بازدید رئیسی از خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)

رئیس‌جمهور که سال گذشته بر لزوم نظارت بر بازار تأکید کرده بود؛ مجددا و در جلسه اخیر هیئت دولت بر نظارت تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دستور مجدد رئیسی برای نظارت بر بازار

سرباز گمنامی که مخالف انتخابات شد/ چرا قیمت کتاب در هند ارزان‌تر از ایران است؟!

ایسنا گزارش داد: رئیس‌جمهور رئیسی طی سخنانی در جلسه اخیر هیئت دولت و در ادامه دستورات خود، خطاب به وزارت بازرگانی تأکید کرد:

"انتظار این است، رصد و نظارت بر بازار به نحوی افزایش یافته و تغییر کند که تقویت نظارت بر بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی برای مردم ملموس باشد."[1]

*دستور رئیس‌جمهور درباره لزوم نظارت بر بازار یک ضرورت است که اگر اجرا شود بخش بزرگی از "گرانی بیقاعده" فعلی که گریبان مردم را گرفته رفع خواهد شد.

و صد البته مردم منتظرند تا اثر دستور رئیس‌جمهور را بر معیشت خود ببینند.

در ادامه دستور درست رئیس جمهور همچنین باید به این مقوله اشاره کرد که دستور شخص رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین سقف برای اجاره‌بها همچنان بر زمین مانده است و سقف 25 درصدی برای تهران و 20 درصدی برای شهرستان‌ها هرگز اجرا نشده است.

همچنین گزارش‌های غیر قابل انکاری وجود دارد مبنی بر اینکه به دلیل گرانی، میزان مصرف مواد غذایی پروتئینی توسط مردم به شدت کاهش یافته است.

تمام این موارد نیازمند اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر نظارت بر بازار است.

گفتنیست، رئیس جمهور سال گذشته نیز بر ضرورت نظارت بر بازار تأکید کرده و گفته بود: تاکنون اقدامات نهادهای نظارتی در این عرصه نتیجه‌بخش بوده و این اقدامات در مواردی توانسته دست‌های پُشت‌ پرده در ایجاد فشار گرانی به مردم را شناسایی و اقدامات مخرب آنها در بازار را خنثی کند. +

***

کتاب؛ راز خوشبختی بیشتر

قیمت کتاب در هند ارزان‌تر از ایران است. چرا؟!

سرباز گمنامی که مخالف انتخابات شد/ چرا قیمت کتاب در هند ارزان‌تر از ایران است؟!

علیرضا سبحانی‌نسب، مدیر انتشارات جمال در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیرامون حضور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو و وضعیت کتاب در کشور هندوستان گفته است: ایران می‌تواند برای همه کتاب‌های موفق دینی خود در این کشور ناشر پیدا کند و لزوماً نباید ناشر مسلمان یا حتماً شیعه باشد همه ناشران اعم از مسلمان شیعه، هندو یا سنی آمادگی دارند برای فروش کتاب در هند رقابت کنند.

او در عین حال تصریح می‌کند: علاوه بر این موضوع ناشران ایرانی باید به این مسئله توجه کنند که چاپ و صحافی کتاب در هند حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد به تناسب کتاب‌ها، ارزان‌تر تمام می‌شود. زیرا قیمت‌گذاری کتاب در هند معادل و حتی کمتر از قیمت کتاب در ایران است؛ البته ناشران ایرانی برای رسیدن به سود در بازار کتاب هند باید بتوانند کتاب را با هزینه کمتر در کشور هند تولید کنند و علاوه بر این باید هزینه حمل و نقل را از این اعتباری که تولید اختصاص می‌دهید، کم کنند. در مجموع باید گفت تولید کتاب در کشور هند توجیه اقتصادی دارد.[2]

*مسئله قیمت در صنعت نشر یکی از عوامل حیاتی و تعیین کننده است زیرا کتاب برای یک جامعه حالت اعمالی و اجبار ندارد بلکه یک انتخاب است.

از همین‌رو صاحبان این صنعت در ایران باید فکری به حال قیمت‌های بعضا گران برخی کتاب‌ها بکنند تا صنعت نشر بتواند بالندگی بیشتری داشته باشد.

شاهد مثال ارائه شده از قیمت کتاب در صنعت نشر هندوستان؛ می‌تواند یک الگوی اقتصادی باشد.

پر واضح است جامعه‌ای که کتاب در آن از محتوای مناسب، کیفیت خوب و قیمت ارزان برخوردار باشد؛ خوشبختی بیشتری را در ابعاد مختلف لمس خواهد کرد.

***

سرباز گمنامی که مخالف انتخابات شد

سرباز گمنامی که مخالف انتخابات شد/ چرا قیمت کتاب در هند ارزان‌تر از ایران است؟!

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و از مدیران دولت روحانی طی یادداشتی درباره "بیانیه 110 امضایی" که چپ‌های نجیب اخیرا با محتوای لزوم مشارکت در انتخابات منتشر کردند؛ از این نوشت که این بیانیه را امضا نکرده است!

او در ادامه به بررسی مثبتات این بیانیه پرداخته است. +

به گزارش اعتمادآنلاین، ربیعی سپس و در یادداشتی دیگر به بررسی اتمسفر انتخاباتی کشور به زعم خود پرداخته و با "مژده مشارکت پایین"! می‌نویسد:

"جامعه هم به مرور با پیش گرفتن یک قهر گسترده، ازهر نوع رفتار آشتی‌جویانه دوری می‌جوید و درنتیجه از کنش‌گری‌های میانه نیز اعلام عبور می‌کند. با این وصف اتخاذ راهبرد موثر و مقبول جامعه توسط روشنفکران، دلسوزان، توسعه‌خواهان، ایران‌دوستان و در این میان اصلاح‌طلبان، سخت و تعارض‌آمیز می‌شود."[3]

*برای یک ذهن آگاه و ایضا یک ذهن تئوریک؛ همین خاصّه‌خوانی ساده وبلاگ مشرق از 2 یادداشت ربیعی می‌تواند گویای همه چیز باشد و ابعاد توطئه "تحریم انتخابات" را افشا کند.

افشا از این رو که می‌بینیم یک چهره مبرّز اصلاح‌طلب که اکثریت سال‌های عمر کاری‌اش را در سمت‌های بالای اطلاعاتی فعالیت داشته و بعدها به وزارت و سخنگویی دولتی هم رسیده اما هم‌اینک به یک "مخالف انتخابات" بدل شده؛ علنا می‌گوید که حاضر به تأیید تنها صدای دموکراسی‌خواهی در اردوگاه اصلاحات نیست و در ادامه هم برای رفتارهای غلط کسانی از درون جامعه تئوری‌پردازی می‌کند!

یعنی ربیعی در این موضع خود نه تنها سوابق اطلاعاتی‌اش برای تحقق امنیت ملی را لگدکوب می‌کند بلکه مهمتر از آن از صندوق رأی و انتخابات هم عبور می‌کند و بی‌هیچ خجالتی خودش را در سلک "چپ‌های تحریمی" جا می‌دهد.

در این میان البته ربیعی یک ذنب دیگر هم مرتکب شده است که بسا گناهی بزرگتر از تحریم انتخابات و امضا نکردن بیانیه مشارکت‌جویی باشد...

و آن اینکه ربیعی برای یک رفتار غلط تئوری‌پردازی کرده است!

بر فرض که افرادی از میان مردم قصد آشتی ندارند و نمی‌خواهند رأی بدهند. آقای ربیعی اطلاعاتی و رجل سیاسی و دولتمرد جمهوری اسلامی آیا باید همچون یک غلام حلقه به‌گوش به دنبال این اشتباه راه بیافتد و برای آن تئوری‌پردازی کند؟!

یا اینکه در مقابل آن سد بسازد و آن افراد میان مردم را نسبت به خطایشان آگاه سازد؟

گفتنیست مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود، "مخالفان انتخابات" را مخالف اسلام و نظام قلمداد کردند.

***

1_ isna.ir/xdQBCN

2_ibna.ir/x6k7t

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-652066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • قهرمان FR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    12 6
    نمیشه آقای رئیسی به خود تورم دستور بده حل بشه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 2
      برو از اونیکه قسم جلاله خورد ۱۰۰ روزه اقتصاد کشور نجات بده درخواست کن
    • DE ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      4 2
      لطفا شما به اونی که برجام رو بدون شرط و شروط لازم هول و هولکی امضاء کرد و باعث شد تحریم ها دو برابر بشه اعتراض کن! آقای رئیسی اونموقه چیکاره بودند؟ برای ایشون کلی قرض و قوله زمین سوخته تحویل دادند. ایشان هر آنچه در توان داشته ، زحمت می کشن ودریغ نکردن. چرا یقه اصلاحاتچی های راندخوار ، نوکیسه حقه باز رو نمی گیری ؟ که مردم رو به روز سیاه نشوندن و غیرمسئولانه رفتند!
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 1
      دشمن رئیسی ذلیل بشه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 1
      اگر به چشم اصلاحات مکار پیر ومغرضانه نگاه نکنی عملکرد رئیسی فوق العاده بود .باتوجه به این همه سنگ اندازی های کفتارها
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 1
      درود بر رئیسی
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 3
      دو رئیس جمهور خوب عمل کردند اولی احمدی نژاد ودومی رئیسی ...اگر بخوای با انصاف وچشم حقیقت نگاه کنی
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 3
      اتفاقا من به عشق رئیسی رای میدم وازخدا می خوام که این سید بزرگوار متشخص رو واسه مملکت حفظ کنه
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      مهم این است رئیسی وطن فروش وترسو وبزدل وزیر پرچم اجنبی نیست .
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 1
      کاش همه مثل رئیسی باشند
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 1
      خدا رئیسی رو از شر دشمنانش حفظ کند دهن بدخواهانش بسته بشه خدا ان شاءالله عمر باعزت بهش بده
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      چیه دل درد رئیسی رو گرفتی بهتون باج نداده
    • DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      نمیشه آقای رئیسی به خود تورم دستور بده حل بشه // نه نه حسن خطرناکه حسن این دستور یعنی کل مدعیان اصلاحات حل میشن .
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 4
    در،انتخابات ریاست جمهور دوره احمدی نژاد که با هاشمی درگیر بود سر صندوق بودم افرادی اومده بودند که شناسنامه هایشان اصلا مهر رای تدلشت وسنشان زیاد بود رای ندادن مر بخاطر اینه که باور ندارن یکی بیاد براشون کار کنه نه اینکه چون آذر سگ باز گفت
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      احمدی نژاد عملکردش خوب بود چون با خانواده ی هاشمی درافتاد خانواده ی هاشمی هم که معلوم الحال خود حدیث مفصل بخوان هرچند کار احمدی نژاد را در رسانه ی ملی نپسندیدم ولی عملکردش خوب ودلسوزانه بود
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    13 4
    آقای ربیعی هنوز بوی گند کثافتکاری 8 ساله شما اصلاح طلبا میاد. بگذار چندسال بگذره و باد بوی کثافتکاری شما بی لیاقت های همیشه طلبکار رو ببره بعد دوباره شروع به افاضه بفرمایید. الان زوده.خیلی زود.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      8 2
      عدم شرکت و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      6 1
      افاضه نفرمودند، بلکه افاضلاب فرمودند. متأسفیم برای کسی که این همه در سال‌های دفاع مقدس به نظام خدمت کرده و الان داره همه را به آب می‌ده. خاک تو سر کچلش
    • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      خاک بر سراین افرادی که نان و نمک مردم ایران رو چند دهه خوردن و حالا که باید حامی مردم در مقابل هجوم دشمنان وحشی که بیرون پشت درخونه ایستادن باشه ، میدان رو خالی و میرن تو سوراخ موش! یکی دیگش آقای بسیار ظریف ، ظریفه! بااون کلمات قصارش ! بالاخره اصلاحاتچی های خائن رخی نشون دادند! زمستان میگذره ولی روسیاهی فقط برای ربیعی ها باقی می مونه!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    هند یه کشور جنگلی است و درخت فرت و فراوون داره واسه همین قیمت کاغذ ارزون تر تموم میشه اونجا. علاوه بر اون جمعیت بالا باعث شده نیروی کار ارزون هم داشته باشه.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 2
    منتظر بیماری های جسمی ناشی از کمبود پروتئین باشید. چی و چراش رو من سوادم نمیرسه دیگه من بعد؛ یکم دلم میسوزه که بعد یه مدت اینم دیگه بی تفاوت میشه. قدم به قدم.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    11 5
    کجای دنیا اجازه مخالفت اشکار و اقدام علیه امنیت ملی به جماعت اپوزسیون داخلی میدن؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 1
      تمام کشورهایی که از رأی اکثریت نمی ترسند!
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    لزوما هر کس کار امنیتی اطلاعاتی داده باشد دلیل خوب بودن او یا فهم دقیقتر او نیست
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    21 7
    من شرکت نمی‌کنم درانتخابات وضد انقلاب وضد نظام هم نیستم مرگ بر ضدانقلاب ودرود بر کسانی که در انتخابات شرکت نميکند
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      9 19
      منت سر نظام نگذار! اولاً انقلابی هم نیستی! ثانیاً چیزی که هستی یک بی بصیرت در حد خس و خاشاک! ضمناً با قارقار کلاغ ها، قرار نیست عقاب ها بهراسند!!!!
  • یداله IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    4 1
    واقعا ربیعی برات متاسفم
  • یداله IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 1
    تحریم انتخابات توسط افسادطلبان شایدتاثیر۵درصدی در عدم مشارکت داشته باشه ولی افسادطلبان برای پوشش بی رأی خود تحریم میکنند
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    4 0
    ربیعیع دیگه هیچ کاریش نمیشه، هر چه پیرتر میشه خرفت تر میشه، خودش بسیاری از گتدها راطی ۸ سال اخیر ببار آورده حالا شده منتقد دیگران، خودت و دولت بی خاصیتت باعث بسیاری از مشکلات امروز کشوری بی معرفت مردم هم اینرا خوب می دانند‌.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      اونایی که خودشون گند بالا اوردند طلبکارند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 3
    پینوکیو بعد ۵۰ قسمت آدم شد مردم چند بار دیگه باید پینکیو بشن تا دست از سرمون بردارید
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    9 8
    کدوم انتخابات؟ چه مشکلی تو این ۴۵ سال با انتخابات حل شده؟
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      6 13
      مخاطب تو نبودی! روی سخن با اهل خرَد بود! خودت را قاطی موضوع نکن !!!
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 5
      افرادکروکور مثل توفکرمیکتند
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      زحمت فکر کردن به خودت نده - گفتی کدوم مشکل - یعنی قبول داری قبل انقلاب مشکل بوده و همه چی گل و بلبل نبوده
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      یک سوال پرسیده شد اگر بلد بودید منطقی و با سند و مدرک جواب می دادید . این تخریبی که انجام دادید فقط نشان از عجز شما در پاسخ به این سوال داره.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      یکی از تنها ترین اتفاق ها که با انتخابات حل شده فقط یه موردش رو عرض کنم اینه زمان دولت روحانی ساعتها برقمون میرفت ولی با انتخابات ورییس جمهور غیر خائن بلکه خادم برقمون دیگه نمیره اگه هم بره هر چند رو ز یک بار در حد چند دقیقه یادت رفته ساعتهاااا هرروز برق نداشتیم؟
    • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      راه دور نرو یک نگاه به پاکستان و ترکیه و افغانستان و عراق بکن ..........
    • کیانوش IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      هموطن عزیز درود. مشکلات بسیار است وشرایط سخت لیکن این حق شماست که رای بدهی وبازخواست کنید مطمئنا در بین این ۱۵ هزار تایید شده افراد صالحی پیدا می شوند که دلسوز ایران وهموطنانمان باشند وقتی شمارای ندی من هم رای ندهم خواه ناخواه نسبت به مسائل بی تفاوت می شویم وگروهی که بالا می آیند اگر صالح نباشند هر غلطی می کنند بدون ترس از بازخواست . درضمن من وشما با همین مشکلات ۴۵ ساله سعی کردیم زندگی شرافتمندانه داشته باشیم وپای اقتدار ایران عزیزمان ماندیم .درود برتو هموطن غیور ایرانی.پاینده باشی.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 1
    جناب ربیعی احتمالا از اول هم تحریمی بوده و اشتباهی در بعضی جاها بوده که نمی بایست باشد ، یا آدمیزاد هر لحظه در معرض سقوط از راه درست است! شاید به همین جهت است که در شبانه روز ده بار در نمازهای واجب از خدا می خواهیم که به راه راست هدایت کند!
  • بابک IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    6 3
    چرا باید الکی این همه هزینه انتخابات داد؟!حالا که شورای محترم نگهبان اینهمه زحمت کشیده و در موردشان تحقیقات کامل انجام داده، بهتره انتخاب اصلح رو هم به این شورا بسپارید. پول انتخابات رو هم بدین به مردم واسه عیدشون خرج کنن.
  • احمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    6 1
    آقای رئیس جمهور چه فردی باید مانع افزایش قیمت ها شود؟ مردم؟ دولت ؟ ایکاش آیت اله رئیسی قیمت ها را وقتی دولت را در دست گرفت با آلان مقایسه می کرد آنوقت متوجه می شد دولت او خیلی ضعیف است.
  • نادر IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 1
    مشرق جان!!! دلبندم نفوذی گمنام با سرباز گمنام فرق دارد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    دلیل امر به سکوت توسط ی ربیعی رو خیلی وقته میدونیم به اصلاح طلبان گفتن سکوت کنید تا دولت از نفوذی های اصلاح طلبها در دولت بی خبر باشه و بمونه / البته بعضی هاتون دستاشون رو شد و مجبور به استعفا شدند اما خیلی دیر بود ضربه شون رو زده بودند
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      25 4
      بهانه هاتون برای ضعفتون کی میخواد تموم بشه ؟ حالا دو سال دیگه هم میگین دوره اول داشتیم اواربرداری میکردیم الان تازه میخوایم برنامه هامونو اجرا کنیم. این حرفارو باید همون زمان انتخابات میزدین که ملت بدونن فقط اسم بهانه ها عوض میشه تا دیروز تحریم بود الان شده اصلاح طلبها تا دیروز مشکلات بافیمانده از دولت قبلش بود الانم باز مقصر دولت قبله فقط حرف و حرف و حرف برای رسیدن به قدرت
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      در جواب ۲۱:۳۸ عرض میشود که آقا اصل انتقاد ما به اعتماد زیاد از حد برخی از مسئولینی که وزیر و مدیر انتخاب کرده اند هست/ در یه مرحله ای گمان کردند که اگر فراجناحی مدیر انتخاب کنند وزیر انتخاب کنند مخالفت ها کمتر خواهد شد و مانع از سر راه اهداف و برنامه های دولت برداشته خواهد شد
    • اندکی تامل. IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام ۲۱:۳۸ اشاره خوبی کردی لیکن توجه نکردی که وقتی تقوا نباشد سروته یک کرباسید . #انصاف=تقوا
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    افزایش نرخ بهره تشدید تورم ...
  • DE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 1
    با این دشمنان خونخوار که برای ایران دندان تیز کردند و با اوضاع جنگی فعلی منطقه و بلبشو ها! هرایرانی اگر رای نده ، دو دستی به متجاوزین علامت میده ، میگه بیا منو و خانواده ام رو بدون تعارف بزن داغون کن. هر ایرانی رای نده متاسفانه دودش میره تو چشم خودش ، ما از بیرون خیلی چیزهارو متاسفانه می بینیم که یک عده تو داخل نمی بینن! لطفا تو پرانتز معنی "ذنب "رو برای خواننده بنویسید. همانطور که یک کلمه فرانسوی یا انگلیسی تو مقاله برای هر خواننده ای قابل درک نیست.
  • DE ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    اسرائیل به امثال اقای ربیعی واقعا لازمه یک مدال طلا برای اینهمه کارشکنی هاش غیر قابل باورش در ایران تقدیم کنه! این اصلاحاتچی ها از اولش سرباز مخفی اسرائیل بودندکه با امضاهای طلایی شوم شون تا تونستند مردم ایران رو حرس و جوش دادند تا دل اسرائیل و امریکا رو شاد کنن. امروز اقای ربیعی نقاب از چهره برداشت! تبریک ! برای اینهمه نامردی ات!
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    بایدبه افراد اقتصادی که فعالیت تجاری و بازرگانی داشتن از هرطیفی رای داد تا مجلس بتونه گامی بلند در جهت بهبود اقتصادبرداره
  • قره چمنی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 1
    آنها که می گویند شرکت نمی کنیم نکنید چه اتفاقی می افته هیچ همین است که می بینید چه شما رای بدهید چه ندهید جمهوری اسلامی پا بر جا ست با یک تفاوت با تحریم‌های بیشتر که طعمش را همه می چشندچون دولتی ها امکانات خود را دارند این مردم عادی هستند که زجر می کشند
  • الخلج IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    اینها دست پیش می گیرند که پس نیفتند چون بیایند هم رای ندارند
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    3 1
    فعلا داره نقش سرباز سیا را بازی می کنه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    تعجب آور نیست این گونه افراد ( خروجی از بخش امنیتی ) شبیه هم هستند ؟ آیا در دوران فعالیت امنیتی شون هم همین طرز تفکر را داشتند؟ یا بعد از خروج ؟ امنیت ما مردم دست کی ها بوده !؟
  • سیدهادی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    با رئیس جمهور شدن شیخ دیپلمات خائن که این مرتیکه شد وزیر تعاون و و کار تا جائی که جا داشت تمام عوامل تبلیغاتی روحانی را برای قبضه کردن مدیریت های شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی و .. وارد کرد و برادرش را به عنوان مشاور برای انجام این کار مأمور کردن و خدا وکیلی این دزدهای جدید الورود از هیچ کوششی برای چپاول دریغ نکردند در بعضی از شرکت چنان گند زدنند که کاری نمی شد کرد جز انحلال شرکت و یا ادغام در دیگر شرکتها ، حالا این خائن زبان درازی میکند ، ایکاش قوه قضائیه با این ها بر خورد می‌کرد
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر فعالیتها و کنشگری های انسان در حوزه سیاست و اجتماع و...مبتنی بر اعتقادات محکم و منطقی اسلامی همراه تهذیب نفس و جهاد اکبر و مراقبت دائمی از خود و تحت ولایت ولی امر نباشد اولا : این فعالیتها عمل صالح محسوب نمیشود . ثانیا : انسان دائم در معرض خطر و لغزش است و مذبذبانه سنگر عوض میکند .در صدر تاریخ اسلام هم همینطور بوده افراد نسبتا مهمی از جبهه رسول خدا (ص) و امام علی(ع) بخاطر جهل و هوای نفس و دنیا طلبی و سرپیچی از اوامر رسول خدا ص و امیرالمومنین ع از جبهه حق به جبهه باطل نقل مکان کردندو در برابر حق ایستادند . تاریخ معاصر ایران مخصوصا از دهه 50 تا کنون اتفاقات بسیار تاسف انگیز و عبرت اموزی را به ما نشان میدهد . در یک جمعبندی کلی جریاناتی که امروز به اردوگاه غرب و جریان فکری لیبرالیسم و شیطان بزرگ پیوسته و در صف سربازان انان قرار گرفته اند و به تئوری پردازان استحاله و فروپاشی نظام اسلامی تبدیل شده اند ادامه جریانات التقاطی و ارتجاعی ده 40 و 50 شمسی اند . سازمان منافقین در راس این جریانات قرار داشت . این جریانات و عناصر مهم در دیروز و امروز فاقد سه شاخصه استحکام عقیده و تهذیب نفس و ولایتمداری بوده و هستند . فقدن این سه شاخصه مهم بصیرت و درک و تحلیل صحیح از حوادث را از انسان میگیرد و مصداق ایه شریفه میشود که فرمود : گوش دارند ولی نمیشنوند / چشم دارند ولی نمیبینند / قلب دارند ولی نمیفهمند . در مقابل تربیت شدگان مکتب امام خمینی ره و انقلاب اسلامی که موفق به تاثیر گذاری های کلان و عمیق و بلند مدت در داخل و خارج شدند واجد ان سه مولفه بودند . افرادی مثل شهیدان سلیمانی / صیاد شیرازی / فخری زاده / چمران / بروجردی / تهرانی مقدم / ابو مهدی المهندس / سید رضی موسوی / احمد کاظمی و دهها دانشمند شهید و دیگر شهیدان زنده ای که اکنون صادقانه مشغول خدمت اند کسانی اند که در پرتو اعتقاد و تهذیب نفس و بندگی خدا و ولایتمداری استقامت در طریق داشته و دارند و تا اخر در سنگر حق ایستاده و مشغول از دفاع از کشور و انقلاب و مردم هستند . "اللهم اجعل عواقب امرنا خیرا "
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    افرادی مثل ربیعی و خاتمی و روحانی و حجاریان و بهزاد نبو و ظریف و عناصر کلیدی و فعال غربگرا سیاست باز اند . سیاست بازان و بازیگرانی که کنشگری خود را در هماهنگی با سیاست بازان بزرگ جهانی مثل امریکا و انگلیس تنظیم و هماهنگ میکنند . البته و خوشبختانه ابایی هم از اظهار این مطلب ندارند .که اعلام کنند باید با "کدخدا " - شیطان بزرگ و روباه حیله گر _ ساخت !! .اینان سربازان نظام اسلامی و انقلاب و مدافعان امنیت و عدالت و معنویت نیستند . تجربه حضورز فعال اینان در فتنه های خشن اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و تهدید و تشویق به لشکر کشی های خیابانی و چنگ و دندان نشان دادن به نظام و مردم نشان داده که اینان نه روشنفکرند و نه اصلاح طلب و نه دلسوز مردم وکشور .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس