مجلس فردا سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را بررسی می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فردا در صحن مجلس درباره سیاست‌های ارزی بحث و تبادل نظر می‌شود.

به گزارش مشرق، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: دولت در سال ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد که تبعات آن را در کنار نقاط مثبت، جامعه متحمل شد. با اینکه در اصلاحات ساختار بودجه تاکید داشتیم که بانک مرکزی باید در خصوص قیمت تسعیر ارز انضباطی را در پیش بگیرد، متأسفانه الان حدود ۲۸ قلم کالا با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی توسط بانک مرکزی تأمین ارز می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از ریاست مجلس می‌خواهم که مجلس به عنوان دستگاه ناظر بر بانک مرکزی و سیاست‌های پولی به این موضوع ورود کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار زنگنه اظهار کرد: موضوع ارز در دستور رسیدگی جلسه فردای مجلس قرار دارد و فردا در این زمینه بحث خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    تا زمانی که درک نکنید که نقدینگی عامل تورمه همین وضع ادامه داره. یه اتفاقی می افته قیمت ارز میره بالا بعد پول چاپ می کنید برای جبرانش. خب مساله اینجاست که خود این پول چاپ کردن و ایجاد نقدینگی باعث افزایش قیمت ارز میشه. در ادامه ذخایر ارزی رو خالی می کنید توی بازار تا قیمت ارز رو به زور پائین نگه دارید وقتی ذخایر ته کشید قیمت ارز جهش می کنه و دوباره روز از نو روزی از نو. این چرخه تورمی همینطور ادامه داره. نکته اینه "افزایش نقدینگی روی قیمت ارز اثر می گذاره و باعث افزایش قیمت ارز میشه"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس