عباس عبدی

یکی از مقولاتی که مردم را به سمت "رأی خوب" و انتخاب اصلح هدایت می‌کند؛ رصد این مسئله است که "دشمنان کارآمدی" چه می‌گویند و کدام کارنامه‌های مشحون از خدمت را هدف قرار می‌دهند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جدال عبدی با عقل برای کتمان کارآمدی

نجابت نوبخت در مقابل چپ‌های تحریمی / لطفا کار انتخاباتی نکنید!

عباس عبدی، تحلیلگر چپ در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات آتی گفته است:

"با این وضعیت و شرایط کنونی طبیعی است که مجلسی بهتر از مجلس موجود و حتی در اندازه این مجلس هم شکل نمی‌گیرد و مجلس موجود هم ضعیف‌ترین، ناموفق‌ترین مجلس بعد از انقلاب است و اگر همین مسیر انتخاباتی جلو برود، مجلس بعدی هم از الان وضعیتش معلوم است. "[1]

*یکی از مقولاتی که مردم را به سمت "رأی خوب" و انتخاب اصلح هدایت می‌کند؛ رصد این مسئله است که "دشمنان کارآمدی" چه می‌گویند و کدام کارنامه‌های مشحون از خدمت را هدف قرار می‌دهند؟!

عبدی در حالی به مجلس یازدهم حمله می‌کند که این مجلس با خدمات خود مدال انقلابی را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

مجلسی که حقوق سربازان را به چند برابر افزایش داد، تسهیلات دولتی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت را تصویب کرد، قانون کالابرگ به تصویب رساند و برای تعیین قیمت مسکن و اجاره‌بها نیز قانون وضع کرد.

البته بدیهی است که از نظر آقای عبدی کار برای مردم اولویت نیست زیرا مجلس فقط باید جای نطق‌های آتشین علیه نظام و تحصن باشد. چیزی شبیه به مجلس ششم و اکثریت اصلاح‌طلب آن.

دقت شود که مجلس را صرفا باید با قوانین آن قضاوت کرد زیرا اجرائیات در حیطه کاری مجلس نیست و مسیر دیگری دارد.

***

نجابت نوبخت در مقابل رذالت چپ‌های تحریمی

نجابت نوبخت در مقابل چپ‌های تحریمی / لطفا کار انتخاباتی نکنید!

محمدباقر نوبخت، فعال چپ و از مقامات حزب اعتدال و توسعه به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با اعتماد درباره انتخابات آتی گفته است: حزب اعتدال و توسعه برای مجلس به دنبال این نیست که فقط لیستی بدهد که در آن فقط حزب اعتدال و توسعه باشند. ما از شایستگان کاندیداهای جریان اصلاحات، اصولگرایان میانه و عقلا دعوت می‌کنیم لیستی تهیه کنند تا مردم احساس کنند، اگر این جمع بروند در آن کانون عقلانیت مجلس به نفع مردم تصمیم می‌گیرند. اگر یک چنین روندی شکل بگیرد و شایستگان از جریانات متنوع سیاسی حتی فراتر از اصلاحات و اصولگرا حضور داشته باشند مردم به آن رای می‌دهند.

او می‌افزاید: مردم اگر یک چنین لیستی ببینند و چنین آدم‌هایی را بیابند و احساس کنند که اینها تصمیمات معقول به نفع آنها می‌گیرند چرا مشارکت نکنند؟ باید تاکید کنم تشکیل یک چنین مجلسی، باعث مشارکت مردم می‌شود. گاهی اوقات مثال می‌زنم اگر مردم احساس کنند در قوه قضاییه قرار است تصمیمی با محوریت آنان اتخاذ شود، مردم حتی حاضرند وکیل بگیرند و پول خوبی هم به عنوان دستمزد بدهند تا از حقوق‌شان دفاع بکند. اگر در قوه مقننه هم مردم احساس کنند حضور برخی افراد به نفع آنها خواهد شد، نه تنها مشارکت کم نخواهد بود بلکه مشارکت بالا شکل می‌گیرد.[2]

*آقای نوبخت و حزب متبوع او حتما برای جریان انقلابی کشور یک رقیب هستند که باید به مختصات این رقابت آشنا بود.

لکن در هنگامه‌ای که با توطئه دوستان آقای نوبخت برای "تحریم انتخابات" مواجه هستیم؛ صحبت‌های نوبخت برای حضور در انتخابات، مغتنم است و بایستی ذیل مسئله رقابت به آنها ارج نهاد.

برای نیروهای سیاسی کشور پر واضح است که نوبخت به جای این سخنان و تأکیدی که بر مشارکت سیاسی دارد اما می‌توانست مواضعی مثل تاجزاده و میرلوحی و آذر منصوری اتخاذ کند و مثلا اباطیلی از این قبیل بگوید که مردم از رأیشان نتیجه نگرفته‌اند، مجلس کاری نمی‌تواند بکند، مردم باید با عدم حضور به نظام سیاسی پیغام بدهند و غیره.

اما می‌بینیم که دکتر نوبخت مسیر نجابت و عقلانیت را در پیش گرفته است.

در عین حال اما به لحاظ تدقیق سیاسی هم بیان این نکته ضروریست که نوعی حرکت میان خط حق و باطل نیز در کلام نوبخت وجود دارد و او کأنه تقلا می‌کند ضرورت مشارکت را به لزوم وعده و خدمت گره بزند.

همه باید بدانند که این قاعده غلط است و جامعه حتی در بدترین حالت نیز باید در انتخابات شرکت و نزدیک‌ترین نامزدها را انتخاب کند تا راه‌های امید مسدود نشود.

"امید مردم، رأی خوب و مشارکت حداکثری در تمام انتخابات‌ها" اکسیری است که می‌تواند سیکل اجرایی امورات کشور را در نهایت به نفع مردم رقم بزند و این تأکید نظام جمهوری اسلامی بعنوان حکومتی است که انتخاب ارکان قوای مقننه و مجریه را به دست خود مردم سپرده است.

***

لطفا به جای کار انتخاباتی، مشکل آبگرفتگی اهواز را حل کنید

نجابت نوبخت در مقابل چپ‌های تحریمی / لطفا کار انتخاباتی نکنید!

سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس شورای شهر اهواز، روز دوشنبه گذشته طی سخنانی در صحن علنی این شورا با اشاره به دیدار مردم خوزستان و کرمان با مقام معظم رهبری گفته است: اعضای شورای شهر همواره در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو بوده هستند و باید در راستای امیدآفرینی در مردم و اجرای صحیح کارها و امورات مردمی پرتلاش باشند.

او می‌افزاید: در دیدار اخیر مردم خوزستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، جلوه جدیدی از پیوستگی امت و امام در تمدن اسلامی پدیدار شد و ایشان نکات بسیار مهمی در ارتباط با خوزستان و نقش این استان در دفاع از کشور مطرح کردند.

پورموسوی گفته است: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بزرگترین مولفه تمدن‌سازی در انقلاب، موضوع انتخابات است بنابراین تمامی مسئولان و به ویژه اعضای شورای کلانشهر اهواز، باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند. شورای شهر باید در حوزه انتخابات، اقدامات لازم را انجام داده تا شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.[3]

*ما به آقای پورموسوی و سایر اعضای محترم شورای شهر و شهرداری اهواز عرض می‌کنیم که نخستین مطالبه نظام اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم از شما چند نفر انتخابات نیست بلکه "رفع مشکل آبگرفتگی اهواز" است.

و البته نمی‌دانیم چقدر و چند سال باید طول بکشد تا اعضای محترم شورای شهر و شهرداری اهواز بتوانند این نکته مهم را درک کنند که ارزش و اهمیت نهادهایی مثل شورای شهر و شهرداری به خدمت به مردم است و انتخابات هم فی‌نفسه ارزشی ندارد مگر اینکه منتج به خدمت به مردم شود.

شایسته است که شورای شهر و شهرداری اهواز با ارائه کارنامه خدمتگزاری خود به مردم و نظام اسلامی پرچمدار انتخابات شوند وگرنه اظهار حرف‌های زینت‌المجالس و پاسخگو نبودن؛ برای هیچکس آورده‌ای نخواهد داشت.

خیابان‌های شهر اهواز در فصول بارشی مشکل آبگرفتگی دارد و شورای شهر و شهرداری مسئول مستقیم این قضیه هستند.

دقت شود که این خبر، اهمیت حضور مردم در انتخابات‌ها را از حیثی دیگر نیز اثبات می‌کند. و آن اینکه فرضا وقتی مردم به جریانی رأی داده‌اند که از میزان کارآمدی آنها راضی نیستند پس باید در رأی خود تجدید نظر کرده و با مشارکتی بیشتر در انتخابات بعدی و البته با "رأی خوب"، کسانی را روی کار بیاورند که ایرادات منتخبین فعلی را نداشته باشند. اینجاست که مشخص می‌شود چرا انتخابات اصلی‌ترین راه مردم برای کاهش دادن مشکلات پیرامون است.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1430738

2_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-645713

3_ https://irna.ir/xjPkzr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 8
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم نتیجه
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      50 4
      نکته بسیار جالب در مورد اصلاح طلبان تهوع آور این هست که اگر در انتخاباتی شکست بخورند صحت آن را قبول نمی کنند و در آن دوره که به حاشیه رانده شده اند، عدالتخواه می شوند و اگر در انتخاباتی پیروز شوند آن را نهایت آزادی و نیز نهایت رشد شعور مردم قلمداد می کنند و در دوره تصدی گریشان، دیگر سخن از عدالتخواهی نمی رانند بلکه آزادیخواه می شوند!!!!
  • سامان IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    15 7
    دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند نوبخت بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      21 3
      دار و دسته کی ها خوب بودند سامان؟ بگو تا بگم برات بلا یعنی چی
    • سوخته IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      اسم این نوبخت نیست بدبخت بیشتر برازندی این موجود خائن است البته امسال این زیاد هستند که در کالبد انسان ظاهر شدنند
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    12 3
    البته این آقای نوبخت در دوران قبل بارها و بارها گفت من دیگر هیچ کاری نمیکنم و خانه نشین می شوم!!!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    11 2
    چقدر صحبتهای ریایی عناصر معلوم الحال نظام سرمایه داری و خائنین شناسنامه داری چون نوبخت اینرورها برای شما " مغتنم"! شده است! خجالت بکشید و بجای این منافقان هفت خط به مردم و نمایندگان واقعی و خدمتگزاران صدیق آنها بازگردید.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    8 4
    نوبخت هنوز دارد روی کثافات حسن روحانی ماله می کشد .
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 0
      آنقدر بوی گند نکبت بالاست که نوبخت هنگام ماله کشی روی کثافات آن مجبور است ماسک 5لایه ای بزند .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    5 3
    نوبخت اگر نجابت حالیش میشد تو دم دستگاه روحانی نبود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    نوبخت ذخیره
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    نوبخت از اصلاح طلبان و چپ می باشد؟
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اگر مانند هر جاسوس دیگر اعدامش کره بودید الان اینقدر پررو نمیشد بیاید به نفع افراد فاسد فلسفه بافی کند.!!!
  • چوپان بینوا IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    روحانی ۸ سال با روح وروان مردم واقتصاد بازی کرد، کشور را هشتاد سال عقب انداخت، در پیشگاه عدل الهی باید با دار ودسته اش باید جواب بده
  • چوپان IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    شک نکنید، بااین حرفها نوبخت داره زنبیل میزاره تو نوبت، این که پاچه خوار حسن قفل ساز بود، کلید که نساخت هیچی، همه جا رو شیش قفله کرد،
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ماله کش : دست از ماله کشی بردار . کثافت های رو... نکبت تمامی ندارد .
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    باز این ماله کش پیدایش شد .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    شورای نگهبان با تایید نوبخت ماله کش یعنی آنها هم روی ماله کشی کثافات حسن روحانی نکبت که نوبخت ماله کشی بر روی آنها را برعهده داشته و دارد شریک شدند . مبارکشان باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس