حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران شد

دبیر کل حزب کارگزاران علیرغم اتخاذ مواضع ضد تحریمی در ماه‌های اخیر اما در جدیدترین موضع‌گیری خود، در سمت چپ‌های تحریمی قرار گرفته است. اما علت این "شریک دزد و رفیق قافله شدن" چیست؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

افشاگری روحانی علیه بانیان "تحریم انتخابات"

افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات / مُدالیته اشتباه مرعشی برای "شریک دزد و رفیق قافله" شدن!

حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران است که این روزها برای انتخابات اسفند 1402 به مقابله با چپ‌های تحریمی برخاسته و به جای تحریم، بر مشارکت انتخاباتی تأکید دارد.

به گزارش خبرآنلاین، او در تازه‌ترین سخنان خود که به تازگی منتشر شد، گفته است: همه تلاش ما باید این باشد که صندوق رأی به عنوان مرجع اصلی برای تحول جامعه حفظ شود...وقتی صندوق رأی و انتخابات کنار گذاشته شود، فاجعه رخ‌ می‌دهد. آن زمان شاهد هرج‌ومرج خونین و ناامنی خواهیم بود. باید بدانیم این نظام آلترناتیو و جایگزین ندارد.

روحانی با بیان اینکه براندازی صندوق رأی و براندازی نظام دو روی یک سکه است، تصریح کرد: هر تلاشی برای براندازی صندوق رأی منجر به براندازی نظام می‌شود. خواست معاندین نظام هم از اول براندازی صندوق رأی و مردم‌سالاری نظام بوده است تا نظام پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد و دچار فروپاشی شود. بنابراین هر نوع تلاش برای بی‌اعتنایی به انتخابات، بازی در زمین مخالفین نظام و کمک به خواست و اهداف آن‌هاست.[1]

*سخنان تبیینی آقای روحانی در حالی است که چپ‌های تحریمی اصرار دارند در پیامد اقدام آنها براندازی و خون و اسلحه نیست!

چندی قبل بود که سعید حجاریان در واکنشی شتابزده به افشای این نتیجه شوم در پیامد تئوری خود مبنی بر تحریم انتخابات، گفته بود:

"حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست. از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است که اصولگرایان به آن جاهل هستند و این جهل‌شان ناشی از نخواندن تاریخ سیاسی کشورهای مختلف است!"[2]

مسئله اما اینجاست که نه حجاریان و نه هیچیک از هم‌مسلکان او حاضر نشدند توضیح بدهند آن منازل زیاد و گزینه‌های وافری که پس از تحریم انتخابات قرار دارند چه هستند و کسی که دست به ذبح صندوق رأی می‌زند چه راهی جز گام گذاشتن در وادی "چماق و شعبان بی‌مُخی" خواهد داشت؟

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که ما در وبلاگ مشرق بارها بصورت مستقیم این سؤال را از حامیان تحریم انتخابات پرسیده‌ایم و آنها تا این لحظه هیچ جوابی در چنته نداشته‌اند.

سخنان روحانی و تأکید او بر اینکه "براندازی صندوق رأی و براندازی نظام دو روی یک سکه است" یک سخن حق و از مصادیق جهاد تبیین است که البته انتظار بود قبل از آقای روحانی توسط دیگر چهره‌های سیاسی بیان می‌شد.

فاجعه اینجاست که هنوز ابعاد وسیعی از نیروهای سیاسی کشور متوجه پروژه تحریم انتخابات و خیانت نهفته در پشت آن نشده‌اند...

***

کارگزاران وارد اشتباه راهبردی می‌شود؟

مُدالیته اشتباه مرعشی برای "شریک دزد و رفیق قافله" شدن!

افشاگری روحانی علیه بانیان تحریم انتخابات / مُدالیته اشتباه مرعشی برای "شریک دزد و رفیق قافله" شدن!حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً طی اظهاراتی در مصاحبه مطبوعاتی خود پیرامون رویکرد کارگزاران در انتخابات آتی گفته است: ما در ائتلاف با جبهه اصلاحات هستیم و در مجمع عمومی این جبهه بحث‌های مشارکت در انتخابات را شروع کرده‌ایم، در همین رابطه دو پیشنهاد تحریم و مشارکت بدون قید و شرط طرفداران زیادی ندارد و در نقطه مقابل مشارکت مشروط در دستور کار جبهه است که ما نیز طرفدار این رویکرد هستیم. مشارکت ما در انتخابات مشروط بر این است که در حوزه‌های مختلف کاندیداهای داشته باشیم که بتوانیم مسئولیت آنها را بپذیریم و مورد تایید ما باشند.

به گزارش خبرآنلاین، او می‌افزاید: ما منتظر این هستیم که نتیجه تایید صلاحیت ها بیایید و تمام ۱۸۰ نفری که از کل جبهه اصلاحات در کل حوزه های انتخابیه کشور ثبت نام کرده اند وضعیت تاییدشان مشخص شود آن زمان می توانیم در مورد ائتلاف سخن بگوییم و از امروز در جلسات جبهه اصلاحات موضوع مشارکت مشروط در انتخابات به بحث گذاشته خواهد شد.

مرعشی همچنین گفته است:‌ ما تلاش می‌کنیم دوستانمان را با راهبرد مشارکت مشروط همراه کنیم؛ به هر حال ما باید سیاست‌ورزی‌مان را در بود و نبود جمهوری اسلامی تجزیه و تحلیل کنیم.[3]

*قبل از هرچیز باید گفت که از رویکرد نجیبانه حزب کارگزاران در ماه‌های اخیر مبنی بر مقابله با تحریم انتخابات و تأکیدات آقایان بر وجوب صندوق رأی بعید بود که آقای مرعشی مجددا رویکرد تحریمی اتخاذ کند و همانند چپ‌های تحریمی از گزینه "مشارکت مشروط" حرف بزند.

و اما مشارکت مشروط که به معنای شرکت در انتخابات به شرط تأیید نامزدهای دارای سوء سابقه است...

از 2 حال خارج نیست. یا آقای مرعشی معنی مشارکت مشروط که حجاریان آنرا تئوریزه کرده، نمی‌داند! که چنین چیزی بعید است و باید نتیجه گرفت مرعشی برای در امان ماندن از حملات چپ‌های تحریمی چنین موضعی را مطرح کرده.

و یا آقای مرعشی واقعا یک چپ تحریمی است که از اول هم قصد مشارکت مشروط داشته و تمام تأکیدات او بر صندوق رأی هم نمایشی برای فرار از برخورد امنیتی و پاک کردن سابقه‌اش در فتنه سال 88 بوده است.

ما تمایل داریم به گزینه اول ضریب بیشتری بدهیم و اینطور نتیجه بگیریم که مرعشی و دوستانش برای سیاست‌ورزی مد نظر خودشان است که یک موضع خاکستری اخذ کرده‌اند و در شب انتخابات به صحنه خواهند آمد. کما اینکه در 2 انتخابات قبلی هم علیرغم تحریم اما به انتخابات آمدند و همانند استراتژی درست اصلاح‌طلبان در سال 92 (حمایت از نامزد نزدیک در شرایط فقدان نامزد اصلی) لیست دادند و نامزد معرفی کردند.

لکن این محاکات با آقای مرعشی و دوستانشان هم ضروریست که این طرز سیاست‌بازی شاید چند صباحی کارگزاران را از حملات چپ‌های نانجیب برهاند اما در عین حال، شما را از تعمیق گفتمان و خوشنامی در تاریخ منع خواهد کرد.

از طرفی منطقی هم نیست که مصداق "شریک دزد و رفیق قافله" باشید و هم داغ تحریم انتخابات بر پیشانی‌تان حک شود و هم با ارائه فهرست انتخاباتی مورد طعن و حمله چپ‌های تحریمی قرار گیرید.

***

1_ khabaronline.ir/xkMFb

2_ mshrgh.ir/1533450

3_ khabaronline.ir/xkMCZ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    10 2
    اینها مگه از خود جمهوری اسلامی نیستند چطور علیه جمهوری اسلامی صحبت می کنند و می گند سیاست ورزی در بود و نبود جمهوری اسلامی ؟؟؟
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      17 3
      نه اینها دیگه ایرانی نیستند انگلیسی اند
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    13 2
    قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 3
    حفظ اسلام وانقلاب باید خط قرمز قرار گیرد وهمه باید بره کسی کهازان عبور کرد حمله ور شوند وتعارف نداشته باشند چیزی که تابحال عکس ان انجام شده
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    7 3
    حرف های آقای روحانی از ته دل نیست او میداند که با رای ندادن مردم بیشتر اصلاحات و دارو دسته خودش زیر سئوال میرود فرق حرف تا عمل بسیار است به حرف های این شیخ انگلیسی اعتنا نکنید
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      7 1
      دقیقا! با توجه به عدم مقبولیت و پایگاه اجتماعی، بدنبال ترمیم چهره خودش هست و گرنه می تونه بدون های و هوی خودش رو در معرض رای مردم قرار بده البته اگر احراز صلاحیت شد.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    7 1
    روحانی و جهادتبیین؟!؟!؟!؟
  • حامد US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    8 1
    نه روحانی خوبه نه مرعشی شون یادمان نرفته مرعشی در مورد رییس اتاق بازرگانی چه گفت.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    3 1
    بدبختهای دنیا طلب چه میخواین از مملکت امام زمان ع دیگه دوره ی شما به سر اومد بس این همه خدمت خالصانه! به مردم 😈🦊🤮
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    3 7
    تا وقتی انتخاب بین بد و بدتر باشد تا وقتی مجلس و دولت در رأس امور نباشند من یکی شرکت نمی کنم.
  • مهدی US ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    3 1
    اهمیت رای دادن و ندادان این جماعت ضد ولی فقیه و ضد جمهوری اسلامی در خفا و در آشکار چه منفعتی برای حاکمیت دارد. رای بیاوردند آخرش که گند زدن می گویند ما هیچکاره بودیم رای نیاورند میگویند تقلب شده. این جماعت در انتخابات شرکت کنند بخوبی میدانند شکست می خورند مردم منافق ها را شناخته اند.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    باریک الله روحانی. خدا عاقبت بخیرت کنه. از گناهانت توبه کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس