سعید شریعتی.jpg

در قبال انتخابات اخیر و برای مردم؛ هیچ اهمیتی ندارد که موضع امثال عبدا... مهتدی و چپ‌های تحریمی در قبال انتخابات چیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

زنی در تهران که ۸ سال در غار زندگی می‌کرد!

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در یک نشست خبری با بیان اینکه دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید پاسخگو باشند، گفته است: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع چند بعدی است که باید به آن توجه کنیم. موضوعات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می شود و نیاز به یک پروسه برای رفع آن است. در دره فرحزاد که قریب به هزار معتاد متجاهر داشت، یک زنی را دیدیم که ۸ سال در یک غار مانند زندگی می کرد و بیرون نیامده بود.

به گزارش ایلنا، او با اشاره به خدمات شهرداری تهران افزوده است: پنجره های خانه های مشرف به دره فرحزاد تا آن زمان رو به دره باز نمی شد، اما الان در این منطقه یک اکوپارک در حال احداث است.[۱]

*فرحزاد از نقاط متمکن شهر تهران است و اگرچه دره فرحزاد و حواشی آن همواره به حضور معتادان متجاهر مشهور بوده است لکن باید دقت شود که بروز محرومیت های بزرگ در نقاطی که متمکنین زندگی می کنند، میتواند حاکی از نبود عدالت اجتماعی باشد.

به این معنی که می توان در یک احتمال متصور بود که احتمالا اغنیا و ثروتمندان به وظایف خود در قبال ندارها و مستمندان عمل نکرده اند که یک فرد گورخوابی می کند و یا فردی دیگر ۸ سال در محیطی شبیه به غار زندگی کرده است.

البته در حیث دیگر ماجرا باید به این نکته هم توجه داشت که "زندگی بد" عموما و بویژه برای معتادان یک انتخاب است و کسی مقصر این انتخاب آنان نیست لکن این حقیقت رافع وظایف ثروتمندان و متمولین نیست و آنها باید خیرات اجتماعی و کمک های خود را به گونه ای گسترده و سازماندهی کنند که مثلا افکار عمومی بداند در فلان منطقه محروم یا متمکن؛ همواره از حیث غذا و سرپناه مشکلی وجود ندارد مگر اینکه افرادی با انتخاب خود به غارها و گورها و گرسنگی تبعید شده باشند.

من حیث المجموع شنیدن این خبر، آنهم در ماه مبارک رمضان، تلخ می نمود لکن امید است که چنین رخدادهای موجب تنبّه جامعه و مسئولان شده و من بعد از این به گونه ای شاهد خبرهای خوبِ بیشتر در زمینه خدمات مسئولان و کمک های مردم باشیم که شنیدن چنین خبرهایی صرفا با احتمال انتخاب فردی افراد ممکن باشد.

***

موضع بی‌اهمیت مهتدی و چپ‌های تحریمی درباره انتخابات!

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

سعید شریعتی، از چپ‌های تحریمی در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، درباره انتخابات اخیر اظهار کرده است:

"روراست باید بگویم که من انتخابات ۱۴۰۲ را پدیده سیاسی تلقی نمی کنم. اگرچه در حواشی هر آوردگاه سیاسی؛ کنشگران، تحلیلگران و فعالان سیاسی حضور دارند و محتوایی ارائه کرده و هیجانی شکل می‌گیرد، اما در انتخابات ۱۴۰۲ حتی همین هیجانات هم ایجاد نشد."[۲]

*آشکارا باید به سعید شریعتی و سایر چپ های تحریمی یادآوری کرد که هیچکس منتظر نظر آنها درباره انتخابات نیست. همانطور که برای هیچ ذهن عاقلی هم در ایران مهم نیست که امثال عبدالله مهتدی تجزیه طلب و نتانیاهو و سایر مخالفان حکومت اسلامی درباره انتخابات چه می گویند؟!

چه اینکه چپهای تحریمی اساسا از ساحت دموکراسی، قانون و مردمسالاری خارج شده اند.

در بحث بی اهمیت بودن نظر چپهای تحریمی همچنین باید این حقیقت را گوشزد کرد که در ایران اسلامی همچون همیشه شاهد برگزاری یک انتخابات قانونی بوده ایم و نتیجه این انتخابات قانونی هم برای همگان واجب‌الاطاعه است.

***

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

مسعود پزشکیان، از اصلاح طلبان نجیب و منتخب تبریز در انتخابات اخیر، طی سخنانی در اشاره به انتقادات عده ای از قالیباف گفته است: اگر قرار باشد افرادی که در روزهای گذشته، اظهارات غیراخلاقی و غیرمنطقی مطرح کردند در قامت ریاست مجلس قرار بگیرند، قطعا ریاست آقای قالیباف منطقی‌تر بنظر می‌رسد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: اینکه بیایم هنوز از راه نرسیده و کار نکرده، فردی را نقد کنیم که کارهای زیادی انجام داده است، منطقی نیست؛ افرادی که به قالیباف نقد می‌کنند، کجای مملکت را توانسته‌اند درست کنند؟[۳]

*وجه تمایز و بیت الغزل فعال سیاسی "عقلانیت" است. عقلانیتی که اگر وجود داشته باشد؛ دسته بندی راست و چپ و عوام و خواص چندان پررنگ نخواهد بود.

عقلانیت آقای پزشکیان در تحلیل این قضیه در حالی است که طی هفته های اخیر شاهد انتقادات بدون سند و فریادهای جماعت بی هنر و مدعیان ارتباط با امام زمان علیه آقای قالیباف بودیم. مردی که نه تنها از سابقه خوب و جهادی برخوردار است بلکه تا این لحظه هیچ سند قضایی نیز علیه وی وجود ندارد و مهمتر از همه اینکه کارنامه ای مشحون از کارآمدی و تأییدات رهبری نظام دارد.

کارنامه ای البته منحصر به فرد که در نزد مردم تبدیل به شاقول تشخیص سره از ناسره شده و جامعه عملکرد همه مدیران از شهرداری گرفته تا رئیس جمهور را همواره با عملکردهای جهادی قالیباف می سنجند.

دقت شود که اشاره به این کارنامه خوب به معنی عرض ارادت ما به محضر قالیباف و یا بستگی ارگانیک ما با او نیست بلکه صرفا به معنی حمایت از کارنامه های خوب در هرکجا و توسط هر شخص در جبهه راست یا چپ است. کما اینکه مشرق پیش از این از عملکرد درست کسانی مثل محسن هاشمی، بهزاد نبوی، استاندار محترم مازندران و... نیز حمایت کرده و یا همواره پشتیبان "چپهای نجیب" بوده است.

عقلانیت پزشکیان همچنین نشان داد که چرا اصلاح طلبان عاقل و نجیب بر سوپرانقلابی های شداد و غلاظ که طی هفته های اخیر از یمین و یسار به قالیباف تاختند مرجح هستند و چرا بیشتر از اینان به درد مردم می خورند؟

چه اینکه اصلاح طلبی که تشخیص دهد ریاست یک اصولگرای کارآمد بر مجلس منطقی است حتما از انتفاع بسیار بیشتری نسبت به سوپرانقلابی های بی قاعده برای مردم خواهد داشت.

در اینجا البته اشاره به رأی خوب مردم تبریز در انتخاب آقای پزشکیان نیز ضروریست. چه اینکه شاهدیم این رأی خوب چگونه مشغول دفاع از عقلانیتی است که منجر به کارآمدی بیشتر و البته تأثیر مثبت در زندگی مردم خواهد شد.

***

۱_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۴۵۹۲۷۴

۲_https://fararu.com/fa/news/۷۱۷۴۲۸

۳_https://www.etemadonline.com/tiny/news-۶۵۴۴۰۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 59
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    این اصولگرایان تند بسیار شبیه سلیمان صرد خزاعی و توابین هستند. زمانی که امام حسن علیه السلام صلح می کنند، اینها انتقاد می کنند و زمانی که امام حسین علیه السلام قیام می کنند اینها امام عصر را تنها می گذارند. امروز خط قرمز بهبود وضعیت معیشتی مردم است و همه در این راستا باید بکوشند.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      89 6
      وقتي رسايي نوفرقاني شود، پزشکيان هم چپ نجيب!!! مي شود.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      42 4
      لطفا سانسور نکنید و به نویسنده و سردبیر برسانید: وای باورم نمی شود این تحلیل های آبکی را در مشرق می خوانم! زحمتتان نباشد کمی به حرف حضرت اقا گوش دهید و از دعوا بپرهیزید لطفا انقدر به منتخبین مردم اهانت نکنید و لطفا انقدر واژه انقلابی را به هر کسی نچسبانید حتی اگر با الفاظ سوپر و... همراه باشد کمی به عواقب فکر کنید ضمنا مگر شما نمی دانید پزشکیان کیست؟ خیانت او در برجام و اغتشاشات اخیر فراموش نمی شود یادتان باشد قرار نیست تا یکی حرف درستی از نظرتان زد بشود فرشته و اگر نظر مخالفتان را داشت بشود ابلیس!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      53 4
      رسایی که در ۱۴۰۱ در وسط آشوب ها به میدان آمد تا با تبیین مناسب بر آشوب غلبه کند می شود نو فرقانی
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      78 3
      آتیش بیار فتنه میشه نجیب
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      2 53
      اختلافات سلیقه باعث فتنه نشود .مراقب باشید به همدیگر اتهام وارد نکنید .
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 77
      دوباره رسایی اومد دعوا و توهین شروع شد. طرف طوری میگه منتخبین مردم انگار بالای 80 درصد مشارکت داشتیم
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      کلأ معلوم نیست کی به کیه؟ چی به چیه؟
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    17 17
    تازه این زنی است که بعد از هشت سال کشف شده که در این غار زندگی می کرده ببینید کسانی را که سالیان سال است در جاهایی هستند که هنوز کشف نشده اند. جای بسی تاسف است
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      20 11
      کسی مجبورش نکرده بره توی غار زندگی کنه....حتمأ بهش خوش میگذشته
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      13 4
      اینها معتادن - درست است که اینها هم انسانن و باید خوب زندگی کنن ولی کار زیادی برای معتاد ها نمی توان کرد این مخدر های جدید ترک ندارد و تا اخر عمر گریبانگیرشان است - باید کاری کرد که افراد جدیدی معتاد نشوند عمده نیروتان را بگذارید برای قوی کردن جوان ها و اگاهیشان که حتی یکبار هم برای تفریح و کنجکاوی سراغ این ات و اشغال ها نروند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    77 5
    همین پزشکیان نبود سال گذشته بدون سند و مدرک در تلویزیون مرگ مهسا امینی را به پلیس نسبت میداد
    • تک تیرانداز DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      25 1
      دقیقا حق با تویه. ادم از ارزشهای این جماعت حالش بد می شه.
    • ایرانی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      40 4
      ای قربون دهنت. از نظر ماکیاولیستها هدف وسیله را توجیه میکند
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      6 34
      مشخص شد درسته
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      46 0
      مشخص شد درسته؟!!! شما مثل اینکه هر اطلاعاتی مخالف دیدگاهت باشه رد میکنی، بر عکس مشخص شد کاملا غلط
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    61 0
    ما یکسال در یکی از محلات خوب فرحزاد ساکن شدیم به جرأت می تونم بگم یکی از بی قانون ترین مناطق تهران هست و قوانینش رو صاحبان باغ رستوران ها تعیین می کنند
  • RU ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    155 1
    آره عقلانیتش رو توی شورش قبلی دیدیم که بنزین روی آتیش می ریخت
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      3 165
      شورش یا اعتراض ؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      110 0
      شورش ززبردکی پس جای شهید و قاتل را عوض نکن که همه محور شیطانی حامی شورش هرزه ها و بی ناموس ها و سلطه ها بودند عوضی
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    28 26
    من همیشه از قالیباف دفاع کرده ام و معتقدم که وجود برای مملکت هزاران بار مفید تر از امثال روحانی و خاتمی و ظریف است ولی در مورد مسایلی که به ایشان نسبت می دهند بهتر است شفاف توضیح دهد تا دیگران موج سواری نکنند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    88 1
    مشرق آلزایمر گرفتی! همین حرفهای اصلاح طلب نجیب رو زمان فتنه زن هرزگی با یه سرچ ساده می شه پیدا کرد که گفته بود پلیس مهسا امینی را کشته و همین اصلاح طلب نجیب شما یکی از اولین تحریک کنندگان اغتشاشات گذشته بود
  • حق را بگو IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    100 0
    وجه تمایز و بیت الغزل فعال سیاسی "عقلانیت" است. عقلانیتی که اگر وجود داشته باشد؛ دسته بندی راست و چپ و عوام و خواص چندان پررنگ نخواهد بود. . . میشه بگین عقلانیت اقای پزشکیان در قضیه زن زندگی ازادی که در صدا سیما اومد و اون سخنان عاقلانه رو گفت کجا بود .
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    49 0
    خود جلیل محبی اومده میگه به من وام داده بعد شما ها میگید تهمته!!!!!!!!!
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      2 76
      مگه رییس بانک هست وام بده؟! اگر میخوای ایراد بگیرید ایراد درست بگیر نه بنی اسقاطیلی
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    98 0
    لطفا از طرف مردمی که در این انتخابات به جوانی مثل ثابتی بیش از قالیباف اعتماد کردند اظهار نظر نفرمایید.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      49 0
      حالیشون نمیشه که یه عمر آبروی انقلاب رو خرج خودشون و دار و دسته شون کردن
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 23
      خودت حالیت نمیشه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    67 3
    بله هجمه به رئیس محترم مجلس جناب دکتر قالیباف خیلی قبیح هست. البته هجمه های ناجوانمردانه آن هم در تعداد زیاد به منتخب مردم جناب آقای رسایی هم خیلی قبیح تر هست
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    128 2
    اصلاحطلبهایی مثل پزشکیان حامی فتنه مهسا کومله و برجام و... هرچی گفتن باید برعکسش کرد!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    202 2
    آقای پزشکیان همون کسی بود سر قضیه مرحوم مهسا امینی گفت کسی بی دلیل تو کما نمی‌رود حتما اتفاقی افتاده(منظورش ضرب و شتم)
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      3 37
      درود بر شرفش همونجا بود که محبوب شد.
  • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    225 1
    چطور دلتان میاد از کسی که در موضوع مهسا امینی حیثیت ایران را برد و باعث شد این همه جوون مومن تو خیابون سلاخی بشن تمجید کنید
  • مرتضی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    112 1
    سلام جناب آقای پزشکیان در مصاحبه با سایت جماران گفته که وضعیت مردم در طول 45سال روز به روز بدتر شده است خوب بود سایت مشرق همین نظر را نقد میکرد مردی که سالیان دراز در پست های مختلف نظام اسلامی از قبیل ریاست دانشگاه/ معاون وزیر/وزیر بهداشت /,نایب ریس مجلس و نماینده مردم تبریز بوده فقط به این سوال جواب دهد آیا ایشان که کارنامه ای درخشان از خودش در سایت بار گذاری کرده آیا کارنامه اش در در طول سالیان متمادی این 45سال وضعیت مردم را بدتر کرده یا بهتر اگر بدتر شده با چه رویی دنبال کاندید شد ه اگر وضع مردم بهتر شده چرا دروغ به این بزرگی را در مصاحبه با جماران گفته وچگونه میخواهد به ملت صادقانه خدمت کند
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    24 0
    هر وقت راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد،  همان جبهه خودی است «شهید ابراهیم همت».
  • FR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    7 0
    خوب جواب سعید شریعتی را دادید از این ببعد باید بدون تامل براندازان داخلی منافق را با براندازان بی وطن یکی دانست
  • عباس IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    90 3
    آقای پزشکیان در شورش زن زندگی آزادی نقش بسیار فعالی داشتند. آقای پزشکیان در قالب کردن برجام به مردم ایران و خسارتهای روحانی نقش فعالی داشتند. آقای پزشکیان در قالب کردن سند کنفرانس پاریس به مردم ایران نقش فعالی داشتند. ولی چون آقای قالیباف را تایید کردند آدم خوبی هستند. و چه تحلیلی ؟!
  • محمدایوب IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    70 3
    درود بر پزشکیان حالا که از قالیباف دفاع کردی از اصولگراها بهتری گفتی مهسا را حکومت کشته تو نبودی تو خوبی بازم بیا بگو چند تا را کشتند همین چند روز قبل تو نبودی به نظام حمله کردی اصلا قالیباف رییس تو نایب رییس
  • SE ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    216 1
    آقای پزشکیان به طبابت برسن چرا باید تلاش کنند برای ورود به مجلس درآمدش که خوبه
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    148 4
    خاک برسرتون که پزشکیان منافق رو نجیب میدونید .
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    80 2
    خخخخخ. به چه وضعیتی افتادی. قبل از انتخابات روشنفکر شده بودی کامنت چاپ میکردی. چی شد پس.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    94 6
    یک سری به افاضات آقای پزشکیان در آشوب های سال ۱۴۰۱ بزنید بد نیست!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 2
    چقدر باید یکی از زندگی سیر بشه که هشت سال نخواد رنگ آفتابو ببینه
  • عباس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    44 3
    آقای پزشکیان در موضوع شورش زن زندگی آزادی و در دفاع از مهسا امینی بسیار نجیب عمل کرد و قتل مهسا امینی را نجیبانه به گردن نیروی انتظامی انداخت. در دفاع از روحانی و عملکرد او 8 سال از او دفاع کرد و البته آنجا هم نجیب بود. در حمایت از اجرای faft و ارسال مستندات لازم و تحریم سپاه نجِیبانه عمل کرد. در دفاع از سند کنفرانس پاریس و خسارتهای آن (دستپخت ابتکار ) و خسارت 52 میایارد دلاری آن به کشور نجیبانه عمل کرد. سند جنایت بار برجام را بدون آنکه بخواند نجیبانه قبول میکرد . گفت شیخا خوب وردی را بدست آورده ای لیک سوراخ دعا گو کرده ایی
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    51 9
    عزیزی پزشکیان تو نبودی گفتی مهسای انقلابی فواحش را حکومت کشته رسایی بود اصلا رسایی مهسا راکشته تو خوبی وعزیزی
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      7 38
      حالا خوبه مشرق مثل شماها نیست و درست و غلط رو با هم میگه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    هشت سال در غاز؟!
  • امیرعلی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    53 1
    آفرین مشرق ، کم کم دم خروس داره میزنه بیرون....
  • ه حسینی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    103 7
    عجب روزگاری شده با هزار التماس و نوکر نمایی رای ملت را می‌گیرند بعد که تشت رسوایی اطرافیانشان از بام میفته، وظایف انجام داده را بعنوان طلب از مردم، فاکتور می‌کنند و خواستار وفاداری و حق شناسی مردم می‌شوند. مردم به هیچکس از مقامات بدهی ندارد و وقتی مسئولی بابت خطاهای اطرافیانش حاضر به کمترین توضیح نیست حق گرفتن هیچ مسئولیتی ندارد و کسی که این مطالبه را داد می‌زند تندرو نیست بلکه یک حق طلب است . ضمنا پزشکیان نجیب نیست بلکه حب مقام دارد و اگر بقیه اصلاح طلبها شرکت نکردن بعلت یقین دانستن عدم اقبال مردم در آن حوزه به آنهاست .
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      9 4
      کسانی که برای رضای خدا و وفای به عهد خود با شهداء در انتخابات شرکت کردند و رأی صحیح دادند اجرشان نزد خداوند محفوظ است و باریتعالی به سبب وجود همین عزیزان این نظام مقدس را از کید دشمنان مصون می دارد و اما کسانی که از روی دشمنی و لجاجت و خودخواهی و مزدوری با انتخابات قهر کردند و یا آن را تحریم نمودند اولاً طفیلی وار و از تصدّق سری گروه نخست از برکات و نعمات این نظام بهره می برند و ثانیاً اجرت مزدوریشان را حتا اربابان صهیونی بد عهد هم نخواهند داد !!!
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      5 7
      اولا اگر اصلاح طلبان در بین مردم اقبالی ندارند اجازه بدهند تا در انتخابات کانديدا بشوند و آنها را رد صلاحیت نکنند تا مردم خود آنها را پس بزنند نه اینکه شما از طرف مردم نظر بدهید، در ثانی آقای پزشکیان نجیب نیست نجیب کسی است که شاسی بلند را می‌گیرد و به ریش مردم می‌خندد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    37 3
    شاید قالیباف برای اصلاحطلبها بهتر باشه.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    76 2
    پزشکیان بابت اظهارات سال قبلش خون خیلی ها گردنش هست
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 196
    ۱- پس متوجه میشویم که منتقد دانا و جتی مخالف دانا از دوست نادان هزاران بار بهتر است ۲- متاسفانه قشر مذهبی انقللب از احمدی نژاد و احمدی نژاد نناها درس عبرت نگرفتند ۳- تلیید صلاحیت خیلی از اصلاح طلبان خیلی خیلی بهتر از بعضی های فرقان نگر است ۴- یک ذره دیگر بگذرد آقاین لیهجر هم خواهند گفت که در مورد سردار سلیمانی گفتند و و در مورد رهبری هم در آن برنامه تلویزیونی ... زدند و رفتند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    123 7
    ارزش یک پزشکیان صفر است و ارزش هزار انقلابی بسیار بالا.
  • من IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    66 6
    پرشکیان مهره سوخته نفوذی افشا شده حکومت است حالا هم به پاس خوش خدمتیهایش نان میخورد
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      6 3
      تو هم مهره منافقین از طرف اسقاطیل هستی پس بهتره خفه شی که پزشکیان هم منافقی مثل تو هست یعنی همکارید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    24 3
    اصلاح طلب نجیب ؟! مگر در مورد اسب دارید صحبت می کنید؟.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      22 3
      راست میگی. شیاطین نجابت ندارن
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      3 0
      تو حتما اطرافیانت را عوض کن
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    88 0
    پزشکیان گفته که بابت انجام هر عمل قلبی که انجام میده 50 میلیون تومان دستمزد میگیره . آیا درآمد نمایندگان مجلس آنقدر چرب هست که پزشکان قید درآمد طبابت را میزنند و وقتشون را صرف امور بیهوده در مجلس میکنند ؟!
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    22 0
    یعنی پزشکیانی که تا دیروز میکوبیدیدش یهو شد اصلاح طلل نجیب؟!!!
  • دکتری امیرکبیر IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    35 0
    بر دورو جماعت لعنت. کسانی که صحبت های دشمن شادکُن پزشکیان در ماجرای مهسا امینی رو فراموش کردند چرا بهش میگن عاقل و نجیب و منطقی!
  • داود غلامحسینی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    20 0
    تحلیل گر نجیب!
  • 313 IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    26 0
    پزشکیانی که توی انتخابات ریاست جمهوری 1400 توسط شورای نگهبان بخاطر قومگرایی رد صلاحیت شد
    • 313 IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      35 1
      خوب نظر هارو سانسور میکنی مشرق!!! فقط در جریان هستی که اون دنیایی هم هست دیگه نه؟!!
  • بهلول IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    4 0
    حضور در مجلس «انتخاب» شده ام. لذا از شما میخواهم از این گناه نابخشودنی بنده بگذرید! جناب دکتر پزشکیان! امیدوارم این چند خط، تا حدی به سوالات شما پاسخ داده باشد/۵ البته حرفهای بیشتری نیز هست که از زمان آغاز به کار مجلس دوازدهم حضورا خدمت تان عرض خواهم کرد. زیرا بنای بنده چالش با دیگران از جمله شما نیست و فکر می کنم برای حل مشکلات مردم اشتراکات زیادی وجود دارد که باید با تمرکز بر آنها، از حواشی فاصله گرفت و زمان را برای غلبه بر مشکلات از دست نداد/۶ البته اینها نکاتی است که انتظار می رفت افراد با تجربه ای مثل شما به نسل جدید منتقل کنند اما فعلا چرخ روزگار طوری چرخیده که ما دهه شصتی ها باید این بدیهیات را به بزرگترهایمان منتقل سازیم. با آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری امیرحسین ثابتی منفرد 23 اسفند 1402 پایان
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    13 55
    با توجه به اینکه از آقای قالیباف همیشه دفاع می کردیم و دفاع خواهیم کرد اما آقای پزشکیان در فتنه مهسا امینی مردود یا حداقل تجدید شدند و اصرار داشتند که (مهسا امینی) مگر می شود کسی همینطوری بمیرد (نقل به مضمون)
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      3 69
      اهل تکفیر نباشید و حکم دائمی ندهید
    • GB ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      30 1
      مشکلتون اینه که چشم بسته باید از یه سریا دفاع کنید
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 75
      آقای قالیباف نقاط قوتشون خیلی زیاد و نقاط مثبت بسیاری دارند الکی کوبیدنش به صلاح نیست .هرباغچه ای رو بگردی بالاخره کرمی درونش پیدا می کنی .خیلی زوم کردن به کسی برای ایرادگیری صحیح نیست
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 10
    اینکه چه مشکلی داره که یه سری که خودشونو سوپر انقلابی میدونند با این روش جلو‌میروند خودش جای سوال است ؟ اول چهارتا کار عملی انجام بدید که گره کشور رو باز کرده است بعد به دیگران ایراد بگیرید که تو کارنامه چندین کار بزرگ دارند
  • مهدی US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    20 0
    وقتی یک پان ترک تجزیه طلب چپ می شود. عجب روزگاری. بعضی ها یک شبه انقلابی و چپ می شوند. وقتی زمان برای انسان ها فراموشی حافضه می آورد.
  • سید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    43 0
    متاسفانه ملاک قضاوت شما در مورد افراد، نظرشون درباره آقای قالیبافه چون نه آقای پزشکیان عقلانیت چندان بالایی دارند( با توجه به اظهاراتشون سال گذشته در مورد فتنه مهسا امینی)، و نه آقای رسایی فرد ناآگاهی هستن (روشنگریهاشون در زمان تصویب برجام در مجلس رو هنوز بیاد داریم) در واقع با وجود اینکه مجلس کنونی اقدامات خوبی داشته ولی درباره بهبود وضعیت اقتصادی همراه دولت کاملا ناتوان بودند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    28 1
    انگلیس در مبنای بهایی ها همون پروزه ایران و فرهنگ ایران در مقابل اسلام را جلو می برند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    در جنگل گیلان خبریست
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    62 0
    آقای پزشکیان از صد منافق پلیدتر است ، موضع گیری در داستان مهسا امینی کومله چه جور جر می زد
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    45 1
    حالا تازه فهمیدم همه این کسانی را که بعنوان محافظه کار - اصلاح طلب - کندرو - تندرو و غیره می شناسیم همه فیلم بازی می کنن برای تحریک مردم تا آمار رای دهنده ها بیشتر بشه.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من از دستگاه خاصی حقوق نمیگیرم که داعیه داری کنم سروران!!!
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    خطرناک‌تر از آدم‌هایی که ادعای ارتباط با امام زمان(عج) رو دارند و مصیبت‌بارتر از امکان راست بودن «شایعه‌ها» نهادینه شدن خط تحلیلی بود!
  • بی نشان IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    4 0
    فردا که گندش در اومد باید برید تو لاک
  • محسن IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    14 0
    خوب خدا رو شکر که دسته بندی چپ و (مثلا) راست رنگ باخت.
  • خلیل IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    41 0
    صحبت های سال گذشته پزشکیان در ذهن ها حک شده. شهید اجاقی که در تبریز به شهادت رسید ثمره خیانت همین آقای پزشکیان است
  • رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    27 0
    پزشکیان: آدم همینجوری که نمیوفته بمیره
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    31 0
    عقلانیت پزشکیان همانجاست که میگوید مذاکره کنیم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    28 0
    خخخخخخخخخخ... حداقل تو آرشیوتون بگردید چیزایی که علیه همین پزشکیان نوشتید رو پاک کنید
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 23
    ما هم عملکرد ناپسند و مخرب آقای رسایی و حتی رائفی پور را تقبیح میکنیم و به آقای قالیباف در کلیت عملکردشان نمره 15 میدهیم که عملکرد خوبی است
  • حسین شری زاده IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    15 0
    دورو
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    42 0
    اگر هر کسی بر طبق منافع حرف بزنه نجیب هست
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    47 0
    پزشکیان کسی بود که با مقتول خواندن مهسا امینی در آتش فتنه فواحش دمید
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    15 1
    بزشکیان پانترک
  • سورنا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    6 0
    گاهی برای طرفداری و سینه چاکی طوری عنان از کف میرود که فراموش میشود که همین پزشکیان که امروز به خاطر سخنی درست بالایش میبرید فردا ممکن است سخنانی نادرست بر زبان بیاورد همانطور که در گذشته و در جریان فتنه مهسا امینی چنین سوابقی در کارنامه ایشان وجود داشته و دارد.
  • ابوالفضل US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    59 0
    پس که اینطور!!! شاقول هم شده ؟؟!!!
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    17 0
    نون به نرخ روز خور
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    11 0
    کارنامه ای البته منحصر به فرد که در نزد مردم تبدیل به شاقول تشخیص سره از ناسره شده
  • آرش IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    45 0
    پزشکیان کسی بود که گفت مهسا امینی کشته شد بدون سند ومدرک
  • ساس IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    رمز و کد عملیاتی جدید رسید حور العینی که هشت سال نظر نامحرم بهش نخورده
  • سعید IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    103 1
    دوران بخور بخور به سر میاد و یک انقلابی دیگر در شرف وقوعه که انقلاب اسلامی را راست و اصلاح خواهد کرد
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 11
      حتما سرکرده اش هم آقای رسایی متوهم
  • سعید IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    29 0
    انقلاب عدالت اجتماعی ایران اسلامی در رای مردم متبلور گشته
  • مجید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    7 0
    خودمان را گول نزنیم!
  • امیرحسین IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    40 0
    الان شما به اختلاف دامن نمی زنید؟ اگر یکی میگفت ارزش یک پاجوش بهتر از هزار چنار بد نبود؟ تا حالا پزشکیان از هر کی دفاع میکرد میکوبیدید، حالا شد نماینده عقلانیت؟
  • امیرحسین IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    47 0
    الان شما به اختلاف دامن نمی زنید؟ اگر یکی میگفت ارزش یک پاجوش بهتر از هزار چنار بد نبود؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    7 0
    اگر خیلی ناراحتی کمک کن جرقه اشوب مهسا امین رابرای جای دیگر تدارک ببینند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    مردم عبرت بگیرید.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    31 0
    رسایی را هم فرقانی بکنی
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 59
      فرقانی ها که رفتند به جهنم ولی نئوفرقانی ها و عواقب کارشان را سال بعد در مجلس و انتخابات بعدی خواهیم دید مثل عاقبت موسوی خویینی ها و آقای رسایی که داره حا پای اون می‌گذارد البته مطلب دفاع از آقای پزشکیان خیلی خیلی خیلی تابلو بود و به نظرم ضربه به آقای قالیباف که با تمام انتقاداتی که بهش دارم ولی خیلی بهتره از منافقهایی مثل آقای پزشکیان و آقای رسایی که راه را گم کرده
  • حسن IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    24 0
    پزشکیان همان کسی است که بنزین روی ماجرای مهسا ریخت
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    49 0
    پزشکیان اگه نجیب بود که در فتنه مهسا امینی بنزین روی آتش نمی ریخت و نظام را متهم به کشتن نمی کرد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    3 0
    مقام معظم رهبری فرمودند برجام خسارت محض است ولی همین پزشکیان برجام و نخونده و چشم بسته از برجام حمایت می کند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    40 0
    چیزی که این روزها یادآوریش خیلی به آدم میچسبه شکست چنارهای بی‌ثمر در برابر پاجوش‌ها ست.
  • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    هر چه جلو تر میرویم به ابعاد پیچیده بیشتر پی میبریم
  • محمد US ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    13 0
    ارادت ما به آقای رسائی بیشتر شد و حال ما گرفته شد
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 0
      با هم محشور بشید
    • محمد US ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      21 0
      چرا مرا سانسور میکید، اگه این هم میخواهید سانسور کنید کلا بی خیال سید.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 0
    پزشکیان نجیب نبوده بلکه سالهاست بر یک مدار میچرخد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    10 0
    این انتخابات مایه عبرت بود برای اهل بصیرت .
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    19 0
    مطلب زیر در باره جناب پزشکیان است الزامات "تابُوا و أَصلَحوا و بیَّنوا" منظور رهبری شما بودید آقایان!/ پزشکی که نمی‌دانست مرگ تصادفی مهسا امینی ممکن هست یا ممکن نیست؟! حاشیه از مجلس: بگو مگوی "پزشکیان" و "ادیانی" بر سر خاموش کردن میکروفون خواصی که دچار اشتباه شده اما به جای اصلاح‌گری؛ سخن اول خود را پاک می‌کنند، به وادی سکوت فرو می‌روند و یا همرنگ جماعت می‌شوند و موضع اول را دست‌نخورده باقی می‌گذارند از عوامل انحطاط جامعه هستند.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    72 0
    حالا پزشمیان دروغگو که گفت پلیس با چوب زده توی سر امینی و شهید عجمیان رو به شهادت رسوند خوب شد.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    72 0
    پزشکیان مهسا کومله عشاق کانادا و ترکیه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    59 0
    عاشق پزشکیان و پزشکیان عاشق مهسا کومله.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    15 1
    جناب مشرق تا بحال تو را خودی می پنداشتم و عمده تحلیل هایت را دوست داشتم اما ... بله خودت کاری کردی که دیگر سایتت را هم باز نکنم. تو در دشمن شناسی آزاده عمل نکردی و کسی را ملاک قرار دادی که حاضر نیستم با او بهشت بروم چه برسد به ... دعوای درون خانوادگی را به اغیار چه کار؟!!! اشتباه کردی و تا دیر نشده عذر خواهی کن و السلام علی من اتبع الهدی
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    ترس از تایید نشدن اعتبارنامه وردشدن درمجلس .متهم ردیف اول اشوبها رابه هذیان گویی انداخته.بنظر من اگر تایید هم کردند بارسواسازی کامل دوباره نیش زهرالودش رابکشند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    خیلی از امثال پزشکیان متاسفانه رد صلاحیت شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس