خاتمی

لیدر جریان اصلاحات با اعلام رسمی رأی ندادن خود در انتخابات؛ دشمنی 14 ساله‌اش با نظام و مردم را علنی کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روایت توکلی از گورستان خاتمی برای مردم

روایت توکلی از گورستان خاتمی برای مردم/ "گران‌سازی بنزین" نسخه‌ای کشنده برای مشکلات اقتصادی

احمد توکلی، چهره شهیر اصولگرا و سخنگوی دولت شهید رجایی طی سخنانی در همایش سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه امروز ما در کشور مشکلات بسیار جدی داریم و خطرناک‌ترین آن یاس است؛ خاطرنشان کرد: با این حال حق نداریم مایوس شویم، نباید مأیوس شد و از کسانی که در این وانفسای کشور بدون چشمداشت، از خود هزینه می‌کنند و برای مبارزه با فساد تلاش دارند باید تشکر کرد. خدا انشاالله از آنها گران بخرد.

به گزارش جماران، او همچنین در اشاره به انتخابات و تز اصلاح طلبان برای تحریم آن گفته است: از جوانی پرسیدم گفت در انتخابات شرکت نمی‌کنم گفتم پدرت مریض شود، کجا می‌بری؟ گورستان یا بیمارستان میبری! بیمارستان بهتر است. بنابراین نباید رها کرد.[1]

*استدلال دکتر توکلی در لزوم حضور در انتخابات در هر شرایطی؛ همان بیت الغزلی است که چپهای تحریمی در تمام طول 5 سال گذشته اجازه نداده اند در گوش فریب خوردگان پژواک پیدا کند.

در اقتفای استدلال دکتر توکلی باید افزود که تکلیف شرکت در انتخابات در هیچ حالتی از شهروندان یک جامعه ساقط نمی شود و یک شهروند ولو حتی در حالتی که هیچ نامزدی هم در انتخابات ندارد اما باید رأی بدهد و "نامزد نزدیک" را انتخاب کند. نظیر رفتاری که اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 انجام دادند و از شیخ حسن روحانی حمایت کردند. رفتاری صحیح که البته به دلیل در دستور کار قرار گرفتن تحریم انتخابات و "اعلام علنی خیانت" در 3 انتخابات اخیر از جانب آنان تکرار نشده است!

صحبت های توکلی در حالی است که محمد خاتمی، لیدر اصلاح طلبان اخیرا بصورت رسمی اعلام کرد که در انتخابات شرکت نکرده است.

***

دشمنی 14 ساله لیدر اصلاحات علنی شد

روایت توکلی از گورستان خاتمی برای مردم/ "گران‌سازی بنزین" نسخه‌ای کشنده برای مشکلات اقتصادی

محمد خاتمی، لیدر اصلاح طلبان به تازگی در سخنانی در جمع مشاوران خود پیرامون انتخابات گفته است: در یک نظام مردم سالار، انتخابات بسیار مهم است در صورتی که «حدّ نصاب ضابطه و معیارهائی که انتخابات را انتخابات می کند»، رعایت شود.

به گزارش جماران، او می افزاید: این بنده کوچک خدا همیشه بر انتخابات و اهمیت آن تاکید داشته است و دارد و راه خیر خواهانه اصلاح وضع نگران کننده کشور را «اثربخش کردن نهاد انتخابات» می داند. من آنچه را که برای بهبود وضع و در جهت منافع ملت و کشور و حتی حکومت به نظرم می آمده است، تاکنون گفته ام و پیشنهاد کرده ام، امّا متاسفانه به آن اعتنایی نشده است. این بار تصمیم گرفتم که اگر نمی توانم کاری برای مردم بکنم همراه و همنوا با خیل ناراضیانی باشم که در عمق وجودشان بر این باورند که اگر راه نجاتی باشد راه اصلاح امور است. آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم. بدون اینکه با انتخابات معنا دار به عنوان منشأ تقویت قدرت و حاکمیت ملت و امنیت ملی و ترمیم اعتماد همگانی، مخالف باشم و بدون اینکه با رأی دادن مردم مخالفت کنم، رأی ندادن را در شرایط نامطلوب کنونی وجه دیگری از رأی دادن در وضعیت حتی نسبتاً مطلوب انتخابات می دانم؛ به این امید که با رأی ندادن در این شرایط اعتماد آسیب دیده مردم از حکومت و جریانهای سیاسی از جمله اصلاح طلبی(که دامنه اش گسترده تر از دائره اصلاح طلبان رسمی است) تا حدی ترمیم شود.[2]

*شرکت نکردن در انتخابات هیچ توجیهی ندارد و هنگامی که از سوی رجال و گروه های سیاسی رخ بدهد؛ مصداق اتمّ خیانت است و باید با نگاه تبیینی_امنیتی با آن روبه‌رو شد.

اظهارات آقای خاتمی در بالا هم واجد هیچ ارزش سیاسی نیست. بلکه یک فاکتور دو امضایی است که یک نسخه آن برای ستاد تحریم انتخابات در اردوگاه اصلاحات ارسال می شود تا بعنوان "بیعت خاتمی با خیانتکاران" در پرونده او مضبوط گردد.

و یک نسخه هم برای روز مبادا در نظر گرفته می شود تا اگر نظام اسلامی تصمیم به برخورد با "بانیان تحریم انتخابات" گرفت؛ امثال خاتمی اظهارات تأکیدآمیز خود بر انتخابات را روی میز بگذراند و بگویند: "رأی ندادیم ولی حامی انتخابات بودیم"!

در اینجا باید دقت شود که اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه "مخالفم بدون اینکه با رأی دادن مردم مخالفت کنم"! یک حرف کاملا غلط و بی معنیست زیرا مردم به رجال سیاسی بعنوان الگوهای خود نگاه می کنند و هنگامی که یک رجل سیاسی می گوید من مخالفم و رأی هم نمی دهم؛ طبعا کسانی از مردم فریب می خورند و متبع رفتار غلط او می شوند. پس آقای خاتمی رسما و علنا با انتخابات مخالفت کرده و مرتکب خیانت به صندوق رأی و مردمسالاری شده است.

در قبال کار زشت خاتمی باید به این نکته بیشتر وقوف یافت که چرا رفتار فتنه گران سال 88 حاوی خطرات بزرگ بود و رهبر بصیر انقلاب چگونه متوجه دست چدنی فتنه گران در زیر دستکش چرمی شده بود. در واقع رهبری چیزی را در خشت خام می دیدید که دیگران در آینه هم نمی دیدند و آن ژست مردمسالاری و انتخاباتی چپهای تحریمی بود.

رفتار خاتمی در 14 سال پس از فتنه 88 و رأی ندادن او عملا نشان داد که اینان اساسا مخالف مردمسالاری و صندوق رأی هستند.

***

"گران‌سازی بنزین" نسخه‌ای کشنده برای مشکلات اقتصادی

روایت توکلی از گورستان خاتمی برای مردم/ "گران‌سازی بنزین" نسخه‌ای کشنده برای مشکلات اقتصادی

مسعود نیلی، از اقتصاددانان نزدیک به جریان اصلاحات در اظهاراتی در همایش نفت و نیرو گفته است:

"اگرچه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بعنوان یک اتفاق خوب در کشور مطرح است اما با هدف -عدالت- اجتماعی با ۱۰ دلار ضرر و با قیمت یارانه‌ای فرآورده را عرضه می‌کند و این رویه همان چیزی است که دولت را با کسری و مردم یا همان دریافت کنندگان انرژی یارانه‌ای را با تورم مواجه کرده است."[3]

*این اظهارات به معنای تشویق دولت به گران سازی بنزین است!

همان نسخه ای که سبب ساز فاجعه آبان 98 شد.

دقت شود که مسئله هرگز بر سر ثابت ماندن همیشگی قیمت سوخت نیست و مردم می دانند که قیمت سوخت نیز باید در یک پلکان منطقی افزایش قیمت داشته باشد. لکن کسانی که هیچ گزینه ای جز گران سازی بنزین در ایران ندارند و سوخت سوبسیدی را به سخره گرفته اند؛ عملا متوجه مقتضیات فضای ایران و مبحث مهم کشش تورمی نیستند. همانطور که از ریشه "گرانی بیقاعده" فعلی هم هیچ نمی دانند و متوجه نیستند که نسخه های رفع مشکل در اقتصاد؛ نسخه هایی با متن واحد نیستند و بلکه برای هر منطقه ای و هر اقتصادی و هر مشکلی باید یک راهکار و نسخه اختصاصی ایجاد کرد.

محافل آگاه تحلیلی معتقدند مبحث قیمت سوخت در شرایط فعلی هیچ جایی در سرفصل مشکلات اقتصادی ایران ندارد و باید کار را از نقاطی مثل "مطالبه از دولت برای نظارت بر بازار به منظور کاستن از گرانی بیقاعده" شروع کرد.

دقت شود که امثال آقای نیلی متوجه این مبحث بدیهی هم نیستند که تلاش یک حکومت برای بسط عدالت اجتماعی ولو به قیمت اعطای یارانه و پذیرش برخی هزینه ها؛ یک اقدام ممدوح است نه مذموم و مردم هم این را می دانند.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1625597

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1625431

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1456712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    22 7
    اخه توکی هستی که باید باید می کنی؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      7 2
      از نظر استدلال این قدر ضعیف و از نظر قدرت این قدر بزدلی که جرأت نداری نام مخاطبت رو ببری بلکه با مبهم حرف زدن مثبت بگیری! ببین بدبخت بزدل؛ باید باید حرف عقل است. عاقل باید و نبایدها را تشخیص می‌دهد. نیاز نیست حتما کاره‌ای باشی.
    • ارشک IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      9 5
      آخر خود شما کی هستی؟ هر سه فرزند خاتمی در اروپا و امریکا با خانواده زندگی می کنند.مشخص است که وی هیچ دلبستگی به این ملت و مملکت ندارد. حالا برای چه باید بعضی باید به دنبال حمایت از وی باشند؟
  • حسن + يك IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    42 10
    اين اصلاح طلبان خيلي نادان و فريب كار هستند ميدانستند كه اگر هم بگويند در انتخابات شركت كنيد كسي براي حرف انها تره هم خورد نميكند و خاتمي ملعون با اين كار خواست دوباره مثلا مردم را فريب دهد و بگويد كه من راي ندادن مردم هم راي ندادند و اين عدم مشاركت را به اسم حمايت از خود تعبير كند در حالي كه كور خوانده اگر حكومتي 41 درصد طرفدار سخت و واقعي داشته باشد هيچ اسيبي به او نمي رسد مطمئن باشيد
    • محمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      عزیز دل به نظر من یکم آروم باش و کمی از این عقلی که خداوند به بنده هایش عطا کرده استفاده بکن
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    17 10
    وقت حدف خاتمیه
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      12 5
      خاتمی فتنه‌گر ملعون رو مردم حذف کردن. نمی‌بینی در هیچ انتخاباتی قد پر مرغ جایگاه نداره؟!
    • رضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      7 1
      بنام خدایی که خونخواه شهیدان است آنهایی که باید نتیجه این تحرکات دشمن شادکن را در آیینه آینده ببینند و مراقبت و اقدامات لازم را انجام بدن، میدانند چه باید بکنند چرا که شهدای ما حفاظت از ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی را از ایشان انتظار دارند. خدا سایه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را مستدام بداره ان شاءالله و درود خدا بر سربازان گمنام بی ادعا ، بسیجیان دلاور ، ارتشیان سلحشور و پاسداران جان بر کف
  • ماریه IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    28 8
    راستی نظر اصلاح طلب ها را من در هیچ کجا در مورد جنایات صهیونیست ها در مورد غزه ندیدم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    22 8
    از رفیق سوروس صهیونیست غير ازين انتظار نيست این‌ها مأمورند معزور
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      4 5
      کاری به جناح بازی و وجهه خاتمی در بین مردم ندارم ولی طرف خواسته بگه منم هستم
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      5 1
      کارط به حزب و سیاست وخاتمی ندارم وقتی که هدف تخریب توکلی است
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      7 3
      ۱۰:۱۹ وقتی کسی دنبال خودنماییه که حرفش نه درست باشه و نه مفید. جمله‌ای که آقای توکلی گفته هم درسته و هم مفید. خودنما خاتمیه که رأی نداده و بدون این که کسی ازش بپرسه میگه که رأی نداده.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    31 19
    ظاهرا رای ندادن آقای خاتمی خیلی برایتان گران تمام شده و گرنه طبق گفته های خودتان ایشان هیچ پایگاهی در میان مردم ندارند که بخواهند تاثیر گذار باشند از طرفی ایشان این مطلب را پس از پایان رای گیری اعلام کردند که طبعا تاثیری در آرای دیگران نداشته است
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      7 2
      برای ما خیلی منفعت‌آور بوده که دشمت خودش ثابت کرد ادعای اسلام، مردم‌دوستی و ایران‌دوستی‌اش چرت است. برای رفقات گرون تموم شده که تو رو برای انحراف اذهان عمومی فرستاده. چون ما نگفتیم بر انتخابات تأثیر داشت. گفتیم دروغ‌گوست.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    11 9
    خاتمی با ممنوعیت توسعه شهر ها در ضلع خروجی کمربندی سبب مشکل مسکن در شهرستان های کشور شد مجلس جدید با لغو این مصوبه وتوسعه شهر ها اطراف کمربندی زندگی را به میلیون ها ایرانی بازگرداند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    21 5
    وضعیت اقتصادی امروز کشور حاصل تفکرات نئو لیبرالی آقای نیلی و شاگردان مکتب فکری خودش بوده که از سال 68 تقریبا در همه دولت ها نفوذ داشته و مشاوره هایی که ایشان در زمینه اقتصاد به دولت ها داده اند سبب وضعیت امروز شده است.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      6 0
      راه حل اصلاح قوانین است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    10 3
    خاتمی خودش میدونی ارج سابق رو نداره
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    11 2
    اینکه اصلاح طلبان اقدام به تحریم انتخابات کرده اند در حالی که نمایندگانی از جانب خود اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشتند نشان از این دارد که اینها همدیگه رو قبول ندارند اگر واقعا اعتماد داشتند به هم دیگه لااقل در انتخابات شرکت می کردند و به نامزدهای طیف خودشون رای می دادن بیچاره کسانی که گول این افساد طلبان رو خوردن
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    16 2
    جریان تند رو اصلاحات که بشدت غربگرا هستند به سرکردگی افرادی مثل خاتمی - تاجزاده - حجاریان - ارمین - ربیعی - عبدی - خوئینی - کرباسچی - ظریف - عربسرخی- مولا وردی - عباس اخوندی و... و شاخه خارج از کشور انان مثل اقایان سروش - محسن سازگارا - کدیور - گنجی و.... اصلا دل در گرو ارزشهای انقلاب و راه امام خمینی ره نداشتند .انان غالبا بصورت اشکار و غیر اشکار در فتنه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی سی سال گذشته شرکت داشتند . این جریان خطرناک هم در راس و بدنه هرم قدرت در ایران حضور و نفوذ داشتند و از رانتهای مختلف بصورت حد اکثری استفاده میکردند و هم در خارج از کشور با نشان دارترین دشمنان اسلام و انقلاب و ایران مثل " جورج سوروس " یهودی و...جلسه میگذاشتند . یکی از مهمترین موانع تحقق اهداف بلند و عالی انقلاب مثل عدالت و معنویت همین جریان غربگرای اصلاحات میباشند .
  • RU ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 1
    حالا خاتمی چه جایگاهی داره بین مردم که بخواد رای بده یا نده
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 3
    یارانه رو که داری میدی به خودرو دار پس اونی که خودرو نداره چی؟ پول مملکت رو میریزید توی باک خودرو و می سوزونید بعد میگید یک اقدام ممدوح! بخشی از عامل کسری بودجه همین یارانه بنزینه تورمش هم باید قشر خودرو ندار تحمل کنند.
    • ES ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      احسنت
  • م ح IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 1
    ساز مخالف کوک کردن هم شغلیه برای خودش!!!!! عجب قومی هستند از ماست هم میخواند کره بگیرند... رشته موج سواری هم استاد هستند.. بعضی هام واقعا وذاتا مخالف همه چیز هستندونفسشون حال میاد قصدی هم ندارند..ولی انتقاد سازنده بدور از منیت ونقشه کشی از این قوم ندیدیم....
  • حمید ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 2
    خدا را شکر که شرکت نکردی و ماهیت پلید و نفاق گونه خود را نمایان کردی. هرچند که تفکرات کثیف و منافقانه تو دراذهان خیلی از مردم ایران نقش بسته وقابل پاک شدن هم نیست.بی بندوباری های اخلاقی و فساد اقتصادی وشارلاتان بازی های رسانه ایی همگی نتیجه عملکرد تو وتفکرات همسو با تو است.خدا در قران سزای منافق را مشخص کرده است.به امید ان روز
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    6 2
    محمد خاتنی شیاد فتنه کر ۳۰ سال است ِآشکار و پنهان بر علیه نظام و انقلاب و .. در حال توطئه و خیانت است او حتا در مقام ریاست جمهور اپوزیسیون نظام بود و نقش رئیس جمهور /اپوزیسیون را هنزمان بازی می کرد او برایش نظر و خواست و علائق دشمنان اسلام و انقلاب و ضد اتقلاب رنگا رنگ و آمریکا و انکلیس را به منافع اسلام و نظام و انقلاب ترجیح داده و نی دهد. محمد خاتمی این سیدک شیاد فتنه گر الان رسما بر روی نظام شمشیر کشیده ایت‌
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 3
    سید !!! محمد خاتمی آرسن لوپن انقلاب اسلامی و ایران است . او ستون پنجم دشمن است و عنری است که کارش چوب لای چرخ نظام و انقلاب گذاشتن است . مماشات با این فتنه گر شیاد منافق ..مایه تاسف و شگفتی است.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 2
    احتیاج به گفتن آقای حاتمی نیست همه ایشون رو می شناسن و درست تصمیم می گیرند
  • نشناس IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 3
    خاتمی نباید بیشتر از این خودش رو ضایع کنه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 2
    خاتمی شفاف از خودش و عپلکردش در باره انتقادهای گوناگون‌به ویژه حسین سریعتمداری دفاع کند. که گفته: ما اسناد فراوان و غیر قابل انکاری در دست داریم که از هویت واقعی و ضدوطن شما حکایت می‌کند. چرا شکایت خود از کیهان را دنبال نمی‌کنید تا این اسناد رسماً نیز بر ملا شود. ما بار‌ها به بخش‌های قابل توجهی از این اسناد اشاره کرده‌ایم، ولی انتظار از دستگاه قضائی آن است که شکایت آقای خاتمی از کیهان را به جریان بیندازد و جلسه دادگاه را نیز علنی کند تا همگان از هویت واقعی او باخبر شوند
  • نادر IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 6
    بتوچه که کی رای داد کی نداد اینکه اکثر مردم رای ندادن همه خائنند. مردم اینطور تشخیص دادند .مگه زوره .خوب نمیخواد رای بده.چرا آنقدر جلز وولز میکنید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 4
    اصلا دیگر نیازی به ارائه سند و مدرک از جانب آقای شریعتمداری در مورد خیانت و خباثت مردک منافق فتنه گر محمد خاتمی نیست . چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . محمد خاتمی این نوچه سوروس ! مخصوصا بعد از رحلت امام خمینی ماهیت پلید و خباثت و خیانت بار لیبرال منشانه و لمپن مآبانه خود را نشان داد و از هر فرصتی برای ضربه وارد کردن به ارکان نظام اسلامی دریغ نکرد و پشت پرده همه خیانتها و شرارتها و فتنه گریها و آشوب و آغتساشگری ها بوده است . خاتمی این عمر و عا ص زمان انشالله بزودی به تیر غیب الهی مبتلا خواهد شد و به امداد نا پاکش یزید و معاویه خواهد پیوست.
  • حامد پلاس IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    24 3
    من جوابت رو دارم آقای توکلی....وقتی مریضت لاعلاج باشه و قطع درمان هم شده باشه و کارش هم تموم باشه رو که دیگه به بیمارستان نمیبرن،بلکه میذارن تا نفسهای آخرش رو حداقل راحت بکشه و آخر الامر میبرن گورستان حتی اگه پدرت هم باشه،..... خیلی رفتیم پای صندوق( بیمارستان) اما هر بار نامیدتر شدیم از علاج و شفای عاجل.
  • مرصاد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 1
    از این به بعد ؛ اسرائیل ، منافقین و شبکه های معاند ، حامیان اصلی خاتمی خواهند بود !!
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      3 2
      از این ببعد !!!!!! بیش از ۳۰ سال است که رادیو لندن و صدای آمریکا و اسرائیل و تلویزیون های ضد انقلاب حامی و مبلغ سید شیاد هستند اصلا رمضان پور معاون خاتمی مسئول تلویزیون صهیونیستی ابران اینترنشنال است
  • 7 مقدس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    مردم سالاری چه واژه غریبه ایی
  • رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 2
    فرودگاه امام خمینی رو ایشون(آقای خاتمی) ساخته. پشت ارمنستان وایساد وقتی یه عده میگفتن چرا رفتی پشت ارمنستان بعد الان متوجه شدن آذربایجان چه خاندان پستی بهش حکومت میکنن و ضد ایرانن. آقای خاتمی بسیار سازندگی کرد و رئیس جمهور خوبی بود ولی الان منحرف شده. اون روحانی بود از اول خائن بود
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      28 2
      خاتمی بخاطر علاقه به علی اف نام دریای کاسپین را که در داخل ایران توسط،رضا شاه مازندران نامیده شده بود به نام خزر تبدیل کرد تا با آن ها هم‌نوا شود خاتمی از اول نماینده یهود در ایران بود
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      35 0
      این مردک ملعون (خاتمی فتنه‌گر لعنت الله علیه) با دستای خودش فرودگاه ساخته؟!! بودجه مملکت بوده. اون وقت یه دونه فرودگاه دستاورد شد؟! کیا ازش استفاده می‌کنن؟! ثانیا یک وظیفه از هزاران وظیفه‌ای که انجام نداده بوده. با یه دونه فرودگاه اونم فرودگاه! می‌خوای این خبیث منافق رو پاک‌سازی کنی؟! ثالثا پشت ارمنستان ایستاد؟!!! پس چرا پشت اسلام و ایران نایستاد این منافق فرصت‌طلب؟!
  • رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 1
    فرودگاه امام خمینی رو ایشون(آقای خاتمی) ساخته. پشت ارمنستان وایساد وقتی یه عده میگفتن چرا رفتی پشت ارمنستان بعد الان متوجه شدن آذربایجان چه خاندان پستی بهش حکومت میکنن و ضد ایرانن. آقای خاتمی بسیار سازندگی کرد و رئیس جمهور خوبی بود ولی الان منحرف شده. اون روحانی بود از اول خائن بود
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      (خاتمی ) با دستای خودش فرودگاه ساخته؟!! بودجه مملکت بوده.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    خاتمی لعین تاامروز منافقانه برخورد میکرد ولی این بار همچون اربابش وپیروی ازاو تحریم راپیش گرفت وپرده نفاق راکنار ودشمنی وخروج برنظام راعلنی کرد دشمنان ج ا ا که خاتمی انهارا رهبری میکند برایشان تغییری حاصل نمیشود اما احمقهایی کهدل به این منافق وحجت اسلام امریکایی دل خوش بودند دیگر باکنار رفتن پرده نفاق بیدار وهوشیار خواهند شد که پلیدترین موجود روی زمین بدرستی سرمایه اسراعیل وساق دوش شیطان است
  • حسن IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 1
    باسلام.. آقای خاتمی هیچگاه پیش از پایان فرایند انتخابات از رای ندادن خود خبر ندادند پس شائبه تاثیر گذاری منفی در انتخابات منتفی است. از فردای پایان دولت اصلاحات انواع فشارها و پاپوش ها و تهمتها برای خاتمی تدارک دیده شد با این نیت که خاتمی از ایران برود ومسیر اپوزیسیون خارج نشین را در پیش گیرد. اما نجابت خاتمی هربار مانع موفقیت بد اندیشان شد. این خاک به تاریخ نمانده است گرفتار از این همه خونی که بر این خاک رسیده
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 0
      اولا این ...آقا نیست و فتنه‌گره. ثانیا کی گفت تأثیر داره؟! ما که می‌دونیم دوزار پایگاه اجتماعی نداره. میگیم نفاق‌شو علنی کرد. ثالثا چرا از ایران بره وقتی مجری پروژه براندازیه به خیال ابلهانه خویش؟!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    نه تنها خاتمی بلکه اکثریتی که در انتخابات شرکت نکردند دیگر از آیتده و تفییر وضعیت ناامید شده اند به قول نظامی گنجوی آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
    • ضدانقلاب آدم شده؟!! IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 1
      از آن اکثریتی که شرکت نکردند، ۳۰ تا ۴۰ درصد در هیچ انتخابات مجلسی و هیچ وقت حتی در دوره‌های ارزانی طبق تجربه تاریخی شرکت نمی‌کنند. چون سوادش رو ندارند بین نامزدهای زیاد انتخابات کنن. چون زندگی‌شون رو وقف حرفای خاله‌زنکی و دور دور کردن خیابونا کردن و به قول خودشون به سیاست کاری ندارن. براشونم فرقی نداره جمهوری اسلامی سر کار باشه یا شاه گوساله. پس اول حساب کن ببین درصد وجودتون به دو رقم میرسه بعد حرف بزن. ثانیا اوضاع هر چه قدر بد هم باشه که نیست، چاره‌اش انتخابات است. اونایی که شرکت نکردن به جز اون گروه همیشه تعطیل اولی، مشکلی با مشکلات ندارن. اتفاقا اکثرشون از سوسولای بالاشهری هستن. اما دشمن دین و جمهوری اسلامی هستن. خدای متعال با احکامش جلوی فسادشونو گرفته. برای امیال پلیدشون تودهنی خوردن که نمیان. وگرنه رأی‌دهندگان بیش از اون سوسولای بی‌قید و بند بالاشهری درگیر مشکلاتن.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    بیسواد تو دیگه کی هستی تو کجای این کشور هستی که بجای مردم صحبت میکنی
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      به جای من و ده‌ها میلیون مثل من صحبت می‌کنه. تو کی هستی منافق مفنگی؟! از کمپ ناله سر میدی؟!
  • حمیدرضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    همین جناب احمد وکلی پر ادعاکسی هست که باعث وزیر شدن مجدد بیژن زنگنه شد!
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 1
      هر کسی باشه. این حرفش درسته. خاتمی منافقی همه‌جانبه است از نظر اسلام‌دوستی، ایران‌دوستی و مردم‌دوستی
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 1
    خاتمی را باید برای همیشه از انتخابات حذف کرد
  • قره چمنی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    خاتمی خیلی وقته خودش را خراب کرده یعنی شلوارش را
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    دیگر در خاتمی هیچ خیری وجود ندارد. امیدوارم خداوند به حرمت ملت ایران برکت را از عمر کثیف و پلید این خائن بردارد.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 2
    خاتمی امید داشت وضعیت تغییر کند تا تحریمها برداشته شود و چالش های مملکت قبل از اینکه تبدیل به ابرچالشهای غیر قابل حل شود برطرف شود ولی مثل اینکه بعضی از مردم این موضوع را متوجه نمی شوند.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      اون که متوجه نمیشه شماهایید. خاتمی فتنه‌گر لعنت الله علیه امید واهی داشت که اصل نظام تغییر کند که به اراده الله العلی العظیم نقشه‌هاش بر علیه خودشون شد.
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    به هر حال رسیدم به جایگاه بی ارزشترین پول دنیا رتبه ۱۵۰ در شاخص فساد حال مردم خوب نیست اما مفسدین سرحالن چای دبش ، اکبر طبری ، حسین فریدون اینها باید اعدام میشدن نه آزاد.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 1
      جایگاه بی‌ارزش‌ترین پول دروغه‌. اقتصاد نوزدهم یا هجدهم دنیاییم. رتبه ۱۵۰ در شاخص فساد هم دروغه. حال ما مردم هم خوبه چون در جمهوری اسلامی نفس میکشیم. با همه فسادهایی که نوشتی در حدود قانون برخورد جدی شده که از افتخارات نظام هست. از این به بعد خواستی دروغ بگی منبع دروغتم بگو!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    چرا از روایت توکلی ار فساد سیستماتیک در کشور چیزی نمیگی؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      چون فساد سیستماتیک نداریم. یعنی فسادی که اصل نظام پشتیبانی و دنبال کند. هر چه هست تخلف است که بهش نمیگن سیستماتیک. این سیستماتیک رو برای فریب مردم تکرار کردید که ره به جایی نبرد و اینک ضایع شدید.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 2
    فقط شعارهای پوچ، دستاوردش برای مردم خستگی و دلمردگی...
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    20 1
    دشمنی خاتمی با انقلاب از همان روزهای اول انقلاب بوده نه 14 سال پیش اغتشاشات سال 78 هم توسط خودش و یارانش در دانشگاه تهران از پشت پرده هدایت می شد مجلس ششم را با تشکیل حزب از دولت خودش تشکیل داد بی حیایی و بی حجابی و هنجار شکنی اجتماعی را خودش ایجاد کرد زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت هاشمی بود که برکنار شد کارش همین بود اما متاسفانه شورای نگهبان اشتباه نابخشودنی کرد که ایشان را تائید کرد و این همه مشکل برای کشور ایجاد کرد از دشمنی با رهبری معظم انقلاب کم نگذاشت در همان زمان با جورج سورس صهیونیست خودش را عیان کرد و فتنه گری خودش را در سال 88 عریان کرد در حقیقت سال 88 بود که دشمنی خودش را با جمهوری اسلامی عیان کرد اما چرا دادستانی محترم انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت این فتنه گر از خدا بی خبر را آزاد گذاشته اند جای تعجب که نه جای تاسف دارد
  • مهدی US ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    این بابا هر طرف باد میاد همان طرف می‌رود یک روز زنگنه مفسد و رانت خور را تائید صلاهیت می کنه دختر زیبا کلام را برای پسرش می گیره یک روز هم اصولگرای دو اتیشه می شود.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 1
    اگر بنا باشد هر کس که رای نداد، دشمن باشد پس تعداد زیادی از مردم کشورمان را در این خط کشی جدید از دست خواهیم داد.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      تعداد زیادی از مردم کشورمان مثل مردم هر کشوری از اول دشمن خدا و اسلام بوده‌اند و اصلا تحفه‌ای نبودند که از دست‌شان داده باشیم. تعداد زیادی هم کاری به سیاست ندارند ابلهانه و متأسفانه. خط‌کشی همینه. هر کسی عامدانه رأی ندهد دشمنی کرده.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اما دون کیشوت چه نسبتی با توکلی داره!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    خاتمی روحانی قالیباف رسایی احمدی نجات توکلیووووووووووو چه کار کردن جز اینکه به خود و خانوا ده آسان رسیدند اگه به ایران و ایرانی می‌رسیدند این اوضاع مملکت و جوان ایرانی علاف نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس