علی تاجرنیا

یک نماینده مستعفی مجلس ششم که سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را نیز دارد به تازگی از شورای نگهبان و روند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات انتقاد کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صف‌آرایی مردان اژه‌ای برای مقابله با گرانی

صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ "کارگران" درباره افزایش حقوق خود بدانند...

"احمد اسدیان"، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در پی بازدید اخیر خود از فرودگاه بین المللی مهرآباد در راستای احقاق حقوق عامه گفت: این بازدید در راستای احقاق حقوق عامه و رصد و پایش سایت‌ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما در دستور کار این سازمان قرار گرفت که نتایج حاصله مؤید نارسایی‌ها و مشکلاتی در این حوزه است.

به گزارش ایلنا، وی به برخی از مشکلات از جمله تخلف گرانفروشی در عرضه بلیت اشاره کرد و افزود: این امر منجر به ایجاد نارضایتی در مسافران و سرگردانی آن‌ها شده و علاوه بر آن، تأخیرات مکرر و لغو پروازها در ماه‌های اخیر، عدم پرداخت جریمه و جبران خسارت از سوی تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی نیز بر نارضایتی مسافران افزوده است.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ارسال نامه به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی باید برنامه‌ریزی دقیق برای دسترسی عموم اقشار جامعه به خدمات حمل و نقل هوایی مناسب و نیز نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی در عرضه و ارائه بلیت هواپیما انجام شود.

اسدیان به عدم تمکین برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای رعایت سقف قیمت مصوب پس از موقوف الاجرا شدن رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده که بر اساس بند «ج» ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم و به منظور اجرای صحیح قانون و جلوگیری از فروش بلیت خارج از شبکه رسمی «ایجاد بازار سیاه» و مازاد بر ظرفیت هواپیما و همچنین جلوگیری از فروش چارتری و اجباری بلیت هواپیما به همراه محل اقامت شامل مسافرخانه، هتل و ...، نظارت مؤثر بر شرکت‌های هواپیمایی برای رعایت شیوه نامه حقوق مسافر هوایی اعمال شود. [۱]

*قوه قضائیه بر اساس قانون، مدعی العموم است و باید به هر جرمی که موجب تعدی به حقوق عامّه می شود برخورد کند.

یکی از بارزترین مثال های تعدی به حقوق عامّه نیز "جرم گرانی" است. جرمی که خاصّه طی ۲ سال اخیر و به دلیل نبود نظارت کارا بر بازار، توانسته معیشت مردم را دچار مشکل کند و از قدرت خرید مردم بکاهد.

اگرچه حجت الاسلام محسنی اژه ای دو سال قبل و در راستای اجرای وظیفه مدعی العمومی قوه قضائیه بخشنامه‌ای رسمی منتشر کرد و خواستار ورود دادستان ها به مسئله گرانی شد [۲] لکن اثر چندانی از این دستور ندادیم تا ورود اخیر سازمان بازرسی به مسئله گرانفروشی بلیط در ایرلاین‌ها.

اکنون باید منتظر ماند و دید که حرکت سازمان بازرسی در نظارت بر گرانی بیقاعده این روزها منتج به نتیجه خواهد شد و ادامه خواهد یافت یا اینکه بخشنامه ها و بروکراسی اداری و مصلحت‌های بیجا رهزن "جهاد قوه قضائیه در مبارزه با گرانی" می‌شود!؟

***

"کارگران" درباره افزایش حقوق خود بدانند...

صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ "کارگران" درباره افزایش حقوق خود بدانند...

شهباز حسن پور، نماینده منتخب مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید بر اساس تورم باشد، گفت: نباید سرمان را مثل کبک زیر برف کنیم و بگوییم از هیچ چیز خبر نداریم؛ بعضی از کارگران فرزندان خود را از رفتن به مدرسه باز می دارند چراکه توان تامین هزینه های مدرسه را ندارند.

وی که در مصاحبه با شفقنا سخن می گفت، با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز و همچنین وضعیت لجام گسیخته قیمت ها هستیم تصریح کرد: بر اساس اعلام قانون اساسی، حقوق و دستمزدها باید بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده باشد.

حسن پور گفته است: مسئولین دولتی و وزیر کار باید همکاری لازم در خصوص افزایش حقوق کارگران را داشته باشند چراکه نه تنها برخی کارگران با خروج از کارخانه ها و مراکز تولیدی به مشاغل کاذب روی می آوردند بلکه بخشی از کارمندان دولت هم به دلیل حقوق پایین، مجبور هستند دو شیفت کار کنند. [۳]

*در سخنان ظاهرالصلاح نماینده منتخب کرمان ۲ حلقه مفقوده وجود دارد!

نخست اینکه هرگونه مطالبه نمایندگان درباره افزایش حقوق ها اگر همزمان با "مطالبه مبارزه با گرانی" نباشد یا یک حرکت پوپولیستی است و یا یک خواسته ناآگاهانه که از نبود تحلیل درست اقتصادی نشأت میگیرد. چه اینکه همه می دانیم قشرهای کارگر و کارمند جامعه بیش از آنکه مطالبه ای درباره حقوق های خود داشته باشند و یا خواستار افزایش غیر منطقی آن باشند؛ خواستار کنترل گرانی از سوی دولت هستند.

گزینه ای که مثلا در صحبت های آقای حسن پور شاهد آن نیستیم.

حلقه مفقوده دیگر نیز تأکید بر معقول بودن هر گونه افزایش حقوق است. به این دلیل که اقتصاد ایران به شدت متأثر از کشش های تورمی است و مبحث "افزایش حقوق ها" نیز کشش تورمی فراوانی دارد و بلافاصله منجر به جامپ قیمتی در برخی کالاها و خدمات می شود. پس مطالبه اصلی باید متعادل بودن افزایش حقوق ها در کنار برخورد دولت با گرانی باشد.

***

صحبت های مردی با سوابق عجیب علیه شورای نگهبان!

صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ "کارگران" درباره افزایش حقوق خود بدانند...

علی تاجرنیا، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد درباره انتخابات و فعالیت های شورای نگهبان گفته است:

"این که مدام گفته می شود در همه کشورها نهاد ناظر وجود دارد، درست است اما شکل کارشان به هیچ وجه شبیه به شکل کار شورای نگهبان نیست. در واقع شرایط کاندیداها در دنیا اغلب قابل اندازه گیری است اما در انتخابات ما هرچه از گذشته به حال آمدیم، شرایط برای صلاحیت داشتن کاندیداها دشوارتر و غیر شفاف تر شده است. "

*آقای تاجرنیا در حالی در جایگاه قضاوت پیرامون صلاحیت نامزدها و انتقاد از شورای نگهبان نشسته است که در سابقه شخص وی؛ "استعفا از نمایندگی مردم در مجلس ششم"، "تحصن در مجلس ششم" و دستگیر شدن به دلیل فعال بودن در فتنه سال ۸۸ وجود دارد.

ما قضاوت درباره اظهارات تاجرنیا و سوابق وی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

***

۱_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۴۵۹۸۶۰

۲_mshrgh.ir/۱۴۸۳۱۴۷

۳_https://fa.shafaqna.com/?p=۱۷۶۰۶۶۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    11 2
    برای مبارزه باگرانی چه کردید؟
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      9 6
      تاجرنیا و تاجیک و تاجزاده و تاجگردون و مخرج مشترک شان همان تاج سرشان است !!!!
    • alir IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      2 0
      اقتصاد علم است همچنان که اگر جزئیات یک قطعه خودرو توجه داشته باشید باید قالبها پیچها .. باید روی هم متمرکز و قالب گرفته باشند... کشور داری سیاست - اقتصاد - امنیت هر کدام متخصص خود را می خواهد... لذا تا کار را به کاردان سپرده نشود اوضاع میزان نخواهد شد. و البته هرکسی این شرایط را ندارد و باید بررسی شود چون شمه مدیریت علاوه بر علم هنر نیز می باشد...
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    12 5
    نویسنده‌ای محترم حقوق کارگر همیشه پشت سر تورم حرکت کرده و هر ساله نسبت به سال قبل کاهش داشته یعنی دولت هرساله یک سال به خود وکارفرما زمان داده که بودن افزایش دستمزد کالا و خدمات را گران کند و متأسفانه حتی بعد از این یک سال هم دستمزد را متناسب با تورم افزایش نداده وقتی حقوق کارگر ۳درصد در قیمت‌ها تأثیر دارد ولی قیمتها تا ۴۰ ،۶۰ و۸۰درصد افزایش داشته مطالب شما جرندیاتی برای توجیه ظلم دولت نیست
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    7 3
    اینکه به گرانفروشی ایرلاینها باید ورود کرد شکی نیست ولی معیشت اکثریت مردم بدبخت که هواپیما را از نزدیک ندیده است برنج و روغن و گوست ولوبیا و لباس و اجاره بهاست نه هواپیما خواهشا با این کارهایتان مردم بدبخت را مسخره نکنید
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    9 3
    جناب اژه ای محض رضای خدا گرانی دیگر قابل تحمل نیست فقط بلیط هواپیما نیست بیایید در سطح شهر وبازار ببینید چه خبر است
  • بهنام IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    4 4
    کسری بودجه را کاهش دهید و بودجه را متعادل کنید تورم کم میشود و گرانی از بین می رود نیاز به مبارزه قضایی هم نیست
  • حسام IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    4 3
    حلقه مفقوده دیگر نیز تأکید بر معقول بودن هر گونه افزایش حقوق است. به این دلیل که اقتصاد ایران به شدت متأثر از کشش های تورمی است و مبحث "افزایش حقوق ها" نیز کشش تورمی فراوانی دارد و بلافاصله منجر به جامپ قیمتی در برخی کالاها و خدمات می شود. مشرق تاثیر افزایش دستمزد بر میزان تورم بارها توسط کارشناسان رد شده است پس شما لطفا تکرار نکنید اگر هم داشته باشد به هیچ رقم مهمی و بالایی نیست پس لطفا دنبال مقصر و علت تورم درجای دیگری باشید و به معیشت و زندگی میلیونها کارگر رحم کنید
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      6 4
      آمار نشان می دهد حقوق کارگر تنها ۳درصد در تورم دخیل است آنهم اگر خیلی بیشتر از تورم افزایش یابد
  • محراب IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    حلقه مفقوده دیگر نیز تأکید بر معقول بودن هر گونه افزایش حقوق است. به این دلیل که اقتصاد ایران به شدت متأثر از کشش های تورمی است و مبحث "افزایش حقوق ها" نیز کشش تورمی فراوانی دارد و بلافاصله منجر به جامپ قیمتی در برخی کالاها و خدمات می شود. مشرق شما چرا ؟ چرا شما هم وکیل الدوله شدین ؟ شما که خودتون خوب میدونید افزایش مزد اصلا تاثیر چندانی در افزایش میزان تورم ندارد پس چرا دارید بر یک ادعای کاملا غلط صحه میگذارید ؟؟؟؟
  • صمصام IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 0
    اقتصاد ایران به شدت متأثر از کشش های تورمی است و مبحث "افزایش حقوق ها" نیز کشش تورمی فراوانی دارد و بلافاصله منجر به جامپ قیمتی در برخی کالاها و خدمات می شود. مشرق جان شما چرا باور میکنید ؟ این ادعا بارها توسط کارشناسان رد شده و به هیچ وجه قابل قبول نیست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    8 0
    مثل اینکه خود نگارنده و به اصطلاح منتقد حقوق کارگران سایت مشرق بیشتر نماینده کارفرمایان و وزراست تادلسوز کارگران. کارگران مثل آحاد مردم خواستار کنترل گرانی بوده و هم اینکه خواستار افزایش حقوقشان حداقل به اندازه تورم هستند. شما دیگه لازم نیست نمک روی زخم ما بپاشید جناب مشرق به اندازه کافی خود دولتمردان و نمایندگان کارفرمایی به اندازه کافی ظلم در حق کارگر می کنند
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    5 2
    جالب اینجاس که بارها طبق آمار و ارقام ثابت شده افزایش حقوق تاثیر خاصی رو تورم نداره و با این که افزایش حقوق ها کمتر از نصف تورم هست هر ساله با تورم بالای چهل درصد رو به رو هستیم.تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس دارن چند برابر ایران دستمزد می دن و تورم شون تک رقمی و پولشون قدرتمند هست.حتی ترکیه هم با وجود تورم بالا چند برابر ایران دستمزد میده.به جای اصلاح نظام مالیاتی فقط از جیب کارگر بیچاره می زنن تا کسری بودجه رو جبران کنن.
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    5 0
    جناب اژه ای دامت برکاته لطفا کلاهبرداری شرکتهای ال جی و سامسونگ 3400میلیارد تومان درزمان دولت روحانی که به دستور نعمت زاده پرونده مالیده شد را پیگیری کنید آیا این حقوق عامه نیست
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    یکم دیر صف آرایی نفرمودین مغازه دار جنس گران خریده باریدم گران بفروشه
  • حمید رضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    7 1
    تورم از افزایش حقوق کارگر و کارمند نمیاد از خلق پول توسط بانک ها و بانک مرکزی میاد از رانت و اختلاس 3 میلیارد دلاری میاد.... اما خب شما زورتون به اونا نمیرسه سر کارگر و کارمند مظلوم زور میگین
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    حاج آقا اژه ای دستوراتیکه جهت مبارزه با زمینخواری صادر فرمودید خوب بود ولی درمورد دادسرای عمومی شهرقدس هنوز کفایت نکرده متاسفانه تبانی با زمینخواران دوباره از سر گرفته شده است »محض رضای خداوند احدیت یکبار دیگر دستور بررسی صادر فرمایید مخصوصا شعبه 3 دادیاری
  • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 1
    گرانی را باید ، ریشه ای و با طرح و برنامه اقتصاد دانان بی طرف و قطع دست و پای مافیای خودی و تجدید نظر در سیاست خارجی و خارج کردن ارز از انحصار حکومت و تدابیر دیگری حل کرد نه با بگیر و ببند و جریمه خرده پا ها ..ضمنا ایران ایر که از خودتان است بلیط رفت وبرگشت از اروپا به ایران را حدود 300 یورو افزایش داده .. بیخود مدعی مبارزه با گرانی بلیط نشوید ، تمام این گرانی ها زیر سر خودتان است ..دولت و وابستگانش یعنی گیرندگان ارز ، از گرانی هاسود میبرند : این نظر یک متخصص اقتصاد است نه من .. شب و روز در بلند گوها ، مدعی مبارزه با فسا و گرانی و فقر هستید اما اوضاع روز به روز بدتر می شود ، چون کلید این بلشو به دست خودتان است . مردم باید له بشوند تا شما روی تشک پرقو بخوابید ،بالش هایتان از ارز و دلارپر باشد و گاو صندوق هایتان پر از طلا و ارز و اموال تارج شده ..
  • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 1
    گرانی را باید ، ریشه ای و با طرح و برنامه اقتصاد دانان بی طرف و قطع دست و پای مافیای خودی و تجدید نظر در سیاست خارجی و خارج کردن ارز از انحصار حکومت و تدابیر دیگری حل کرد نه با بگیر و ببند و جریمه خرده پا ها ..ضمنا ایران ایر که از خودتان است بلیط رفت وبرگشت از اروپا به ایران را حدود 300 یورو افزایش داده .. بیخود مدعی مبارزه با گرانی بلیط نشوید ، تمام این گرانی ها زیر سر خودتان است ..دولت و وابستگانش یعنی گیرندگان ارز ، از گرانی هاسود میبرند : این نظر یک متخصص اقتصاد است نه من .. شب و روز در بلند گوها ، مدعی مبارزه با فسا و گرانی و فقر هستید اما اوضاع روز به روز بدتر می شود ، چون کلید این بلشو به دست خودتان است . مردم باید له بشوند تا شما روی تشک پرقو بخوابید ،بالش هایتان از ارز و دلارپر باشد و گاو صندوق هایتان پر از طلا و ارز و اموال تارج شده ..
  • احمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 1
    تورم تو کشور همسایه افغانستان منفی ۱۰ خداوکیلی از طالبان راهکار بگیرین تا کی باید تورم کمر شکن تحمل کنیم
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 0
    ! فقط افزایش حقوق کارگر اثر تورمی داره؟؟؟ همین شماها با این تفکراتتون پدر کارگر جماعت رو در آوردید. 6 میلیون به شما بدن باهاش یک ماه زندگی کنید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    قوه قضائیه ... ما را بخیر تو تمید نیست لطف کن و شر مرسان
  • سهیل بشردوست DE ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    سال دیگه همین موقع گرانی و تورم مهار شده...
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    اصلا قبول ندارم . ازمسوولین این قوه بپرسید بالا بردن بیش از۴۰درصد بیمه شخص ثالث باعث گرانی درسایر بخشها نیست چرا فقط به جیب خودشان نگاه میکنند.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    باز هم تحلیل های آبکی
  • یزدان IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    از روز اول انقلاب از این شعارها زیاد شنیدیم اینا همش در حد شعاره ودر نهایت دود این دروغها به چشم میره
  • کارشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    4 0
    چرا معاون ها فاسد میشوند؟ چرا معاونت را محاکمه نکردی؟ چرا فرزندذ مسئولان وقتی مجرمند ازاد میشوند؟ اون از جاسوسی پسر میرسلیم این از فساد پسر معاون . اون از فساد چای دبش.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    جمع کنید این بازیا رو بخدا فقط ملت مسخره میکنید
  • محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 0
    تاجرنیا و امثال ایشون واگذاری قضاوت نمیخوان از عملکرد و سابقشون مشخصه سرطان بدخیم اصلاحات
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    2 0
    آخه با کدوم استدلال اقتصادی میگی افزایش حقوق خیلی کشش تورمی داره. لطفا اول مطالعه کنید بعد تیتر های لیبرالی بزنید. مردم به اندازه کافی از گرانی خسته و کلافه هستن که شما هم با این تحلیل های بی منبع و مأخذ هی نمک رو زخمشون میپاشین. آخه من نمیدونم مشرق یه سردبیر اقتصادی نداره که نظارت کنه بر مقالات آب دوغ خیاری.هرکی واسه خودش شده اقتصاد دان.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 0
    نمیخواهد حقوق کارگر را اضافه کنید چرا راه آسانتر که کاهش تورم است را انتخاب نمیکنید
    • ZA ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      اتفاقا کاهش تورم سخت تر است همان حقوق را افزایش بدهند عادلانه تر است
  • احمد VI ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    برای زمین خواری چه؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    افزایش چندرغاز حقوق کارگر و کارمند کشش تورمی فراوانی دارد! من از طرف خودم از مشرق، نویسنده محترم و مسئولان و رجال قصرنشین عذرخواهی میکنم که برای بردگی نیاز به اب و غذا و هوا و یه سقف بالای سرمون داریم!
  • مهدی US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    اقای اژه ای نصف مشکلات مملکت بخاطر مماشت و فساد در دستگاه شما است.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 0
    صف‌آرایی مردان اژه‌ای برای مقابله با گرانی😋🤣😂🤣🤣🤣🤣 آقای رافتی را هم با خود همراه ببرید برای رافت کردن و آزاد کردن متخلفین
  • ZA ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 0
    عوام فریبی بیش نیست
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    جناب اژه ای یک سری به دادسرای ناحیه 4بزنید ببینید دادیاران خانم جوان با مردم چه می کنند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    وقتی عقلانیت و تحقیق و مطالعه مبنای باورها و حرکتهای اجتماعی نباشد، و بر هیجانهای تبلیغاتی و تلقینی شکل گیرند، انقلاب ویرانگر و بحران افرین شکل میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس