1

سه عضو حزب اتحادملت به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی اخراج شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز دوشنبه یازدهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی، تلفات معنادارتر اسرائیل، بهانه تراشی خودروسازان برای گرانی، هک «اسنپ‌فود» وضعیت امنیت سایبری و خلأ‌های آن و در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

نشست خبری حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی محل جلسات این حزب مورد توجه برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، روزنامه سازندگی ارگان سیاسی حزب کارگزاران به نقل از مرعشی خبر از ثبت‌نام ۱۸۰ عضو جبهه اصلاحات در انتخابات کرده و نوشته است:

امیدوارم که به این باور برسیم، راه حل مسائل کشور قهر از سیاست نیست، تن دادن به راه کارهای انقلاب و دعوت مردم به خیابان نیست و بحث های بنده فراتر از جبهه اصلاحات است و اصلاحات باید به یک باور برسد.

دبیرکل حزب کارگزاران خبر داده است:

ما منتظر این هستیم که نتیجه تایید صلاحیت ها بیایید و تمام ۱۸۰ نفری که از کل جبهه اصلاحات در کل حوزه های انتخابیه کشور ثبت نام کرده اند وضعیت تاییدشان مشخص شود آن زمان می توانیم در مورد ائتلاف سخن بگوییم و از امروز در جلسات جبهه اصلاحات موضوع مشارکت مشروط در انتخابات به بحث گذاشته خواهد شد.

پشت‌پرده اخراج سه عضو اتحاد ملت فاش شد/ بایکوت نامزدهای انتخابات توسط رئیس‌ جبهه اصلاحات

روزنامه آرمان‌ملی به نقل از مرعشی نوشته است که اصلاح‌طلبان علاوه بر داشتن لیست کامل در انتخابات مجلس با هدایت حسن روحانی در حال راه اندازی ستادی دیگر در انتخابات مجلس خبرگان بوده و هر دو لیست جبهه اصلاحان برای شرکت در انتخابات آماده است، این روزنامه نوشته است:

مرعشی گفته که اگر حسن روحانی تایید صلاحیت شود، شخصیتی مورد توجه برای کارگزاران خواهد بود. وی ستادی مستقر کرده تا در حد مقدور برای تهران و سایر حوزه‌ها، کاندیدایی معرفی کند که ما هم کمک می‌کنیم. وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ارائه لیست جداگانه کارگزاران از اصلاح‌طلبان وجود دارد؟، گفت: ظرفیت‌های انسانی و تجربه حزب را به پای هیچ گروهی فدا نمی‌کنیم. تجربه ما متعلق به کشور است و تلاش می‌کنیم اصلاح‌طلبان را همراه کنیم در راهبرد مشارکت مشروط اما اگر بنا به تصمیم به بودن یا نبودن در سیاست بگیریم، حتما بودن در سیاست را انتخاب می‌کنیم.

پشت‌پرده اخراج سه عضو اتحاد ملت فاش شد/ بایکوت نامزدهای انتخابات توسط رئیس‌ جبهه اصلاحات

اما افزایش فعالیت اصلاح‌طلبان مشارکت خواه در روزهای اخیر با چالش‌های درونی روبه‌رو شده است، از جمله حزب اتحاد ملت که آماده تحریم انتخابات است، روزنامه شرق به نقل از یکی از اعضای اخراجی این حزب رادیکال نوشته است که به دلیل ثبت‌نام در انتخابات اتحادملت او را پس زده است، مهدی شیرزاد نوشته است که او نامزد انتخابات است اما آذرمنصوری حاضر نیست این موضوع را اعلام کند، این کشمکش باعث جدایی سه عضو حزب اتحاد شده است!

شیرزاد که نام وی در میان ثبت‌نام کنندگان انتخابات اتحاد ملت بود، از منصوری گلایه کرده است که چرا در چند مصاحبه به صراحت گفته:

هیچ چهره شاخص اصلاح‌طلبی ثبت‌نام نکرده»! و از تمایز میان اصلاح‌طلبان و تقسیم‌بندی به شاخص و غیر شاخص شکایت کرده و نوشت: «به نظر می‌رسد در نگاه حضرات و بزرگواران، مقدرات کشور دایر بر مدار «چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی» می‌گذرد و خارج از این قبیله، کسی در این کشور رسمیت ندارد! اما پرسش اینجاست که آیا این چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، از شکم مادر چهره شاخص اصلاح‌طلب زاده شده‌اند!؟ و آیا چهره‌شدن این افراد صرفا به هوش و استعداد و تلاش فردی ایشان بازمی‌گردد یا مجموعه عواملی دست به دست هم داده‌اند تا این افرادی که این‌گونه درباره دیگران حرف می‌زنند، در قامت «چهره شاخص اصلاح‌طلبی» در عرصه سیاست عرض اندام کنند؟

پشت‌پرده اخراج سه عضو اتحاد ملت فاش شد/ بایکوت نامزدهای انتخابات توسط رئیس‌ جبهه اصلاحات

چندی پیش خبری در برخی کانال‌های و صفحات شخصی در فضای مجازی منتشر شد که مدعی بودند سه تن از اعضای اصلی حزب اتحاد ملت یعنی مهدی شیرزاد، سید فرید موسوی و میترا جلوداری به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی از عضویت در این حزب اخراج شده‌اند.

علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم در واکنش به اینکه تعدادی از اعضای این حزب به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات اخراج شدند، گفت: این خبر صحت ندارد و داخل حزب اتحاد ملت با هیچ کدام از اعضای حزب به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات برخورد و مؤاخذه نشده است چه برسد به اینکه اخراج شوند، این یادداشت نشان می‌دهد که اتحادملتی‌ها به سه عضو رده‌بالای خود را به دلیل نامزد شدن در انتخابات اخراج کرده‌اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 13
    چه واهمه ای دارید از رقیب مقابل
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      2 0
      قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 2
    کسی پول بر باشه اشغال که ندارد فقط ادام متدین باشد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    5 1
    هنوز به نقطه ی نا امیدی نرسیده ایم معلوم که نرسیده ای حضرت رو ،سنگ پای سرخه،کذاب بزرگ،کلیدساز مشهور،بزرگ اقتصادان تاریخ،کل ملت رو از رو بردی از رو برو فقط برو😱😱 😈🤮
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    چرا اتحاد ملت را منحل نمی کنید چه نیاز به اپوزیسیون پلاس لطفا اتحاد ملت را به طور کامل منحل کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس