شهردار تهران: مسیحی و مسلمان برای حفظ ایران کنار هم جنگیدند

شهردار تهران در دیدار با شهروندان مسیحی و ارمنی با اشاره به اشتراکات تاریخی میان مسلمانان و مسیحیان ایران گفت: ما و شما به خدا و ادیان الهی ایمان داریم و صدها سال کنار هم فارغ از دین‌مان زندگی کرده و برای حفظ ایران؛ مسیحی و مسلمان کنار هم جنگیده و جان خود را فدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق،علیرضا زاکانی روز چهارشنبه به‌همراه جمعی از معاونانش به‌مناسبت سال جدید میلادی به دیدار جمعی از شهروندان ارمنی تهران در منطقه هشت رفت و پای صحبت‌های آنان نشست.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در این دیدار که آرامیان، رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه ایران و تعدادی از کشیش‌ها حضور داشتند، شهردار تهران با تبریک فرخنده سالروز میلاد عیسی مسیح (ع)، افزود: ما به پاکی و بزرگی حضرت مریم (س) باور داریم؛ قرآن از ایشان و از فرزند مبارکشان به بزرگی و عظمت یاد می‌کند و این میلاد زمانی رقم خورد که مردم به‌واسطه بدعت‌های بنی‌اسرائیل در گرفتاری به‌سر برده و به دنبال منجی بودند.

وی با بیان اینکه براساس حکم قرآن تبعیت از پیامبران بزرگ الهی ضروری است، گفت: امروز کسانی هستند که با بدعت‌گذاری مسیری را دنبال می‌کنند که حضرت عیسی (ع) با آن مخالفت داشت؛ صهیونیسم بین‌الملل بزرگ‌ترین مصداق آن است که بدون کمترین فهمی از آیین حضرت موسی (ع) مشغول جنایتکاری است.

زاکانی اظهار کرد: برای صهیونیست‌ها، مسلمان و مسیحی و یهودی تفاوتی نمی‌کند چرا که آن‌ها نه به مسجد رحم می‌کنند، نه به کلیسا. آن‌ها به هر آنچه نشانی از انسانیت است مانند مدارس و بیمارستان‌ها حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به رجعت عیسی مسیح (ع) معتقدیم و اینکه به همراه حضرت مهدی (عج) دنیا را از ظلمات نجات خواهد داد.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز دنیا معترض جنایات صهیونیست‌هاست. بخش مهمی از این اعتراضات توسط هم‌کیشان شما یعنی مسیحیان انجام می‌شود.

در این دیدار از خانواده‌های شهدای ارامنه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس