کد خبر 1559810
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان قرن بیست‌ویکم؛ قرن اضطراب‌ها که برگرفته کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» نوشته استاد اصغر طاهرزاده است منتشر کرد:

اگر امروزه ملاحظه می‌کنید وضع روحی مردم مناسب نیست، نه از آن جهت است که دنیایشان لرزان شده، بلکه از آن جهت است که دنیای لرزان را تکیه‌گاه اصلی زندگی‌شان قرار داده‌اند. مگر امکان دارد که دنیا نلرزد و هر روز چهرهٔ دیگری غیر از چهره‌ای که دیروز اظهار کرد را ظهور ندهد؟

دنیا ذاتاً عین حرکت است. حرکت هم چیزی نیست جز ویرانی و آبادانی. ولی وقتی انسانِ امروز شدیداً به دنیا دل بست و تلاش کرد تا این زندگی را که بر این دنیا تکیه دارد، برای خود حفظ کند، با دو مشکل اساسی روبه‌رو می‌شود: یکی آن که از چیزی که در ذات خود لرزان است انتظار آرامش و ثبات دارد و دیگر آن که از حقیقتی که عین ثبات است، و آن خداوند است، خود را محروم می‌کند.

از این جهت گفته‌اند قرن بیستم و بیست‌ویکم، قرن اضطراب‌ها شده و به قول «اریک فروم»: «بیشتر تخت‌های بیمارستان‌های آمریکا، توسط بیماران روانی اشغال گشته است».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 1
    فقط با یاد خداوند دلها آرام می گردد الا بذکر الله تطمئن القلوب
  • مرگ برشیاطین شلوارسه خطی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 2
    لعنت به جنگ افروزان کودک رابومردم سپرکن
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      3 1
      لعنت بر غرب پرستان، لعنت بر آمریکا و اسرائیل جنگ افروز، لعنت بر اروپای جنگ افروز که جنگ های صلیبی، جهانی اول و دوم، و علیه ویتنام، کوزو، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و... جنگ به راه انداختند و با دخالت و تفرقه بین ملت ها جدایی انداختند و کره و سودان و... را تکه پاره و به چند قسمت تقسیم کردند، کره شد شمالی و جنوبی، سودان شد شمالی و جنوبی، و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس