مشارکت گسترده مردم در انتخابات باید اولویت همه گروه‌ها باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات باید اولویت اصلی همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باشد.

به گزارش مشرق،محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: فرارسیدن سالروز حماسه باشکوه ۹ دی را گرامی می‌دارم. در این روز بار دیگر شاهد بودیم که حضور مردم در صحنه بر طراحی‌های دشمن غلبه کرده و اتحاد و همدلی مردم، کشور را از مشکلات و سختی‌ها و فتنه‌ها نجات می‌دهد. اتحاد و بصیرت مردم در ۹ دی ماه نشان داد که مردم چگونه با بصیرت و آگاهی عمیق اجازه بر هم زدن آرامش کشور را به دشمنان ندادند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم همواره گره‌گشا بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین مظاهر اتحاد و مشارکت ملی، شرکت در انتخابات است که اساس نظام جمهوری اسلامی ایران بر آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب به همین دلیل بر برگزاری انتخابات باشکوه تاکید داشتند و هر کسی که امنیت را بر ناامنی، ثبات را بر هرج و مرج و آرامش را بر ناآرامی ترجیح می‌دهد، باید در راه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کند. اولویت اول برای همه فعالان و جریان‌های سیاسی باید افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشد.

تاکید رهبر انقلاب بر تصویب قانونی برای مقابله با سو رفتار علیه بانوان

قالیباف در ادامه گفت: تصویب قانون دقیق برای مقابله با سو رفتار علیه بانوان مطالبه‌ای است که رهبر انقلاب قریب به سه دهه گذشته روی آن تاکید داشتند؛ با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف بانوان بر لزوم تصویب قوانین سخت برای حفظ امنیت و آرامش زنان در محیط خانواده و جامعه و پیشبرد قانونی که اکنون در دست بررسی مجلس است، مجلس شورای اسلامی خود را مکلف می‌داند تا با سرعت فرآیند تصویب جزئیات این لایحه را به اتمام برساند.

وی تاکید کرد: تأمین امنیت زنان در برابر هرگونه رفتار نادرست و آسیب‌زا و هرگونه بی‌حرمتی در محیط خانه، کار و جامعه هدف اصلی این لایحه است و تصویب آن گام بلندی در راستای تأمین کرامت زنان، مادران ایرانی و افزایش رضایت و آرامش آنها خواهد بود.

قالیباف با اشاره به آخرین وضعیت جنگ غزه، گفت: صهیونیست‌ها در این مدت هرچه بیشتر جنایت کردند، به شکست نزدیک‌تر شدند، همان طور که رهبر دلیر مقاومت فلسطین اعلام کرد هیچ نوع از آتش بس موقت دیگر قابل پذیرش نیست و جنگ تنها زمانی می‌تواند پایان پیدا کند که تجاوز به طور دائم متوقف شده و تمام اسرای فلسطینی در ازای اسرای صهیونیستی آزاد شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین شهادت برادر مجاهد و مؤمن، شهید سید رضی موسوی را به رهبر معظم انقلاب و عموم مردم ایران و خصوصاً خانواده فداکار وی تبریک و تسلیت می‌گویم و تاکید می‌کنم هرگونه تعرض به فرماندهان و زیرساخت‌های فیزیکی مقاومت برای آمریکا و صهیونیست‌ها پر هزینه خواهد بود و هزینه‌های هنگفت در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    18 0
    مشارکت انگیزه میخواد ک خیلی ها ندارن. مشکل مشارکت با تحریک مردم ممکن نیست. این مشکل را باید با ترمیم سیستم حاکمیتی درست کرد. شاید فساد سیستمی نباشه اما ناکارآمدی سیستمی بوضوح مشخصه
    • تک سوتر DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      15 0
      یعنی مشارکت مهم تر از خدمت به مردمه؟؟ شرم اوره
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 0
    ای کاش ایشان در موقعیتی بود که می گفت مشارکت گسترده گروه ها در انتخابات باید اولویت همه مردم باشد
  • 123 IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    12 0
    یک مورد نام ببرید که مردم به آن ترغیب شوند که رای بدهند دومین مورد پیشکش
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    17 0
    نماینده تماشاچی نمی‌خواهیم ، نماینده ای که ۳ سال و اندی تماشاچی باشه و بجای نظارت ، قیمت های در حال افزایش کالاها رو نظاره کنه و بعد دم انتخابات یاد مشکلات مردم بیفته رو نمی‌خواهیم / گفتین تولید رو باید حمایت کرد اگه تولید بالا بره قیمت ها میاد پایین ، تولید بالا رفت قیمت ها هم متأسفانه بالا رفت / ارزشی برای توان و‌جیب مصرف کننده قائل نبودین و حالا توقع مشارکت دارید !!؟ / حالا برید به همون تولید کننده هاتون بگین تو انتخابات مشارکت کنن
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    12 1
    کسی که الماسی در دستش گرفته و به همه نشون میده و توقع داره دیگران از این الماس حفاظت کنند و امنیت اش رو تأمین کنند که دزد بهش نخوره توقع زیادی داره / زنان خودشون هم باید برای حفظ امنیت شون در چارچوب قانون و شرع قدم بردارند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    وقتی درهر دوره مجلس اوضاع اقتصادی بدترمیشه چه توقعی دارین انگیزه ها بیشتر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس