کد خبر 1559551
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
ایران چطور انتقام می گیرد؟

ضربات ایران دیرزمانی است که راهبردی است اما ضربات دشمن جنایتکارانه است و این دو با یکدیگر زمین تا آسمان متفاوتند. روش ایران شکستن اراده استکباری است، آدم‌کشی برای او اصل نیست.

به گزارش مشرق، علی مهدیان استاد حوزه و دانشگاه، طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: اگر بنا دارید ببینید این متن در نهایت مطالبه انتقام سخت درباره شهادت فرماندهان نظامی ما مثل سیدرضی شهید را دارد، خودتان را خسته نکنید. فرض کنید ایران یک ضربه مؤثر نظامی با قدرتی فوق‌العاده به دشمن وارد کند. سؤال این است که آیا این واقعه درست دیده می‌شود؟ درست روایت می‌شود؟ بعد از شهادت حاج‌قاسم، مقام معظم رهبری حمله موشکی به عین‌الاسد را یوم‌الله خواندند. (۹۸/۱۰/۲۷) یعنی روزی که قدرت الهی و اراده الهی خود را نشان می‌دهد. ایشان فرمودند این «یک ضربه مؤثر نظامی» بود. نگاه بسیاری از افرادی که خشم مقدسی هم دارند به این واقعه چه بود؟

مقام معظم رهبری معتقد بودند ضربه به عین‌الاسد «بالاتر از ضربه مؤثر نظامی» هم بود. آن یک «ضربه حیثیتی» بود.

ایران چطور انتقام می گیرد؟

عجز واشنگتن از درک تحرکات ایران در منطقه

پرسش درباره کارهای دیگری که ایران باید بکند نیست. سؤال این است که آنچه انجام می‌شود چقدر درست دیده می‌شود؟ درباره نبردی فراگیر با اسرائیل که بعد از ۷ اکتبر و به تبع طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد، نیز مسئله همین است. به بیان فرماندهان نظامی ایران کار نداریم. سخنان سیدحسن نصرالله و فرماندهان حماس را هم کنار می‌گذاریم. اما بارها و بارها مسئولان نظامی اسرائیل و آمریکا مدعی شده‌اند که ایران محور شرارت است. البته آنها از درک سبک حرکت ایران در منطقه عاجزند. سبک اقدام جبهه مقاومت به روش ‌نیابتی استکبار نیست. اما اینکه احساس می‌کنند یک مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ در کل منطقه وجود دارد معنایش چیست؟‌چرا ضربات مقاومت عراق و لبنان به ایران مربوط می‌شود.

چرا باید سبک جنگیدن یمن به ایران انتساب داده شود و با هر عملیات یمنی‌ها ایران تهدید شود؟ حالا اگر بدانیم که اساسا ایران جنگ با این دیو هفت‌سر استکباری را نه از ۷ اکتبر بلکه از مدت‌ها قبل شروع کرده بود، خواهیم فهمید که ترور شهید فخری‌زاده را نیز در همین میدان باید دید. ترور سردار سلیمانی و ابومهدی را نیز در همین میدان باید فهمید.

ضربات راهبردی ایران در برابر حملات جنایتکارانه دشمن

ضربات دشمن را می‌بینیم اما از خود نمی‌پرسیم چرا او این ضربه را زد؟ مگر ایران با او چه کرده بود که مستحق است چنین ضربه‌ای بخورد؟ مثلا در قصه ترور شهید فخری‌زاده، ایرانی که درگیر کرونا و دولت غربگرای ضعیف و ملت در فشار اقتصادی بود چرا باید ضربه نظامی امنیتی می‌خورد و دانشمندش ترور می‌شد؟ فهمی که دشمن از ضربات ایران دارد بسیاری از جوانان انقلابی ما ندارند؛ چرا؟ چون القای احساس تحقیر بخشی از پازل دشمن است. ما نباید بفهمیم چقدر قدرتمندیم. ضربات ایران دیرزمانی است که راهبردی است اما ضربات دشمن جنایتکارانه است و این دو با یکدیگر زمین تا آسمان متفاوتند. روش ایران شکستن اراده استکباری است. آدم‌کشی برای او اصل نیست. شما حتی اگر کل حاکمیت اسرائیل را هم نابود کنید این مردم غاصب جنایتکار وارداتی را به دریا نخواهید ریخت. یعنی چه؟ رهبر معظم انقلاب در جایی توضیح می‌دهند که عملیات والفجر ۴طراحی شد برای آنکه آتش توپخانه دوربرد دشمن که بر سر کردهای مریوان می‌ریخت، خاموش شود. رزمندگان ایران به سمت حلبچه عراق هم حرکت کردند و با آغوش باز مردم مواجه شدند. دشمن به تلافی چه کرد؟ به ایران که نمی‌توانست در آن شرایط نفوذ کند پس مردم کرد سرزمین عراق را بمباران شیمیایی کرد. او ضربه راهبردی خورده بود اما تلافی‌اش یک رفتار جنایتکارانه بود. شناخت این دو نوع ضربه و این دو سبک جنگیدن و عملیات نظامی مهم است.

چرا ایران از تسلیحات کشتار جمعی استفاده نمی‌کند؟

‌ایران از دهه ۴۰ که پرچم قیام را به‌دست روح خدا بلند کرد هم درگیر با پهلوی بود، هم اسرائیل و ‌ آمریکا. اما ضربه‌هایش بریدن دست‌های استکبار و بر ملا کردن هویت او بود. برای ایران تغییر اراده حاکمان و بیداری مردم در کشور و کل دنیا اساس بود به همین دلیل نیازی به خونریزی نبود.‌ خیلی‌ها هنوز متوجه نشده اند چرا ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی نیست؛ برای آنها حل نشده چون سبک مبارزه وجنگیدن ایران را نمی شناسند. اگر نگاه کلان و راهبردی نداشته باشید نقش ایران در ضربات فلج‌کننده فعلی به آمریکا و اسرائیل را نمی‌فهمید. ایران چه آن زمان که صبر می‌کند و چه آن زمان که تنبیه می‌کند به‌گونه‌ای می‌زند که رأس دشمن‌ آسیب بخورد و نقشه‌اش مختل و سپس محو شود. روش جنگیدن داعش را با روش مبارزه ایران مقایسه کنید. کدام جبهه جنایت کرد؟ کدام جبهه پیروز شد؟ تا این نکته را نبینید متوجه نخواهید شد که امروز در جنگ اسرائیل با جبهه مقابلش چه اتفاقی می‌افتد. این نکته را در سبک تحلیل بلقیس،ملکه عاقل سبا می‌توانید مشاهده کنید. سبک رفتار سلیمان را ببینید و تحلیل ملکه سبا را نیز به آن اضافه کنید. ملکه سبا می‌گوید: قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً ‌وَکَذلِکَ یَفْعَلُونَ (وقتی پادشاهان سرزمینی را فتح کنند، بزرگان آنجا را خوار و خفیف می‌کنند)(۳۵نمل) جبهه حق فساد نمی‌کند. جنایت نمی‌کند. تحقیر نمی‌کند. چرا؟ چون او بنایش بر آگاهی و رشد مردم است و درگیری اصلی‌اش با رأس حاکمیت طاغوت است. طاغوت نباید اراده‌اش را حاکم بر دیگران کند. لذا طرح او باید خراب شود. این محتوای همان دو جمله‌ای است که سلیمان در نامه‌اش به ملکه سبا توضیح داد: ِانَّهُ مِنْ سُلَیمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ‌الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. أَلَّا تَعْلُوا عَلَی وَأْتُونِی مُسْلِمِینَ(این نامه از سلیمان چنین است: به نام خداوند بخشنده مهربان؛ برتری جویی نکنید و تسلیم شده به سوی من آیید.) (۳۰-۳۱نمل)‌

جاگیری در زاویه درست برای فهم انتقام ایران

دشمن برای پیش بردن طرح راهبردی‌اش اما محتاج جنایت است. چون او نه فقط با رأس حاکمیت الهی بلکه با کل بدنه مردمی آن نیز درگیر است؛ باید کاری کند که همه تابع او شوند و برای چنین نیازی باید به جان مردم بیفتد؛ به جان بیگناهان. ایران انتقام خواهد گرفت اما برای فهم انتقام‌های ایران باید زاویه نگاه درستی داشته باشید. قطعا خیلی‌ها این جمله مهم مقام معظم رهبری‌درباره انتقام خون حاج قاسم را نشنیده‌اند: «سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار». این تعبیر که کاملا مخاطبش نخبگان و انقلابیون بودند چه اندازه دیده و تفسیر و معنی شد؟ بله کشتن آمران و قاتلان شهدای عزیز ما لازم است. ضربه‌هایی که هیمنه دشمن را مخدوش کند نیز لازم است. اما وقتی چشم‌های ما نه نگرشی کلان و راهبردی و نه ‌ عمیق و اندیشمندانه دارد، طبیعی است که نه آنچه رخ می‌دهد به‌عنوان انتقام دیده ‌و وزن اهمیتش درک می‌شود و نه اینکه اساسا کمکی برای انتقام‌های بالاتر و سخت‌تر به جبهه داده خواهد شد. این زاویه نگاه را باید علاج کرد.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    60 7
    خیلی سخت محکوم میکنه، بعد وعده میده، چند سال بعد یه اتفاقی میفته میگه اینم انتقام ، همون‌طور که برای حاج قاسم عزیز ، فخری زاده، احمدی روشن علی محمدی و شهریاری و باقی شهدایی که اسرائیل نقش داشت انجام داد
    • حمزه IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      6 39
      انتقام شهدای هسته ای این بود که ایران الان غنی سازی 60 درصدی رو انجام میده.. انتقام اصلی شهید سلیمانی اینه که آمریکا در حال اخراج از منطقه هست و عکس سردار بر دیوارهای آمریکای جنوبی و شمالی نصب میشه
  • kian IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    38 10
    خون این شهید بزرگوار هم مثل شهید سلیمانی پایمال میشه. شک نکنین تا زمانی که همه چیز رو فدای دلار کردن ذلت رو باید پذیرفت.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    42 11
    باهماهنگی قبلی سوله های خالی رو میزنید درهمین حد
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      10 37
      احمقِ نفهم! آمریکای ابرقدرت وقتی حتی به قول بیشعوری همچون تو با هماهنگی قبلی، مورد حمله نظامی قرار بگیره و پاسخی نده، حیثیت و جایگاه قدرتش در جهان خدشه‌دار و کم‌ارزش میشه؛ پس آمریکا هرگز نمی‌پذیره که کسی در مقابلش قد علَم کُنه و به صورتش سیلی بزنه و اون هم بخوره و هیچ واکنشی نشون نده. شما برعندازهای لجن بیماردل هستید که مدام با ادعای هماهنگی قبلی، کاسه‌لیسی آمریکا را می‌کنید. ضمن اینکه شما که چنین ادعایی دارید و بنا به قول شما هماهنگی و توافق صورت گرفته بود، باید پاسخ بدین که چرا ایران (ایرانی که با آمریکا توافق کرده تا بزنه و قضیه تموم بشه) چرا عبور هواپیمای اوکراینی را ناشی از حمله‌ی آمریکا برداشت می‌کنه و اونو هدف قرار میده. همین ماجرای هواپیمای اوکراینی هم به تنهایی می‌تونه دلیل محکمی در رد ادعاهای احمقانه‌ی شما غربگداهای خبیث باشه.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      20 0
      احساساتی نشو بی خودی... اونی که اول کامنت گذاشته راست میگه... من انقلابی ام ولی باید حقیقت رو گفت... هیچ وقت... هیچ وقت یه انتقام درست و حسابی نگرفتیم و اگه با این وضع پیش بریم نخواهیم گرفت.... تمام کاری که کردیم این بود که شعار بدیم... دیگه دارم از این همه شعار تو خالی خسته میشم.... تا کی آخه؟ تا کی اسرائیل بزنه ما نگاه کنیم؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 11
    انتقام در جنگ معنایی نداره اون طرفی که انجا بود می دانست منطقه جنگی است و اصلا ایران به طور غیر مستقیم در جنگ است دیگر چه انتقامی؟
  • TR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    37 16
    با بخشیدن جزیره ها به امارات و با بخشیدن میدان نفتی و گازی به کویت و عربستان و با بخشیدم ذخایر دریای خزر به روسیه و نیز نگرفتن پولهای نفت از چین ( 47 میلیارد دلار ) بازم انتقام باید بگیره ؟؟؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 5
      چیزی بخشیده نمیشه دو تا کشتی جنگی اسراییل را علنی غرق بشه تو مدیترانه کی میخواد برا اسراییل بجنگه آمریکایی ها یا عربستان شاید هم رفیق پوتین ناراحت میشه ب یکی و شانگهای اخراج میشید
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 6
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر سید بزرگوار وجلیل القدر سردار سرلشکر پاسدار سید رضی موسوی رحمت الله علیه راهت پر رهرو باد
  • سعید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    20 6
    خب همه این حرف ها درست. وقتی ما ضربه کاری در هفت اکتبر زدیم چرا بعدش تکذیب میکنیم و میگیم ما نبودیم. چرا مثل یمن با قدرت کمک نمیکنیم؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 7
      ببند دهنتو مردک،سران نظام ب کرات گفتن ایران تو ۷اکتبر نقشی نداشته،حرف بیخود نزن
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    37 7
    توروخدا بس کنید این بلوف ها ،بهترین سرباز ملت رازدند جیکارکردیم که الان شعار میدین انتقام میگیریم.
  • تیمور IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 22
    مطلب خوبی بود.
  • سحر DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    55 9
    حمله به افراد نظامی در جبهه جنگ را چجوری اسمش را حمله تروریستی مینامید؟ از این که بگذریم متاسفانه ما مردم باورمان را در مورد صداقت در گفتار و شجاعت در رفتار سپاه از دست داده ایم.لطفا یک حمله و پاسخ تمام عیار و قابل توجه داشته باشید و یا دست از تهدیدهای غیرواقعی بردارید
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      3 8
      حرف مفت نزن مگر این بزرگوار در جبه جنگ شهید شده ،ایشون در سوریه و در منزلش بوده نه در غزه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    26 2
    با سلام بزرگترین ضربه وانتقام از هر مخالفی تقویت پشتوانه های کشور است ،تقویت دین واعتقادات و باورهای مردم است
  • شاپرک IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    35 6
    با شلیک موشک به هواپیماهای مسافربری خودی
  • مسعود IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    27 3
    متاسفانه این مطلب صرفا جهت فرار از انتقام هست تا انتقام واقعی، اگه اتفاقات قبلی واقعا تلافی میکردیم دیگه جرئت انجام مجددشو نداشتن
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 3
    اگر من بودم میزدم.
  • لنگی داغ قهرمانی آسیا بر دل مانده IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    22 2
    هیچی فقط حرف حرف حرف خوب بزنید بترکونید سگیونیستای کفتار رو
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    12 3
    متأسفانه هیچ انتقامی در کار نیست اگر بود چنین گستاخ نمیشدند
  • تارا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    18 3
    ما جرات انتقام آشکار را نداریم باره اسراییل نیروهای ما را شهید کرده یا دانشمندان مارا شهید کرده ولی ماکاری نکردیم
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    31 4
    متاسفانه با تشر و‌ دلهره ای که آمریکا در منطقه راه انداخته ،فرماندهان جبهه مقاومت و نظامی ایران از ترس واکنش ائتلاف نظامی آمریکا از هرگونه عملیات انتقامی جلوگیری می کنند. این فرماندهان نظامی ایران هستند که یکی یکی در حال پر پر شدن هستند. و تنها واکنش سیاسیون ایران شده آوردن مردم به خیابان‌ها و شعارهای سیاسی علیه غرب.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 19
      دلهره ی در کارنیس عزیز من،،آمریکا بخاطر اسرائیل دس ب هرکاری میزنه این ی واقعیته،لابی یهود ن تنها تو آمریکا بلکه تو کل اروپا فعاله
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      9 0
      یه زد و خورد با اسراییل واجبه از کنترل خارج شد بهتر این اسراییلی های بزدل میفهمند هیچ وقت روی خوش امنیت را نمیبینند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    12 0
    اگر دنیا امنیت میخواد باید وضع مردم فلسطین مشخص بشه وگرنه اصلا نه امنیت دریایی کشتی ها نه مسیرهایی زمینی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 3
    آیا ما از منابع هیدروکربنی دریای مازندران بهره برداری می کنیم !؟!
  • عباسم IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 0
    علنی پایگاه های ایران و رزمندگان مارو میزنن مسولین هم فقط حرف حرف حرف میزنن
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    15 0
    باید انتقام سخت گرفته بشود چشم در برابر چشم اما ایران فقط هشدار می دهد وکمتر دست به انتقام میزند علت چیه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    16 0
    منافقین داخلی و بهائیان نجس داخلی ونفوذی ها قاتلین سردار سلیمانی وفخری زاده وتهرانی وموسوی و شهید رجایی و باهنر وشهید بهشتی هستتد ، اینها قتل‌های زنجیره‌ای است که از اول انقلاب تکرار می شود و قاتلین این عزیزان قصاص نشده اند چون همین قاتلین و آمرین قتل از انتقام گیری حکومت اسلامی جلوگیری می کنند ویا مسیر انتقام را به بن بست یا انحراف می کشانند ، بعنوان مثال فریب می دهند که به جای زدن اسرائیل بعنوان محرم وقاتل ، فریب می دهند ایران پایگاه‌های آمریکا بزند تا آمریکا را به جان ملت ایران اندازند و به هدف پلید ۴۰ ساله شان یعنی اشغال نظامی ایران توسط آمریکا برسند ونظام مقدس براندازی شود. خطر بهائیان پیدا و پنهان داخلی و منافقین داخلی از خطر اسرائیل و آمریکا به مراتب بیشتر است ، این جماعت نجس منافق بی ناموس نفوذی به دنبال بازگرداندن حکومت نحس شاهنشاهی هستند.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 0
    انشا ءالله بزودی با نابودی صهیونیزم جهانی انتقام همه شهدای ایران و عراق ویمن و سوریه و لبنان وفلسطین وافغانستان و...گرفته خواهد شد و طرفداران شیاطین به ذلت خواهند افتاد. انشاءالله
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 0
    از آنجاییکه هیچ انتقامی از دشمن بابت شهادت سلیمانی و فخری زاده و موسوی و بقیه شهداگرفته نمی شود،ما مردم که هیچ امکانی نداریم جز اینکه بگوئیم مرگ بر اسرائیل و سوار هواپیما هم نشویم، فقط همین
  • سرباز اسلام IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام ( نام خداست ) جهان اسلام یک امت ، یک نهضت . یک لشگر انهم محور نه، بلکه کره ویا دایره وسیع نیروهای مقاومت در برابر استکبار جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس