ژرار دوپاردیو

برخی بازیگران مطرح فرانسوی از ژرار دوپاردیو، بازیگر نامزد اسکار که به تجاوز جنسی متهم شده، طی نامه ‌ای سرگشاده دفاع کردند.

به گزارش مشرق، برخی بازیگران مطرح فرانسوی از ژرار دوپاردیو، بازیگر نامزد اسکار که به تجاوز جنسی متهم شده، طی نامه ‌ای سرگشاده دفاع کردند.

پنجاه و شش ستاره فرانسوی، از جمله کارلا برونی، شارلوت رمپلینگ و کارول بوکه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند و از ژرارد دوپاردیو، بازیگر نامزد اسکار که توسط بیش از ده ها زن دیگر به تجاوز جنسی، آزار و اذیت یا آزار جنسی متهم شده است، دفاع کردند.

در این نامه که در روزنامه فرانسوی و محافظه‌کار فیگارو منتشر شد، آمده است: «ما نمی‌توانیم در برابر محاکمه بدون دادگاه که او را هدف قرار می‌دهد و سیلی از نفرت که به سوی شخصیت او سرازیر شده، سکوت کنیم. وقتی ژرار دوپاردیو این گونه هدف قرار می گیرد، این هنر سینما است که در واقع مورد حمله قرار می گیرد... د. محروم کردن خود از این بازیگر عظیم یک درام و شکست و مرگ هنر ما خواهد بود».

دیگر امضاکنندگان این نامه شامل بازیگرانی چون پیر ریچارد، ویکتوریا ابریل و ناتالی بای و کارگردانانی چون برتراند بلیر و فرانسیس وبر می‌شود. دوپاردیو در ارتباط با هیچ یک از این اتهامات مجرم شناخته نشده است و تخلفات را رد می کند. او نامه سرگشاده سینماگران فرانسوی از خود را «زیبا» و امضاکنندگان آن را «شجاع» خواند.

دوپاردیو، ستاره ۷۴ ساله فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ متهم شد.

یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه «مدیا پارت» در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر، هلن داراس، هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

در ۷ دسامبر امسال، تلویزیون فرانسه یک مستند پخش کرد که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد و این مستند شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز اخیرا در جریان این جنجال قرار گرفت و در تلویزیون گفت: «من از تحسین‌کنندگان بزرگ ژرار دوپاردیو هستم. او بازیگر بزرگی است که برخی از زیباترین متن‌ها را ارائه کرده است. او مایه افتخار فرانسه است و از بزرگترین شخصیت های ما در سراسر جهان است».

ژرار دوپاردیو از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است.

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد. وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این حرکتها یا با کارگردانی تهیه کننده هاست و یا بعلت افول اخلاقیات و یا هر دو تاش
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    این حرکتها یا با کارگردانی تهیه کننده هاست و یا بعلت افول اخلاقیات و یا هر دو تاش
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    این جنبش metoo هم از اول توسط صهیونیست ها و یانکی‌ها برای تحت فشار قراردادن و از کار برکنار کردن افرادی که با سیاستهای کلی اونها همراهی نمیکنن طراحی شده!! در این مورد ناراحتیشون اینه که این آقا رفته روسیه و تابعیت روسی گرفته و داره اونجا زندگی میکنه میخوان یه جوری بی آبروش کنن و پولاشو بالا بکشن. طرف میاد میگه این آقا 40 سال پیش به من تجاوز کرده تازه یادم افتاده!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا نوابغی که از جشنواره های خارجی جایزه می گیرند، در مورد «روبی فرانکی» یک فیلم انتقادی نمی سازند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس