زباله

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اقدامی قاطع و جهادی، 15 مورد شکایت از شهرداری‌های این استان به دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به پسماندها ثبت کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس/ "قرآن"؛ نسخه‌ای شفابخش که روی طاقچه گذاشته‌ایم!

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مصاحبه با ایلنا گفته است: بحث ناترازی بودجه در حقیقت یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد تورم در جامعه است و تورم هم شاید اصلی‌ترین عواملی است که نارضایتی مردم را ایجاد کرده است.

او می افزاید: باید گفت علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد تا درآمد مردم افزایش یابد، تورم سریع‌تر از مسئولین همه اقداماتی که برای بهبود معیشت مردم اعمال می‌شود را خنثی می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ریشه تورم در ناترازی‌های بودجه، شبکه بانکی، صندوق‌های بازنشستگی و انرژی است و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند، خاطرنشان کرد: مهم است دولت و مجلس تلاش کنند این ناترازی بودجه به حداقل برسد.[1]

*معیشت اقتصادی مردم در حال حاضر با مشکلات عدیده ای مواجه است که نباید راه حل های فوری آنها را در هزارتوی فرمول های اقتصادی از قبیل ناترازی بودجه، نقدینگی، نرخ تورم و غیره جستجو کرد!

بگذریم از اینکه در سال های قبل نیز در مقاطعی ادعا شد که بودجه ناترازی ندارد اما شاهد بودیم که این تراز ادعا شده تأثیر ملموسی در زندگی مردم نداشت. +

راه حل فوری جلوگیری از آسیب دیدن معیشت مردم به واسطه تورم لجام گسیخته را باید در نوشداروی "نظارت کارای دولت بر بازار و قیمتها" جستجو کرد. و هر راهی جز این گزینه بیراهه خواهد بود.

چه اینکه قیمت های فعلی در بازار ایران حتی از قاعده نرخ تورم هم پیروی نمی کند و اقتصاد و مردم ایران در حال لمس "گرانی بیقاعده" هستند و این گرانی بیقاعده نیز جز با "قدم زدن دولت در بازار همراه با تازیانه" رفع نخواهد شد.

مجددا تأکید می شود که گرانی فعلی اساسا ریشه اقتصادی ندارد بلکه ریشه آن را باید در نبود نظارت های لازم جستجو کرد.

ما قضاوت درباره اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر اینکه تورم (بخوانید گرانی بیقاعده) سریعتر از مسئولین مشغول به خنثی سازی بهبود در زندگی مردم است را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم.

***

"قرآن"؛ نسخه‌ای شفابخش که روی طاقچه گذاشته‌ایم!

نیاز جامعه به تشریح عقلانیت قرآن از تریبون‌ها

اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس/ "قرآن"؛ نسخه‌ای شفابخش که روی طاقچه گذاشته‌ایم!

حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در یک نشست تبلیغی گفته است: از خطاهای راهبردی ما در استفاده از قرآن کریم این بوده است که این هدیه الهی و ارزشمند جزو دروس جنبی و مهجور حوزه های علمیه قرار گرفته است. قرآن کریم می تواند در حل تمامی مسائل کشور و جهان کمک بی بدیلی به ما نماید.

او می افزاید: متاسفانه قرآن مجید در برنامه های ما تبدیل شده است به عنوان یک مقدمه تا جمعیت در آن مراسم حاضر گردند. این در حالی است که خداوند این نعمت را برای هدایت آحاد بشر فرستاده است و ما از آن به عنوان یک ابزار، جهت مقاصد کوچک دنیوی استفاده می کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت های تبلیغی مبلغان در رفع مهجوریت قرآن را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: برنامه هایی که برای رفع مهجوریت قرآن در جامعه طراحی می شود زمانی به نقطه مطلوب می رسد که توسط مبلغان برای عموم مردم تشریح و تبیین شود لذا فعالیت های تبلیغی طلاب می تواند نقش به سزایی در افزایش ارتباط افراد جامعه با قرآن کریم را داشته باشد.[2]

*این یک نیاز مبرم است که منابر جامعه در وهله اول محلی برای تبیین معارف قرآنی باشند.

باید دانست که قرآن چراغ راه ما و عقلانیت محض است و نیاز ما به قرآن لزوما یک نیاز تعبّدی نیست.

"تشریح عقلانیت قرآن" برای جامعه و خاصه برای نسل های جدید می تواند به منقح شدن بیشتر معارف قرآنی منجر شود و تمامی آحاد جامعه را به این دیدگاه برساند که چرا به قرآن نیاز داریم؟

در این وادی بایستی دقت شود که پرداختن به قرآن و نشر معارف آن هرگز نباید یک پرداخت فصلی، سنواتی و تقویمی باشد.

***

کار کارستان اداره کل محیط زیست خوزستان

اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس/ "قرآن"؛ نسخه‌ای شفابخش که روی طاقچه گذاشته‌ایم!

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفته است: باتوجه به اهمیت بررسی و نظارت بر شیوه مدیریت پسماندها در شهرهای استان خوزستان، اقدامات شهرداری های استان وفق قانون مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ بررسی و پس از اعمال مهلت‌های قانونی؛ به دلیل عدم اجرای اقدامات موثر، ۱۵ مورد شکایت قضایی علیه شهرداری‌ها در مراجع قضایی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در آذرماه سال جاری از ابلاغ دستور قضایی به شهرداران اهواز، باوی، کارون و حمیدیه برای پاکسازی کانون‌های آلوده به پسماند اطراف شهر خبر داده بود.

براساس این گزارش، دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها در مقاطع مختلف زمانی بارها موجب بروز آلودگی در نقاط مختلف اهواز و برخی شهرهای دیگر شده است.[3]

*اقدام اداره محیط زیست خوزستان ضمن اینکه از جهت قاطعیت قانونی بسیار حائز اهمیت است؛ از این حیث بیشتر موجب خرسندی است که شاهدیم مدیران یک اداره کل استانی درگیر تعارفات معمول نشده اند و بر سر سلامت و قانون با هیچکس مماشات نکرده اند.

اکنون مردم خوزستان و سایر افکار عمومی منتظرند تا نتیجه اقدامات قانونی اداره محیط زیست خوزستان را ببینند و بشنوند و درباره سیر قضیه و برخورد با متخلفین از ابتدا تا انجام به قضاوت بنشینند.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1455113

2_https://rasanews.ir/0039qF

3_https://irna.ir/xjPXNY

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    این بنده خدا رای اورده یانه که الان صداش درآمده
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      لامپ مهتابی یک ماه قبل 30 تومان الان 45 تومان به چه دلیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی قرار است توضیح دهد اقای ریسی کجا هستی ؟
  • حخ IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    5 0
    این هم شد تیتر؟!!! «اعتراف تلخ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس/ "قرآن"؛ نسخه‌ای شفابخش که روی طاقچه گذاشته‌ایم!».......
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 1
    متن جالبی بود
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 1
    آقای قالیباف اشتباه کرد که به اینها اعتماد کرد
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 1
    مقاله جالبی بود
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    مشخص کنید چند درصد از افراد رای ندادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس