که فریدمن درباره آن صحبت می‌کند نیز تبدیل شدن سازمان آزادی بخش فلسطین به بازوی امنیتی رژیم اشغالگر و واگذاری ۹۰ درصد فلسطین تاریخی به دشمن صهیونیستی است. هدف از ابتکار فریدمن که درواقع همان ابتکار بایدن می‌باشد، نابودی جنبش حماس و همه گروه‌های دیگر مقاومت در نوار غزه و کرانه باختری و قرار دادن این مناطق تحت توهم راهکار دو دولتی است.

این نویسنده عرب در پایان تصریح می کند که مقاومت در نوار غزه و کرانه باختری، تصمیم گیرنده اول و آخر است و باید از حمایت همه جانبه فلسطینی ها و همه اعراب و مسلمانان در سراسر جهان برخوردار باشد تا راحت‌تر مقابل این توطئه‌ها بایستد که آمریکا و رژیم اشغالگر سعی دارند از طریق میانجی‌های عرب و شمشیر کشتار جمعی مردم فلسطین در نوار غزه آنها را اجرا کنند.

رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری و نیز در دریای سرخ شکست خورد و سکوهای نفتی آن در دریای مدیترانه به آخرین اهداف مقاومت تبدیل شدند. علاوه بر آن به زودی شاهد آزادسازی همه اراضی اشغال شده لبنان و نیز الجلیل توسط حزب‌الله خواهیم بود. همچنین اغلب تنگه‌ها به روی کشتی‌های صهیونیستی و حامیان این رژیم بسته خواهد شد که از تنگه باب‌المندب شروع می‌شود و به تنگه هرمز و سپس جبل‌الطارق می‌رسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس