تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

رژیم صهیونیستی امروز خود را درگیر ۵ جبهه اساسی می‌بیند که در همه آنها با شکست‌های سنگینی مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، همزمان با هشتادمین روز جنگ غزه سران تل‌آویو به این نتیجه رسیده اند که اوضاع پیچیده‌تر از آن چیزی است که ژنرال‌های ارتش رژیم اشغالگر هنگام تصمیم به شروع جنگ فکر می‌کردند.

سران نظامی صهیونیست و کسانی که جنگ علیه غزه را رهبری می‌کنند چندین بار درباره شوکه شدن خود از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است صحبت و بارها در برنامه‌های نظامی خودشان بازنگری کرده‌اند؛ زیرا رژیم صهیونیستی صرفاً در تلاش برای رسیدن به اهدافی متناقض و غیرواقعی از جمله نابودی مقاومت فلسطین و در راس آن جنبش حماس و در عین حال زنده نگه داشتن اسرای اسرائیلی و آزاد کردن همه آنها است.

روشن است که تحقق این اهداف رژیم صهیونیستی در سایه شرایط میدانی جنگ غزه کاملاً غیرممکن است؛ به ویژه اینکه صهیونیست‌ها مجبورند هم‌زمان در چند جبهه بجنگند و کابوسی را که از آن وحشت داشتند تجربه کنند.

گزارش الجزیره به بیان جزئیاتی دقیق همراه با نقشه‌های و تصاویر مربوط به هرکدام از این جبهه‌های پنج‌گانه پرداخته است:

جنگ در داخل غزه

با وجود تعدد محورهای درگیری در داخل این منطقه مقاومت فلسطین به خوبی و با هوشمندی توانست ثبات خود را در همه محورها حفظ کند و تلفات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد نماید. نکته قابل توجه این است که رزمندگان مقاومت هم‌زمان با جنگ در داخل غزه قادرند مواضع اشغالگران را در خارج از غزه نیز هدف قرار دهند و حملات موشکی پی درپی به شهرک‌های صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی هرگز متوقف نشده است.

این نشان می‌دهد که با وجود گذشت نزدیک به ۳ ماه از جنگ اما مقاومت فلسطین همچنان آمادگی خود را حفظ کرده و حتی قدرتمندتر از قبل به مبارزه ادامه می‌دهد. علاوه بر آن رزمندگان فلسطینی با روحیه بسیار قوی‌تری نسبت به نیروهای ارتش صهیونیستی می‌جنگند؛ ارتشی که به گفته «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه کاملاً توسط مقاومت درهم شکسته است. مهمتر از همه، مقاومت اکنون توانایی انجام عملیات‌های پیچیده تری نسبت به قبل را دارد.

تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

کسانی که تحولات جنگ غزه را پیگیری می‌کنند به خوبی می‌دانند که رزمندگان مقاومت فلسطین طی یک هفته گذشته چگونه با کمین‌های هوشمندانه‌ای که برای نظامیان صهیونیست در سراسر غزه ایجاد کرده‌اند، تلفات بسیار شدیدی به ارتش دشمن وارد نمودند؛ به طوری که از روز جمعه تا شنبه تنها طی ۲۴ ساعت ۱۴ افسر و نظامی ارشد رژیم اشغالگر در مرکز و جنوب نوار غزه به دست رزمندگان فلسطینی کشته شدند.

یک نکته مهم دیگر این است که توانایی مقاومت در هدف قرار دادن خودروهای نظامی دشمن دقیق تر شده و تجربه مجاهدان مقاومت نیز افزایش یافته که باعث می‌شود که مثلاً تانک‌های مرکاوا یا خودروهای زرهی «نمر» را از فواصل نزدیک هدف قرار دهند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که جنگ کنونی دیگر صرفاً یک جنگ نابرابر بین یک ارتش منظم و یک جنبش مقاومت مسلحانه نیست و تقریباً شبیه جنگ میان دو ارتش واقعی شده است.

البته درست است که میزان تجهیزات و قدرت نظامی ارتش صهیونیستی که تحت حمایت کامل آمریکا و غرب قرار دارد قابل مقایسه با توان نظامی مقاومت فلسطین نیست اما آنچه که هویت واقعی یک ارتش را می سازد در وهله نخست انگیزه و روحیه نیروی انسانی و سپس تاکتیک و میزان پیچیدگی عملیات‌هاست. این مولفه‌ها همان چیزی است که مقاومت فلسطین در اختیار دارد و با آن توانست ارتش رژیم صهیونیستی را که مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی و غربی است غافلگیر کند.

جبهه کرانه باختری

با وجود اینکه در داخل فلسطین، غزه همچنان داغ‌ترین عرصه جنگ با دشمن صهیونیستی است، اما نباید از تحولات کرانه باختری نیز غافل شد؛ جایی که در آن رزمندگان فلسطینی روزانه در محورهای مختلف با نیروهای دشمن درگیر می‌شوند و تلفات زیادی به آن وارد کرده‌اند. در ۲۰ دسامبر جاری مبارزان فلسطین در چهار شهر شمال و مرکز کرانه باختری با مواد منفجره نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند. علاوه بر آن حملات مسلحانه جوانان فلسطینی به عناصر دشمن در مناطق مختلف کرانه باختری به شکل روزانه ادامه دارد که آخرین آنها عملیات تیراندازی علیه نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی شمال نابلس بود.

تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

همچنین مبارزان فلسطینی عناصر نظامی صهیونیست را در منطقه المرج در قلقیلیه هدف قرار دادند و به سمت نیروهای دشمن در ورودی شهرک بیتار علیت در غرب بیت لحم بمب انفجاری پرتاب کردند. در ۲۲ دسامبر نیز در ۱۰ محور مختلف درگیری گسترده‌ای بین نظامیان اشغالگر و فلسطینی‌ها رخ داد. به طور متوسط روزانه ۸ درگیری در کرانه باختری اتفاق می‌افتد و ارتش صهیونیستی مجبور شده بخشی از ظرفیت خود را در این منطقه صرف کند. علاوه بر اینکه هشدارهای متعدد درباره انفجار اوضاع کرانه باختری مانع از آن می‌شود که صهیونیست‌ها به طور موثر بر جبهه غزه متمرکز شوند.

جبهه شمالی فلسطین اشغالی و خطر حزب‌الله

حزب الله از شمال و شرق نیز روز به روز در حال تشدید عملیات‌های خود است و تنها در عرض یک هفته، رزمندگان این حزب ده‌ها عملیات علیه اهداف دشمن صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین اشغالی انجام دادند که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست شد.

تنها در یک هفته یعنی از ۱۶ تا ۲۲ دسامبر حزب‌الله در مجموع حدود ۶۵ حمله به اهداف صهیونیستی انجام داده که هرکدام از آنها ماهیت و هدف متفاوتی داشتند.

تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

درحالی که منابع خبری از ورود موشک‌های هدایت شونده جدید حزب‌الله با قدرت تخریب بالا به میدان نبرد با دشمن صهیونیستی خبر می‌دهند، مقاومت لبنان در ۱۸ دسامبر مسئولیت حمله به سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین ارتش صهیونیستی در نزدیکی منطقه حنیتا را بر عهده گرفت و این اولین باری که سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله در این جنگ هدف قرار گرفت.

علاوه بر آن حزب‌الله طی چند روز گذشته عملیات‌های پیشرفته‌ای با موشک‌های زمین به هوا ضد مواضع ارتش دشمن انجام داده و حملات پی در پی مقاومت لبنان به شمال فلسطین اشغالی نیز تبدیل به یک عمل عادی و روزانه شده است.

جبهه یمن در جنوب فلسطین اشغالی

تنها در یک ماه، از ۱۹ نوامبر تا ۲۳ دسامبر، تقریباً ۴۰ حادثه مربوط به کشتی های باری به مقصد فلسطین اشغالی رخ داد که بیشتر آنها در نزدیکی تنگه باب المندب بودند و همه این عملیات‌ها توسط نیروهای مسلح یمن انجام شد. یمن پیش‌تر اعلام کرده بود که تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و ورود غذا و دارو و … به این منطقه اجازه نخواهد داد هیچ کشتی صهیونیستی یا بین‌المللی به مقصد فلسطین اشغالی از دریای سرخ عبور کند.

تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

نیروهای مسلح یمن مشارکت خود را در نبرد طوفان الاقصی با حملات متعدد توسط موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادها ضد مواضع رژیم اشغالگر به طور مستقیم اعلام کرده بودند و موشک‌ها و پهپادهای یمنی تا بندر ایلات نیز رسیدند.

مسئولان و محافل صهیونیست اعتراف می‌کنند که یمن تبدیل به یک تهدید بزرگ ضد این رژیم شده و علاوه بر خطرات نظامی، اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز در سایه بسته شدن دریای سرخ به روی آن وارد یک چالش جدید گشته است.

حمله به اهداف آمریکا در منطقه

علاوه بر حملاتی که ضد مواضع اشغالگران از جهات مختلف انجام می‌شود، هم زمان با آغاز نبرد طوفان الاقصی شاهد حملات مستمر مقاومت عراق به اهداف و پایگاه‌های آمریکا در منطقه و مشخصاً عراق و سوریه هستیم.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده که برای حمایت از مردم و مقاومت غزه و به دلیل مشارکت مستقیم ایالات متحده در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تا زمان توقف تجاوزات ضد غزه حملات نیروهای عراقی به پایگاه‌های آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

مقاومت عراق که ابتدا حملات خود را محدود به پایگاه‌های آمریکایی کرده بود طی روزهای اخیر وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن شده و مستقیماً اهداف دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و همچنین بندر ایلات را هدف قرار داده است.

تحولات میدانی جبهه‌های پنج‌گانه ضد رژیم صهیونیستی+ نقشه‌ و تصاویر

اتفاقی که امروز در جریان جنگ غزه شاهد آن هستیم نمونه کوچکی از جنگ چندجبهه‌ای علیه رژیم صهیونیستی است که این رژیم از آن وحشت دارد، اما اگر صهیونیست‌ها فوراً تجاوزات خود ضد غزه را متوقف نکنند به خوبی می‌دانند که اوضاع به این شکل باقی نخواهد ماند و احتمال گسترش جنگ به جبهه‌های دیگر بسیار بالاست.

تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی بعد از تحمل تلفات سنگین در نیروی زمینی خود و هلاکت مستمر افسران و فرماندهان ارشد ارتش این رژیم در محورهای غزه، تمایلی به ادامه جنگ ندارد و ارائه پیشنهادات متعدد برای تبادل اسرا و صحبت از مرحله سوم جنگ به معنای قصد تل‌آویو برای عقب‌نشینی تدریجی از باتلاق غزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    باسلام و خدا قوت به جبهه مقاومت ،نفاق ناشی از ترس حکام عرب از یکطرف ،ناکارامدی سازمانهای بین المللی از طرف دیگر نگران کننده است . اینک در کنار مدیریت جنگ باید غرب را مجبور کرد به خواست جبهه مقاومت تن دهد . این جنگ نابرابر سرنوشت ساز آینده جهان اسلام و عرب را تعیین خواهد کرد . به مقاومت غزه و مردم پایدار درود می فرستم و برای پیروزی آنها دعا میکنم . بی رحمی آمریگاو انگلیس و اتحادیه اروپا باید برای آنها هزینه داشته باشد.به امید وحدت عملی جهان اسلام و توسعه مقاومت پایدار . که اگر مقاومت نباشد با سونامی سازش سیلابی ویرانگر برای همه کشورهای عرب منطقه بدنبال خواهد داشت
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    باید حال اسرائیل را گرفت و درس عبرت سنگینی به آن داد . استارت نابودی اش باید زده شود .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    عقب نشینی اسراییل یک حیله است برای ازادسازی اسیرها . بعداز ازادی انها مسلما خوی وحشیگری انها بازهم فعال میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس