وزارت کشور هند، «جنبش حریت کشمیر» را غیرقانونی اعلام کرد

آمیت شاه، وزیر کشور هند، فعالیت جنبش حریت کشمیر را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، آمیت شاه وزیر کشور هند، روز یکشنبه اعلام کرد: حزب جدایی طلب کشمیری تحریک حریت (که با مخفف TEH شناخته می شود) بر اساس مفاد قانون پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی (UAPA) یک «جنبش غیرقانونی» اعلام شده است.

این تصمیم در نتیجه دخالت این سازمان در فعالیت های ممنوعه با هدف جدایی جامو و کشمیر از هند و برقراری حکومت اسلامی اتخاذ شده است.

شاه در پستی در شبکه های اجتماعی گفت: این گروه درگیر فعالیت‌های ممنوعه برای جدا کردن جامو و کشمیر از هند و برقراری حکومت اسلامی و در حال گسترش تبلیغات ضد هند و ادامه فعالیت های تروریستی برای دامن زدن به جدایی طلبی در این منطقه است.

شاه افزود: در سیاست عدم مسامحه با تروریسم نخست وزیر مودی، با هر فرد یا سازمانی که در فعالیت های ضد هندی دخیل باشد، به سرعت برخورد می‌شود.

جنبش حریت یک حزب سیاسی جدایی طلب است که توسط سیدعلی شاه گیلانی تأسیس شد.

جنبش حریت مدت هاست که به دلیل نقش ادعایی در گسترش تبلیغات ضد هند و ترویج فعالیت هایی که به تجزیه طلبی در منطقه حساس جامو و کشمیر دامن می زند، مورد بررسی قرار گرفته است. این سازمان به دست داشتن در فعالیت های مرتبط با ترور برای دستیابی به اهداف خود متهم شده است.

سال گذشته نیز فعالیت های این حزب غیرقانونی اعلام شد و یک روز پس از آن که دادگاه ویژه دهلی دستور تعطیلی دفتر جنبش حریت کشمیر را بر اساس مفاد قانون پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی (UAPA) صادر کرد، دفتر مرکزی این جنبش در منطقه راجباغ سرینگر توسط تیمی از آژانس تحقیقات ملی (NIA) پلمب شد.

پیش از آن نیز خانه مرحوم سیدعلی شاه گیلانی رئیس سابق کنفرانس حریت و بزرگترین و تأثیرگذارترین رهبر حامی استقلال کشمیر توسط مقامات هندی به تملک دولت هند درآمده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس