اولیانوف: ادعاهای تروئیکای اروپا درباره ایران ریاکارانه است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، ادعاهای تروئیکای اروپایی درباره ایران را ریاکارانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی، ادعاهای تروئیکای اروپایی درباره ایران را ریاکارانه توصیف کرد.

اولیانوف در مصاحبه با شبکه ریانوستی روسیه، گفت: توافق بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران تا مارس ۲۰۲۲، ۹۹ درصد مورد توافق قرار گرفت و در شرایط فعلی شانس بازگشت به توافق حداقل است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی بیان کرد: شانس از سرگیری برجام در حال حاضر حداقل است؛ در آغاز مارس ۲۰۲۲، من در راس هیئت روسیه در این مذاکرات بودم و همه چیز قبلاً مورد بحث و توافق قرار گرفته بود.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد که سند مورد توافق قرار گرفته در سال ۲۰۲۲ پابندی ایران را به برجام تایید کرده و ادعاهای تروئیکای اروپا در پی آن درباره پایبند نبودن ایران ریاکارانه است.

آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ادعای افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد در ایران، در بیانیه‌ای ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را بار دیگر تکرار کردند.

براساس این بیانیه که در وبسایت وزارت خارجه فرانسه منتشر شده، آمریکا و تروئیکای اروپایی مدعی شدند: ما این اقدام را که موجب تقویت بی‌وقفه برنامه هسته‌ای ایران می‌شود را محکوم می‌کنیم. تولید اورانیوم با غنای بالا هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و میزان تولید گزارش‌شده در کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو و کارخانه غنی‌سازی سوخت آزمایشی (نطنز) سبب افزایش بیشتر مخاطرات اشاعه‌ای می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ما هم سلاح اتمی میخواهیم.مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس