رقیب را باید بدون حذف پای صندوق رأی شکست داد

محمدرضا باهنر در یک مصاحبه بر لزوم برخورد امنیتی با "چپ‌های تحریمی" تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از جدال چپ های نجیب و چپ های تحریمی

جدال چپ‌های نجیب و چپ‌های تحریمی/ تصمیم امنیتی که باید سریعا گرفته شود

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در یک مصاحبه با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دوازدهم گفته است: من همچنان بر این باورم که گفتمانِ اعتدال و اصلاح‌طلبیِ قانونمند و آرام و غیر خشن در نهاد جبهه اصلاحات پایدار و فایق است و بر جنبه‌ها و قرائت‌های رادیکالیستی برتری دارد؛ البته کسانی هستند که بیان افراطی دارند و معمولاً در فضای نا آرام، صدای رادیکالیست‌ها بلندتر است و بیشتر به گوش می‌رسد؛ شعارهای ساختارشکن و حریم‌شکن ذهن ها را به خود متوجه می‌کند؛ تخریب هم همیشه کار راحتی است.

به گزارش مشرق، وی با اشاره به احتمال سنگین‌شدن سایه رادیکالیسم بر جبهه اصلاحات با توجه به جایگزینی «آذر منصوری» به جای «بهزاد نبوی» گفت: مطمین باشید قاطبه اصلاح‌طلبان درفرایند تجارب سیاسی دو دهه گذشته، به دیدگاه اعتدالی متمایل و نزدیک شده‌اند و وزن تفکر اعتدالی در میان اصلاح‌طلبان سنگین‌تر است؛ تغییرات ظاهری نظیر جایگزینی خانم «آذر منصوری» به جای شخصیتی همچون «بهزاد نبوی» نباید این مفهوم را به اذهان تداعی کند که رویکرد اعتدالی در جبهه اصلاحات تضعیف شده است؛ جنبه‌های ظاهری تغییرات ساختارها و آدمیان نباید ناظران عرصه سیاست کشور را دچار انحراف دیدگاه و فریب کند.[1]

*سخنان آقای عطریانفر حاوی یک پیوست مفهومی مهم است که پیر و جوان باید آنرا بدانند. و آن اینکه ماجرای تفوّق آرام ها یا افراطیون در اردوگاه اصلاحات به قضیه "تحریم انتخابات" برمی گردد.

در یک طرف پیروان تاجزاده و حجاریان و خاتمی که ما از آنها با عنوان چپ های تحریمی یاد می کنیم قرار دارند که انتخابات را تحریم کرده اند. و در سوی دیگر کسانی که ما صفت چپهای نجیب را به آنها اختصاص دادیم از قبیل حسن روحانی، مرعشی، عطریانفر، محسن هاشمی و... حضور دارند که بر حضور در انتخابات تأکید می کنند.

همچنین باید این حقیقت تلخ را درباره اردوگاه اصلاحات دانست که بر خلاف گفته های عطریانفر؛ کار صف و ستاد اردوگاه اصلاحات به دست چپ های تحریمی است و آنها هستند که دو انتخابات قبلی را در قالب بیانیه رسمی جبهه اصلاحات تحریم کردند و احتمالا انتخابات آتی را هم رسما تحریم می کنند.

چپهای نجیب نیز اگرچه تأکید و حضورشان در انتخابات مغتنم است لکن صدا و فعالیت آنها در سایه تند چپهای تحریمی قرار گرفته است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند چپهای تحریمی و مخالفان انتخابات حتما بایستی مورد برخورد امنیتی قرار گیرند زیرا مخالفت با انتخابات به مثابه توطئه و براندازی است.

***

تأکید باهنر بر لزوم برخورد با چپ‌های تحریمی

تصمیم امنیتی که باید سریعا گرفته شود

جدال چپ‌های نجیب و چپ‌های تحریمی/ تصمیم امنیتی که باید سریعا گرفته شود

محمدرضا باهنر، از معاریف جریان اصولگرای کشور به تازگی در یک مصاحبه پیرامون "چپهای تحریمی" گفته است:

"ما یکسری اصلاح‌طلب خوش‌خیم و یکسری اصلاح‌طلب بدخیم داریم. یک عده هستند که به دنبال براندازی هستند و بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند. اینهایی که انتخابات را تحریم می‌کنند، در ساحت سیاست کشور جایی نخواهند داشت و نمی‌توانند به مراکز قدرت ورود کنند. از سوی دیگر باید اصلاح‌طلبان خوش‌خیم را جذب کرد تا میزان مشارکت هم بالا برود اما کسی که در مقابل نظام می‌ایستد باید با هسته سخت نظام روبه‌رو شود، لذا اینکه اصلاح‌طلبان مدعی هستند افراد دخیل در فتنه باید تایید صلاحیت شوند، عقلانی نیست."[2]

*باید دقت کرد که اگر به سخنان درست مهندس باهنر مبنی بر لزوم برخورد با چپهای تحریمی و لیدرهای آنان عمل نشود؛ نه تنها توطئه تحریم انتخابات بوقوع می پیوندد بلکه تأکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه مخالفان انتخابات در واقع مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی هستند نیز بر زمین خواهد ماند.

باید دانست که مخالفت با دموکراسی و انتخابات به مثابه خیانت و جرم شناخته می شود (زیرا در پیامد آن گزینه خیابان قرار دارد) اما متأسفانه شاهدیم که برخی افراد در ایران ما بصورت علنی و کاملا آزادانه؛ در تقلا برای فریب مردم فریاد می زنند که "کسی منتظر انتخابات نیست"!

***

1_mshrgh.ir/1565830

2_mshrgh.ir/1565805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 4
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 1
    با هنر بی هنر حرفات دیگه نداره اثر
    • ایرانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 0
      آقای باهنر با وجود اینکه نقاط ضعف زیادی در کارنامه دارد ولی یکی از سالمترین افرادی است که در سپهر سیاسی کشور می شناسم صرفنظر از اینکه کارنامه هر دو جناح مطرح سیاسی در کشور قابل دفاع نیست ولی متاسفانه اصلاح طلبان خیانتهای زیادی در حق ملت و مملکت مرتکب شده اند فقط بخاطر اینکه قدرت را در دست داشته باشند شخصاً معتقدم مردم از هر دوجناح عبور کرده اند و در یک بُهت و تردید بسر میبرند ولی روح جمعی ایرانیان در نهایت راه درست را خواهد یافت و بعنوان صاحبان اصلی مملکت برای نمایش اقتدار ایران و ایرانی به جهانیان اقدام خواهد کرد و فرزندان شایسته خود را برای آینده انتخاب خواهد کرد و کسانی که امتحان پس داده و مردود شده اند بعید میدانم بتوانند با داستان سرایی و مظلوم نمایی خود را به ملت تحمیل کنند.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 1
      قهر اصلاح طلبان تهوع آور با صندوق رأی و انتخابات را باید از الطاف الاهی دانست چرا که این جماعت هرگاه در انتخابات حضور داشته اند اگر پیروز شوند جا پای جاسوسان صهیونی می شوند و هرگاه ببازند به عنوان سربازان صهیونی کشور را به آشوب می کشند و فتنه انگیزی می کنند!!!
    • حاجی اذری IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      حرف دل هرایرانی مسلمان باغیرتست.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      در سپهر سیاسی کشور یک سپر با خودت داشته باش انیرانی منافق
  • مهران IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 2
    با سلام از طرفداران خیابان و از پیشنهاد دهندگان خیابان، سعید حجاریان است . چرا با این شخص برخورد نمی شود؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    حالا عده ای از مردم هم تحریم کردند شما بعدش بگویید ۱۱۰ درصد مشارکت مردمی بوده! کی به کیه
    • ایرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 3
      همه که مثل شما دروغگو نیستند، البته کسی که صبح تا شب پای بنگاههای سخن پراکنی یا بهتر بگیم دروغ پراکنی غرب میشینه باید هم دروغ گفتن براش مثل آب خوردن باشه🤔
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 1
    این بشرها نجیب ونانجیب ندارندهمشون یک کرباسند
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      باشه تو خودتو حرص نده
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      نه یه خرده فرق دارن، اونا نجیبن اون یکی ها نانجیبن
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    اصلاحطلبان در واقع همان افسادطلبان هستن ولی خود نمیفهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس