نکونام:دربی مثل تمام بازی‌ها است

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال در نیم فصل اول خوب نتیجه گرفت اما این همان چیزی بود که هواداران انتظار داشتند و نباید از نتیجه خوب این تیم تعجب کرد

سرویس ورزش مشرق - ستار همدانی بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره عملکرد استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: برخلاف آنهایی که تصور می‌کردند استقلال نمی‌تواند در فصل جاری لیگ برتر نتایج خوبی بگیرد من با توجه به اسامی نفراتی که در این تیم می‌دیدم حتم داشتم با یک برنامه‌ریزی درست استقلال می‌تواند نتایج دلخواه هوادارانش را بگیرد که این اتفاق هم رخ داد.

وی افزود: حتی استقلال می‌توانست در هفته‌های گذشته به جای کسب چندین تساوی پشت سر هم با یک برد در این حد فاصل خودش را از این هم در جایگاه بهتری قرار بدهد ولی با این همه استقلال نتیجه بدی نگرفت و شاید بتوان گفت انتظارات را برآورده کرد.

بازیکن قدیمی استقلال درباره دیدار آخر این تیم مقابل پیکان گفت: متاسفانه در این بازی ما دو نیمه متفاوت را از استقلال دیدیم. در نیمه اول تیم پیکان بسیار با انگیزه‌تر و بهتر کار کرد در حالی که انتظار می‌رفت استقلال بتواند چنین شرایطی را مقابل یک تیم پایین جدولی ارائه بدهد اما به هر نمی‌توان انگیزه‌های یک تیم پایین جدولی مقابل استقلال را نادیده گرفت.

همدانی تاکید کرد: در نهایت استقلال در نیمه دوم با تکیه بر تجربه و توان فنی بازیکنان بزرگی که در اختیار دارد توانست نتیجه دلخواهش را بگیرد اما این تیم باید بداند که با این شرایط نمی‌تواند در نیم فصل دوم باز هم مثل نیم فصل اول نتایج خوبی بگیرد چرا که حالا دیگر همه این تیم را می‌شناسند و از سبک فوتبال استقلال با جواد نکونام آشنایی دارند.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: اگر جواد نکونام دوست دارد در اولین فصل حضورش در استقلال به عنوان قهرمانی برسد باید در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت کار کند و تمام وقتش را صرف این تیم کند تا بتواند نتیجه دلخواهش را بگیرد. در این صورت می‌تواند یک اتفاق خوب و بزرگ را در کارنامه مربیگری اش ثبت کند.

به مورایس حق می دهم به فوتبال ما کنایه بزند/ استقلال با نکونام در حد انتظار نتیجه گرفت

وی همچنین درباره تعطیلات پیش رو در آستانه برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: این بهترین فرصت برای استقلال است تا بتواند خودش را برای نیم فصل دوم از هر نظر آماده کند. قطعاً با اضافه شدن یکی دو مهره در خط هافبک و حمله این تیم قادر خواهد بود در دور برگشت هم نتایج خوبی بگیرد که امیدوارم در نهایت به قهرمانی منجر شود. هرچند که قهرمان شدن برای این استقلال با این شرایط اصلاً چیز دور از دسترسی نیست.

همدانی درباره اتفاقات مربوط به تغییرات جدول رده‌بندی لیگ برتر گفت: واقعا هر روز از این فوتبال یک اتفاق جدید می‌بینیم که در نوع خودش کم نظیر یا شاید بی‌نظیر باشد. چطور ممکن است ابتدا برای باشگاه‌ها سقف تعیین کنند که در عالم فوتبال حرفه‌ای جایی از چهارچوب‌ها و قواعد حرفه‌ای در آن گنجیده نمی‌شود و بعد از مدتی دوباره شرایط را به شکل دیگری برگردانند این‌ها همه نشان دهنده بی‌انضباطی و بی‌نظمی در روند حقوقی و کارهای مربوط به اداره فوتبال است.

وی در این باره که چرا به چنین وضعیتی رسیدیم توضیح داد: وقتی کمیته انضباطی در طی احکامی باشگاه‌هایی را محکوم به کسر امتیاز می‌کند یعنی اینکه بر اساس قانون این کار را انجام داده است اما الان کمیته استیناف می‌گوید قبل از کسر امتیاز جرایم دیگری وجود دارد که می‌توان از طریق آنها اتفاقات این چنینی را جلوگیری کرد. حالا سوال اینجاست که چرا در چنین شرایطی که اصل قانون سقف بودجه به قول آقایان همه چیزش مشخص و واضح بوده مسئولان کمیته انضباطی آن را ندیده و متوجه نشدند!

بازیکن قدیمی استقلال در این باره که آیا ممکن است به خاطر تازه بودن این قانون این اشتباه به وجود آمده باشد تأکید کرد: اگر اینطور بود که من هم می‌توانستم به عنوان یک مقام حقوقی بروم و در کمیته انضباطی بنشینم و از این احکام صادر کنم بعد اگر اشتباهی صورت می‌گرفت می‌گفتم ببخشید قانون را نخوانده بودیم و دوباره از اول می‌خواندم و اصلاً این مسائل خیلی خنده‌دار است ما نمی‌دانیم در فوتبالمون چه می‌گذرد. صحبت‌های مورایس را که شنیدم واقعاً برای فوتبالمان تاسف خوردم.

به مورایس حق می دهم به فوتبال ما کنایه بزند/ استقلال با نکونام در حد انتظار نتیجه گرفت

همدانی یادآور شد: واقعاً عجیب بود وقتی در آستانه برگزاری یک مسابقه به مربی بگویید ۶ بازیکنش را نمی‌تواند استفاده کند یعنی عملاً نصف بیشتر تیمش را از او گرفته‌اید! او حق دارد عصبانی باشد و بگوید این چه فدراسیون فوتبالی است! البته من این حرف‌ها رو به حساب طعنه‌های سنگین یک پرتغالی به فوتبال ما می‌گذارم که البته این بار استثنائاً درست است. اگر چنین حکمی قرار است صادر شود باید لااقل ۷۲ ساعت زودتر به سرمربی تیم بگویند تا او هم بتواند بر اساس داشته‌هایش نفرات دیگر را جایگزین کند نه اینکه در طول چند روز تمرین با همه نفرات یک مرتبه بگویند نصف بیشتر تیمت را نخواهی داشت. هر تیم فوتبالی از ۱۱ بازیکن تشکیل شده که غیر از دروازه‌بان ۱۰ نفر در زمین هستند اگر ۶ نفر از این ۱۰ تا را کم کنید چند نفر می‌ماند؟واقعا عجیب‌ترین اتفاقاتی که در فوتبال ممکن است رخ بدهد در فوتبال ما مشاهده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد یادگاری فر IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 2
    دمت گرم بااخره یه مرد پیداشد حرف حق بزنه ؟ ستارخان آخه مگه میشه تو یه بازی 13 تا کارت بدن یا تو یه بازی بعدی سه تا اخراجی بدن ؟ یا تو یه بازی 6 تا کارت زرد به یه تیم بدن ؟ داوران برای سپاهان دارن شاهکار می کنن آخه اینم شد لیگ ؟ بابا جام رو بدین به تیم محبوب و مردم عزیز و نجیب ایران را اینطور مسخره نکنید داوران بزرگ لطفا از بچه بازی و انتقام دست بردارین
  • ناصر IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    این کاری که فدراسیون کرد که به نفع شما هم شد سلطان.سه امتیاز سپاهان پرید‌هیاهو به پا شد قضیه ی جعل امضا ماست مالی شد،در ضمن اگه پرسپولیس بابت یه مالیات توبیخ و جریمه شد سپاهان بابت سقف بیش از حد قرارداد شش بازیکن توبیخ شد .الانم که شما تو صدر دارید حالشو میبرید اعتراضتون بابت چیه؟
  • حمید IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 1
    استقلالی هستم شله زردی ها قهرمان نمی شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس