محمدرضا تاجیک

محمدرضا تاجیک و سایر چپهای تحریمی باید بدانند که این آنها بودند که با رأی ندادن خود موجب رأی آوری نامزدهای تندرو شدند و تقصیر این قضیه متوجه آنهاست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

لازم به ذکر است که این آخرین شماره وبلاگ مشرق در سال 1402 است و سری جدید وبلاگ مشرق ان‌شاءا... از روز شنبه 25 فروردین 1403 منتشر خواهد شد.

***

شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!

خاتمی مزدش را گرفت/ شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!

محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح طلب و از چپ های تحریمی به تازگی در یادداشتی که به جای ادبیات ثقیل همیشگی و بیان فوکویی؛ استثنائا بصورت کامل متوجه رخدادهای سیاسی و مسئله پسا انتخابات است؛ با ادبیاتی شداد و غلاظ به نقد برخی منتخبان مجلس دوازدهم پرداخته است.

او که به نظر می رسد چند مخاطب خاص از بین نمایندگان منتخب را در یادداشت خود خطاب قرار داده است، با تندترین ادبیات ممکن به نقد سلوک و رفتار آنها مشغول شده و تأکید می کند که آنها اکنون به هر چه می خواهند رسیده اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، تاجیک در یادداشت خود همچنین به نقل خاطره ای شخصی از مرحوم هاشمی رفسنجانی می پردازد که در یک پساانتخابات به تاجیک گفته است: این تیمی که سرکار می‌آید و ارباب حلقه قدرت خواهد شد، چنان تصویر از دین و انقلاب نشان خواهد داد که بسیاری از جرگه دینداران و انقلابیون خارج خواهند شد. [1]

*پر واضح آنکه اگر هم نماینده ای با مختصات موصوف به مجلس رفته باشد؛ این رخداد بد اثر "رأی دادن تاجیک و امثال او به رأی ندادن" یا همان تحریم انتخابات است. [2]

به قول آقای ظریف، این شما بودید که با رأی ندادن به آنها رأی دادید نه ما و مردم!

تاجیک باید زمانی را به یاد بیاورد که مستانه برای تحریم انتخابات می سرود و می نوشت: بسیار مردمان، به دلایل گوناگون براین باور شده‌اند که زندگی و جامعۀ در خور آنان را دیگر نمی‌توان از رهگذر انتخابات ایجاد کرد! [3]

همچنین است که تاجیک و امثال تاجیک هم اکنون باید خود را در سکوت ملامت کنند زیرا در یک جامعه دموکرات و انتخابات‌محور کسی منتظر شنیدن صدا و نظر تحریمی ها نیست.

***

خاتمی مزدش را گرفت

خاتمی مزدش را گرفت/ شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!

محمد موسوی خوئینی ها، چپ تحریمی و از بانیان اصلی تحریم انتخابات در بخشی از یک یادداشت پیرامون انتخابات اخیر و میزان مشارکت در آن، با اشاره به به انتقادات گسترده از خاتمی برای تحریم انتخابات نوشت: یکی از این کارها رفتاری است که نسبت به شخصیتی مانند جناب آقای خاتمی در پیش گرفتند، شخصیتی که در انتخابات سال 1376 ابر و باد و مه و خورشید و فلک را به کار گرفتند تا مردم به او رأی ندهند، ولی اکثریت قاطع رأی‌دهندگان او را انتخاب کردند. در دوران ریاست جمهوری او به جای آنکه حرمت انتخاب مردم را نگه دارند، هر از چندی مانعی بر سر راهش ایجاد کردند، و البته با همۀ آن کارشکنی‌ها، طبق آمار، موفقیت‌های او از آن پس تکرار نشده است. اما همان کسانی‌که نعمت‌ها و فرصت‌های الهی را قدر ندانستند، آن‌قدر بر شیوه‌های مدیریت و حکمرانی خود، که صرفاً بر اساس آرزوهایشان و بدون توجه به ظرفیت‌ها و بدون درک عنصر زمان و مکان بود، پافشاری کردند که امروز باید با اقلیتی در حد 30 درصد یا کمی بیشتر از آن، تظاهر به خرسندی کنند.

به گزارش جماران، موسوی خوئینی ها می افزاید: آن‌ها باز هم بر شخصیتی که اگر امروز محبوب‌ترین نباشد دست‌کم یکی از محبوب‌ترین‌ها است می‌تازند و نکته‌ای که از آن غافل‌اند این است که از این رفتار دور از انصاف و آدابِ انسانی با خاتمی، چه کسی زیان می‌کند. سال‌ها است که محدودیت‌های خبری و غیر خبری بر جناب آقای خاتمی اعمال می‌شود و بدگویانش از هیچ زشت‌گویی‌ای فروگذار نمی‌کنند و تنها عِرض خود می‌برند و راست این است که آنکه زیان می‌بیند نه خاتمی که کسانی‌اند که بر شیوۀ نادرست مدیریتشان بر کشور اصرار می‌ورزند و خودشان و مردم را گرفتار مشکلات روزافزون کرده‌اند و بدین ترتیب از همان سی‌واندی‌ درصد هوادار خود نیز می‌کاهند. ای کاش بدانند که در امر حکمرانی، پیروزی سرانجام با اکثریّت است. [4]

*در اشاره به اظهارات خوئینی ها بیان چند نکته ضروریست:

یکم: آقای خوئینی ها باید یاد بگیرد که اکثریت یک کشور؛ آن اکثریتی است که حاکمیت و قانون مستظهر به وجود و حمایت آنهاست نه آمار سینوسی مشارکت در انتخابات!

چه اینکه همان اکثریت قانونی است که موجب می شود نتیجه انتخابات قانونی با هر میزان مشارکتی اما واجب الاطاعه باشد و کسانی که رأی نداده اند نیز مجبور به اطاعت از نتیجه انتخابات قانونی باشند.

به سخن دیگر اینکه از آقای خوئینی ها بعید بود که با این سن و سال و با آن سوابق اما برای مواجهه سیاسی؛ مسیر لایک و اقبال های توییتری را برای بیان انتخاب کند نه مسیر عقلانیت و صداقت را!

دوم: انتظار بود خوئینی ها درباره محدودیت های خاتمی حقیقت را به نسل جوان بگوید و توضیح بدهد که این محدودیت ها غیر قانونی نیست بلکه در نتیجه اقدامات سوء خاتمی در فتنه سال 88 است. محدودیت هایی که رأی ندادن خاتمی و پافشاری او بر توطئه تحریم انتخابات نیز نشان داد تا چه اندازه عقلانی و درست بوده اند و بر سبیل صلاح مردم و مملکت قرار داشته‌اند.

سوم: بدیهی بود که خاتمی باید دستمزد ساده لوحی خود را از همیان بانی تحریم انتخابات برگیرد زیرا "فرماندهان آشوب و فتنه" سالها بود تقلا می کردند خاتمی را رسما و علنا حامی نشان دهند.

تقلایی که اگرچه می توان گفت حتی در فتنه 88 هم بصورت علنی محقق نشد اما پس از 14 سال و در توطئه تحریم انتخابات به مقصودش رسید و نام خاتمی را در سیاهه توطئه گران علیه مردم و نظام اسلامی ثبت کرد.

خاتمی البته در مابه ازای این سیه روزی؛ باید هم تشکر ساده ای از خوئینی ها دریافت می کرد...

و چهارم: آقای خوئینی ها در کنایه گفته اند "پیروزی با اکثریت است"!

منظور و مخاطب این جمله روشن است.

لکن ما علنا و صریح برای خوئینی ها توضیح می دهیم که اولا ملاک اکثریت همان "اکثریت قانونی" است نه میزان سینوسی شرکت کنندگان در یک انتخابات!

ثانیا آن مدعی پیروزی که نصر خود را به آینده و یوم "خواهید دید" ارجاع بدهد یعنی هیچ بنیاد تحلیلی و متقنی برای حرف خود ندارد.

و ثالثا برای رویت پیروز ماجرا نیازی به بیانیه نوشتن و تشکر از آلت دست ها و کری خواندن نیست. زمانی که مجلس دوازدهم همچون تمام دیگر مجالس سابق، به پشتوانه قانون و اکثریت قانونی کشور تشکیل شود؛ طرف پیروز ماجرا مشخص خواهد شد!

***

اسلحه، پشت کلمات پنهان نمی‌شود آقای نورانی‌نژاد!

خاتمی مزدش را گرفت/ شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!

حسین نورانی نژاد، از چپ های تحریمی، اخیرا در یادداشتی انتخاباتی که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، نوشته است:

"به هر تقدیر، در شرایطی که دموکراسی در همه دنیا تضعیف شده، طبق گزارش اکونومیست، کمتر از 8 درصد مردم جهان در دموکراسی‌های کامل زندگی می‌کنند و 39.4 درصد مردم جهان تحت حاکمیت استبدادی هستند، اقتدارگرایی در ایران نیز اقتدارگراتر از پیش شده و به رغم ناکارآمدی آن، چشم‌انداز کوتاه‌مدت و حتا میان مدتی از تغییر رویکرد آن دیده نمی‌شود، روش‌های تغییر بنیادین و در عین حال خشونت‌پرهیز در دسترس نیستند و حاکمیت نیز عملا راه مشارکت در قدرت و هر نوع همکاری و تفاهم را مسدود کرده است، به نظر لازم است بر روش‌های واقع‌بینانه مدنی، غیر خشونت‌آمیز و تدریجی برای تغییر (و نه حفظ وضع موجود، آفتی که به جان‌ بخشی از اصلاح‌طلبان افتاده و اساسا ذهنیت و ادبیات تغییر را از آنها دور کرده تا در عمل به محافظه‌کارانی برای حفظ وضع موجود بدل شوند، مبادا که هر تغییری موجب بدتر شدن اوضاع شود) از درون جامعه اندیشید"! [5]

*بله! برای کسی که بر طبل تحریم انتخابات کوبیده باشد و مردم را هم به رأی ندادن تشویق کرده باشد؛ طبعا هیچ راه خشونت پرهیزی برای اعمال تغییر وجود ندارد.

آقای نورانی نژاد به حقیقتی اشاره کرده که ما در قبل از انتخابات از او و هم‌مسلکان تحریمی‌اش پرسیدیم که اگر صندوق رأی را بر زمین بگذارید؛ چه راه دیگری جز اسلحه خواهید داشت!؟

اما نورانی نژاد و یارانش هرگز پاسخ این سوال مصلحانه را ندادند تا به اعتراف امروز گرفتار آمدند. [6]

دقت شود که تقریر نورانی نژاد مبنی بر اینکه "لازم است به روش های غیر خشونت آمیز اندیشید" هم اگر یک تقلا برای فرار از مسئولیت نباشد؛ یک ساده لوحی بیشتر نیست چون کسی که امر به تحریم انتخابات می کند؛ یعنی هیچ راهی جز اسلحه را برای سیاست ورزی نمی شناسد. (همچنان که در اعتراف چند کلمه قبل‌تر نورانی نژاد هم به این معنا اشاره می شود)

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-654817

2_mshrgh.ir/1564039

3_https://ensafnews.com/464670

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1626475

5_https://www.etemadonline.com/tiny/news-654820

6_mshrgh.ir/1397665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    41 5
    تاجرنیا و تاجیک و تاجزاده و تاجگردون و مخرج مشترک شان همان تاج سرشان است !!!!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      34 2
      به جای تاج بنویسید خاک
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      16 6
      یکی از هم حجره ای های خاتمی با یادآوری خوابی که وی در دوران طلبگی در مدرسه دارالشفا دیده بود و تعبیری که اهل دلی به نام فکور برای وی داشته است، از وی خواسته به دور از تاثیرات فضای لیبرالیستی و روشنفکری، اهتمام بیشتری در ترویج مکتب اهل بیت و مذهب جعفری داشته باشد.خاتمی قبل از معمم شدن، خواب دیده که لباس روحانیتی بسیار شیک پوشیده ورفته جلوی آیئنه که صورتش را نگاه کند ،میبیند که ریشش را از ته زده! ومعبر خواب به او میگوید تو روزی رئیس این کشور میشوی ،ولی "آبروی اسلام""را میبری! مشرق یکبار این نامه رو بازنشر کن.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      11 1
      یکی از هم حجره ای های خاتمی با یادآوری خوابی که وی در دوران طلبگی در مدرسه دارالشفا دیده بود و خاتمی قبل از معمم شدن، خواب دیده که لباس روحانیتی بسیار شیک پوشیده ورفته جلوی آیئنه که صورتش را نگاه کند ،میبیند که ریشش را از ته زده! ومعبر خواب به او میگوید تو روزی رئیس این کشور میشوی ،ولی "آبروی اسلام""را میبری!
    • DE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      14 4
      نامزد تندرو! خجالت بکشید، به رای مردن احترام بزارید
    • مردم IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      5 8
      لذت میبرم از اینکه چپ و راست و تندرو و کندرو به جان هم می افتند. اندکی صبر سحر نزدیک است.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      1 0
      اگر دادگاه ویژه روحانیت قاطعیت داشت خوئینی ها را به دلیل فتنه گروگانگیری ایجاد بحران و بعد طلبکاری از رهبر خلع لباس کرده مثل باب اعدام میکرد.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      6 1
      شاید هم یهودی ها یا بهایی های مخفی هستند
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      7 0
      یه پیج از اصلاح طلبان هک شده بود البته هک کننده به صفحه دست نزده بود مدتی بود ورود وخروج می کرد تا زمانی که صاحب پیج رمزش رو عوض کرد ازاین که ۲۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده بودند (متذکر شده بودند که با وجود اغتشاشت پارسال چه جوری این همه پای صندوق آمده اند ،فکرش رو هم نمی کردند)و از انتخاب منتخبین خیلی ناراحت بودند وهمدیگر رو مذمت می کردند .نکته قابل توجه اینجا بود که کلی پشت سر خاتمی بد وبیراه گفته بودند حالا بماند . این سوال واسه من پیش آمده چرا ؟اصلاح طلبان این همه خود را صاحب ومالک قدرت می دانند وفکر می کنند که باید همیشه برسر قدرت باشند وچرا از منتخبین انقلابی هراس دارند وهمش به فکر سیاه نمایی هستند
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      1 0
      اونی که با اسم مردم نوشتی، عارضم خدمت منافقت که شتر در خواب بیند پنبه دانه که لپ لپ خورد که دانه دانه، این هم بگم که شمعی که ایزد برافروزد هر کس پف کند ریشش بسوزد مثل صدام و کارت و ریگان تا هاشمی و خاتمی باغی و ناطق نوری تا حسن کلید باز و تاج‌زاده و عبدی و مهدی نصیری تا..... به والله هر کس تیری به طرف نظام انداخت آواره شد
    • سوخته IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      1 0
      به امید نابودی منافقان داخلی
  • سید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    23 4
    کسانی که برای رضای خدا و وفای به عهد خود با شهداء در انتخابات شرکت کردند و رأی صحیح دادند اجرشان نزد خداوند محفوظ است و باریتعالی به سبب وجود همین عزیزان این نظام مقدس را از کید دشمنان مصون می دارد و اما کسانی که از روی دشمنی و لجاجت و خودخواهی و مزدوری با انتخابات قهر کردند و یا آن را تحریم نمودند اولاً طفیلی وار و از تصدّق سری گروه نخست از برکات و نعمات این نظام بهره می برند و ثانیاً اجرت مزدوریشان را حتا اربابان صهیونی بد عهد هم نخواهند داد !!!
    • مردم IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      65 7
      سید جان خدا خودش به تو گفت که "اجر رای دهندگان محفوظ است " ؟؟؟ نکند گفته " زجر رای دهندگان محفوظ است "و تو اشتباه شنیدی؟؟؟؟
  • آرش IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    15 13
    آیت الله صدیقی مرد خدا
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    25 4
    جناب موسوی خوئینی ها خیلی به اون آرا سال 1376 نبالید ، خیلی از اون افرادی که به خاتمی رای دادند یا عقل و سن بالایی نداشتند مثل من که 19 سال داشتم که با تبلیغات شما فریب ظاهر و فضای باز را خوردیم و یا افراد مذهبی بودند که از دست دولت رفسنجانی به ستوه آمده بودند ، ولی آن افراد دیگر گول شما غربگداها را نخواهند خورد.
    • Anten . IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      5 3
      مهمترين سرمايه هاى رژيم اشغالگر فلسطين و آمريكا از پدر خوانده لعين شان وديگر سردسته هاى خبيث افساد طلبشان ( روحانى نماها و روشنفكر نماهايشان ) كه براحتى در يك اتوبوس جا مى شوند ⁉️ امروز هم كه سرمايه گزارشان در حال نابودى و پا در هوا هستند ، با هذيان گويى در حال احتضار سخت ميباشند ⁉️‼️‼️
    • افتخار AU ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      5 1
      احسنت به شما برای این پاسخ پر از بصیرت و تفکر عمیق. اری برادر عزیز دقیقا چنین بود.
  • FR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    20 7
    از جعل امضا چه خبر؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      9 12
      شما ساکت
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    19 11
    خاتمی یک منافق به تمام معناست
    • بهنام IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      5 11
      منافق کسی است که مسلمانی را منافق می داند
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      27 1
      ۲۰:۱۶ خاتمی فتنه‌گر مسلمان نیست. پس منافق خواندن او نشانه نفاق نیست. مسلمان اسمش روشه تسلیم. خاتمی دنبال آزادی از نوع ولنگاری و هرزگی و دوستی با کفاره.
    • بهنام IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 2
      دین ما راه را نشان داده و هرکسی که شهادتین بگوید مسلمان است و ما حق نداریم او را کافر و غیر مسلمان بدانیم ضمنا هرکسی طرز فکر ما را نداشت منافق نیست و الا ما با خوارج چه فرقی خواهیم داشت که حتی مولای متقیان را قبول نداشتند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    18 1
    خدا نابود کنه هر چی مزدور و منافق
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    8 3
    این اصطلاح طلبان ایران را چندین و چند سال از دنیا عقب انداختن خدا ازشون نگذره
  • US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    7 10
    یه سوال میشه یه جریانو کوبید و خائن خطابشون کرد و اصلیاشونو رد صلاحیت کرد بعد ازشون خواست روز انتخابات شرکت کنند و به همون جریانی که بهشون کرده رای بدن؟
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      3 7
      اینها درک و فهم این چیزها ندارند
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      4 1
      در منطق شما دنیاپرستای قدرت‌طلب خیر.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    4 102
    امثال ر سایی باید به میدان می آمدند تا اصحاب جبهه و جنگ مثل آقای قالیباف می دانستند که اصلاح طلب ها اخلاق مدار تر از تازه به دوران رسیده ها هستند . ما شاید به امثال قالیباف انتقاد داشته باشیم ولی آنها را دوست و برادر می دانیم و هر گز به آنها پشت نمی کنیم .مثل آقای پزشکیان که از ایشان حمایت کرد.
    • حاجی اذری IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      25 1
      آقای پزشکیان تخصص دارد بجای پاسخگو بودن ...منتقد باشد.ازایشان انتظار نمی‌رود همیشه انتقادکند ایشان بیش از۴۰ سالست ارمسئولین رده اول نظام است باید گزارش کاربدهدوبگوید تاثیرش دراین مدت چه بوده است؟
    • DE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      15 2
      گزارش کار از رییس مجلس بخواه نه پزشکیان
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 1
      از آدمای دورو و منافق امثال خاتمی و روحانی متنفرم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    55 2
    لعنت بر اصلاح طلبان منافق و دورو
    • کمبریج IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      3 8
      لعنت برتو وامثال تو
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      5 2
      ۱۶:۲۳ کی تو رو فرستاده این جا رو آلوده کنی عمو؟!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    42 2
    به این آقای موسوی خوئینی ها لازم است تذکر داده شود، و اکثرهم لا یعقلون. و اکثرهم لایشعرون، و اکثرهم الفاسقون، واکثرهم الکافرون. و اکثرهم للحق کارهون.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 28
      معنی واژگان عربی را می فرمایید؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      6 0
      ۱۵:۴۷ خیر. واژگان قرآنی ساده‌ایست که اگر سواد فارسی هم داشتی معنیش رو می‌فهمیدی. اگه این قدر بی‌سوادی به جای سیاست برو دنبال تیله‌بازیت. اگر هم مریضی برو تیمارستان
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    9 3
    سلام امضا من رو جعل کردند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    31 10
    مشرق کثافت
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      53 3
      واقعا کثیفند! به پزشکیان و اصلاحطلبای ضد جمهور و اسلامیت نجیب میگن به مخالفان برجام و تسلیم تندرو میگن.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      5 2
      هواداران افسادطلبان مثل خودشون
  • حسين DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    10 12
    آقاى خوئينها تنها مزد خاتمى حداقل طناب دار است ، در ضمن تو هم عملكرد خودت را فراموش نكن بويژه در جريان تسخير لانه جاسوسى آمريكا چه اسناد گرانبهائى را نابود و يا پنهان كردى،براى مجازات تو بايد گفت حيفه طناب دار.
  • حسين DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    8 0
    اين يارو تاجيك بيسواد واقعًا بيسواد آدم جالبيه…………….
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 2
    با کلمات بازی بس است.
  • طاهری IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    5 0
    پیروزی قاطع «پوتین»مبارک باد.
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    8 2
    این نکبت ها اگر می آمدند هیچ تاثیری در میزان انتخابات نداشت
  • رضا IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 6
    اروپایی ها فرکانس ماهواره ای شبکه ایران آریایی را که از آلمان پخش می شود را قوی کنید. جاوید پرسپولیس آریایی. نان کار آزادی.
  • FR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    5 0
    ما نفهمیدیم این آخوندهای اصلاح طلب بعد از انقلاب 57 چی میگن ؟! بابا زمان مشروطیت صد و خرده ای سال پیش نه ایران ایران امروز بود و نه غرب امروز غرب آنروز است ......
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    4 0
    متاسفم برای مشرق که در که با تاجیک احساس همنوایی میکند.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 0
    خاتمی یک فتنه گر منفوری است که فقط دشمنان ملت و کشور او را به آدم حساب می کنند این خاتمی است که عرض خود را برد و زحمت را زیاد کرد گر چه مورچه چیه که کل و پاچش چی باشه خاتمی یک مرده متحرک است
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 2
    فکر نمیکنم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    14 2
    اساس اصلاح‌طلبی و در واقع افسادطلبی، اصلاح دین خدا! و در واقع مقابله با دین خدا است‌. به همین خاطره که میگیم یه اصلاح‌طلب خوب وجود خارجی نداره و به همین دلیل به همه‌شون میگم افسادطلب
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 25
    درود بر سید محمد خاتمی که به حق حجت مسلمانی من است.
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    9 1
    محافظه کار ، اصلاح طلب ؛ گدا گشنه های دنیا طلب . همه سر و ته یک کرباس هستند
  • ح ر IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 2
    لعنت خدا بر هرچی چپ و راست احمق افراطی که پدر انقلاب و ملت را درآوردند و رهبر مملکت را خسته کردند.
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    معاویه عمار یاسر را به شهادت رساند وبعد گفت عمار را علی کشت زیرا او این پیرمرد را به جنگ آورده است . حالا شده قضیه رای گیری و رای آوردن عده ای
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    مرد خاکستری آشوب ساز ،فتنه ساز و دوره دیده در شوروی به عنوان یک روحانی سیاستمدار دیگر رمقی ندارد تا جنگ بپا کند. در همین حد تقلایی دارد.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    بعضی ها خیلی از خودشان تعریف می کنند. شاید هم ضرب المثل این گونه شده باشد که: «مشک آن است که خود بگوید!»
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    خاتمی را بی خیال
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    5 0
    لعنت بر منافق
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    خاتمی مزدور و منافق
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    جناب خوئینیها ودارودسته مزاحمین ملت ترا خدا دست بردارید از ملت ،دیگر دروغ وفراکنی بس است. مردم به شما نه گفتند، ما انقلابمان را دوست داریم وبرای آن جان میدیم ،بترسید از آنروزی که ملت بفهمد شما با آنها بازی کردید از خدا بترسید، مرگ بر امریکا واذنابش.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    این تاجیک که جیک جیک نمی کند بلکه شبیه انکر الاصوات فقط صدایش بلند است.
  • یونس کجوری IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    تحریم انتخابات به معنای دست یازیدن به اسلحه یا دست یازیدن به انقلاب نیست. یک نیروی اصلاحگر، سیاستِصبر و انتظار رادرپیش می گیرد تا در صورتِ فراهم شدن فضا در آینده، در انتخابات مشارکت کند.نمی دانم روی چه منطقی ، نویسنده، تحریم انتخابات را همتراز دست بردن به اسلحه دانسته است. دکتر یونس کجوری گشنیانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس