کد خبر 1566447
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
روحانی پس از ثبت‌نام در مجلس خبرگان: فعلا بنا ندارم لیست خاصی دهم

رئیس دولت موسوم به تدبیر و امید می‌گوید: دولت یازدهم ظرف دو سال تورم را تک‌رقمی کرد و یک دولت هم بعد از دو سال از تورم ۴۰ درصدی خارج نشده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: حسن روحانی، در دیدار با هیئت اجرائی خانه کارگر گفت: جبران سردی فضای انتخابات به آسانی امکان‌پذیر نیست. این شرایط دلایلی دارد که از سال ۹۸ آغاز شده است. مردم باید امیدوار شوند که با شرکت در انتخابات تحول ایجاد می‌شود. اگر در حوزه‌های انتخابیه در مجلس رقابتی ایجاد شود و لیست‌های رقیب وجود داشته باشد، می‌توان مردم را به حضور در صحنه ترغیب و آن‌ها را قانع کرد که آثار شرکت یا عدم شرکت در انتخابات چیست. روحانی اظهار داشت: مهم است چه مجلسی با چه ترکیبی تشکیل شود. یک مجلس با تصویب برجام موجب رشد اقتصادی و رفاه مردم شد و یک مجلس با مصوبه آذر ۹۹ راه برجام را سد کرد وگرنه برجام در اسفند ۹۹ اجرائی می‌شد. این فرق دو مجلس ‌است. یکی از برجام پشتیبانی می‌کند و دیگری مانع اجرای برجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این فرق را بین دولت‌ها هم می‌بینید، افزود: دولت یازدهم ظرف دو سال تورم را تک‌رقمی کرد و دو سال و نیم تک‌رقمی نگه داشت؛ یک دولت هم بعد از دو سال از تورم ۴۰ درصدی خارج نشده است. پس انتخاب مجلس و دولت در زندگی مردم و منافع ملی تأثیرگذار است.

وی با تکرار پیشنهاد خود برای حمایت از کاندیداهایی که به وضع موجود معترض هستند، بیان کرد: اگر در مجلس، ۳۰ یا ۴۰ نماینده داشته باشیم که بتوانند حرف مردم را بزنند بهتر از این است که کسی نداشته باشیم. در خبرگان اگر ۱۰ نفر داشته باشیم که حرف مردم را بزنند بهتر از اینست که هیچ کسی نداشته باشیم.

روحانی ‌گفت: مسئله هسته‌ای هم از سال ۸۱ در صحنه سیاسی شروع و در سال ۸۲ در شورای حکام آژانس مطرح شد. در سال ۸۲ نظر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور این بود که بنده مسئول پرونده هسته‌ای شوم. دلیلش این بود که در سال ۸۲ تا مرز ارسال پرونده ایران به شورای امنیت و جنگ پیش رفتیم. حدود ۲۱ سال است که گرفتار مسئله هسته‌ای هستیم. البته در موضوع برجام زحمت فراوانی کشیده شد تا تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد اما بعد از دو سال دیوانه‌ای مانند ترامپ در آمریکا آمد و با تحریک اسرائیل و عربستان از برجام خارج شد و اگر ما هم متقابلاً از برجام خارج می‌شدیم همان روز تمام قطعنامه‌های شورای امنیت برمی‌گشت. من بار آن را شخصاً بر دوش گرفتم و به جای اینکه بگوییم از برجام خارج می‌شویم چند هفته مهلت دادیم و نگذاشتیم قطعنامه‌های شورای امنیت برگردد. همین برجام نیمه‌جان دو کار مهم انجام داد، در ۲۰۲۰ تحریم تسلیحاتی و امسال تحریم موشکی را برداشت.

درباره سخنان آقای روحانی گفتنی است؛ اولا عملکرد دولت وی به عنوان رکورد دار سوء مدیریت تاثیر بیشتری را در دلزدگی مردم داشت و گرنه حامیان وی، هم در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ و هم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حضور پررنگی داشتند اما با ناکامی مطلق مواجه شدند. چنان که سه فهرست مدعیان اعتدال و اصلاحات در انتخابات مجلس در تهران راه به جایی نبرد و مجید انصاری (اولین معاون پارلمانی و معاون حقوقی روحانی در دوره ریاست جمهوری وی) به عنوان نفر اول سه لیست مذکور در تهران ۶۹ هزار رای کسب کرد و آقای همتی رئیس بانک مرکزی روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۲/۴ میلیون رای را حائز نشد. این وضعیت مقبولیت افراد منتسب به روحانی و دولت وی است.

ثانیا مردم بی‌صداقتی‌ها و پوزخندهای رئیس دولت «برجام و دیگر هیچ» نسبت به معیشت‌شان را هرگز فراموش نمی‌کنند و خود او می‌داند که مقبولیتش در پایان دولت به زیر ۶ درصد رسید. بنابراین نباید دعاوی خود را به نام مردم مطرح کند.

ثالثا آقای روحانی هشت سال سر بار مردم بوده اما عادت کرده که دائما از وضعیت تورم در دو سال اول ریاست خود حرف بزند و هرگز اشاره‌ای به تورم ۶۰ درصدی و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و خزانه خالی و بدهی انباشته‌ای که در پایان دولتش به ارث گذاشت، نکند. این هم از کرامات ویژه ایشان است!

در موضوع هسته‌ای، آقای روحانی دو بار اسباب کلاهبرداری غرب شده یکی در دولت خاتمی و دوره دوم بر سر ماجرای برجام و عجیب این که در هر دو مقطع در اثر رفتار روحانی، طرف غربی امتیازات نقد گرفته و جز وعده‌های فریبنده چیزی تحویل او نداد. در موضوع برجام، دیوانه‌ای به نام ترامپ هنگامی به پایمال کردن حقوق ایران تشجیع شد که به شهادت خانم موگرینی، آقای روحانی پیشاپیش تضمین داد در صورت خروج آمریکا از توافق (و توقف تعهد برداشتن تحریم) همچنان یکطرفه به انجام تعهدات ادامه می‌دهد. این تقصیر بزرگ در پایمال شدن حقوق ایران، متوجه شخص روحانی است و نه مجلس یازدهم که با تصویب قانون اقدام متقابل، پای حقوق ایران ایستاد. حالا هم که برنامه هسته‌ای احیا شده، بر خلاف ادعای روحانی، قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت بر نگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    21 4
    وقتی با این اراذل و اوباش اصحال طلب که کشور رو به باد فنا دادند برخورد قضایی نشد باید هم منتظر بلبل زبانیشون باشید. همین آقا چند هزار خانواده رو به خاک سیاه نشوند؟ چرا هنوز داره راست راست میگرده و ویروس پراکنی میکنه؟
    • فکرکن! IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 2
      سلام ، اینکه بخواهیم دولت‌های قبلی را مقصربدانیم تا دولت فعلی را تبرئه کنیم از انصاف و ادب و عدالت به دور است
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      رییس بنفشت 8 سال دولت قبلش رو کوبید پس خیلی بیشرف و بی ادب و اشغاله خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      رییس بنفشت 8 سال دولت قبلش رو کوبید پس خیلی بیشرف و بی ادب و اشغاله خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • sdn IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    10 1
    حضور حسنک وزیر از همان اوان جمهوری اسلامی ایران تاکنون در هر منصب و مقامی که بوده است به جز درد سر و چوب لای چرخ نظام گذاشتن هیچ ثمره ای برای کشور و ملت نداشته است و سببش هم تکبر و خودپسندی در روحیات و خلقیات وی است !
  • احمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    8 0
    حسنو مردم تک رقمی را احساس کنندیازبون چرب تو؟
  • sdn IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    7 0
    حضور حسنک وزیر از همان اوان جمهوری اسلامی ایران تاکنون در هر منصب و مقامی که بوده است به جز درد سر و چوب لای چرخ نظام گذاشتن هیچ ثمره ای برای کشور و ملت نداشته است و سببش هم تکبر و خودپسندی در روحیات و خلقیات وی است !
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    6 0
    آدم به این پررویی ندیدم وقتی باهاش مماشات کنند و محاکمه نکنند طلبکار هم می شود آقای روحانی خودتو به احمقیت زدی یا مردم احمق فرض کردی دلار را 3000 تومان تحویل گرفتی 32000 تومان تحویل دادی می دانی یعنی چه یعنی حداقل تورم 10 برابری
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 0
    حالا که قوه قضاییه کاری نمی کنه خود ما باید دست به کار بشیم وکمپین محاکمه روحانی رو راه بندازیم تا این کذاب ووزیران بی کفایتش محاکمه بشن 😡😡😡

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس