کد خبر 1586099
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
محمدکاظم انبارلویی

آقای خوئینی ها اگر شما اکثریت را به رسمیت می شناسید چرا با این رویکرد خائنانه تا مرز "بغی" و "حرب" پیش رفتید. این رویکرد در جهت تقویت حکمرانی بود یا تضعیف حکمرانی؟!

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: آیت الله موسوی خوئینی ها به نقدهایی که در مورد عملکرد مجمع روحانیون مبارز در انتخابات اخیر بود، پاسخ داد. تا آنجا که بنده در رسانه ها سیر کردم نقدی به حضرات جز همین یادداشت حقیر تحت عنوان "نقدی بر رویکرد مجمع روحانیون مبارز" که در سر مقاله رسالت است، ندیدم. در حقیقت یادداشت ایشان پاسخی غیر مستقیم به نقد حقیر بود. ایشان هم در یادداشت خود هیچ ماخذی ندادند که یادداشت خود را ناظر به چه نقدی نوشته اند.

اما چند نکته در یادداشت ایشان را میتوان در پاسخ تمرکز نمود.

۱. پرسش اول که در نقدی به رویکرد مجمع روحانیون مبارز در انتخابات اخیر مطرح شد این بود؛ چرا مجمع علیرغم تاکیدات امام در وصیت نامه خود مبنی بر شرکت در انتخابات و فتاوی مراجع طی ۴۵ سال گذشته مبنی بر وجوب شرکت در انتخابات، شگفتانه رفتند در صف کمپین نه به انتخابات که منافقین و سلطنت طلبها و تجزیه طلبان و سرویسهای آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند.

ایشان در یادداشت خود هیچ پاسخی به این سوال ندادند.

بر حسب خبر جماران نیوز، ایشان آیت الله هستند. پاسخ یک آیت الله با یک فرد سکولار سیاسی باید تفاوت داشته باشد. این پاسخ یا باید مستند به قرآن و روایات و سیره ائمه و پیامبر (ص) یا حداقل مستند به سیره و ممشای امام خمینی (ره) که هنوز مجمع مدعی وفاداری به آن است باشد. در یادداشت آقای خوئینی ها هیچ مستند شرعی و عقلی مبنی بر عدم مشارکت و همراهی با بدخواهان انقلاب وجود ندارد.

۲.در سر مقاله "نقدی به رویکرد مجمع روحانیون" اصلا اشاره ای به کسانی که به هر دلیل در انتخابات شرکت نکردند وجود نداشت. روی سخن فقط با "مجمع" بود. اما ایشان تمرکز یادداشت خود را بردند روی همه کسانی که شرکت نکردند. آن هم به صورت مبالغه آمیز گویی در کشور ما و در کشورهای جهان همیشه مردم ۱۰۰ درصد در انتخابات شرکت می کنند!

آقای خوئینی ها در یادداشت خود آورده است:

_کسانی که پای صندوق رای حاضر نشدند، به انحراف از راه خدا و علمای اسلام و امام خمینی (ره) متهم شده اند. آیا آنها توجه ندارند که با این قبیل سخنان چه خسارتی به ارزشهای معنوی یک ملت وارد می کنند.

_آنها اکثریت مردم را که در انتخاب شرکت نکردند، به همراهی با بدخواهان ملک و ملت و دین متهم می کنند.

_ شایسته است عدم مشارکت را به حساب هوشمندی مردم ایران بگذارند.

_چرا گریبان کسانی را گرفته اند که با اکثریت همراهی کرده اند.

"خود حق بینی" و "خود اکثریت بینی" مجمع روحانیون مبارز، ایشان را به سیاه چاله ای کشانده است که در خوشبینانه ترین داوری، مرجع تقلید سیاسی آنها آقای تاجزاده در داخل و عبدالکریم سروش در خارج شده است. کافیست به یادداشتهای این دو تن رجوع کرد که در توجیه عدم مشارکت و پیوستن به کمپین "نه به انتخابات" چه موهوماتی بافتند!!!

خوئینی ها عدم مشارکت را نشانه هوشمندی دانسته و گله کرده است که چرا گریبان آنها را که با اکثریت همراهی کرده اند، گرفته ایم.

کدام هوش سیاسی همگرایی با آمریکا و ضد انقلاب را در حوزه سیاست ورزی اسلامی توصیه و توجیه می کند؟

شما از کجا می دانستید که مشارکت زیر ۵۰ درصد خواهد بود و با مردم همراهی نکردید؟

شما که اینقدر علم غیب می دانید و از آینده با خبر هستید بگویید آخر و عاقبت کسانی که با آمریکا و دشمنان ملت در این مملکت همگرایی می کنند به کجا خواهد کشید؟ آیا شما می خواهید همان راه را بروید؟!

۳.در این یادداشت سخن از ناکارآمدی در حکمرانی و تاثیر آن در کاهش مشارکت آمده است. در کشوری که بیش از دو سوم زمان حکمرانی دست جریان مجمع روحانیون مبارز بوده است و سهم آنها در ناکارآمدی در حساب جاری سرمایه اجتماعی آنها ثبت است، چگونه به این ادعا تمسک می شود؟

مجمع روحانیون مبارز تمام تخم مرغ های اعتبار سیاسی خود را در سبد برجام در دولت روحانی گذاشت. با اعتماد به آمریکا ننگین ترین قرارداد را امضا کرد. قراردادی که یک مشت وعده نسیه در قبال وعده نقد، خلاصه می شد. برجام تهدیدها و تحریمها را تشدید کرد. مردم متوجه شدند شما آنها را فریب دادید لذا مردم سرمایه اجتماعی خود را از شرکت سهامی احزاب آلوده جبهه مشارکت بیرون کشیدند. حال آقای خوئینی ها مدعی این کاهش سرمایه در جبهه رقیب شده است. این یک مغالطه سیاسی است که هیچ عاقل سیاسی آن را نمی پذیرد.

آقای خوئینی ها می گویند:" آنها باید بدانند که پیروزی سرانجام با اکثریت است." اگر ایشان به این گفته اعتقاد دارند، چرا در سال ۸۸ با آنکه رقیب آنها با ۱۳ میلیون تفاوت رای به عنوان اکثریت به پیروزی رسید، به رسمیت نشناختند و زدند زیر میز و یک آشوب ۸ ماهه را در کشور مدیریت کردند و به نمایندگان جنبش سبز گفتند بروید کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا و بگویید تحریم ها را شدت ببخشند!!!

اگر شما اکثریت را به رسمیت می شناسید چرا با این رویکرد خائنانه تا مرز "بغی" و "حرب" پیش رفتید. این رویکرد در جهت تقویت حکمرانی بود یا تضعیف حکمرانی؟!

آقای خوئینی ها که ناکارآمدی حکمرانی را برای یک جناح فاکتور می کند، حاضر نیست کارکرد و عملکرد مجمع را در این ۴۵ سال مرور کند و ببیند چه بر سر آرمانهای امام و انقلاب آورده است و در پاسخ خود به هیچ سخنی از امام استناد نمی کند.

قایم شدن پشت کاهش مشارکت، پنهان کردن خصومتهای تمام ناپذیر آمریکا با ملت در نگاه به مسائل امروز ایران هیچ کمکی به مشروعیت عملکرد آنها در سپهر سیاست ایران نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    10 16
    در اینکه بخشی از سخنان موسوی خوئینی ها درست هست شکی نیست. به هر حال متی که در انتخابات شرکت کردم و رای باطله هم ندادم هم قبول دارم حکمرانی ما دارای نقایصی هست و باید حاکمیت تجدید نظر کند در برخی موارد. لذا اشکالاتی از این دست به موسوی خوئینی ها وارد نیست. از این آقای محترم مقاله نویس انتظار می رفت علمی تر جواب موسوی خوئینی ها را بدهد
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      17 8
      داستان نباف. ایرادی که شما گرفتی با ایرادی که این مردک فتنه‌گر ضدانقلاب خوئینی‌ها گرفته ۱۸۰ درجه فرق داره. .
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      10 3
      جواب علمی رو باید در برابرعلم داد
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      9 5
      گول ژست روشنفکری و همراهی با اکثريت اینها را نباید خورد! این مردک منافق، کلاش و نون به نرخ روز خور همان کسی بود که تفسيرهای تفنگی و دلبخواهش در مغز پوک گودرزی جا گرفت و بعد گلوله ای شد در مغز شخصیتی مانند مطهری ...
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      8 3
      ۱۱:۲۹ شما هم بهتره بری پیش استاد یا شاگردش اکبر گودرزی که از کلاس درس قرآن حضرت استاد گروهک فرقان را تشکیل دادند و یاران امام را ترور کردند که باعث شهادت سید محمدولی قرنی، مرتضی مطهری، محمد مفتح، مهدی عراقی و مجروح کردن امام خامنه ای شدند. از نظر امثال تو شبکه خبر پراکنی ملکه ایکبیری هم درست میگه چون همش دروغ نمیگه ولی از یک ذره راست که طعمه هست ماهی دروغی مثل نهنگ صید می‌کنه. موسوی خوئینی ها یک اصل منافق بدتر از خواهر مسعود هست و تو هم ...
    • محمدایوب IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      5 3
      11/29واقعا نظام وحکومت اسلامی مظلوم واقع شده هر اسکولی نظر میده وایراد میگیره
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      اینها منافق از کفار بدترند یک سال در میان انتخابات نظام را قبول داشتند سال 76 و 80 رای شکلاتی را قبول و صحیح دانستند سال 84 رای احمدی نژاد را قبول نکردند کروبی گفت دو ساعت خوابیدم همه چیز بهم ریخت سال 88 فتنه اکبر راه انداختند و رای 85 درصدی نظام را قبول نکردند سال 92 رای ناپلیونی کلید ساز را صحیح و قبول دانستند بهمین ترتیب الان هم چطور 41 درصد اعلامی نظام راقبول کردند و طعنه میزنند جالبه که رای نداده ها را طرف خود میخوانند در حالی 5 درصدشان هم معلوم نیست طرف اینها یا هر گروه دیگری باشند
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 0
      یدالله فوق ایدیهم دست خدا بالای این انقلاب اسلامی مظلوم است الحمدولله بسیاری از خواص معلوم الحال خودشان بوسیله خودشان دست خودرا رو میکنند
  • کاظم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    7 8
    مردم بیان رای بدن؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    7 5
    دست بردارید از این همه دورویی
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    8 7
    هر ۵ سال یه افاضاتی می فرمایی، میگم از کجا ارتزاق می کنی؟
    • NL ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      6 6
      با نوشتن همن مزخرفات بی ربط - نون می خوره .
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    10 5
    وزن سیاسی و اقبال مردم به اینها را در رای به نوبخت متوجه می شوید
  • FR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    14 6
    این جماعت تحریم کننده هیچ تفاوتی با براندازان ندارند و اتفاقا خود اینها خط دهنده و مشوق آشوب و اغتشاش بوده اند
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    15 8
    این آقایون امثال خوئینی ها چرا فقط در حمام واستخر وسونا وگعده هایشان در پنت‌هاوس های پاسداران لواسان حرف میزنند چرا یک مرد در آنها پیدا نمی شود بیاید در رسانه ملی جلوی دوربین با افراد آگاه گفتگو کنند تا مردم خود قضاوت کنند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      7 1
      یعنی میخوای حضرت منافق نشان خودپسند پشت صحنه بیاد وسط پیش ما بدبخت بیچاره های لبو فروش و راننده تاکسی و بقالی! روحانی را یادت رفته؟! این ارازل از اول انقلاب لبه داخلی قیچی استعمار و استکبار بودند و هستند و خواهند بود تا در جهنم به استادشان شیطان رجیم بپیوندند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    8 3
    این روحانی مبارز فرد ناشناخته ای نیست،وزنش روشن و میلش به کدخدا واضح،منتظر همچین رویدادهایی است تا افاضاتی نمایند!
  • عابدلی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    6 3
    همچو صدر اسلام
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    8 4
    موسوی منافق
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 1
    این چه خبری!!1
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 1
    آقای خوئینی ها، از شما بوقلمون صفتان سرمایه اسرائیل بیزاریم، شما عامل اکثر نابسامانی و شکست ها و فسادهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در کشور هستید، شما هیچگونه حقی در اظهار نظر و صحبت از طرف مردم ندارید، دست عدالت خداوندی سرانجام روزی گریبان شما را خواهد گرفت، در این دنیا نشد در جهان آخرت، شما همانند کاهنان و سامریون قوم یهود هستید و بلکه بدتر از آن ها، از شما بیزاریم الی الابد.
  • DE ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 0
    .....مجمع روحانیون مبارز تمام تخم های اعتبار سیاسی خود را در سبد برجام در دولت روحانی گذاشت. با اعتماد به آمریکا ننگین ترین قرارداد را امضا کرد. قراردادی که یک مشت وعده نسیه در قبال وعده نقد، خلاصه می شد. برجام تهدیدها و تحریمها را تشدید کرد. مردم متوجه شدند شما آنها را فریب دادید لذا مردم سرمایه اجتماعی خود را از شرکت سهامی احزاب آلوده جبهه مشارکت بیرون کشیدند. حال آقای خوئینی ها مدعی این کاهش سرمایه در جبهه رقیب شده است. این یک مغالطه سیاسی است که هیچ عاقل سیاسی آن را نمی پذیرد....‌//کلا سیاست ورزی خوئینیست ها اینست دیکی که برای من نجوشد میخواهم سر سگ در آن بجوشد. انتخابات در صورتی صحیح است که سر و کله این متوهنین دشمن دوست از صندوق بیرون بزند.ولا غیر
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    موسوی خوئینی‌ها تا کی می خواهی در استخروسونا در جماران افاضات کنی کمی چشمهایت را باز کن حضرت عزراییل نزدیکت است گنده تر از شیخ مغروق نیستی دیدی رفت
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 0
    خوئ.... یک‌منافق واقعیست عمرعاص پای کرسی ایشان کم می اورد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    این آقایون چرا فکر می کنند اکثریتن؟ خیلی ساده اگر در کشور همه گروها رای بدن یعنی یک صندوق برای جمهوری اسلامی یک صندوق برای منافقین یک صندوق برای سلطنت طلبها یک صندوق برای تچزیه طلبها یک صندوق هم کسانی که دلخورند نه مخالف آن وقت معلوم می شود کی اقلیت است و کی اکثریت قطعا ۶۰ درصد از کسانی که رای ندادند مخالف جمهوری اسلامی نیستند اگر وضع اقتصادی خوب بشه پایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس