ایرانی‌های خارج از کشور باغیرت پای صندوق رأی رفتند/ وزارت خارجه باید قوی‌تر با حادثه حمله به هم‌وطنان در کشورهای غربی برخورد می‌کرد

این یک واقعیت است که انتخابات در ایران ۲ دشمن دارد و آن ۲ دشمن نیز "بانیان گرانی" و"بانیان تحریم انتخابات" هستند.

سرویس سیاست مشرق _ دکتر غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اخیراً طی سخنانی در مسجد امام حسین (ع) ورامین که به مناسبت بزرگداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت ایراد شد، گفته است: دشمنان ملت ایران به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند هستند و بر روی این مسئله تمرکز جدی دارند.

به گزارش مشرق، او سپس با اشاره به گرانی‌های موجود تصریح می‌کند: گرانی مردم را کلافه کرده است و جریان‌های سیاسی در کشور بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که مشکلات اقتصادی باعث عدم مشارکت بالا در انتخابات خواهد شد. [۱]

روایت حداد عادل از گرانی‌های تأثیرگذار در انتخابات / توطئه بانیان گرانی و بانیان تحریم انتخابات علیه "صندوق رأی"

*سخنان بصیرانه و شجاعانه دکتر حداد عادل پیرامون وضعیت اقتصادی مردم بایستی مد نظر همه کسانی باشد که به نحوی جزو ساز و کار اجرایی انتخابات هستند.

"گرانی" فعلی که سبب بروز مشکلاتی در معیشت مردم شده نه یک ادعای پوچ است و نه یک تحلیل شخصی بلکه واقعیتی است با عوامل مشخص که عینا توسط مردم لمس می‌شود.

از طرفی زجر این مسئله برای مردم از آنجا بیشتر شده که قرار بود این گرانی‌ها کاهش یابد، سهم درآمد مردم در مقوله مسکن کمتر شود و اساسا معیشت ساده‌تری در دسترس آنها قرار گیرد. اما این اتفاقات رخ نداده و هم‌اکنون هم موسوم پاسخگویی مسئولان امر فرا رسیده است.

دقت شود که انتخابات اگرچه منصه‌ای است که مشارکت در آن در هر شرایطی ضروری است زیرا با "رأی خوب" همیشه می‌توان سبب بهبود شد اما همین انتخابات یک وجه دیگر نیز دارد و آن "پاسخگویی مسئولانه" است.

یعنی کسانی که وعده‌هایی به مردم داده‌اند و یا نقشی در وضع موجود دارند، باید بیایند و درباره آنچه به بار آورده‌اند پاسخگو باشند.

و البته بدیهیست که این پاسخگویی در کنار آن "ضرورت مشارکت حداکثری در هر شرایطی" موجب بالا رفتن اقبال عمومی نسبت به انتخابات خواهد شد.

این گفتار البته یک نتیجه منطقی دیگر نیز برای مردم دارد. و آن اینکه مردم اگر پاسخگویی درخوری برای گرانی هم نمی‌یابند، می‌توانند با مشارکت حداکثری در انتخابات، کسانی را بر سر کار بیاورند که به الزامات پاسخگویی مقیّد باشند.

در واقع این خصلت انتخابات و صندوق رأی است که هر بهبودی از آن متصور است.

حقیقتی که البته بانیان "تحریم انتخابات" قصد دارند مانع درک آن توسط مردم شوند.

این یک واقعیت است که در مقطع کنونی انتخابات ما ۲ دشمن دارد و آن ۲ دشمن نیز "بانیان گرانی" و"بانیان تحریم انتخابات" هستند.

مردم و دستگاه حکومتی کشور باید در مقابل این هر دو جریان هوشیار باشند.

***

1_mshrgh.ir/1561687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • حسین IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    15 3
    دشمن سومی هم هست ...ادمای بی عرضه که حتی به قیمت نابودی جمهوری اسلامی جاشونو به کسی نمیدن
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      ما تازه متوجه شدیم نماینده هایی با رای مون به مجلس فرستادیم که عاجز اند از اعلام موضع و حرف زدن برعکس کسی که این روزها مجلس را متهم کرده به اقلیت حاکم و تمسخر میکنه به رقیب آرای باطله ، آن که مجلس ۹۹ استیضاح نکرد و روز های آخر در افتضاح ترین وضع اقبال میان دولت های مختلف در نظرسنجی ها رفت حالا نماینده نداریم حرف بزنه، متشکریم مجلس صامت یازدهم
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    12 5
    ارزش پول ملی از۴۵سال پیش امد پایین و باعث وضعییت موجود گردید اقای حداد تازه متوجه شده
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      9 2
      طبیعیه چون الان نزدیک انتخابات هستش و همه دنبال رای هستن
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    11 5
    واقعا راست میگوید بانیان گرانی این که دیگه تقصیر خاتمی نیست
  • جمشیدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 3
    وقتی به وعدهها عمل نمیشود و گوش شنوایی نیست و گرانی سرسام آور است رای چه فایده ای دارد؟ هر کس از فیلتر شما بیاید اوضاع آیا فرقی خواهد کرد؟ فقط شما مدتی دیگر بر پست دلخواه ماندگارید غیر این است؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 6
    جناب آقای حداد عادل فساد های بزرگی مانند چای دبش ضربه اساسی به نظام زده است من به شخصه از اصلاح نظام ناامید هستم خانه از پای بست ویران است این را که دیگر دشمن انجام نداده
  • مریم IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    18 2
    تا الان رای دادم چون فکر میکردم برای پیشرفت کشورم لازمه و هیچ اتفاقی نیفتاد اما اگر حالا فکر کنم رای ندم بلکه بهتر بشه چی؟ ای حق دارم یا نه؟
  • کریم IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    13 5
    بانیان گرانی که فعلا دولت رئیسی قاضی القضات است از مایحتاج ملت گرفته تا تلفن ثابت و اینترنت ....تا خودرو که فرمون بدست مافیا داده
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    10 4
    واقعیت اینه چه رای بدیم چه ندیم اوضاع همینه که هست این چند ساله هم که بدتر وبدتر از قبل شده قبلا بهانه داشتید بگین این مشکلات دستپخت حسن کلیدسازه حالا که سه ساله دولت دست شماست چه گلی به سر مردم زدید؟!
  • Y IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    9 2
    بازم خوبه قبول کردید گرانی هستش دوباره حرف از ارزانی و سطح رفاه بالای مردم نزدید
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    16 5
    بانیان گرانی خود شما مسئولین هستید.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 0
    اگر راهی که منجر به افزایش تورم و حذف از اقتصادی جهانی میشود تغییر نکند‌قطعا با مشارکت حتی ۱۰۰درصدی اصلاح پذیر نیست کما اینکه در زمان روحانی وضعیت معیشتی مردم ده ها برابر بهتر از اکنون بود و مردم امیدوار بودند که بهتر شود ولی نشد با اینکه در دلسوزی رئیس جمهور و تلاش او برای بهبود زندگی ملت تردیدی نیست ولی باید در مسیر درست حرکت کرد.مسیر درست هم که مشخص است حفظ تمامیت ارضی و تلاش برای آبادی ایران و در اولویت قرادادن منافع ملی و مرزهای جغرافیایی ایران
  • TR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 2
    خب بانیش خودتونین دیگه !! دنبال کی داری میگردی ؟؟؟!!!خخخخ
  • مهدی US ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 4
    اقای حداد ما به اقای رئیسی رای دادیم بخاطر اینکه گفت من مستقل هستم ولی اداره اقتصاد و خودرو سازی و بانک مرکزی و تمام وزارت خانه های موثر دست عوامل دولت قبل است و اگر نیست همان سیاست های غلط را دنبال می کند. فرق شما ها چیست.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 3
    آقای رییسی امید ما بود که این انقلاب به دست افراد مصلحت طلب نابود نشود، ولی ایشان تنها است و تیم ندارد و با همان افراد قبلی کار را جلو می برد و این موجب شده حتی به وعده های خودش عمل نکند. امیدوار نباشید دولت بعدی رایی بهتر از دولت آقای رییسی کسب کند و این زنگ خطری برای انقلاب است.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      جای تاسف داره...هنوز هم حاضر نیستید ذره ای فکر کنید و واقعیات رو ببینید..تیم نداره یعنی چی؟نمیتونه استعفا بده...ضمن اینکه وقتی فردی میخواد رییس جمهوربشه خز قبل برنامه داره...البته که در اینجا صدق نمیکنه!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 2
    هشت سال شخم زدیم تاالان از ویرانیها وسیب وگلابیهای برجام وسند های ارایه شده دشمن بهره برداری کنیم وخرابیها راعاملی برای قهر مردم ازانقلاب دربوق کنیم ودلسوزی مردم کنیم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 1
    شریعتی زیبا گفت .که زن را ازفعالیت اجتماعی محروم ازرفتن مدرسه محروم میکنیم بعد ازبقیه عقب میافتد بعد طلبکار میشویم که انها عقب افتاده واصلا یک دنده کم دارند هشت سال تخریب میکنند بعد همه راگردن دیگری ونظام انداخته خودرامنجی مملکت معرفی میکنند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    نماینده انتخاب کردیم توان حرف زدن و موضع گیری علیه دوقطبی باز همیشگی و پر حرف را ندارند ، نیاز به افرادی جدید داریم دسته بندی ضعیف اصولگرا و اصلاحطلب بدرد ما نمیخوره ارزشی خواب فایده نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس