محمدجواد حق شناس

مخالفان انتخابات که پروژه "تحریم" را علیه مشارکت مردم کلید زده‌اند، برای استتار کردن خود و در امان ماندن از برخورد امنیتی نظام؛ پشت عبارت بی‌معنی "خودبراندازی" سنگر گرفته‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حمله قالیباف به "انسداد"

حمله قالیباف به "انسداد"/ اشک لیبرال‌های فرانسه برای خیانت چپ‌های ایرانی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نشست جامعه اسلامی مهندسین با موضع‌گیری علیه "تحریم انتخابات" گفته است:

"به نظر من هر کسی به هر بهانه‌ای بخواهد بهانه گیری کند، تسویه حساب کند یا بخواهد هر حرفی بزند و قهر کند، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزد، ما نمی‌گوییم اشکالاتی نیست، بله اشکال هست ولی باید بایستیم و بعد از ۴۵ سال با هم حرف بزنیم، گفت‌وگو کنیم، پیگیری کنیم و مشکلات را حل و فصل کنیم."

به گزارش ایسنا، او در ادامه تصریح می‌کند: من از مسیر سیاست به سیاست نیامده‌ام و علقه ای به گروه های سیاسی نداشته ام، من از مسیر مدیریتی به حوزۀ سیاست آمده‌ام و از این منظر به سیاست نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم اگر به سیاست با نگاه توسعه و پیشرفت و حل مشکلات نگاه کنیم می‌توانیم یک قدم جدی برداریم، امروز کشور به این نیازمند است. همیشه حرف من این است که با هر سلیقه و گرایشی که هستیم، کارآمدی در اداره جامعه مهم است اگر جامعه را به درستی اداره کردیم کارمان درست است و اگر به درستی جامعه را اداره نکردیم کارمان غلط است، پس بر سیاست ما باید چنین منطقی حاکم باشد.[۱]

*صحبت‌های قالیباف علیه تحریم انتخابات و افشاگری پیرامون بانیان آن از مصادیق جهاد تبیین است و امروز به این نیاز داریم که همه صاحبان تریبون در کشور علیه "تحریم انتخابات" موضع بگیرند.

دقت شود که این یک گزاره کلی نیست و انتخابات امسال دشمنان زیادی پیدا کرده است.

در واقع اگرچه نتیجه یک انتخابات با هر میزان مشارکتی لازم‌الاتباع است و مجلس آینده نیز به فضل الهی با قوت هرچه تمام‌تر شکل خواهد گرفت لکن در صورت ادامه دشمنی‌ها، نفاق‌ها و سکوت برخی دوستان؛ بیم آن می‌رود که از میزان مشارکت بالا کاسته شود.

جالب است که مردم بدانند مثلا در همین چند روز اخیر یک سخنران محفلی که مدعی ارتباط با امام زمان نیز هست و به همین واسطه پیروان زیادی هم کسب کرده، در یک توییت به رهبری نظام تاخت و درباره انتخابات نوشت:

"رهبر انقلاب از امثال بنده خواسته‌اند مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنم

بر روی دیده اما:

اگر قرار است برای اینکه به پدرخوانده‌ها بر نخورد و باز آمرانه خودشان لیست ببندند

اگر قرار است دوباره منافقانه نسخه شفافیت را بپیچند

اگر قرار است مانند قبل در تاریکخانه‌ها تصمیم بگیرند

اگر قرار است هیچ نظارت درستی بر آنها نباشد

من دقیقا باید از مردم بخواهم به چه و به که و برای چه رأی بدهند؟

به فرض اینکه از مردم هم بخواهم آیا قبول می‌کنند؟

آیا چاره‌ای جز آنچه در پیش گرفته‌ایم هست؟"

در این فضا طبعا به آنچه که قالیباف درباره لزوم مشارکت در انتخابات گفته است؛ نیاز وافر و پر تأکید داریم.

***

اشک لیبرال‌های فرانسه برای خیانت چپ‌های ایرانی

حمله قالیباف به "انسداد"/ اشک لیبرال‌های فرانسه برای خیانت چپ‌های ایرانی

جواد اطاعت، فعال اصلاح‌طلب و از چپ‌های تحریمی به تازگی طی اظهاراتی در یک برنامه تلویزیونی پیرامون انتخابات گفته است:

"من بارها می‌بینیم کسانی می‌آیند و می‌گویند که آقا در هیچ کجای دنیا ما نداریم کسی که در انتخابات شرکت نکند.

من همینجا به شما بگویم که در دنیای توسعه یافته اصلا اینطوری نیست!

من شاید ۲۰ جلد کار در رابطه با انتخابات انجام داده‌ام. از صدر مشروطه تا مجلس هفتم تمامی اسناد را دیده‌ام... شما در یک مسابقه فوتبال طرف قبل از اینکه تیمش را بیاورد؛ یکباره به تمام اعضای اصلی تیم کارت قرمز می‌دهند و می‌گویند چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنید؟

مثلا در کشور فرانسه، حزب کمونیست با اساس و ساختار نظام حقوقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فرانسه مخالف است. ولی حق دارد و می‌آید برای ریاست‌جمهوری کاندیدا میشود و حالا رأی نمی‌آورد.

خود مردم رأی نمی‌دهند."

*تناقض موجود در سخنان اطاعت آشکار است.

او در حالی مدعی است که در هیچ کجای جهان؛ احزاب قانونی مکلف به حضور در انتخابات نیستند که خود مثالی از کشور فرانسه می‌آورد و تصریح می‌کند که فلان حزب با اینکه مدعیست ساختار را قبول ندارد اما در انتخابات شرکت می‌کند.

تنها چالش ما با چپ‌های تحریمی و بانیان تحریم انتخابات همین است و جز این نیست... که چرا مثل آن حزب کمونیست فرانسوی در انتخابات شرکت نمی‌کنید و مرتکب خائنانه‌ترین رفتار ممکن در ساحت دموکراسی یعنی "تحریم انتخابات" شده‌اید.

پاسخ اطاعت درباره آن تیم کارت قرمز گرفته قبل از ورود به بازی هم این است که اولا سرمربی تکلیف دارد بازیکنانی واجد شرایط در اطراف خود داشته باشد.

ثانیا این‌همه تیم‌های ملی فوتبالی که با لژیونرها و بازیکنان چند ملیتی بازی می‌کنند طبعا در حیطه اطلاعات ۲۰ جلدی آقای اطاعت جایی نداشته‌اند!

و ثالثا و در منطق سیاست؛ در موسم انتخاباتی و هنگامی که یک طیف یا حزب سیاسی از نامزد حائز صلاحیت برخوردار نیست؛ مکلف است که از "نامزد نزدیک" حمایت کند. نظیر رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۲ انجام دادند و پس از رد صلاحیت هاشمی از شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

اطاعت زمانی در چند سال قبل نیز گفته بود: نفس کلمه صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی کشور و نظام ما را برده است!

لکن آقای اطاعت گویا نمی‌داند که بدتر از اشکالات فعلی در روند بررسی صلاحیت‌ها؛ خیانت تحریم انتخابات و بهانه آوردن برای عبور از صندوق رأی است.

***

"مخالفان انتخابات" از خودبراندازی می‌گویند!

حمله قالیباف به "انسداد"/ اشک لیبرال‌های فرانسه برای خیانت چپ‌های ایرانی

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه گفته است: حذف چهره هایی چون سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، میر حسین موسوی، آیت الله صانعی، محمود احمدی نژاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، علی اکبر ناطق نوری و نهایتا حسن روحانی نشان دهنده ضعف در سیستم است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: بهترین واژه ای که که در خصوص ردّ صلاحیت ها می توان اشاره کرد، واژه خودبراندازی است![۲]

*جدا از لیست نامتجانسی که حق‌شناس ارائه کرده لکن بعید بود او نداند حذف چهره‌هایی که ناکارآمدی یا فساد سیاسی آنها آشکار می‌شود نه نشان دهنده ضعف که اتفاقا بیانگر قوت سیستم سیاسی و عقلانیت حکومتی است.

گزینه‌ای که اتفاقا سبب افتخار نظام اسلامی است و باید بر اساس آن به حکومتی که ولایت فقیه دارد مباهات کرد.

در بحث کسانی مثل آقای لاریجانی هم ایشان حذف نشده بلکه در مقطعی ردّ صلاحیت شده است.

پس بدانیم که امر سیاست اولا هرگز ساده نیست و ثانیا نمی‌توان اینطور در کمال ولنگاری و بی‌مبالاتی مشتی افراد ناهمسان را در کنار هم قرار دارد و نتیجه‌ای منهای عقلانیت گرفت!

در بحث بررسی صلاحیت‌ها و ماجرای انتخابات نیز چیزی که رخ داده امر موهومی به نام خودبراندازی نیست زیرا ماجرای صلاحیت‌ها همیشه وجود داشته است. لکن آنچه که رخ داده "تحریم انتخابات" از سوی چپ‌های نانجیب است.

گزینه‌ای که آقای حق‌شناس از اشاره به آن خودداری کرده و ترجیح داده است که توطئه خود و دوستانش را با متهم کردن نظام اسلامی و قانون و با مسمای خودبراندازی استتار کند.

لکن ماه پشت ابر نخواهد ماند...

گفتنیست مقام معظم رهبری اخیرا مواضع تندی را علیه "مخالفان انتخابات" اتخاذ کردند[۳] که باید مد نظر سرویس‌های امنیتی و قوه قضائیه باشد.

***

۱_ isna.ir/xdQt۴G

۲_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-۶۴۹۸۹۰

۳_ mshrgh.ir/۱۵۶۲۰۲۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 27
    قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را فراهم می کنند! آن گونه که جورج سوروس صهیونی آموزانده شان! پس عدم شان به ز وجود!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      3 1
      از گفتگو گذشته، الاصحالات الی فاضلابات.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    5 5
    مرگ بر چپی . چپ گراها همه در ورطه شیطان افتاده اند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 2
    فقط بلد نیستید استراتژی داشته باشید ....
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 2
    حزب تشکیل بدید و اتاق فکر استراتژیک داشته باشید هر حزب برای خودش و به اون مثالی عمل کنید در ضمن کمونیستها فرانسه براندازی نمی کنند
  • نادر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    20 0
    چرا برای بک دفعه که شده آقای قالیباف ودیگر مسئولان.قبول کنید که این دشمنان نیستند که مردم را از انتخابات فراری دادند .زیرا از اول انقلاب این دشمنی بود ولی مردم رای می‌دادند. چرا امروز اینطور شده ...بروید بفهمید این عکس‌العمل ملت به نوع تفکر واقدامات بی تدبیرانه شماها ست که باعث شده مردم آنقدر به بدبختی وگرانی بیفتند بخصوص اقشار کارمند وکارگران وبازنشستگان.....شمارا بخدا یخورده خجالت بکشید از صف مردمیکه درانتظار دارو بیماران بدحال در هلال احمر نشستند.ووووووووچکار مثبتی برای ملت کرده اید که الان انتظارحمایت دارید
  • کودک فعال IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    بله، ایران با فرانسه قابل مقایسه‌ست.
    • FR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      2 0
      موافقم.قابل قیاس نیست!!!
  • FR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 1
    کاش آقای اطلاعت یک مثال هم از یک فرانسوی به قول خودش ضد سیستم ضد سیاست کلی فرانسوی می آورد که با دولت خارجی فرانسه همکاری کند آیا در فرانسه که هر روز تقریبا اعتراض و اعتصاب است حتی یک کانال تلویزیونی در چین و روسیه و ایران و حتی کشورهای آفریقایی هست که بیست و چهار ساعته با دروغ و دغل و تحریف و توهین در صدد براندازی دولت فرانسه باشد ؟! اصلاح طلب ها زمینه فعالیت ۲۵۰ کانال تلویزیونی ضد ایرانی را در دنیا فراهم کردند تازه انتظار دارند با سلام و صلوات نظام هم روبرو شوند !
  • زکریا DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 1
    بهتره اصلاح طلبان رای ندن اصلا
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    شما به بزرگیت ببخششون تا حالا فقط اطلاعت کردند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    موضوع اینه که اصلاح طلبا مستقل نیستند و جز زد و بند و کشور فروشی هیچ فن دیگری بلد نیستن اصلاح طلبا برده آمریکا و اروپا هستند و بدون رضایت اونا قادر به انجام هیچ کاری نیستند
  • عدالت IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    حسن روحانی: دست به براددم برنید اعلام جنگ میکنم 9 مهر 1398 محکومیت حسین فریدون 15 مهر 1398 دستور گرانی بنزین توسط روحانی 25 ابان 1398 شروع اشوب بنزین و انتقام از نظام
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    14 0
    آخه آقای قالی بافی جنابعالی این وضع را بوجود آوردیم آخه شهردار را چه به ریاست مجلس وقتی تخصص سر جایش نیست مملکت میشود این وضع وحشتناک و متخصصان هم چون هی انگ بر انداز میخورند میروند در آمریکا و استعدادهایشان آنجا انور میشود
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 17
      اگه هرچی بخواد سرجای خودش باشه باید ببینیم خودت کارشناس چی هستی که نظر مثلا کارشناسانه دادی؟
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 0
    عجیب است سوابق گذشته نشان داده بود نزدیک انتخابات کالاها قیمتهای منصفانه وحداقل جهش نداشتند .الان امسال قضیه برعکس است خصوصا درچند روزگذشته قیمتها آنقدر قابل لمس است که تمام جامعه آن را زیرپوست شهر درک میکنند .ولی خوب چون افرادی هستند تا نان خالی سفره مردم وحتی بدتر ازآن پیش میروند وباقدرت پنهان تشر میزنند .مردم چاره ایی جزاینکه صدای الامان الامان آنها بلند باشه کاری ازدستشان برنمیاید .جالبتر ش اینه که هرچه به انتخابات نزدیک میشویم جدی تر میشه حالا دستهای پنهان کجاست وچه کسانی درسایه بازیگرند نمیدانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس