صندوق توسعه ملی 6 هزار میلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند

حال "صندوق توسعه ملی" خوب نیست و پول‌هایی که از این صندوق برداشت می‌شود؛ آنطور که باید و شاید به آن برنمی‌گردد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ناخوش‌احوالی صندوق توسعه ملی

درباره رأی افراد بدحجاب!/ ممانعت قالیباف از مفسدنمایی یک سخنران علیه مجلس

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات امنای صندوق توسعه ملی اخیرا طی سخنانی در مجلس گفته است: وضعیت صندوق توسعه ملی خوب نیست. دولت‌ها به تعهدات خود عمل نکردند به طوری که دولت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار بدهی به صندوق توسعه ملی دارد. قرار بود سهم ۲۰ درصدی دولت در سال گذشته مبنی بر منابع حاصل از فروش منابع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود که اتفاق رخ نداد.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: از طرف دیگر طبق قانون باید سالانه دو درصد به سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی اضافه شود که این اتفاق هم نیفتاده است.

موسوی لارگانی تصریح کرده است: صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی و حمایت از تولید تشکیل شده است و باید بخش خصوصی از منابع صندوق استفاده کند.[1]

*همه مسئولان باید بدانند که صندوق توسعه "قلّک" دولت‌ها نیست و اگر هم در مواردی، وجوهی از آن برداشت می‌شود حتما بایستی طبق قاعده به آن بازگردانده شود.

چه اگر این اتفاق رخ ندهد ظلم عظیمی به نسل‌های امروز و آینده کشور خواهد شد زیرا طرح موفق صندوق توسعه که حاصل از مازاد درآمدهای نفتی کشور است عملا بعنوان پشتیبان مالی کشور در بخش‌های راهبردی محسوب می‌شود فلذا باید از مبالغ و توسعه آن حمایت جدی صورت گیرد.

مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی در شهریورماه سال گذشته طی سخنانی هشدارآمیز گفته بود:

"صندوق محلی برای سرریز شدن سیاست‌های نادرست دولت نیست. وام گرفته‌اید باید آن را پس بدهید و راضی نمی‌شویم که ارزش پول را کم کنیم."[2]

***

درباره رأی افراد بدحجاب!

درباره رأی افراد بدحجاب!/ ممانعت قالیباف از مفسدنمایی یک سخنران علیه مجلس

محمدصادق جوادی‌حصار، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

"وقتی فردی می‌خواهد رای دهد، شما به حجاب او کاری ندارید و می‌تواند رای دهد. اما زمانی که همان شخص می‌خواهد به یک اداره دولتی برود یا به بانک و فرودگاه و...مراجعه کرده و حقوق اجتماعی خود را پیگیری کند با صراحت می‌گویند ما به افراد کم حجاب و بی‌حجاب خدمات نمی‌دهیم! این تناقضات را چطور می‌توان برای مردم آگاه امروز حل کرد."[3]

*آقای جوادی‌حصار اگرچه یک رجل سیاسی است اما همین فهم ساده اجتماعی، قانونی و حکومتی را ندارد که فراهم‌آوری صندوق رأی و اتخاذ آرای مردم، وظیفه حاکمیت در قبال حقوق اجتماعی یکان‌یکان افراد جامعه است.

یعنی همانطور که حاکمیت موظف است امکانات رأی دادن را حتی برای زندانیان نیز فراهم آورد؛ مکلف است برای افرادی که پوشش آنها جرم محسوب می‌شود نیز جدای از فرایند جرم آنها؛ امکان صندوق رأی را ایجاد کند.

این مسئله جدای از برخی خدمات اداری و... است که حاکمیت می‌تواند آنها را از افراد مجرم بازدارد.

می‌توان صندوق رأی را با امنیت مقایسه کرد و همسان دانست. 2 مقوله‌ای که حاکمیت موظف است مثل نور خورشید؛ آنها را برای همه شهروندانش (اعم از مجرم و غیر مجرم) به نحو احسن و اکمل فراهم سازد. همچنانکه درمان و...

پس چیزی که آقای جوادی‌حصار به آن اطلاق تناقض کرده‌اند در واقع یک رویه عقلانی است که فهم آن به شرط مطالعه، تفکر و به خرج دادن عقلانیت ممکن خواهد بود.

*توضیح ضروری مشرق اینکه در نوشتن این تحلیل مربوط به سخنان آقای جوادی‌حصار؛ از استدلال مطروحه در یادداشت چندی قبل یک روزنامه‌نگار محترم در همین باره استفاده شده است.

***

ممانعت قالیباف از مفسدنمایی یک سخنران علیه مجلس

درباره رأی افراد بدحجاب!/ ممانعت قالیباف از مفسدنمایی یک سخنران علیه مجلس

پس از اینکه یک سخنران محفلی در سخنانی ادعا کرد احدی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد سکه دریافت کرده؛ رئیس مجلس شورای اسلامی از مدعی‌العموم خواست این ادعا را پیگیری و با خاطی یا مدعی برخورد کند.

قالیباف در پاسخ به نطق یک نماینده در این باره گفته است: در این شرایط حساس، قانون انتخابات در خصوص این موضوعات نیز موارد لازم را پیش‌بینی کرده است تا از این اختلافات جلوگیری کند. قوه قضاییه نیز مسئولیت دارد و اکنون نیز زحمت می‌کشد و حتما کسانی که شائبه‌ای درست می‌کنند باید پاسخگو باشند. موضوعی که آقای صباغیان (نماینده) اشاره کردند در یک برنامه زنده گفته شده است و این حرف زده شده و نوعی مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن را تایید کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس ادامه داد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند. اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده؛ فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس را دارد و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده. اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود. دادستان باید به این موضوع ورود کرده و آن را پیگیری کند تا هم مردم و هم مجلس شورای اسلامی در جریان قرار گیرند.[4]

*واکنش رئیس مجلس نسبت به ادعای مطروحه یک واکنش معقول است که نشان می‌دهد خط قرمزی در مقابل با فساد وجود ندارد. واکنشی که البته جلوی مفسدنمایی از مجلس را نیز گرفت و همه دانستند رأس مجلس برای مبارزه با فساد پیشگام است.

اگرچه در سمت دیگر ماجرا نیز مفسدنمایی از نظام اسلامی یک گناه نابخشودنی است که برخی برای ارضای مخاطبان محفلی خود به آن دست می‌یازند.

مع‌الوصف حتما لازم است همانطور که رئیس مجلس هم تأکید کرده؛ دادستان محترم باید به این قضیه ورود صریح و سریع داشته باشد و با خاطی ماجرا (نماینده ادعا شده یا سخنران مدعی فساد) برخورد اقناعی داشته باشد.

عدم برخورد با وجه خاطی این ماجرا سبب ایجاد این تصور در افکار عمومی می‌شود که می‌توان با ادعای فساد یا ارتکاب به آن از موقعیت و جایگاه اجتماعی مطلوب برخوردار شد!

در اینجا بیان این محاکات با مخاطبان محترم ضروری است که بروز فساد در هر جایی و توسط هر شخصی همواره ممکن‌الوقوع است. فلذا به صرف وقوع فساد نمی‌توان حکم به مفسد بودن یک حکومت داد. (کما اینکه در حکومت ائمه معصومین نیز شاهد بروز فساد بوده‌ایم) لکن حکومت از جایی اطلاق مفسد می‌گیرد که با فساد محرز و اثبات شده برخورد نکند و یا با مفسدین بر سر سفره مداهنه و مماشات بنشیند.

پس مادام که مسئولان حکومتی خواهان برخورد با هر فسادی هستند و مادام که عدلیه مملکت با فساد برخورد می‌کند؛ می‌تواند این دریافت را داشت که حکومت ما تالی‌تلو حکومت ائمه معصومین(ع) است.

***

1_ isna.ir/xdQqHG

2_ mshrgh.ir/1419626

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-649032

4_ isna.ir/xdQqvs

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    44 0
    140 سکه باید برگردد.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      14 0
      پیچوندن
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      18 2
      ۵۰۰ سکه ای که ظریف گرفت رو برگردونید تا بعد
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      15 0
      قوانین داخلی مجلس و قوانین که در رابطه با رفتار و کردار نمایندگان هست باید توسط مرجعی غیر از از مجلس تصویب شود
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      30 0
      اگر آقای قالیباف خیلی نگران نظام و آبروی آن می باشد در مجلس قوانینی را تصویب نمایند که تا دارایی و عملکرد هر یک از مسوولین نظام دارای شفافیت باشد و اینقدر هم نمایندگان محترم به شعور مردم توهین ننمایند ، نماینده ای که میلیاردی هزینه می کند که بیاید در مجلس حقوق چند ده میلیونی بگیرد جای سوال دارد . مسوولین حکومت اسلامی باید کف زندگی جامعه را داشته باشند .
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      27 0
      مجلس نماینده ساده زیست میخواد
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      17 0
      صندوق ذخیره ارزی برای بخش خصوصی دریغ از بازدهی
    • ناهید IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      17 0
      مگر شاسی بلندها برگشتند؟که سکه ها برگردند
  • TR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    27 0
    مجلسی که برای بی حجابی قانون وضع میکنه ، از نظر اون بی حجاب فاقد صلاحیته !! حتی نمایندگان مجلس بعدی هم ملزم به رعایت قوانین جمعوری اسلامی هستن که یکیش مثلا حجابه . پس در اصل یه بی حجاب به قوانین حاکم در جمهوری اسلامی هیچ اعتقادی نداره !! اینو واقعا یه بچه دبستانی هم میفهمه !!! کمی مغزتونو کار بندازین !! ضرر نداره
  • محسن IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    29 46
    بی تردید استاد رائفی پور در جذب جوانان به مکتب مهدویت بخصوص در این برهه حساس زمانی نقش بی بدیلی دارند و در روزگاری که بحث جوانان از طرف مسولان بی درد به وادی فراموشی گذاشته شده است استاد رائفی پور تنها پرچمدار در این مکتب بوده است ،و این از تیر دشمنان داخلی و خارجی عليه ایشان کاملا مشهود است و خودتان هم این را به خوبی میدانید
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      خدا خیرش بده
    • DE ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 2
      استاد! رائفی پور تمام سال در حال پژوهش و اکتشاف راز ورمز های ادیان الهی است تا عده ایی دور خودش جمع کند و لقب استاد بخودش بدهد تا در مواقع حساس انتخابات با گرفتن جیره ومواجب از افراد معلوم الحال ، به افراد انقلابی بتازد ، توصیه به این استاد ! این ره که تو رفتی از عربستان سر در آورد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    33 1
    مفسد نمائی؟!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    31 0
    نماینده غلط کرده ۱۴۰ سکه گرفته
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    26 3
    وقتی رائفی پور با اون رزومه حق نداره اشاره ای به مفاسد کنه وای به حال بقیه
    • ع ص IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      10 4
      آقای قالیباف حرف بدی نزده ، گفته باید بررسی شود اگر درست گفته با نماینده متخلف برخورد بشه ، اگر هم ادعای بدون دلیل با گوینده برخورد شود .حرف منطقیه
    • کافی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      7 0
      مگه شاسی بلندها برگشت؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    18 0
    سخت نگیر منم تاحالا سکه نگرفتم
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    23 0
    داداش همین نمایندگان چرا هنوز شفافیتـ(شامل رای دادن و مالی) رو بسان منت بر سر ملت، تقبل میکنن؟!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    20 1
    مسجدها هم محل رای گیری هست
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    11 1
    اقای جوادی حصاری حرف نزنی کسی نمیگه لالی
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      16 0
      حرام ما تا ابد حرام است . پیامبر اکرم
  • محسن IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    18 0
    اگه شفافیت بود
  • GB ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    26 8
    بی حجاب بخواد بیاد تو شعبه رای بده من رای نمیدم با اینکه در چهل سال گذشته یک انتخابات نبوده که شرکت نکنم
    • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 15
      یعنی اول شعبه رو چک میکنی که بیحجاب نباشه بعد رای میدی؟
    • منتظر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      8 16
      عزیز هیچ وقت صحنه را خالی نکن دشمن همین را می خواهد
    • تک سوتر DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      24 2
      دقیقا همینطوره. مضافا چقدر قشنگ بی حجاب رو تعریف کردند به کم حجاب تا بحث جرم پیش نیاد. من به نطامی که بابت چهارتا رای دست از ارزش های قانون اساسی برمی‌داره رای نمی دم. از اون همه شهید خجالت بکشید. وصیت نامه همشون صحبت از حجاب هست.
    • US ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      20 0
      مگر فقط مشکل، حضور بی حجابها پای صندوقهاست؟ این همه بی حجابی و کم حجابی در خیابانهاست که متاسفانه توسط مسؤولان بهشون آزادی داده شده
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      8 0
      از اون بالاتر
    • US ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      13 1
      برادران عزیز مشرق، آیا سانسور کامنتی که نه در آن بی ادبی وجود دارد، نه اهانت و نه تهمت، کار درستی است؟ اینکه از کامنت من فقط بخش کوچکی منتشر شود و مابقی آن سانسور شود، نشان از ترس است. با این روش میخواهید دلها را به قول خودتان جذب حداکثری کنید؟ این روش شما بیشتر باعث کینه میشود. باور کنید بسیاری از اقشار دردمند مذهبی از شماها سرخورده هستند و دیگر حاضر به حمایت از شما نیستند. لطفا از خواب بیدار شوید، البته اگر واقعا خواب هستید.
    • بابک IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 8
      اصل رو ول کردید به فرع چسبیدید؟! فساد مسئولان را بچسبید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    18 3
    با فساد دبش چه برخوردی شد
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      3 1
      خدا کریمه
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 0
      با فساد شاسی بلندهای مجلس چه برخوردی شد؟ جز اینکه افشاگر رو اذیت کردن؟
  • امیدوارم توسط مشرق منتشر شود IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 6
    سوال: اگر در خودرو یا مغازه ای خانمی بی حجاب باشد، خودرو توقیف می شود و یا مغازه پلمپ می شود. آیا این روش مجازات در مسجد یا مدرسه انجام می شود که حوزه رای گیری باشد.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 3
      همونجا یا در زندان اما میتونه رأی بده.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 0
      احسنت، به نکته ی بسیار ظریفی اشاره کردین
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      6 2
      از دنیای خیالیت بیا بیرون! همه جا معدودی افراد بی حجاب،دارند جولان میدهند ،از مراکز خرید تا ادارات دولتی تا خودرو! هیچکس هم بهشون کاری نداره.
  • فرشید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    19 2
    اون سخنران رائفی پور بوده و دمش گرم که شفاف هست
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    25 3
    حجاب قانون خداست شعبه رای و... نداره
    • FI ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 9
      اختلاسارو درست کنید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 16
    سر قوه قضاییه خیلی شلوغه
  • عقیقی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    22 1
    سلام علیکم یعنی این افشگری که گفته تعدادی سکه گرفته شده را محترمانه تهدید کردن که کسی دیگر ادعا ها را مطرح نکنه !؟
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    19 2
    اون سخنران سخنران محفلی نیست. بی دلیل و بدون مدرک هم سخن نمی گوید .
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 1
      تتلو
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    18 0
    فساد نماینده فقط سکه گرفتن نیست! همین که معاون وزیر را به زور عزل کنند و در همه انتصابات دخالت دارند، فساد و مخالفت با نظر ولی فقیه است!
  • ياران DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    23 2
    فقط يك سوال ذهن مخاطب رو بشدت مشغول خودش كرده اگه مجلس پاكه چرا نماينده افشاكننده شاسى بلندها تاييد سلاحيت نشد در حالى كه بايد تشويق هم ميشد ممنون ميشم دوستان راهنمايى كنن ؟!
    • حمیدرضا IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      3 0
      چون اون نماینده تو زرد ازآب در اومد!!رشیدی کوچی بدجور خودش راخراب کرد داداش!
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      سلام جناب حمیدرضا.جهت اطلاع شما عرض کنم که نماینده افشار، رشیدی کوچی نبود، بلکه احمد علیرضا بیگی بود....
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    24 0
    حالا اگر واقعا اون نماینده سکه گرفته بود مجلس میاد بگه غلط کرده ؟
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 1
    سخنران محفلی؟؟؟؟
  • ح IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 1
    سخنران محفلی ؟ مفسدنمایی؟؟؟
  • م IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 1
    حق با استاد هستش ‌
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    16 0
    آقای محمدصادق جوادی‌حصار کمی هم از عقلت استفاده کن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    من گفتگوی ایشان را دیدم و شنیدم نگفت سکه گرفته که تحقیق و تفحص نکنه گفت که زنگ زده گفته اینقدر پول بریزید به حسابم والا می‌فرستم تحقیق تفحص کنند اگه درست یادم باشه ۲میلیارد آنهم ادوار گذشته مجلس ، داستان سکه با این فرق داشت
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    باتوجه به تبرعه آقای نوباوه از شکایت آقای قالیباف بهتره ادعای ایشون هم توسط آقای رییس پیگیری و به مردم اعلام بشه
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 0
    نمایندگان محترم باید اول و اخر مجلس اعلام دارایی کنن و شفافیت رو مجبورن رعایت کنن با این شامورتی بازی ها نمیتونید از مسیولیت قرار کنید اقایان به اصطلاح وکیل مردم
  • شفافیت IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    12 3
    رائفی پور برطبق ثقلین عمل میکند و ملاکش فقط مکتب اصیل انقلاب و امامین انقلاب است و بی شک نه گزافه میگوید نه خلاف واقع
  • اح IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 3
    ادم سالمی نیست
  • سلام IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 2
    راءفی پوره ها فکر کرده عباس عبدیه
  • US ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 2
    ملت خیلی وقتی کنار گذاشته
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    مجلسی ها بهتر بود اینطور میگفتن ما با فساد در محلس برخورد میکنیم
  • US ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    15 3
    حالا چرا سهمیه بنزین ملت رو کم کردین اونم شبانه و بی سروصدا الان ملت بازم بیان رای بدند خدا می‌دونه بعداز انتخابات چ خواب‌هایی برای ملت دیدید ،ملت کمربندها رو ببندید ک یه صعودی قیمت داریم
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    11 0
    حرف بی سند و مدرک نمیزنه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 1
    ولی همین سحنران اگر این جور چیزها را در مورد اصلاحاتی ها و منقدین و مخالفان بگه خیلی ها چشم بسته قبول اش می کنند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    12 0
    کسی نگه حکومت، چرا شماها خودتون رو با حکومت جمع می کنید؟! یعنی نباید به اون نماینده که بهش رای داده شده و 30% جلسات رو غایب بوده 100خورده جلسه هم هیچ رای نداده و ... گیر داد که تو اونجا چیکار میکنی؟! غلط میکنن کسایی که با رای ملت میرن بالا هر غلطی خواستن بکنن و پاسخگو نباشن! کی گفته شما نماینده ها حکومت هستید؟! شماها از قضا باید خدمتگذار باشید که یه عده ایشون عوضی و گردن کلفت شدن
  • US ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    9 0
    صندوق توسعه ملى شده گاوصندوق خصوصى بعضى ها چى بگيم واله ما که از رو رفتيم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 1
    نیازی به رای بی حجابها نیست
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 1
    عملکرد ضعیف و سست مسئولان باعث میشود که مشارکت مردم در رای دادن کمتر میشود
  • حامد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    چرا نظر بدم چرا رای بدم
  • اسکندر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 12
    برادر من الان وقت حضور مردم هستش نه مطالبات در وقت حضور شکل و قیافه و نوع پوشش اشکالی ندارد
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      4 0
      عجب، که این طور
  • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 2
    رائفی پور کج فهم
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 0
    رشوه و رانت وجود دارد ولی شرایط اثبات آن وجود ندارد اگر غیر این بوده برخی این همه سرمایه را از کجا بدست آورند و از طرفی ارث پدری هم نداشتن . از موقعی که پست گرفتن این همه سرمایه کسب گردیده چرا برخی مردم را بیسواد فرض نمودند ؟ معمولا کسی رشوه و... میگیرد حتما نفوذ بالایی دارد و سعی می نماید ردی نباشد ؟
  • عبدالله IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    البته آقای جوادی حصار با این مزخرفات گویی خوب میدونه که حرفش مفته ولی خودش رو به خریّت زده. تا مثلا از روی عقده یه چیزی گفته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس