مزاحمِ تلفنی اورژانس دستگیر شد

اورژانس تهران در هفته گذشته "4 هزار مزاحم تلفنی" داشت. این آمار تأسف‌انگیز در کنار برخی رخدادهای زشت دیگر در سطح جامعه حکم می‌کند که مسئولان به تشکیل "پلیس حقوق شهروندی" بیاندیشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پاسخ‌های جالب یک نامزد خبرگان به سؤالات کلیشه‌ای

پاسخ‌های جالب یک نامزد خبرگان به سؤالات کلیشه‌ای/ دوستان تحریمی یا مردم؛ مرعشی مردم را انتخاب کرد

آیت‌ا... سیدرحیم توکل، عضو فعلی مجلس خبرگان و نامزد نمایندگی در دوره آینده این مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران و در پاسخ به این سؤال که "آیا شده درباره دستگاه‌ها، نهادها و زیرمجموعه‌های رهبری، نقد یا تذکری داشته باشید؟" گفته است: افرادی که در خط نظام هستند، اگر اشتباهی داشته باشند مسلماً ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم.

او همچنین در پاسخ به پرسش بعدی خبرنگار که پرسیده "مهمترین طرح و ایده جدیدی که در مجلس خبرگان دنبال خواهید کرد، چیست؟" پاسخ می‌دهد: جواب آن زمان می‌برد و الان نمی‌توانم بحث کنم.[1]

*پاسخ نخست آیت‌ا... توکل و تأکید وی بر تذکر خبرگان به اشتباهات احتمالی زیرمجموعه‌های دفتر مقام معظم رهبری، یک شفاف‌سوزی اصولی است برای کسانی که در قبال عملکرد مجلس خبرگان دچار برخی شبهات هستند.

در پاسخ دوم ایشان نیز بیش از همه شفافیت و صداقت آیت‌ا... توکل در مواجهه با این پرسش کلیشه است که جای خوشوقتی دارد.

خوشوقتی از این رو که می‌بینیم یک مسئول بلندپایه و رجل مذهبی در ایران اسیر کلیشه‌ها نیست و به حق و شفافیت و صداقت با مردم بیشتر از لایک اهمیت می‌دهد.

در عین حال شاید کسی بگوید این نامزد مجلس خبرگان چرا برنامه‌ای برای آینده ندارد؟!

پاسخ این است که مجلس خبرگان اساسا یک مجلس ذوابعاد نیست که قرار باشد برنامه و ایده جدیدی در قبال آن پیاده شود. بلکه صرفا می‌توان در قبال آن به نوآوری در رویه‌های موجود پرداخت. (البته تلاش برای رفع انتقادات احتمالی یک ضرورت همیشگی است)

***

مشارکت‌جویی انتخاباتی دبیرکل حزب کارگزاران

دوستان تحریمی یا مردم؛ مرعشی مردم را انتخاب کرد

پاسخ‌های جالب یک نامزد خبرگان به سؤالات کلیشه‌ای/ دوستان تحریمی یا مردم؛ مرعشی مردم را انتخاب کرد

سیدحسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً طی سخنانی که خبرگزاری ایسنا آنها را منتشر کرد درباره انتخابات اسفندماه گفته است: اصلاح‌طلبان باید در انتخابات سه شرط را رعایت کنند. اول اینکه کاندیداهای ما نباید با نظام و رهبری زاویه داشته باشند. این امر پذیرفته است و تعارف نداریم.

او می‌افزاید: نداشتن فساد مالی و فساد اخلاقی دو شرط دیگر است. با رعایت این شروط، الان ما در کرمان برای ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس انتخابات رقابتی داریم.[2]

*سخنان مشارکت‌جویانه و رقابتی مرعشی در حالی است که دو عنصر بالادست وی در اردوگاه جریان چپ یعنی "جبهه اصلاحات" و شخص لیدر اصلاح‌طلبان صراحتا مرتکب "تحریم انتخابات" شده‌اند.[3]

لکن می‌بینیم که مرعشی، خردمندانه و نجیبانه سخن می‌گوید و موضع مشارکتی و رقابتی گرفته است.

مشرق طی سال‌های قبل با رصد پروژه تحریم انتخابات و ایجاد اشراف تحلیلی نسبت به 2 طیف نجیب و نانجیب در اردوگاه جریان چپ؛ صراحتا و بارها به اطلاع مخاطبان خود رسانده بود که "زین‌پس بایستی به مزاج کارگزارانی اصلاحات عادت کرد زیرا اصلاح‌طلبان تحریمی به سمت آنارشیسم حرکت کرده‌اند."[4]

این سخنان در مدح رفتار درست آقای مرعشی، به منزله تغییر ایدئولوژی ما و یا نادیده گرفتن خطاهای سیاسی مرعشی نیست...

لکن باید آموخت که در امر سیاست؛ مادام که اضلاع سیاسی معتقد به قانون و صندوق رأی باشند؛ همواره می‌توان گفت‌وگو و نقد و رقابت داشت اما کسانی مثل "چپ‌های تحریمی" که از این پارادایم خارج می‌شوند یعنی قصد برداشتن اسلحه را دارند و با چنین افرادی نه با زبان گفت‌وگو بلکه با زبان برخورد امنیتی باید سخن گفت و آنها را غیر خودی و "نامردم" دانست.

***

با 4 هزار مزاحم تلفنی اورژانس چه کنیم؟!

ضرورت تشکیل پلیس حقوق شهروندی

پاسخ‌های جالب یک نامزد خبرگان به سؤالات کلیشه‌ای/ دوستان تحریمی یا مردم؛ مرعشی مردم را انتخاب کرد

محمداسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران درباره تعداد و ماهیت تماس‌های هفته گذشته با اورژانس تهران از این گفته است که در هفته گذشته بیش از 4 هزار مزاحم با اورژانس تهران تماس گرفته‌اند.

به گزارش شفقنا، او از این گفته است که این تعداد مزاحم، 34 درصد هم نسبت به 2 هفته قبل افزایش داشته‌اند![5]

*شیوع حماقت هرگز نباید در یک جامعه تمدنی و توحیدی مشاهده یا رواداری شود.

افرادی از یک جامعه که در قبال واضح‌ترین باید و نبایدهای جمعی مرتکب حماقت و مزاحمت می‌شوند؛ حتما بایستی مورد بازدارنده‌ترین تعزیرها قرار بگیرند و ایضا نهادهای متولی نیز بایستی در این زمینه حساس باشند.

دقت شود که مسئله، پلیسی کردن جامعه نیست اما "شیوع حماقت" و بیتفاوتی نسبت به آن میکروبی است که موجب ایجاد چالش برای یک جامعه عقلانی و تمدنی و توحیدی می‌شود.

در واقع؛ تصمیم‌سازان و منصب‌داران جامعه هرگز نباید اجازه دهند که جامعه به منصه‌ای برای عرض اندام بی‌عقلی و بیشعوری و رفتارهای حماقت‌آمیز شود. (به عبرت تتلو و یا برخی بلاگرها توجه شود!)

به بهانه آمار بالای مزاحمان تلفنی اورژانس بایستی به پیشنهاد "لزوم تشکیل پلیس فرهنگ شهروندی یا به بیان بهتر، پلیس اجتماعی" توجه کرد.

نیرویی پلیسی که باید ایجاد شود تا با رفتارهای مغایر یک اجتماع عقلانی برخورد هم‌سطح داشته باشد.

سیگار کشیدن در مترو، مزاحمت تلفنی برای اورژانس، سگ‌گردانی، پوشیدن لباس‌های کثیف یا نامتعارف، فروش آلات محترقه، معاشقه‌های خیابانی، دستفروشی‌های غیر قانونی، سد معبر و... همگی رفتارهای نامطلوبی هستند که باید در کنار امر به معروف و نهی از منکر؛ به تشکیل یک پلیس اجتماعی هم برای برخورد با آنها و جلوگیری از وقوعشان اندیشید.

درباره مزاحمان تلفنی اورژانس حتما بایستی به مجازات‌های مثل محروم کردن اینان از برخی خدمات اجتماعی اندیشید.

انتظار است مقامات قضایی و پلیسی کشور در چارچوب بهینه‌سازی و پیشرفت زیست اجتماعی کشور؛ به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و پیشنهاد مذکور را بر اساس نظر نخبگان و پس از مباحث فلسفی مسئله جدی بگیرند.

گفتنیست، پیش از این و با شکایت اداره حقوقی اورژانس تهران، خط تلفن 18 نفر که با ایجاد مزاحمت و یا درخواست دروغین کمک در روند خدمت رسانی این مرکز به مردم اختلال ایجاد کرده بودند، با دستور قضائی مسدود شده است. +

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1623625

2_ isna.ir/xdQzWn

3_ mshrgh.ir/1575934

4_ mshrgh.ir/1240258

5_ https://fa.shafaqna.com/?p=1745059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    15 6
    پلیس حقوق شهروندی لازم نیست سازو کار حقوقی قضایی هست برید از اون طریق عمل کنید تا جلوی مزاحم تلفنی رو بگیرید
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      بیشتر مشکلات کشور از بی قانونی و آزادی متخلفان ست
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    7 11
    مرعشی ناشور همیشه منفعت طلب است
  • سيد مجتبى بنيادى ، IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    علاوه بر زحمات بينظير پليس مملكت ، اگر صد نوع پليس ديگر هم تشكيل شود ، اما عدليه فاقد جديت و يا دچار مماشات و بى توجهى باشد⁉️ وجود معضلات اجتماعى روز به روز جدى تر بروز خواهد كرد خواهد كرد،،،،،
  • موبین IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    27 0
    ایده وزارت یا سازمان امر به معروف که امام راحل مطرح کرده بودند و نظارت اصلی آن بر عملکرد مسئولان و سپس مردم باشد و بازوی اجرایی آن هم بسیج باشد، بهترین راهکار این قضیه است.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    شفاف سازی یا شفاف سوزی؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    مردم،احزاب،گروه ها،قومهاو... اگر واقعا(اسلام،اتحاد،فلسطین،غزه،سوریه،لبنان،عراق،افغانستان،پاکستان.._عدالت،رفع تبعیض،قدرت،بمب اتم،تحریم،امنیت,عزت،رفاه،اموزش ودرمان رایگان،محیط زیست سالم،اشتغال،درامد،ثبات،خودرو،انرژی،سوخت،نان،تغذیه مناسب،امکانات،بیمه،ازدواج،تفریح،پیشرفتهای مختلف،خانه،ثروت,اصلاحات،شفافیت،پاسخگویی،استقلال،ازادی،شایسته سالاری ونابودی استکبارگران،ظالمان،اشغالگران،حکام عرب مفتخورومتظاهرابرقدرتها...)میخواهند باید رای بدهند والا مثل گذشته دشمنان بازهم سواستفاده وانواع خباثت،رذالت،غارت ,ناامنی وسواستفاده...میکنند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    مردم،احزاب،گروه ها،قومهاو... اگر واقعا(اسلام،اتحاد،فلسطین،غزه،سوریه،لبنان،عراق،افغانستان،پاکستان.._عدالت،رفع تبعیض،قدرت،بمب اتم،تحریم،امنیت,عزت،رفاه،اموزش ودرمان رایگان،محیط زیست سالم،اشتغال،درامد،ثبات،خودرو،انرژی،سوخت،نان،تغذیه مناسب،امکانات،بیمه،ازدواج،تفریح،پیشرفتهای مختلف،خانه،ثروت,اصلاحات،شفافیت،پاسخگویی،استقلال،ازادی،شایسته سالاری...)میخواهند ونابودی(استکبارگران،ظالمان،اشغالگران،حکام عرب مفتخورومتظاهرابرقدرتها...)رامیخواهند،باید رای بدهند والا مثل گذشته دشمنان بازهم سواستفاده وانواع خباثت،رذالت،غارت ,ناامنی وسواستفاده...میکنند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    اگه رای دادیم یارو مثه رفسنجانی و کروبی و احمدی نژاد و خاتمی و موسوی و روحانی الی ماشالله از آب دراومد و برگشتن گفتن شماها هم که رای دادین منافقین تکلیف چیه.شورای نگهبان یه کم بیشتر دقت بخرج بده.الان تو همین شهر ما یه تعدادی هستن که مشخصه تو چه راهین ولی تایید شدن و متاسفانه از آقا هم هزینه میکنن.تکلیف چیه؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    مردم،احزاب،گروه ها،قومهاو... اگر واقعا(خدا،قرآن،اسلام،دین،امامان،حجاب،شهدا،انقلاب،سپاه،بسیج،ارتش،امنیت،اتحاد،فلسطین،غزه،سوریه،لبنان،عراق،افغانستان،پاکستان.._عدالت،رفع تبعیض،قدرت،بمب اتم،تحریم،,عزت،رفاه،اموزش ودرمان رایگان،محیط زیست سالم،اشتغال،درامد،ثبات،خودرو،انرژی،سوخت،نان،تغذیه مناسب،امکانات،بیمه،ازدواج،تفریح،پیشرفتهای مختلف،خانه،ثروت,اصلاحات،شفافیت،پاسخگویی،استقلال،ازادی،شایسته سالاری،اینترنت ملی،فرهنگ اسلامی ایرانی...)میخواهند ونابودی(استکبارگران،ظالمان،اشغالگران،حکام عرب مفتخورومتظاهرابرقدرتها...)رامیخواهند،باید رای بدهند والا مثل گذشته دشمنان بازهم(سواستفاده وانواع خباثت،خیانت،جنایت،ترور،خرابکاری،جذب نخبگان،رذالت،دروغ,دموکراسی دروغین،غارت ,ناامنی وسواستفاده...)میکنند
  • مهدی اسدی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام : مزاهمین تلفنی _ واقعآ انسان سالم دست به چنین اقداماتی می زند ؟!
  • ستوده نیا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    امیدواریم روز بعد از انتخابات از تعریف و تمجید و تحویل گرفتن بعضی عناصر همه فن حریف و آگاه به نرخ نان، پشیمان نشوید.
  • ستوده نیا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    امیدواریم روز بعد از انتخابات از تعریف و تمجید و تحویل گرفتن بعضی عناصر همه فن حریف و آگاه به نرخ نان، پشیمان نشوید.
  • مهدی US ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اقای مرع.... رئیس مافیا و صاحب ماهان و کرمان موتور و املاک نجومی که قبل از انقلاب یک بچه یک لا قبا حالا بزرگ‌ترین سرمایه دار ایران
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    به این جملات دقت کنید ((اصلاح‌طلبان باید در انتخابات سه شرط را رعایت کنند. اول اینکه کاندیداهای ما نباید با نظام و رهبری زاویه داشته باشند. این امر ذیرفته است و تعارف نداریم.او می‌افزاید: نداشتن فساد مالی و فساد اخلاقی دو شرط دیگر است)) سوال اینه مگر همچین کاندیدایی از فیلتر شورای نگهبان رد می شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس