کد خبر 1559320
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی صدرا بریتانیا مطلبی را با عنوان چالش استحمام در انگلیس منتشر کرد که به بررسی آمارهای دولت انگلیس درباره هزینه های زندگی در این کشور و بحران مردم این کشور می پردازد:

طبق آمارهای رسمی دولت انگلیس (YouGov) شهروندان بریتانیایی بسبب بحران هزینه‌های زندگی ناگزیرند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا جایی که حتی استحمام در این کشور تبدیل به یک چالش شده است.

به طوری ۳ درصد از جامعه بریتانیا (تقریبا بیش از ۲ میلیون نفر) اعلام کرده‌اند که اصلا دوش نمی‌گیرند!

در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده که "وقتی دوش می‌گیرید، آیا تمایل دارید قبل از ورود به حمام، آبگرمکن را روشن کنید یا زمانی که وارد حمام شدید؟"

در پاسخ به این پرسش، ۲۳ درصد گفته‌اند که پیش از ورود به حمام، ۵۶ درصد اعلام کرده‌اند در فاصله کوتاهی قبل از استحمام، ۱۷ درصد هم گفته‌اند وقتی وارد حمام شدند، آبگرمکن را روشن می‌کنند.

پ.ن: در فرهنگ غربی به سبب آنکه بعد از توالت با آب طهارت نمی‌کنند، افراد نیاز دارند تا به صورت روزانه استحمام کنند!

چالش استحمام در انگلیس !

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    21 7
    بدتر از اون اینه که چون طهارت نمی کنن و دوش هم نمی گیرن، بدنشون بوی نجاست می ده باهاشون کار کردم که می گم (چینی بودن اونای که باهاشون کار می کردم)
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      13 3
      آره دیگه ادکلن را فرانسوی ها واسه همین ساختند چون همیشه بوی گند میدن
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 0
      تو یه مستند از فرانسه نشان میداد داخل راهرو های قصرهاشون قضای حاجت میکردند هر گوشه کنار
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    29 5
    ساکنان بریتانیای صغیر کم کم باید بخاطر خفه نشدن از بوی گند بدن هموطنان شان با ماسک مخصوص حمله شیمیایی تردد کنن
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    17 4
    النظافت من الایمان .
  • ابی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    40 5
    این حرفها رو نزنید الان ود تحقیرها و غرب گداها ناراحت میشن.....
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 4
    انگلیس پسا استعمار همینه دیگه.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    19 3
    کشورهای اروپایی نظیر انگلیس وقتی برای حمایت از اوکراین قمپزهای متعدد در میکنند دچار چالش های متعدد میشن
  • شهریار IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 16
    با سلام، خبرنگار عزیز، می دانم که این کامنت را چاپ نخواهید کرد ولی جهت تنویر افکار و اطلاع حضرتعالی خود را ملزم بنوشتن دانستم؛ حقیر چهل سال است که در انگلیس زندگی می کنم ولی مثل بعضی از مسئولین سابق هیچوقت غربزده و یا واداده و وطن فروش نبوده و نیستم. ولی بعضی وقتها واقعاً استانداردهای خبرنگاری در ایران را ناامید کننده می بینم. اگر سه درصد مردم انگلیس گفته اند که دوش نمی گیرند بخاطر آن است که در انگلیس اکثر خانه‌های قدیمی هنوز وان های حمام دارند و هر روز لاأقل یکبار در آن استحمام می کنند. و منظور ۳ درصد از مردم که گفته اند«من دوش ندارم» این نیست که مشکل حمام دارند، بلکه در منزل دوش ندارند و بجای دوش در داخل وان استحمام می کنند. بله، مشکلات اقتصادی در غرب مثل همه جای دنیا گریبانگیر مردم بوده و در چند سال اخیر شدیدتر هم شده ولی مانع از استحمام حتی هر چند کوتاه روزانه انگلیسی ها نمی شود. لطفاً اگر هنوز ناچیز اثری از وجدان و انصاف شغلی، اجتماعی، و انسانی در ما وجود دارد باید در موضوعاتی که اطلاعات کافی نداریم یا ورود نکنیم ویا لااقل قبل از ورود تحقیق و تفحص نماییم که این به دین و در نبود آن به آزاده مردی نزدیکتر است. والسلام علی من اتبع الهدی.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      13 7
      چرند نگو برادر. گرم کردن آب برای وان حمام که بیشتر هزینه می برد تا یک دوش مختصر. سوال نظر سنجی در مورد انرژی لازم برای گرم کردن آب حمام است که آنها این گزینه را انتخاب کرده‌اند. به هر روشی که نباید از انگلیسی‌ها دفاع کنی.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      16 4
      حرف دولت انگلیسه نه این سایت،آدرس داده،همین مونده به خاطر خبر خودشون بزنید تو سر ما
    • حجت IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 5
      جناب تنویر افکار عمومی علی رغم خالی بندی و ابلیس نشان دادن کل غربی ها در بعضی سایتای داخلی. اما یاد اون بنده خدایی میفتم که وصیت کرده بود تو مراسم ختمم سیاه نپوشید. بازم یکی با لباس سیاه اومد. گفتن چرا سیاه پوشیدی مگه وصیتو نشنیدی؟ گفت مرحوم شکر خورد با تو. ما به احترامش سیاه می پوشیم
    • شهریار IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 7
      با سلام، عزیز دل برادر، حضرتعالی هم که مثل خبرنگار بزرگوار دچار مغلطه گشته اید و بدون داشتن اطلاعات کافی از موضوع بحث که استانداردهای پایین خبرنگاری در ایران بود حقیر را به چرند بافی و بدون داشتن کمترین شناختی مرا به دفاع از انگلیسی ها متهم ساخته اید. اولاً که حساب ملت و دولت های خبیث انگلیس از هم جداست. اکثر مردم (آگاه) انگلیس مردمانی آزاده و در برابر بی عدالتی های اجتماعی و جهانی عکس‌العمل اعتراضی نشان میدهند و ناآگاهان جامعه مثل همه جای دنیا تحت تأثیر تبلیغات دولت قرار دارند و پاره ای از مردم اصلأ به مسائل ورود نمی کنند. بهرحال موضوع دفاع از انگلیسی ها نیست بلکه اطلاعات غلطی است که خبرنگار عزیز بدون درک صحیح از متن انگلیسی نظرسنجی درج کرده است. ۳ درصد مردم نگفته اند که مشکل و چالش دوش گرفتن دارند بلکه گفته اند که در منزل «دوش ندارند» بلکه بخاطر ساختار قدیمی خانه ها هنوز از وان حمام استفاده می‌کنند. در ضمن گفتن حقیقت و تصحیح خبری غلط که نباید تعبیر به دفاع و یا محکوم کردن از کسی هرچند دشمن شود. والا فرق بین ما که خود را پیرو ائمه اطهار و ولی فقیه که مدرس و مبلغ تقواپیشگی و آزاده مردی بوده اند و هستند چیست؟ از خداوند متعال برای شما سلامتی و علو درجات و برای خود هدایت به راه راست آرزو می‌کنم. والسلام
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      4 3
      آقا شهریار خودتو خسته تکن! شما با این روح لطیف و طبع سلیم اصلا نباید به این بحثها ورود نمایی! دنیای رسانه است و حنگ روایتها! شما که باید بیشترازما با شگردهای خبیثانه و دروغهای شبانروزی رسانه های انگلیس و در راس آنها BBC آشنا باشی! کلوخ انداز را پاداش سنگ است.
  • امید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 9
    بوی گند غربی ها سال هاست جهان را متعفن کرده است
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      12 6
      همینطور بوی گند طرفدارشون ...
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 3
    با این حرف ها چرا به اصلاح‌طلبان و غربگداها توهین می کنید. این بوی تعفنی که از بدن غربی ها استشمام می کنید « بوی گند خود خواسته » است پس اشکالی ندارد.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 1
      از بوی خوش چای دبش چه خبر؟
  • adrian DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 1
    احمق ها دستاشون هم نمی شورن بعد از دستشویی، یه عمر بهداشت اینا را کوفتن تو سر ما. چندش آورن
  • بردیا CA ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 0
    به متن سوال نظر سنجی دقت کنید. ون یو هو ا شاور، یعنی “وقتی شما دوش میگیرید”, و جوابها هم مطابق ان هستند؛ یعنی سه درصد دارن میگن که ما دوش نمیگیربم، نه اینکه در منزل دوش نداریم. بعد از چهل سال زندگی در کشوری انگلیسی زبان متوجه متن سوال و جواب متناسب با سوال نشدن، قدری عجیب است.
  • دانماركى IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    به عنوان كسى كه سالها اروپا بوده ميگم كاملا درسته خبرتون و این وقتی بدتر میشه که شما روی پله برقی عقب‌تر از چند تا اروپایی باشید دیوونه می‌شید از بوی گندشون بوی نجاست و بوی مشمئز کننده اونا ،. واقعا اگه كسى اسلام رو فقط به خاطر طهارتش انتخاب كنه به حق درست و بجا انتخاب كرده . البته مسيحيت امروزى تحريف شده ست و اصل مسيحيت مثل اسلام طهارت داره .
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    اکثرشون روزانه هم دوش نمی گیرند ، خیلی هنر کنند یک روز درمیان
  • سینا NL ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    نمیدونم اصلا متوجه شدین یا نه میگه وقتی دوش می‌گیرین قبل از اینکه زیر دوش برین اونو را روشن کنین نه اینکه حمام ندارن خیر اونا حمام میکنند .من خودم ساکن انگلیس هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس