اصلاح‌طلبان

خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق، ضمن جدی دانستن ارائه لیست انتخاباتی از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب نظیر حزب کارگزاران نوشت: اصولگرایان روی اختلافات در اردوگاه اصلاح‌طلبان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: خبرآنلاین می‌نویسد: اختلاف در اردوگاه اصلاح‌طلب بر سر آمدن یا نیامدن به عرصه انتخابات محسوس است اما نکته قابل‌توجه سرمایه‌گذاری برخی طیف‌های اصولگرا بر روی این اختلاف است.

جبهه اصلاحات که از احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب تشکیل شده، هنوز راهبرد و راهکار روشنی برای رای‌گیری ۱۱ اسفندماه ارائه نکرده است. در واقع احتمالا تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان این چتر فراگیر اصلاح‌طلبان ترجیح داده‌اند تا زمان روشن شدن تکلیف احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، صبر کنند. اما به غیر از موانع بیرونی که روبه‌روی اصلاح‌طلبان برای حضور فعالانه در انتخابات قرار دارد، موانعی هم در درون اردوگاه اصلاح‌طلبان وجود دارد. شاید مهم‌ترین این موانع، تشتت دیدگاه‌ها پیرامون چگونگی کنش اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات باشد که از به تصمیم رسیدن جلوگیری کرده است.

در این میان برخی بر مشارکت فعالانه در انتخابات اسفندماه اصرار دارند و در مقابل طیفی هم در این میان، سکوت را ترجیح داده‌اند و موضع‌گیری و سخنی در رد یا تایید مشارکت ندارند؛ اما تحریم انتخابات به معنای یک کنش ایجابی است و علاوه‌بر عدم استفاده از حق مشارکت، راهبرد خود را هم در جهت ترغیب دیگران به عدم مشارکت تعریف می‌کنند. در چنین شرایطی، این دو طیف در اردوگاه اصلاح‌طلبان همچنان در حال زورآزمایی با یکدیگر هستند.

خبرآنلاین می‌افزاید: با مرور اظهارات و موضع‌گیری‌های احزاب و چهره‌های حاضر در جبهه اصلاحات تقریبا مشخص می‌شود که‌ کدام طیف طرفدار مشارکت فعالانه است و کدام چهره‌ها و احزاب سکوت کرده‌اند. حزب کارگزاران شاخص‌ترین تشکلی است که خواهان مشارکت فعالانه در انتخابات ولو با شرایط حداقلی است. این حزب به دبیرکلی حسین مرعشی، تلاشش بر وارد شدن به قدرت است. مرعشی در چندین مصاحبه‌، بر عدم پیگیری سیاست تحریم انتخابات از سوی این حزب تاکید کرده و سایر احزاب اصلاح‌طلب را باعث و بانی آنچه اصولگرایان سیاست تحریم انتخابات می‌نامند، معرفی می‌کند.

در مقابل برخی از طیف‌های اصلاح‌طلب هستند که کارگزاران را در میان اصلاحات تعریف نمی‌کنند و حتی بعضا کار به کنایه‌گویی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. احتمالا باید دو رأس این طیف‌ها را کارگزاران و اتحاد ملت دانست. مرعشی در واکنش به این بحث‌ها گفته «این که دو نفر اصلاح‌طلب، کارگزاران را جزو اصلاحات نمی‌دانند یک حرفی است که زده‌اند و لطف می‌کنند. کارگزاران یکی از احزاب عضو جبهه اصلاحات است و مرجع رسمی بالاتری وجود ندارد.»

دبیرکل کارگزاران «کودتا در جبهه اصلاحات برای کنار رفتن بهزاد نبودی و روی کارآمدن آذر منصوری» را «طبیعی» خوانده و گفته «اکثریت جبهه اصلاحات به تفکر خانم آذر منصوری نزدیک‌تر است.»

حتی بعد از ریاست منصوری، غلامحسین کرباسچی در مصاحبه‌ای، واکنشی منفی نسبت به این اتفاق نشان داد که عجیب به نظر می‌رسید: «جبهه اصلاحات شخصیتی مانند آقای نبوی را رها کرده و کسی که تازه اسمش مطرح شده را انتخاب کند، یک کار سطحی است؛ زیرا این دو شخصیت برای نمایندگی از یک مجموعه سیاسی و ارتباطات موردنیاز آن قابل مقایسه نیستند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    کرباسچی طرفدار دوره ژوراسیک است و واسه همین حرفهایش مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس